PDA

View Full Version : Adres in regio Rotterdam voor ALLEEN het vlakken van frets?



joey-t
8 augustus 2011, 18:32
Hallo allemaal,

Ik zit met een Epiphone Les Paul waarvan de frets gevlakt moeten worden. Het is een nieuwe gitaar, maar sommige frets zijn niet helemaal gelijk aan de andere. Ik ben zelf redelijk bedreven in het afstellen van mijn gitaren (al zeg ik het zelf), maar het vlakken van frets durf ik niet aan.

Ik zoek nu een adres waar ik dit klusje aan kan uitbesteden. Ad Vermeer in Rotterdam wil het wel doen, maar alleen in combinatie met een volledige afstelbeurt (dus met hals + actie + intonatie afstellen, alles schoonmaken, nieuw setje snaren erop, etc. etc.) a 150 EUR. De Gier is nu met vakantie, maar op hun prijslijst staat ook niet het 'losse' klusje van frets vlakken. Ik vind 150 EUR een redelijk bedrag, daar gaat het niet om, maar de helft van het werk (het 'overige' afstelwerk) doe ik gewoon liever zelf, en dan vind ik het zonde. Zeker voor een Epiphone.

Nu is mijn vraag: wie weet waar ik dit wel kan laten doen? (Liefst regio Rotterdam maar iets verder mag ook.)

StevenStrat
8 augustus 2011, 19:32
aan een Epi gitaar zou ik geen 150 eur aanhangen. Probeer het zelf met schuurpapier zou ik zeggen.

Fiendish
8 augustus 2011, 19:38
Goedkoopste wat ik zo 1,2,3 kan vinden voor een fret dress is zo'n €125 bij GCS in Den Haag...
De vraag is of het je dat waard is.

piezo
8 augustus 2011, 19:42
Vox humana in Vlaardingen is een gekend adres.

Als iemand goede ervaringen met Ad Vermeer heeft, hoor ik het graag.

adrinalino
8 augustus 2011, 20:05
Gewoon zelf doen. Kijk op het zelfbouwforum en kind kan de was doen. Wat je nodig hebt is een waterpas 60 cm, dubbelzijdig plakband, een fijn schuurlint van een powervijl en een fretvijl. Ik zit in Delft en wil je er wel bij helpen voor een kleine vergoeding.

Hoi,

Aad.

mesaman
9 augustus 2011, 09:56
t leuke met een gitaar is
- rock & roll
- chickmagnet
- EN DAT JE ER BIJNA ALLES ZELF AAN KAN DOEN ALS JE HANDIG BENT
- andere gitaar gekken je er graag mee helpen(wiskey/kissie pils mee dat helpt ook)


use the powers of the gitaarnetforumusers!

lefthandstrat
9 augustus 2011, 10:14
Je kan René Meulmeester in Gorinchem eens bellen en je vraag aan hem voorleggen.

Zie:

http://www.vintagegitaar.nl/vintagegitaar/

Hij heeft onder het tabblad "reparatie & service" een prijsopgave staan.

Ondanks het feit dat hij in dezelfde wijk woont (en werkt) als ik, heb ik met hem geen ervaring. Ik kan hem dus ook niet op persoonlijke titel aanbevelen. Bellen en een gesprekje met hem hebben kan geen kwaad, toch? Misschien wil hij het jou zelfs wel voordoen, zodat je het vervolgens zelf kan doen.

lollol
9 augustus 2011, 10:36
Maar als hij nieuw is kan je hem toch ook gewoon terugbrengen naar de winkel?:stop:

lefthandstrat
9 augustus 2011, 10:39
Maar als hij nieuw is kan je hem toch ook gewoon terugbrengen naar de winkel?:stop:

Ja, dat is ook zo. Als hij echt nieuws is, dan is dit natuurlijk de beste oplossing. Dan blijft hij ook in de garantie.

geert1976
9 augustus 2011, 10:42
Je zou eens kunnen informeren bij Aupperlee te Ridderkerk:

www.aupperleegitaren.nl

snaarplukker
9 augustus 2011, 11:08
... Ad Vermeer in Rotterdam wil het wel doen, maar alleen in combinatie met een volledige afstelbeurt (dus met hals + actie + intonatie afstellen, alles schoonmaken, nieuw setje snaren erop, etc. etc.) a 150 EUR. De Gier is nu met vakantie, maar op hun prijslijst staat ook niet het 'losse' klusje van frets vlakken. Ik vind 150 EUR een redelijk bedrag, daar gaat het niet om, maar de helft van het werk (het 'overige' afstelwerk) doe ik gewoon liever zelf, en dan vind ik het zonde. Zeker voor een Epiphone....
Tuurlijk doet hij dat in combinatie met al de eerder genoemde opties. Hij moet tenslotte zijn vlakwerk kunnen controleren.

joey-t
9 augustus 2011, 14:50
Bedankt voor de genoemde adressen, ik heb ze inmiddels benaderd via e-mail. Even afwachten dus. Aad, ik hou jouw aanbod zeker in gedachten, bedankt.

Het is inderdaad een gloednieuwe gitaar, inclusief bon, maar heb de gitaar in Groningen gekocht terwijl ik zelf in Rotterdam woon. Met op en neer rijden (2 keer!) valt deze optie dus eigenlijk af. Bovendien vraag ik me af of zoiets als frets vlakken binnen de garantie valt? Mag je verwachten dat een Epi meteen helemaal perfect is afgesteld? De gitaar is op zich prima bespeelbaar, maar ik ben een Pietje Precies en wil dat de frets perfect gevlakt zijn.

Het betreft overigens een (iets duurdere) 'Slash-signature', vandaar ook de rit naar Groningen (verder was hij overal uitverkocht). Klinkt als een huis ;)

Buzzel
9 augustus 2011, 19:26
Bedankt voor de genoemde adressen, ik heb ze inmiddels benaderd via e-mail. Even afwachten dus. Aad, ik hou jouw aanbod zeker in gedachten, bedankt.

Het is inderdaad een gloednieuwe gitaar, inclusief bon, maar heb de gitaar in Groningen gekocht terwijl ik zelf in Rotterdam woon. Met op en neer rijden (2 keer!) valt deze optie dus eigenlijk af. Bovendien vraag ik me af of zoiets als frets vlakken binnen de garantie valt? Mag je verwachten dat een Epi meteen helemaal perfect is afgesteld? De gitaar is op zich prima bespeelbaar, maar ik ben een Pietje Precies en wil dat de frets perfect gevlakt zijn.

Het betreft overigens een (iets duurdere) 'Slash-signature', vandaar ook de rit naar Groningen (verder was hij overal uitverkocht). Klinkt als een huis ;)

Voor een gitaar in die prijsklasse kan je niet verwachten dat hij perfect is hoewel het natuurlijk wel is gebeurt ;). Als de frets niet goed waren gevlakt, dan was dat in de winkel al zo en had je de gitaar gewoon moeten laten staan. ook al wil je dan nog zo graag dat model.

joey-t
10 augustus 2011, 12:56
Heeft hier iemand - naast geert1976 - ervaring met Aupperlee Gitaren in Ridderkerk?

G.G.
10 augustus 2011, 13:03
Alleen vlakken is echt geen optie.

je zal een hals eerst recht moeten stellen, om hem goed te kunnen vlakken. Daarna moet je de frets opnieuw crownen omdat de frets die eerste te hoog waren na het vlakken lat zijn. Daarna zal je de hals opnieuw moeten stellen om de juiste kromming erin te krijgen.

Dus: of betalen voor de volle mep, of zelf leren doen. Zo moeilijk is het niet. Wat je minimaal nodig hebt is een lange rechte lat (waterpas ofzo) schuurlinnen en dubbelzijdig tape, een merktstift, een paar sleutelvijltjes of een dure crownvijl, paar stukjes blik om je toets te beschermen en eventueel wat staalwol.

joey-t
10 augustus 2011, 14:54
Klinkt op zich logisch, maar zowel VoxHumana als Aupperlee bieden deze optie wel aan (laatstgenoemde voor een wat gunstiger tarief dan de eerste). En ik neem aan dat ze dan geen 'half werk' afleveren (althans, dat hoop ik).

Ik heb gewoon geen tijd om mezelf dit klusje aan te leren, hoe graag ik het ook zou willen. Ik vind het al heel wat dat ik zelf een Graph-tec topkam op de juiste maat/hoogte heb gevijld en geplaatst ;)