PDA

View Full Version : 2e Video van onze Rodrigo y Gabriela Try out in Amsterdam - Tamacun



DTmaster
8 augustus 2011, 15:53
Hallo,


bedankt voor de goeie reacties op de vorige video....

Deze video hadden we ook gemaakt, ik was samen met haar en een vriend in Amsterdam aan het lopen en opeens zij hij "ja hier moet je spelen" dus bij de grachten flamenco muziek :)


het heeft wel wat denk ik hahaha

Enjoy


http://www.youtube.com/watch?v=fb34qG3xLh4

TimoSomers
8 augustus 2011, 16:18
Vet hoor!:ok:

DTmaster
8 augustus 2011, 16:39
Thanx :)


volgende week spelen we op een Fesitival in Rotterdam... heb er zin in!

www.ondedayinmygarden.com thats it!

Duhsjaak
9 augustus 2011, 03:41
Hi
Leuk gedaan! Oude Zijds Achterburgwal?
Leuk stukje rond 1'20".

Soms kom je een beetje in de problemen omdat de snelheid die door de muziek wordt gedicteerd, net niet door je kan worden gehaald.
Dat kun je verbeteren door eens goed naar deze video te kijken. Dan zal je opvallen dat je in je 'moeilijke momenten' je vingers redelijk hoog optilt van de snaren/het fretboard. Dat kost tijd en om ze acuraat terug te plaatsen kost ook tijd.
Je kunt een minder jachtige indruk maken door jezelf te trainen je vingers een stukje dichter bij je werk te houden. Geeft jouzelf ook meer rust. Het zelfvertrouwen dat je het makkelijker haalt doet daaraan veel toe.

Als team zijn jullie uniek! Eel faan stukkie mùsjiek, zeiden ze dan in Amsterdam. Nu alleen nog in Purmerend en Hoorn.

Vriendelijke groet, Gus

DTmaster
9 augustus 2011, 17:22
Thanx voor de tips, ik zal ze zeker meenemen in mijn spel

en jah geen idee waar dit was :)... waarom dacht je dat het die locatie was!!!

Duhsjaak
11 augustus 2011, 09:12
Hi
Locatie: Meende het te herkennen. 't Is in ieder geval het kwartier tussen Dam en oude jodenbuurt. Ik ben een Amsterdammer, vandaar.

Vingers: Een uiting van spanning doorgaans, als je altijd ontspannen speelt en in bepaalde snelle of moeilijke stukken een andere motoriek te zien geeft. Een teken dat je iets moet overwinnen. Vergelijk het met dichters die een nieuw (wit - leeg) veel papier een beetje eng vinden. Je weet dat dat stukje eraan komt en je onderbewuste denkt 'o shit, daar komt ie'! en je lijf zet zich schrap.

Kijk naar je eigen video. Vaak is het onder ogen zien van wat er gebeurt en je ervan bewust worden, de grootste stap naar een oplossing. Je moet daarop gewoon worden gewezen, want zelf zie je het niet.

Controleer tegelijk je adem. 10 tegen 1 blokker je je adem ook. Adem ter hoogte van je navel en blijf dat ook in moeilijke stukjes doen.

Je kunt je kompaan vragen het lied een aantal keer een fractie langzamer te spelen. Totdat je jezelf ervan hebt overtuigd, dat je het nu onder de knie hebt. Dan zul je gelijk horen dat je het easy haalt en dat het vloeiender, meer gemakkelijk klinkt. En dat is de ware artistry: Mij laten geloven dat ik het ook zou kunnen. En geloof me, ik wil het graag geloven. Maar echt geloven doe ik het niet. Klasse!

In je vorige post vroeg iemand op welke gitaar je speelt. Geef daaraan even aandacht s.v.p., want eerlijk gezegd ben ik ook wat nieuwsgierig daarnaar.

Vriendelijke groet, Gus

DTmaster
11 augustus 2011, 12:55
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/465026493-salvador-cortez-cs-240-incl-hardcase.html?return=eJwtjMsKgzAQRf9FiEvzsG4iUmy%2 FJGiKwWiGzEiLpf%2FeCe3qnvvgOqvtO1jVo9WdsRV6l6elX4j ASrkm8HuzubwSROcImz3K36SBBa6vOOh6xoGSaEct2tscGFgjs Z4BGPEx47%2BFkiqGjYtxPzafw8R2fbK9p0z%2BFKYzylzKKGE 5MzXAMaiq%2F3wBdQo1Cg%3D%3D&df=1&fta=eNotjcEOgjAQRP9lEzkXJEFnw8m7v0CKrdhYoGGLGgn%2F biHednby3mhUWAQn0Dz55qW9EAuqEvTxdZ4ZqeOInI0D%2B4iv Cyx3I%2BkTIhT3AcPc28nd%2BPnGZZyi%2FR4KVZSKR3EoshDm Wm3GJAy6s8QusYIjyJl9Ki3nbVu1pjVbzFMTx6CNNN4OXXxshE rFGdTrT7NJEmd2SwHSb%2BLr%2F3wRaygs6%2FoDkmpDBQ%3D% 3D&fta_ind=1&fs=1


dit is hem... alleen dan voor 600 euro gekocht via markplaats!

Ernest01
11 augustus 2011, 14:47
Dank voor de toelichting. Zoals ik al zei op de eerste video-thread van deze muziek : heel bijzonder instrument.

DTmaster
12 augustus 2011, 13:14
geen Probleem :)!!!



Komt het geluid acoustische een beetje goed over dan :)!!! heb geen verstand van deze gitaren, behalve dat ze ingepluged wel goed klinken haha

Ernest01
12 augustus 2011, 13:23
Gegeven de 'akoestiek' en voorbij scheurende brommers vind ik het een goed geluid. De opname in het Vondelpark klonk nog beter.
Misschien wat weinig laag, maar gezien bovenstaande is dat niet zo goed te beoordelen.

DTmaster
13 augustus 2011, 13:44
Vandaag ons 1e optreden... op een festival haha


God help me!

bass blom
13 augustus 2011, 13:46
:grouphug:

Duhsjaak
13 augustus 2011, 13:57
Hi
Hoe groter het aantal mensen, des te makkelijker het wordt.
Ik heb tegenover 100.000 mensen gestaan en dat wat dead easy: Die hebben namelijk geen ogen (zichtbaar) meer!
Dus drie is altijd lastiger dan driehonderd.

En verder:
Hals & Beinbruch
(Break a leg)
(Toi toi toi)

Let op je adem! Rond je navel blijven ademen! En niet hoger.
Wij duimen alvast. En vergeet niet te genieten.
Vriendelijke goet, Gus

bass blom
13 augustus 2011, 14:27
gus, wil je met ons delen in welk gezelschap dat was die 100.000 man?

DTmaster
13 augustus 2011, 15:04
ok thanx!!! :)

Duhsjaak
13 augustus 2011, 23:52
Hi
Schitterdende gitaar!!!
Echt heel mooi. Als ik ooit acoustische neigingen krijg........

Dank voor je uitleg.
Vriendelijkegroet, Gus