PDA

View Full Version : Gearhunter.net - Zoeken naar 2e hands instrumenten



Reau
8 augustus 2011, 18:57
Hoi!

Hier een klein primeurtje voor Gitaarnet.

Ik ben al een tijdje bezig met het opzetten van een site waarmee het mogelijk is om snel tweedehands muziekinstrumenten te vinden op de diverse marktplaats en bieding sites.
Vandaag vond ik het wel eens tijd om het wereldkundig te maken.

Ik ben er nog druk mee bezig dus er zullen in de toekomst nog wat aanpassingen gedaan worden en er zullen nog wat kleine foutjes opgelost moeten worden.
Op dit moment staan er al ongeveer 50000 advertenties in, dus genoeg om lekker te schuimen.

Bij deze is Gearhunter.net (http://www.gearhunter.net) voor geopend!

Op- en aanmerkingen graag in dit draadje. Complimenten natuurlijk ook ;)

-Martijn-
8 augustus 2011, 19:05
Mooi gemaakt! Daar ga ik zeker zo nu en dan gebruik van maken.

Nog wel een verbeterpunt: Als ik bijv. naar een AER versterker zoek, dan krijg ik o.a. vier Marktplaats advertenties die geen van allen meer bestaan.

bass blom
8 augustus 2011, 19:06
ja handig.
vaag alleen dat ik de mijne niet zie.
en ik zou de keuze willen hebben alleen in NL te kunnen zoeken.
ik zie geen advertenties*, zijn die er ook niet?
ofwel, doe je het liefdewerk oud papier?

*firefox/adblock plus :satisfie:

Reau
8 augustus 2011, 19:22
ja handig.
vaag alleen dat ik de mijne niet zie.
en ik zou de keuze willen hebben alleen in NL te kunnen zoeken.
ik zie geen advertenties*, zijn die er ook niet?
ofwel, doe je het liefdewerk oud papier?

*firefox/adblock plus :satisfie:

Advertenties zijn nog niet actief :)
De bedoeling is wel om straks wat inkomsten te genereren om de site draaiende de houden. Maar dat is van latere zorg.

De reden dat jij je advertentie niet ziet, is omdat deze in juni geplaatst is.
Advertenties die ouder zijn dan een maand worden namelijk niet meer bewaard in de database.

Verder komen er in de toekomst nog wat opties bij zodat je alleen resultaten van sites naar keuze krijgt.

Reau
8 augustus 2011, 19:24
Mooi gemaakt! Daar ga ik zeker zo nu en dan gebruik van maken.

Nog wel een verbeterpunt: Als ik bijv. naar een AER versterker zoek, dan krijg ik o.a. vier Marktplaats advertenties die geen van allen meer bestaan.

Dank je :)

Dat verbeterpunt is mij ook al bekend. Ben nog aan het denken hoe ik dat moet oplossen maar daar kom ik wel uit :)
Voorlopig moeten jullie het doen met wat missers.

Justinschut
10 augustus 2011, 17:49
Nou je wordt bedankt hoor, met je site... weer 5 gitaren er bij die ik wil hebben :p

HaroldA
10 augustus 2011, 17:55
Hmmm... http://veilingkijker.nl levert bij mij veel meer resultaten op met "Celestion Greenback"

Al een keer naar Apache Solr gekeken als zoekengine? Geeft je erg veel voordeel als je ook faceted search wil ondersteunen.

Reau
10 augustus 2011, 17:59
Hmmm... http://veilingkijker.nl levert bij mij veel meer resultaten op met "Celestion Greenback"

Dat komt vanzelf wel. Ik ben namelijk nog lang niet klaar met het toevoegen van sites.
En ik bewaar advertenties van een maand oud niet meer. Als ik dat wel zou doen dan is de kans op meer resultaten natuurlijk groter.
Het aantal advertenties dat niet meer bestaat overigens ook...



Al een keer naar Apache Solr gekeken als zoekengine? Geeft je erg veel voordeel als je ook faceted search wil ondersteunen.


Ik zit nu op shared hosting dus het opzetten van Apache Solr wordt een beetje lastig.
Wellicht in de toekomst als ik een eigen front- en backend hier voor kan neerzetten.

Reau
10 augustus 2011, 18:00
Nou je wordt bedankt hoor, met je site... weer 5 gitaren er bij die ik wil hebben :p

Graag gedaan! :D

Ike57
10 augustus 2011, 19:15
Leuk idee!

Ik neem aan dat we ook opbouwende kritiek mogen geven!? Het is een beetje jammer dat de pagina iedere keer opnieuw de POST uitvoert als je terugklikt vanaf een externe site. Kun je de zoektermen niet meenemen in de sessie zodat je de POST kunt overslaan als de zoektermen in de sessie bestaan? Je zou dan de POST alleen gebruiken als nieuwe zoektermen worden ingevoerd en de submit wordt gebruikt.

Of (slechtere optie) target blank gebruiken ;)

HaroldA
10 augustus 2011, 21:06
Ik zit nu op shared hosting dus het opzetten van Apache Solr wordt een beetje lastig.

Nee hoor, kun je gewoon als dienst afnemen bij Acquia http://acquia.com/products-services/acquia-search

Drupal frontendje ervoor en klaar! 2-3 uurtjes werk... (is gelijk je POST probleem opgelost)

Pepe
10 augustus 2011, 21:30
Ik applaud eigen initiatief dus hoera hoera & thumbs up.

Maar vanuit mijn interaction blik heb ik nog een hele lijst met wensen. Ik snap dat je nog bezig bent maar soit, als je het post dan gaan we schieten natuurlijk.

resultaten per url instelbaar / desktop widget feed / voorkeuren instelbaar / cookie dat voorkeuren onthoud / plaatjes! /

Zo, dat is al heel wat maar als zoiets een succes wil worden dan moet het een scherp ding zijn, geen halfslachtig zoekdingetje.

maar hulde

broeder6x6
10 augustus 2011, 22:05
Ook zou het handig zijn als je meteen de prijs kan zien naast de linkjes van de te koop aangeboden... Sorteren op datum/prijs zou ook handig zijn

HaroldA
10 augustus 2011, 22:06
Ook zou het handig zijn als je meteen de prijs kan zien naast de linkjes van de te koop aangeboden... Sorteren op datum/prijs zou ook handig zijn

veilingkijker.nl dus? ;)

Pepe
10 augustus 2011, 22:55
De makke van veilingkijker is dat het vanuit een technisch oogpunt werkt maar dat ze de gebruiker vergeten zijn.
Alleen al het instellen van resultaten dat je per zoekopdracht opnieuw moet instellen maakt het onwerkbaar.

Daarnaast oogt het als 1995.. meer dan een technerd en een verkoper heb je niet nodig zal men gedacht hebben.

Triggy
11 augustus 2011, 09:47
Vind zelf www.zoekwekker.nl ook wel aardig.
Krijg je vanzelf bericht als hetgeen je zoekt wordt aangeboden. Klopt soms ook wel eens niet helemaal wat ie vind, maar ik heb zo een paar keer snel ergens op kunnen reageren en scoren.

almarvk
11 augustus 2011, 10:44
Advertenties zijn nog niet actief :)
De bedoeling is wel om straks wat inkomsten te genereren om de site draaiende de houden. Maar dat is van latere zorg.


Allereerst: leuk idee :)

Daarnaast: kijk uit met je advertenties. Daar heeft Veilingkijker.nl een boel gezeik mee gehad. O.a. met Marktplaats.
Ging erom dat jij dan geld zou verdienen met hun content. En daar willen ze natuurlijk zelf geld mee verdienen.

Pepe
11 augustus 2011, 11:32
Allereerst: leuk idee :)

Ging erom dat jij dan geld zou verdienen met hun content. En daar willen ze natuurlijk zelf geld mee verdienen.

Die visie is langzaam 180' gedraaid door het succes van social media. Dat je beter geld kan verdienen aan traffic van een ander dan energie te stoppen in het beschermen van je content.
Niet voor niks dat iedereen zijn exclusieve video ook op Youtube zet, dat zet zoden aan de dijk...

MichaelSS
12 augustus 2011, 13:55
exacte kopie van www.minimarkt.nl

Niet interessant.

HaroldA
12 augustus 2011, 14:00
exacte kopie van www.minimarkt.nl

Zoekt minimarkt ook over meerdere verkoop/veilingsites?

MichaelSS
12 augustus 2011, 14:08
http://www.minimarkt.nl/mini/zoeken.asp

Het is in feite de zoekmachine van Nederland, maar dan voor advertenties.

HaroldA
12 augustus 2011, 14:14
http://www.minimarkt.nl/mini/zoeken.asp

Het is in feite de zoekmachine van Nederland, maar dan voor advertenties.

Resultaten 0 - 0 van circa 0 voor thc cream fuzz

MichaelSS
12 augustus 2011, 14:22
Ok, dat is niet veel.

Op gearhunter is het alleen niet heel veel beter. Ook 0 uit 0.

HaroldA
12 augustus 2011, 14:25
Ok, dat is niet veel.

Op gearhunter is het alleen niet heel veel beter. Ook 0 uit 0.

Veilingkijker: 11-06 1 km €100 thc cream fuzz - boutique nos germanium fuzz

Reau
12 augustus 2011, 15:41
Ok, dat is niet veel.

Op gearhunter is het alleen niet heel veel beter. Ook 0 uit 0.

Zoals ik al eerder schreef, ik ben nog bezig met het toevoegen van sites.
En het mooie is, is dat jullie kunnen aangeven welke sites toegevoegd moeten worden in de zoekresultaten.

Dit weekend rond ik Ebay.com af (.nl zit er al in) en ik ben nu het inlezen van gitaarmarkt.nl advertenties aan het testen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat gearhunter.net zal groeien en groeien :)

In ieder geval wordt gearhunter.net al lekker gebruikt en da's alleen maar mooi te noemen.

Iedereen bedankt voor het gebruiken, testen en meedenken!

washburn93
12 augustus 2011, 15:46
Misschien een optie er in bouwen om te kiezen welke sites je wel en niet wilt zoeken?

Steven Otto
12 augustus 2011, 16:19
exacte kopie van www.minimarkt.nl

Niet interessant.

Als ik daar bv. ENGL intyp krijg ik 0 resultaten. Bij Gearhunter bijna 60.

Vooral verder gaan met de ontwikkeling van je site!

HaroldA
12 augustus 2011, 16:21
Als ik daar bv. ENGL intyp krijg ik 0 resultaten. Bij Gearhunter bijna 60.

Gearhunter geeft ook 'England' en 'English' als resultaten terug, zo kan ik het ook...

Steven Otto
12 augustus 2011, 18:07
Gearhunter geeft ook 'England' en 'English' als resultaten terug, zo kan ik het ook...

Dat gebeurt ook wanneer je ENGL intypt bij het zoekveld van Marktplaats.

Reau, kan je de technische werking van de site toelichten? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Reau
31 augustus 2011, 12:36
Hoi!

Even een kleine update.
Alle op- en aanmerkingen en suggesties die hier voorbij zijn gekomen zijn genoteerd.
Sommige suggesties ga ik in de (nabije) toekomst aan de site toevoegen omdat het gewoonweg handig is en sommige suggesties hebben geen toegevoegde waarde of zijn niet haalbaar.

Een kleine roadmap:
- Toevoegen van veel meer sites
- RSS feed voor searches
- Site selectie d.m.v. settings.

Inmiddels heb ik de volgende zaken al doorgevoerd:
- Als je in de browser op de back-knop klikte om weer terug te gaan naar Gearhunter.net kreeg je een browser warning (opnieuw versturen van formulier gegevens). Zeer irritant. Dit is is nu opgelost.
- De nieuwste advertenties staan nu bovenaan in de resultaten
- Zoekopdrachten met een koppelstreepje (bv TR-808 ) geven nu meer resultaten: ik verwijder het koppelstreepje :)

Dat was 'm weer voor eventjes.
Ga vooral door met gebruiken en kom maar op met suggesties.
In ieder geval al hartstikke veel dank aan iedereen voor de lof en ideetjes.

http://www.gearhunter.net dus.

Pepe
31 augustus 2011, 19:49
Luisteren naar de gebruiker? Dat klinkt zowaar als een serieus produkt :D

1. Een simpele google achtige startpagina, nice.
2. er wordt gezocht bij Vintage & rare (kopenhagen?)
3. Om terug te gaan moet ik de BB gebruiken wat soms veel clicks zijn, een nieuwe window wanneer GH verlaten wordt is dan handiger.
4 Ik zou de Ebay search alleen tot EEG beperken wegens teveel resultaten.
5 Wanneer een link niet meer valid is (ad verwijder of afgelopen) kan de link dan niet meer getoond worden?

Er zit nog geen feed in of coockie dat mijn oude searches onthoud, je bent er nog mee bezig maar het ziet er goed uit. http://thefitchick.com/wp-content/uploads/2011/06/thumbs-up-smiley.gif

Reau
6 september 2011, 11:05
Luisteren naar de gebruiker? Dat klinkt zowaar als een serieus produkt :D


Tja, als je het doet, doe het dan goed ;)



3. Om terug te gaan moet ik de BB gebruiken wat soms veel clicks zijn, een nieuwe window wanneer GH verlaten wordt is dan handiger.


Volgens mij is dit in je browser in te stellen (nieuw window/tab bij openen link).
Omdat de ene wel en de andere geen nieuw window wil hebben, laat ik het helemaal aan je eigen configuratie over.



4 Ik zou de Ebay search alleen tot EEG beperken wegens teveel resultaten.


Straks is het mogelijk om zelf sites te selecteren uit een lijst waar in je wil zoeken.
Even geduld dus.



5 Wanneer een link niet meer valid is (ad verwijder of afgelopen) kan de link dan niet meer getoond worden?

Dat is een bekend euvel. Ik hoop hier ooit een oplossing voor te vinden.



Er zit nog geen feed in of coockie dat mijn oude searches onthoud,


RSS feeds komen er aan. Ik ben bijna klaar met het kloppen van de code hiervoor.



je bent er nog mee bezig maar het ziet er goed uit. http://thefitchick.com/wp-content/uploads/2011/06/thumbs-up-smiley.gif

Dank! Dank! :)

Reau
6 september 2011, 22:27
Even een snelle update: RSS feeds voor je searches zijn nu actief!

Yay! :)

HaroldA
6 september 2011, 22:29
Even een snelle update: RSS feeds voor je searches zijn nu actief!

Nice! :ok:


http://validator.w3.org/feed/check.cgi?url=http%3A%2F%2Frss.gearhunter.net%2Ffe ed.php%3Fsearch%3Dtest :soinnocent:

Reau
6 september 2011, 22:41
Nice! :ok:


http://validator.w3.org/feed/check.cgi?url=http%3A%2F%2Frss.gearhunter.net%2Ffe ed.php%3Fsearch%3Dtest :soinnocent:

Ik zag je testen :)
Snel wat kleine fixjes gedaan. Hij is iig nu http://validator.w3.org/feed/images/valid-rss-rogers.png

HaroldA
6 september 2011, 22:42
Ik zag je testen :)
Snel wat kleine fixjes gedaan. Hij is iig nu http://validator.w3.org/feed/images/valid-rss-rogers.png

Alleen nog wat encoderingprobleempjes: "<title>Eindelijk , de CDM-5 van SYNQ d&Atilde;&copy; ideale dj mixer-kom tes ..."


This feed does not validate.
line 75, column 38: XML parsing error: <unknown>:75:38: undefined entity [help]
<title>Eindelijk , de CDM-5 van SYNQ d&Atilde;&copy; ideale dj mixer-kom tes ...
^
In addition, interoperability with the widest range of feed readers could be improved by implementing the following recommendation.
line 19, column 0: item should contain a guid element (10 occurrences) [help]

Reau
6 september 2011, 23:08
Alleen nog wat encoderingprobleempjes: "<title>Eindelijk , de CDM-5 van SYNQ d&Atilde;&copy; ideale dj mixer-kom tes ..."

Zo, nou komt 'ie ook door de HaroldA test heen :)

Schrevel
6 september 2011, 23:30
Testje, zoektermen: fender mustang pawn
Gearhunter: 3 resultaten van eBay
Minimarkt: 0 resultaten
Veilingkijker: 0 resultaten incusief die van eBay

Er is eigenaardig dat Gearhunter wel iets vindt van eBay maar Veilingkijker niet.

Reau
10 oktober 2011, 10:49
Kleine update: Gitaarmarkt.nl wordt nu ook doorgezocht.

HaroldA
14 oktober 2011, 20:55
Kleine update: Gitaarmarkt.nl wordt nu ook doorgezocht.

Nice! Crawl je die sites eigenlijk (zoals Google) of zoek je er daadwerkelijk op?

HaroldA
20 oktober 2011, 19:12
Nice! Crawl je die sites eigenlijk (zoals Google) of zoek je er daadwerkelijk op?

Ah, je wil het geheim houden? ;)

Reau
20 oktober 2011, 20:16
Ah, je wil het geheim houden? ;)

:)

Net als Google 'crawl' ik de sites en sla de advertenties op. In tegenstelling tot Google doe ik dit elk uur zodat ik de verste advertenties heb.
Met gitaarmarkt was het ietsjes lastiger want ik wil alles netjes in de database hebben. Daar moet ik de de html pagina helemaal uitkleden zodat ik alleen de noodzakelijke gegevens krijg.
Ik moet zeggen dat dit een leuk stukje code is geworden :)

Ik zal binnenkort ook de prijzen (indien aanwezig) gaan tonen bij de advertenties.
Dat was volgens mij ook een veel gevraagd verzoek.

Advertenties komen er ook aan. Bands, instrumenten bouwers etc. kunnen dan zichzelf promoten in de zoekresultaten.
Uiteraard gericht dus wanneer je op een trompet zoekt krijg je geen advertentie te zien van de nieuwste cd van een death metal band.
Die krijg je wel te zien als je zoekt op een elektrische gitaar.

Daarna ga ik mij richten op de persoonlijke instellingen zodat je van bepaalde sites geen resultaten meer krijgt als je dat wilt (of juist wel...).

Genoeg te doen :)

HaroldA
20 oktober 2011, 20:19
Net als Google 'crawl' ik de sites en sla de advertenties op.

Ik zat ook ff te kijken naar de RSS/opensearch van Marktplaats, maar daar kan ik helemaal geen 'expiry date' vinden. Waar haal je die in hemelsnaam vandaan?

Niet dat ik zelf een crawler wil maken, maar ben gewoon benieuwd hoe je dat aan een advertentie kunt zien...

Reau
20 oktober 2011, 20:41
Ik zat ook ff te kijken naar de RSS/opensearch van Marktplaats, maar daar kan ik helemaal geen 'expiry date' vinden. Waar haal je die in hemelsnaam vandaan?

Niet dat ik zelf een crawler wil maken, maar ben gewoon benieuwd hoe je dat aan een advertentie kunt zien...

Dat kan je helaas niet zien. Wat ik aan hou is 2 weken. Dit is ook de maximale tijd (zonder verlenging dmv betaling) bij Marktplaats voor een advertentie. Dus na 2 weken tik ik een marktplaats advertentie uit de database.
Het is een afweging die ik gemaakt heb.
Er staan nu tienduizenden advertenties in de database en om nu elke advertentie te gaan checken of een advertentie verwijderd is, is te veel belasting (voor zowel voor mijn site als voor de advertentie site).
De kans is er dus nu dat een advertentie verwijderd is maar dat weegt weer niet op het aantal positieve hits.

HaroldA
20 oktober 2011, 20:43
Dat kan je helaas niet zien. Wat ik aan hou is 2 weken. Dit is ook de maximale tijd (zonder verlenging dmv betaling) bij Marktplaats voor een advertentie. Dus na 2 weken tik ik een marktplaats advertentie uit de database.

2 weken of 2 maanden?

Reau
20 oktober 2011, 20:44
2 weken of 2 maanden?

Wat bedoel je?

HaroldA
20 oktober 2011, 20:45
Wat bedoel je?

2 weken is volgens mij veel te kort: standaard staat een MP advertentie er veel langer, toch?

Reau
20 oktober 2011, 20:49
2 weken is volgens mij veel te kort: standaard staat een MP advertentie er veel langer, toch?

Ik schreef 2 weken maar ik kom er nu net achter dit langer is: "Uw advertentie blijft tenminste 28 dagen op Marktplaats staan...".
Ik moet even wat aanpassen ;-)

HaroldA
20 oktober 2011, 20:52
Ik moet even wat aanpassen ;-)

Ghehe ;)

Nog even terugkomen op dit: "In tegenstelling tot Google doe ik dit elk uur zodat ik de verste advertenties heb." - is het "crawlen" van de RSS feed dan niet veel handiger?

Reau
20 oktober 2011, 20:54
Ghehe ;)

Nog even terugkomen op dit: "In tegenstelling tot Google doe ik dit elk uur zodat ik de verste advertenties heb." - is het "crawlen" van de RSS feed dan niet veel handiger?

Dat is het ook ;)

-Martijn-
21 oktober 2011, 00:03
Het is een leuk idee die site, maar ik vraag me wel af hoe lang het kan blijven bestaan. Je maakt namelijk simpelweg gebruik van andermans content; commerciële sites die hun geld verdienen per pageview. Zodra je site wat meer naamsbekendheid heeft komt er een moment waarop ze ineens de deur voor je dichtgooien...

Niet om je te ontmoedigen, maar volgens mij ben je er wel heel erg veel tijd in aan het stoppen en ik vroeg me af of je daar wel eens bij nagedacht hebt.

Pepe
21 oktober 2011, 00:21
Nou, dat is een redelijk achterhaald model. Sterker, waar dacht je dat Youtube, Video Google, MSN, Facebook hun content vandaan haalde? Service gerichte sites are blooming.


Een ander ding is, ik heb een feed van je in mijn taakbalk, dat werkt prima maar ik kom dus niet meer op gearhunter. Dat verdien model zie ik nog niet zo.

HaroldA
21 oktober 2011, 00:24
Een ander ding is, ik heb een feed van je in mijn taakbalk, dat werkt prima maar ik kom dus niet meer op gearhunter. Dat verdien model zie ik nog niet zo.

Kan er geen reclame in je feed komen?

-Martijn-
21 oktober 2011, 00:36
Nou, dat is een redelijk achterhaald model. Sterker, waar dacht je dat Youtube, Video Google, MSN, Facebook hun content vandaan haalde? Service gerichte sites are blooming.


Wat bedoel je precies? De sites die je noemde maken gebruik van content die gebruikers zelf uploaden.
Stel dat Gearhunter een succes wordt en Gitaarmarkt bijvoorbeeld merkt dat ze daardoor pageviews (dus geld) mislopen, dan gooien ze toch simpelweg de deur dicht?

Pepe
21 oktober 2011, 00:44
Youtube dankt zijn succes vooral aan clips van movies, mtv clips, televisieprogramma's, content niet speciaal gemaakt voor Youtube.
Dat een station als RTL zijn video's ook op Youtube plaatst doen ze omdat ze dan een publiek bereiken wat ze anders mislopen. Maar de content staat natuurlijk niet alleen op Youtube.
Facebook idem dito. Al die likes komt van content elders.


Als ik door een feed van Gearhunter op marktplaats kom vind marktplaats dat helemaal niet erg. Sterker, als dat grote aantallen zijn willen ze daar best voor betalen.
Search engines als Gearhunter zijn niks anders dan grote borden die zeggen; daar moet je zijn.

Pepe
21 oktober 2011, 00:59
Kan er geen reclame in je feed komen?

Het zit er nog niet in.
Reclame is een tricky ding, zolang er geen alternatief is kom je er mee weg.
Reclame kostte ICQ de kop, mensen stapten massaal over naar MSN toen ze dat er in gooiden.

HaroldA
21 oktober 2011, 16:17
Reclame kostte ICQ de kop, mensen stapten massaal over naar MSN toen ze dat er in gooiden.

Want daar zitten geen flashy advertenties in?

Het was overigens de (illegale) koppeling van MSN met Windows die ICQ de nek om deed, net als IE.

Pepe
21 oktober 2011, 16:55
Ja, alsof MSN...

Het was jammer, al die ads die ineens in de free ICQ zaten. Het was uitproberen met verdienmodellen, betalen om niet gehinderd te worden is ook nooit echt aangeslagen.
MSN.. daar heb ik nooit aan kunnen wennen, zeldzaam kut programma. Maar goed, de doelgroep hangt tussen 8 en 14 in krijg ik het idee. Ik val daar een beetje buiten.

Reau
1 november 2011, 13:49
Het is een leuk idee die site, maar ik vraag me wel af hoe lang het kan blijven bestaan. Je maakt namelijk simpelweg gebruik van andermans content

Ik heb het voorgelegd aan een jurist met ICT als specialiteit.
Volgens hem is wat ik doe legaal: ik laat een snippet (citaat) zien en doe aan bronvermelding.
Precies dezelfde methode zoals Google.

HaroldA
1 november 2011, 13:51
pre-owned Guild F-50 Corona Custom shop \"relic\" Jumbo,
Source: Ebay.nl - Acoustic guitars. Added on 31-Dec-2010 11:34:35. Ends on 26-Nov-2011 11:39:35

Iets te veel slashes ;)

-Martijn-
1 november 2011, 17:06
Ik heb het voorgelegd aan een jurist met ICT als specialiteit.
Volgens hem is wat ik doe legaal: ik laat een snippet (citaat) zien en doe aan bronvermelding.
Precies dezelfde methode zoals Google.

Klopt, maar het heeft niet zo veel met legaal of niet te maken want ze kunnen je gewoon blokkeren. ;)

HaroldA
1 november 2011, 17:09
Klopt, maar het heeft niet zo veel met legaal of niet te maken want ze kunnen je gewoon blokkeren. ;)

hebben ze destijds ook bij http://veilingkijker.nl gedaan...

Reau
1 november 2011, 19:10
Iets te veel slashes ;)

Bedankt voor het spotten!
't Is nu gefixed.

Reau
1 november 2011, 19:12
Klopt, maar het heeft niet zo veel met legaal of niet te maken want ze kunnen je gewoon blokkeren. ;)

Ah, op die manier.
Ik heb het gevoel dat het wel los gaat lopen. Als het gebeurd dan is het vroeg genoeg (en ik ben niet voor 1 gat te vangen ;) )
Even goed bedankt voor de goede zorgen :)

paulusdeBKB
27 november 2011, 18:00
Erg mooi initiatief! En leuk dat het gericht is op instrumenten. Jij komt er wel... :)

Reau
19 december 2011, 20:40
Hoi!

Het is de afgelopen tijd een beetje rustig geweest rond de berichtgeving van http://www.gearhunter.net.
Dat houdt niet in dat er niets gebeurd is.
De site draait als een tierelier en wordt goed gebruikt door jullie.

Achter de schermen ben ik druk bezig met de voorbereiding van de (grootse) plannen voor 2012.

Voor het jaar op zijn gat ligt wil ik jullie toch even bedanken voor de support, ideeën en constructieve kritiek.

Thanx!

HaroldA
10 januari 2012, 16:45
Encodering is a biatch!

"Source: Ebay.de - Effektger�te."

Reau
14 januari 2012, 17:42
A pain in the butt indeed!

Maar 't is gefixed nu.

Dank!

fransoos
14 januari 2012, 19:15
Mooie zoekmachine, echter is het mogelijk om het aanbod via ebay te filteren
op "verzending naar". M.a.w. Sellers uit buitenland die niet verzenden naar nederland ( worldwide ) uitsluiten ?

HaroldA
14 januari 2012, 20:15
Mooie zoekmachine, echter is het mogelijk om het aanbod via ebay te filteren
op "verzending naar". M.a.w. Sellers uit buitenland die niet verzenden naar nederland ( worldwide ) uitsluiten ?

Gewoon de aanbieder mailen, vaak willen best wel verzenden...

allochthomas
16 januari 2012, 18:34
Ik blijf het een handige site vinden maar ik zou toch wat dingen zien veranderen:
-mogelijkheid om bijv ebay of andere sites uit te sluiten
-keuze hoe ver je wil zoeken en bijv duitse sites er bij betrekken
-verlopen ads niet meer standaard voor laten komen wat het zoeken vergemakkelijkt.

Reau
29 maart 2012, 21:54
Ik blijf het een handige site vinden maar ik zou toch wat dingen zien veranderen:
-mogelijkheid om bijv ebay of andere sites uit te sluiten
-keuze hoe ver je wil zoeken en bijv duitse sites er bij betrekken
-verlopen ads niet meer standaard voor laten komen wat het zoeken vergemakkelijkt.

Dat staat allemaal op mijn to-do list, al is het met de verlopen ads makkelijker gezegd dan gedaan.

Als aanloop voor persoonlijke settings heb ik bij resultaten van ebay.com en ebay.co.uk de shippinginfo (Worldwide, Europe...) staan.
Dat vergemakkelijkt de keuze meteen.
Voor Ebay.de zet ik deze optie binnenkort actief.

Ook komen er nog wat nieuwe biedingsites bij, met name interessant voor de vlaamse en waalse buren.

<eenmalige spam>
Gearhunter is sinds enkele weken een bedrijfje.
Zit je bijvoorbeeld in een band met net een nieuw album uit, ben je instrumentenbouwer of heb je een winkel dan is adverteren op Gearhunter (http://www.gearhunter.net/advertise.php) een goed idee!
</eenmalige spam>

bass blom
29 maart 2012, 22:19
:dontgeti:
ik tik in: les paul 60's tribute
en krijg een error..

Oeps, een foutmelding!

Er is iets misgegaan tijdens het verwerken van deze pagina. De beveiligingsmodule op de server van deze website heeft besloten uw verzoek te blokkeren.

Reau
29 maart 2012, 22:33
:dontgeti:
ik tik in: les paul 60's tribute
en krijg een error..

Oeps, een foutmelding!

Er is iets misgegaan tijdens het verwerken van deze pagina. De beveiligingsmodule op de server van deze website heeft besloten uw verzoek te blokkeren.

Yep en met de complimenten waar ik de site gehost heb :(
Die foutmelding komt door dat ' in je zoekopdracht.
Dat triggert een anti hack module (apache mod_security, sql injection protectie voor de geïnteresseerden) die denkt dat je kwade bedoelingen hebt.

Ik zal morgen eens bellen met de vraag of ze dat uit kunnen zetten voor me.

In ieder geval moet je nog maar eens zoeken maar dan zonder dat ' in je zoekopdracht.

HaroldA
29 maart 2012, 22:41
Dat triggert een anti hack module (apache mod_security, sql injection protectie voor de geïnteresseerden) die denkt dat je kwade bedoelingen hebt.

WTF?!? Wat is dat voor amateur-hoster? :???:

Reau
29 maart 2012, 22:48
WTF?!? Wat is dat voor amateur-hoster? :???:

Mwah, ze zijn best wel okay en ik kan deze protectie wel begrijpen voor de gemiddelde Wordpress site oid.
Ik denk dat ik dit wel ontstegen ben en meer eis :)

Tijd voor een dedicated server...

HaroldA
29 maart 2012, 22:56
Tijd voor een dedicated server...

Ik zou altijd voor een VPS gaan.

bass blom
30 maart 2012, 09:07
lijkt me ook wat overdone, een dedicated server...

ik heb een klein forumpje draaien op een deense hoster die 5GB ruimte geeft, one.com onbeperkt verkeer, 21 euro ex btw per jaar :D
net ff geprobeerd daar, zoeken met een ' in de zoekterm.. geen probleem.

HaroldA
30 maart 2012, 09:47
Ik heb m'n eigen vps bij CloudVPS. Ik maak zelf uit wat daar aan software geïnstalleerd is, en dat is geen Apache! :stop:

Arts
30 maart 2012, 10:13
@Reau
Ik zou het wel handig vinden als je op de hoogte wordt gebracht als er een nieuw item online komt wat je zoekt.
Als ik bijvoorbeeld op zoek ben naar een gitaarpedaal die hoogstens 1 keer in de maand verkocht wordt, dan hoef ik in dat geval niet elke dag op gearhunter te kijken!

Misschien dat je dus op een of andere manier jezelf kan abonneren op zoekresultaten, waarbij je ook kan kiezen hoe vaak je up-to-date gehouden wilt worden.
Vb:
email: naam@email.com
Muziekinstrument: Fender Jazzmaster
Aanvinken:
- Automatisch geen bericht (dus hoef je niks aan te vinken)
- Stuur een bericht zodra er een nieuw zoekresultaat gevonden is
- Stuur een keer per dag een bericht met alle gevonden zoekresultaten, indien er iets is gevonden.
- Stuur een keer per week een bericht met alle gevonden zoekresultaten, indien er iets is gevonden.

Ik denk dat zoiets wel veel vergt van een server, al heb ik daar ook niet heel veel verstand van.
Maar lijkt me wel super fijn als een dergelijke functie erop zit!

HaroldA
30 maart 2012, 10:22
Als ik bijvoorbeeld op zoek ben naar een gitaarpedaal die hoogstens 1 keer in de maand verkocht wordt, dan hoef ik in dat geval niet elke dag op gearhunter te kijken!

... en dus de advertenties niet ziet ;)

Arts
30 maart 2012, 10:32
... en dus de advertenties niet ziet ;)

De advertenties kunnen toch bijgevoegd worden in de mail?

Ike57
30 maart 2012, 10:33
Yep en met de complimenten waar ik de site gehost heb :(
Die foutmelding komt door dat ' in je zoekopdracht.
Dat triggert een anti hack module (apache mod_security, sql injection protectie voor de geïnteresseerden) die denkt dat je kwade bedoelingen hebt.

Ik zal morgen eens bellen met de vraag of ze dat uit kunnen zetten voor me.

In ieder geval moet je nog maar eens zoeken maar dan zonder dat ' in je zoekopdracht.

Het is al een poosje geleden dat ik mod_security heb gebruikt maar, volgens mij, kun je de module ook uitschakelen via je htaccess:

Om HTTP POST scannen uit te schakelen:

SecFilterScanPOST Off

Om mod_security compleet uit te schakelen:

SecFilterEngine Off

HaroldA
30 maart 2012, 10:38
Het is al een poosje geleden dat ik mod_security heb gebruikt maar, volgens mij, kun je de module ook uitschakelen via je htaccess:

Zo, da's veilig dan! :ok:

htaccess is grappig voor shared hosting, maar als je je eigen server (instantie) hebt is het echt een heel achterlijk en onoverzichtelijk verhaal.

Ike57
30 maart 2012, 10:45
Tja, wat is veilig? mod_security is een optionele module die lang niet op iedere Apache server draait.

htaccess is inderdaad een bitch om mee te werken :D

(ik ben ook maar een amateur op dit gebied)

HaroldA
30 maart 2012, 10:48
htaccess is inderdaad een bitch om mee te werken :D

Niemand snapt de Apache configuratie. Daarom (o.a.) gebruik ik alleen nog maar Nginx. :ok:

Reau
27 mei 2012, 19:51
1 van de meest gevraagde toevoeging aan Gearhunter.net is nu beschikbaar: instellingen!
Het is nu mogelijk om zelf in Gearhunter.net te bepalen van welke sites je de zoekresultaten wilt zien.
Het instellingenmenu vind je rechtsboven in het hoofdscherm van Gearhunter.net.

Ook is sinds vandaag 2ehands.be toegevoegd aan de sites die doorzocht worden.

Het quotejes probleem is ook (al een tijdje) opgelost.

Vergeet trouwens niet Gearhunter.net op Facebook (https://www.facebook.com/Gearhunternet) te liken.
Updates en andere zaken meld ik voornamelijk daar en het is meteen een mooie plek om vragen van jullie te beantwoorden.

rufus
29 mei 2012, 11:46
Zo dat is een mooie toevoeging, was het enige minpunt aan de zoekmachine vond ik. Keep it up!

pueblo
15 juni 2012, 22:28
misschien kan kapaza.be er nog bij?
goede site, jammer dat ik het nu pas tegen kom.

Reau
6 juli 2012, 10:45
misschien kan kapaza.be er nog bij?
goede site, jammer dat ik het nu pas tegen kom.

Hoezo jammer? 't Is nooit te laat om 'm tegen te komen :)

Ik heb naar kapaza.be gekeken en ik heb 'm op mijn (lange) to do lijst gezet.
Zo als het er nu uitziet denk ik 'm over een maandje toegevoegd te hebben. Er moet namelijk nog e.e.a. voor geprogrammeerd worden en daarna nog worden getest.

Bedankt voor de tip!

HaroldA
24 juli 2012, 16:01
Hoe zoek ik naar 'coron' pedalen? Ik krijg nu alles waar 'coron' in voor komt, maar corona e.d. kan me niets schelen ...

Reau
30 juli 2012, 13:20
Een search met een exact match zit er op dit moment nog niet in.
Zit in de pipeline. Dat dan weer wel.

HaroldA
30 juli 2012, 13:23
Een search met een exact match zit er op dit moment nog niet in.
Zit in de pipeline. Dat dan weer wel.

Mooi! Zelfs zoeken naar "coron " werkte niet ;)

Reau
30 juli 2012, 13:25
Precies. Op dit moment wordt er gezocht op coron*. Dus alles wat begint met coron is een hit.
Hang in there...komt goed! :)

EDIT: Zoek eens op "coron".
Dus met de dubbele quotes :D

HaroldA
30 juli 2012, 13:29
Precies. Op dit moment wordt er gezocht op coron*. Dus alles wat begint met coron is een hit.
Hang in there...komt goed! :)

En dingen als "coron -distortion" om alle coron's te vinden die geen distortion zijn?

Reau
30 juli 2012, 13:31
En dingen als "coron -distortion" om alle coron's te vinden die geen distortion zijn?

Da's een handige. Ik zet 'm op de to-do lijst. Thanx.

De dubbele quotes om je zoekopdracht al geprobeerd?

HaroldA
30 juli 2012, 13:33
Da's een handige. Ik zet 'm op de to-do lijst. Thanx.

De dubbele quotes om je zoekopdracht al geprobeerd?

Zoiets? http://www.gearhunter.net/index.php?search=%22coron+%22

Hele lelijke pagina trouwens. Ik zou daar zoektips (oid) plaatsen.

TimS
30 juli 2012, 13:33
Werk je met Regex? Coron[ ] lijkt ook te werken.

@Harold: zo dus:

http://www.gearhunter.net/index.php?search=%22coron%22

Reau
30 juli 2012, 13:39
@HaroldA: Wat TimS schrijft want jij zoekt op coron+ (dus met dat verdwaalde plusje).

Over zoektips gesproken, op mijn testmachine werkt dat al. Erg handig voor mensen die zoeken naar Gipsol gitaren ;)

Reau
8 augustus 2012, 12:56
Hoera!
Vandaag bestaat Gearhunter.net 1 jaar!

Via deze weg wil ik de Gearhunter.net gebruikers en iedereen die het afgelopen jaar geholpen heeft door middel van suggesties en ideeen om de site te verbeteren, heel erg bedanken.
Ook de positieve reacties die ik gekregen heb via de mail, Twitter, Facebook en de diverse fora hebben mij enorm gemotiveerd om aan de site te werken.

Uiteraard staat de ontwikkeling van Gearhunter.net niet stil.
Verwacht het komende jaar meer sites om te doorzoeken maar ook verbeteringen en toevoegingen om het zoeken naar jouw instrument makkelijker en sneller te maken.

Groet!
Roland

HaroldA
8 augustus 2012, 13:10
Gefeliciteerd! :ok:


Verwacht het komende jaar meer sites om te doorzoeken maar ook verbeteringen en toevoegingen om het zoeken naar jouw instrument makkelijker en sneller te maken.

Indexeren in Apache SOLR en facets mogelijk maken? :soinnocent:

HaroldA
14 februari 2014, 14:01
http://gearhunter.net/?search=acoustic

Doetutnie.

HaroldA
27 maart 2015, 10:11
He Reau,

Heb jij nog last van dat marktplaats geen XML-feeds/zoekopdrachten meer ondersteund?

HaroldA
27 maart 2015, 10:25
Oeh, ik zocht net op "amt m2" ... en dat duurde gewoon 22 sec(!). En wat nog erger is: de 2e keer duurde hij precies even lang; dus je cachet helemaal niets?