PDA

View Full Version : Bascombo kiezen



Git Aar
8 augustus 2011, 21:16
Ik ben mijn 10 watt kraakversterkertje een beetje zat en ga dus een ander kopen.
Ondanks mijn geringe ervaring met basversterkers ben ik er wel uit dat ik of een line 6 studio 110, of een Roland cb 30.
Ik weet alleen niet welke.
Misschien kan een poll de doorslag geven. Ik wil de bascombo voorlopig thuis gebruiken. Uiteraard voor de bas, maar ook voor een el. piano en een keybord gebruik ik een basversterkertje.

Graag een vinkje, en ik zal blij zijn met evt. argumenten.

Mr.Fingers
8 augustus 2011, 23:56
Line 6 basamps zijn een beetje prut, de Roland is zowel qua bouwkwaliteit als soundkwaliteit zwaar superieur aan de Line6.

Kijk trouwens ook eens naar de Ashdown After Eight, Perfect Ten en Five Fifteen. Prima ampjes voor het geld!

kamiel
9 augustus 2011, 10:29
Ik zou ook zeker roland boven line 6 verkiezen, maar ik moet zeggen dat je die cube snel beu bent.. denk misschien eens aan een leuke peavey combo, of iets dergelijks.

BasHermus
10 augustus 2011, 09:43
De twee die je daar noemt zijn inderdaad alleen geschikt voor thuisgebruik. Voor repetities (en zeker optredens) heb je er weinig aan.

Is er een specifieke reden dat je een modelling versterker wilt?

Persoonlijk zo ik eerder gaan voor een versterker die meer 'kaal' is qua features, maar die een beter geluid heeft (en meer vermogen).

Voor hetzelfde geld, offniet zo heel veel meer kun ook een Gallien Krueger, EBS Classic, Laney of een Ashdown (zou dan gaan voor een MAG-115 300).
Daar ga je toch echt veel meer (en langer) plezier van hebben dan die twee die je noemt.

Git Aar
10 augustus 2011, 21:17
Het is echt voor thuis. De effecten lijken me gewoon leuk erbij. Ik maak wel elders muziek met anderen, alleen dan is 20 watt ook wel genoeg. Bass is nog steeds een bijzaak.
Daarbij heb ik wat beters nodig voor mn Korg.

Ik zal de andere tips ook eens bekijken. Ik dacht dat Roland en Line 6 wel goed was voor het kleine spul.

Tunes
10 augustus 2011, 21:21
Tja over het algemeen gaat die roland zooi nooit kapot, maar ik kan nu ook niet zeggen dat line6 erom bekend staat dat het zo kapot gaat.

Dus dat roland nu superieur is is wel een beetje geneuzel.

Heb zelf de 60 watt roland gehad, was even leuk (dag of 2).
Best een paar leuke instellingen maat uiteindelijk gaat het voor mij bij bassen maar om 1 ding, een goed basis geluid de rest is franje.

wesselrockt
23 oktober 2011, 01:50
Line 6 klonk naar mijn gevoel sowieso niet geweldig. Roland is wel waar voor je geld. Zelf speel ik op een laney rb2 en behringer bxl3000a. Vallen zeker niet tegen!;)

Tunes
25 oktober 2011, 12:03
Als je nog niks hebt gekocht, er staat nu een trace BLX80 op gitaarmarkt, doe jezelf een plezier en koop die.
Niet kapot te krijgen, genoeg mogelijkheden in sound en aansluitingen en ondanks de 80 watt zelfs bruikbaar biij band repetities en kleine optredens.

En ook nog is meer waarde vast dan een nieuwe versterker in jouw prijsklasse.

Mr.Fingers
25 oktober 2011, 12:25
Jammergenoeg niet meer nieuw te koop, maar: GK210 Backline

http://basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=37364