PDA

View Full Version : Ervaring met deze western gitaren? FENDER SQUIER SA-105/HARLEY BENTON HBD110NT



toineurlings
8 augustus 2011, 16:22
Ik ben op zoek naar een goedkope western gitaar om zelf wat op te klooien en zie wel of er meer van komt, nu kwam ik deze 2 gitaren tegen bij een webwinkel waar ik tevreden over ben. Heeft hier misschien iemand ervaring met deze gitaren?

http://www.thomann.de/nl/fender_squier_sa105_na.htm
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbd110nt.htm

-Martijn-
8 augustus 2011, 16:36
Leuk om mee te beginnen, maar meer niet. Dit zijn speelgoedprijzen.
Speel je al gitaar, dat je al eerder wat bij Thomann hebt besteld? In dat geval zou ik het niet doen.
Als je juist wilt kijken of gitaarspelen wat voor je is zou het een leuk begin kunnen zijn, ervan uitgaande dat je binnen niet al te lange tijd weer een nieuwe koopt als je er inderdaad mee door gaat.

mickvdv
8 augustus 2011, 16:37
Als je een goedkope gitaar zoek adviseer ik de Yamaha F310 die kost 120 euro. Ik ken de andere 2 gitaren niet, maar voor 60 euro is het heel moeilijk een goede gitaar te vinden.

toineurlings
8 augustus 2011, 16:38
nee, ik speel nog geen gitaar en wil gewoon zo goedkoop mogelijk wat kunnen gaan pingelen...
kent iemand toevallig ook het merk "motion"?

jazzie1
8 augustus 2011, 18:44
Ken toevallig wel Harley Benton, niet dit type nummer maar een oudere versie. Mijn zoon heeft deze toendertijd (ong 2jr terug) ook besteld omdat hij gitaar wilde spelen maar zijn kamer (student) was nogal vochtig vandaar dat ik het "advies" gaf om een "stevige" niet al te dure gitaar te kopen en zijn eigen middenklasser thuis te laten. Wonderbaarlijk genoeg kwam er een aardig geluid uit..alleen de actie was vrij hoog en hij moest afgesteld worden. Setje d.Daddarios phosphor brons medium erop en het geluid was, voor wat hij ervoor betaald had "goed te pruimen"...Kortom ja een beginnersgitaar maar de kans dat je hem toch eerst moet afstellen en een ander setje snaren erop is heel groot.
Andere optie is kijk op Mp daar vind je nog redelijke goede en waarschijnlijk betere gitaren voor weinig..
Maar dat is ook uiteraard afhankelijk van wat wil je besteden en nog belangrijker wat kan je besteden..

toineurlings
8 augustus 2011, 19:00
ik houd mp al wat dagen in de gaten, het liefst zou ik niet meer dan 50 euro besteden (ben namelijk ook student en ben niet van plan echt super serieus te gaan spelen)

jazzie1
8 augustus 2011, 20:45
Tsja als je van plan bent om niet echt super serieus te gaan spelen dan zou ik zeggen hou je geld in je zak en besteed dit ergens aan wat je nodig hebt..Zoals je tussen de regels aan geeft heb je niet meer geld of wil je niet meer geld besteden aan een gitaar nou dan kan ik je nu al zeggen dat het erg moeilijk wordt om voor 50 euro een redelijke westerngitaar te vinden en dan eentje die je ook al niet het plezier ontneemt om het gitaarspel te gaan leren doordat hij niet fijn in de hand ligt en/of waardoor de snaren zo hoog liggen dat je pijn in je vingers gaat krijgen doordat je de snaren zo hard moet indrukken om een fatsoenlijk geluid eruit te krijgen. Kun je (laten) afstellen maar kost je ook weer geld..
Ik zag op MP wel enkele nylonsnarige (spaans/klassiek) gitaren welke in de buurt van je budget zitten daar al aan gedacht? Granada/Juan Salvador/Valencia bijvoorbeeld.

toineurlings
8 augustus 2011, 20:54
en deze dan? een richwood
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/470878254-vrijwel-nieuwe-semi-akoestische-richwood.html#

volgens mij is het deze:
http://www.richwood.nl/shop/Richwood%20westerngitaar/Western%20gitaar%20-%20Semi-akoestisch/product/80-Richwood_active_dreadnought_guitar,_black/

grayfink
8 augustus 2011, 21:00
Joh, doe wat je wil. Een goede gitaar voor dat geld vind je niet, wel ééntje om niet serieus op aan te klooien en dat is de doelstelling begrijp ik.
De tweedehands Richwood van Marktplaats lijkt mij de beste optie, temeer omdat daar een tuner bij zit.

jazzie1
8 augustus 2011, 23:24
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind ook dat je moet doen wat je wil,klooi lekker een end vandaan maar.. ik zou het gewoonweg zonde vinden als je een gitaar koopt welke je na een aantal keren aangeraakt te hebben, het plezier om "maar wat aan te klooien" ontneemt. Dan help jij je doelstelling om zeep en daar gaat het mij nou om..
Ik zit ook al een tijd te klooien op een gitaar maar hou er nog steeds plezier in omdat deze mij toch steeds weer uitnodigt om te "spelen" ook al zal ik het nooit leren.

toineurlings
8 augustus 2011, 23:32
@Jazzie:
Je begrijpt mijn punt inderdaad en wie weet wordt het wel wat serieuzer als het mee zit maar ik ben niet van plan les te nemen ofzo (ben wel vrij muzikaal)

ik vind een western gitaar veel mooier klinken dan een spaanse, een beter argument kun je niet hebben volgens mij om een keuze te maken...


Ik denk inderdaad die van marktplaats aan te schaffen, volgens een uitgebreide review op internet een goede beginnersgitaar en toch lekker goedkoop! Dank voor alle hulp

jazzie1
9 augustus 2011, 12:42
Prima ! weloverwogen, veel succes en hoop echt dat je er veel plezier aan beleeft om lekker aan te klooien en misschien ooit..komen we jou tegen als de famous artist welke eigenlijk maar gewoon wat aan wilde "klooien"..:rockon:

LaurentB
9 augustus 2011, 13:21
Voor dat geld is 2e hands een goed idee; kun je hem altijd weer voor een vergelijkbaar bedrag wkijt.