PDA

View Full Version : metal poging



proguitar89
7 augustus 2011, 22:17
hallo,

ik heb vandaag op me gitaar gespeeld
en heb geprobeerd wat metal te spelen

http://soundcloud.com/michakarssies/poging

ik heb me gitaar sinds 29 juli dus ik heb ook nog geen gitaarles gevolgd ik probeer dus wat

ik hoor graag reacties.

bass blom
7 augustus 2011, 22:22
nu begrijp ik pas echt wat mijn moeder heeft moeten doormaken :hippie:

proguitar89
7 augustus 2011, 22:26
nu begrijp ik pas echt wat mijn moeder heeft moeten doormaken :hippie:

en wat dan?

bass blom
7 augustus 2011, 22:27
en wat dan?

dit
moeten aanhoren :D

maar het is best soortvan goed gekomen met mij dus hou vol!

proguitar89
7 augustus 2011, 22:29
dit
moeten aanhoren :D

maar het is best soortvan goed gekomen met mij dus hou vol!

nou, ik heb geen commentaar van haar gehad dus dat is een goed teken.

Han S
7 augustus 2011, 22:35
Geniaal! Vooral doorgaan.

proguitar89
7 augustus 2011, 22:38
Geniaal! Vooral doorgaan.

vind je? ik geef eerlijk toe ik ben niet de beste gitarist ter wereld.

Han S
7 augustus 2011, 22:45
Kom op knul, je hebt net een gitaar:


ik heb me gitaar sinds 29 juli dus ik heb ook nog geen gitaarles gevolgd ik probeer dus wat

Zo makkelijk is het nou ook weer niet en een van de eerste lessen is het leren stemmen van zo'n apparaat. One step at the time en je komt er wel.

proguitar89
7 augustus 2011, 22:55
Kom op knul, je hebt net een gitaar:



Zo makkelijk is het nou ook weer niet en een van de eerste lessen is het leren stemmen van zo'n apparaat. One step at the time en je komt er wel.

klopt. ik luister vaak naar dragonforce echt hoe ze spelen doe ik niet na en ik heb vandaag geprobeerd me gitaar te stemmen maar dat wou ook nog niet goed. en nu heb ik hem zeker vals ik laat het stemmen van me gitaar over aan me zus dat heeft ze ook gedaan maar ja de marnier hoe ik speel word i gauw vals vooral met die metal word i dat snel.

Han S
7 augustus 2011, 22:58
Ik vind het al heel knap dat je er geluid uit krijgt en dat hier op een forum knalt.

Het is trouwens 'mijn' gitaar en 'mijn' zus. Wie helpt 'me' om 'mijn' gitaar te stemmen? 'mijn' zus.

Gratis lessen op gitaarnet.

Doorgaan hoor, gitaarspelen is te gek.

TimS
7 augustus 2011, 23:01
Je moet eens aan je zus vragen of ze je de laagste snaar een hele toon lager wil stemmen, D in plaats van E dus. Dan kun je je vinger plat leggern op de 3 dikste snaren en schuiven. Krijg je heel makkelijk een metal achtig geluid van. Dragonforce gaat natuurlijk niet lukken in 2 weken, daar mag je gerust meer dan 2 jaar voor uittrekken.

proguitar89
7 augustus 2011, 23:05
Ik vind het al heel knap dat je er geluid uit krijgt en dat hier op een forum knalt.

Het is trouwens 'mijn' gitaar en 'mijn' zus. Wie helpt 'me' om 'mijn' gitaar te stemmen? 'mijn' zus.

Gratis lessen op gitaarnet.

Doorgaan hoor, gitaarspelen is te gek.

klopt,gitaar spelen is ook leuk die ene keer kon ik niet kiezen tussen computeren en gitaar spelen,

proguitar89
7 augustus 2011, 23:06
Je moet eens aan je zus vragen of ze je de laagste snaar een hele toon lager wil stemmen, D in plaats van E dus. Dan kun je je vinger plat leggern op de 3 dikste snaren en schuiven. Krijg je heel makkelijk een metal achtig geluid van. Dragonforce gaat natuurlijk niet lukken in 2 weken, daar mag je gerust meer dan 2 jaar voor uittrekken.

ik, zou het even vragen en met dat dragonforce heb je gelijk in.

Harald
8 augustus 2011, 09:40
@HanS, kijk, daarom vind ik zo'n Line 6 niertje met een hoofdtelefoon helemaal geen slechte optie voor een beginner, kost bijna niets meer, en je voorkomt een hoop ellende met de buren... Hadden we die maar gehad toen ik begon ;)

@Proguitar89 Ben eigenlijk best wel nieuwsgierig waarom je dit post?

bass blom
8 augustus 2011, 10:00
ja, ik begon op een ouwe sony bandrecorder, krasserig kutgeluid :D
proguitar is een beetje naief denk ik.
hij doet maar wat, maar is ook nog maar een week bezig.
de aanslagtechniek die je hoort is goed.
hij durft, dat is een goed begin.

Han S
8 augustus 2011, 10:52
Vroeger, dat was nog eens wat. Gisteren kwam ik op een forum een youtube link tegen naar het nummer 'Atlantis' van The Shadows. En dat speelde ik bijna 50 jaar geleden in een bandje, de ritme partij en de lead partij want we wissselden wel eens van plek.

Dat is nog eens een uitzoekerij als je geen noten kunt lezen en er nog geen tabs zijn, want het nummer heeft een vrij ingewikkelde accoordenreeks. Maar wat mij verbaasde is dat ik het zo weer meespeelde. Dat is misschien wat voor de TS, metal uitzoeken want dat kan ook behoorlijk ingewikkeld zijn zoals Nymphetamine van Cradle of Filth bijvoorbeeld.

Beginnen bij het begin, accoordenboek kopen en alles uitzoeken, net zolang tot je het zelf kunt spelen. Leer jezelf geen verkeerde dingen aan zoals de stand van je linkerhand, genoeg over te vinden op het forum.

Harald
8 augustus 2011, 11:02
Zelf uitzoeken duurt nog even. Eerst een paar grepen leren, en wat makkelijke themaatjes. Met alleen raggen gaat het niet lukken.

bass blom
8 augustus 2011, 11:04
ja die gassies hebben het tegenwoordig 100 keer makkelijker dan wij vroegah :D

almarvk
8 augustus 2011, 13:31
http://youtu.be/qQA6gXbu8p0

Het doet me hier een beetje aan denken

Han S
8 augustus 2011, 13:39
Geniaal Almar, dat doe ik hem niet na. Filmtechnisch is het ook een genie met dat raam.

allochthomas
8 augustus 2011, 13:53
Persoonlijk deed het me toch meer aan dit denken

http://www.youtube.com/watch?v=hIR1KfKXH6s

bass blom
8 augustus 2011, 14:58
allemaggies wat een zuigende herrie :seriousf:

almarvk
8 augustus 2011, 15:13
En nu een serieuze reactie voor Micha: Zet je pc uit en ga naar gitaarles!

Han S
8 augustus 2011, 15:30
allemaggies wat een zuigende herrie :seriousf:

En dat was dan nog maar alleen het intro.

HaroldA
8 augustus 2011, 15:37
Ik heb het helemaal af kunnen luisteren!!! Met een dikke grijs op m'n kop, dat wel...

Waar is die tijd gebleven dat ik ook niet zo'n hoge eisen stelde. Des te meer kennis, des te minder snel tevreden. :(

LesPaul1612
8 augustus 2011, 16:02
En hij werkt zelfs al aan een eigen CD!!:crazyhappy::crazyhappy:

http://www.youtube.com/watch?v=QwVq2lI75sE&feature=mfu_in_order&list=UL

HaroldA
8 augustus 2011, 16:11
En hij werkt zelfs al aan een eigen CD!!:crazyhappy::crazyhappy:

This effort is a metal that I play on my guitar I'm a CD with instrumental violence whaahaa the word obviously more than what you hear now I hope it's what I get even guitar lessons so that's nice. :crazyhappy:

HaroldA
8 augustus 2011, 16:15
Volgens mij doet proguitar89 gewoon alsof hij niet goed kan spelen op het 'metal poging' filmpje want uit dit filmpje blijkt dat hij wel erg goed is:


http://www.youtube.com/watch?v=f7Tyj46fz3Y&feature=BFa&list=ULxoNmhtIkhzc&index=11

bass blom
8 augustus 2011, 16:17
ik zit me ook nog steeds af te vragen of hij ons niet gewoon in de maling neemt :D

Harald
8 augustus 2011, 16:24
Kreeg juist door de filmpjes het idee dat het echt is. Maar twijfel nog steeds of het een Troll is. In dit geval dan wel weer komisch voor de afwisseling...

allochthomas
8 augustus 2011, 17:16
Troll of niet, ik heb wel hardop kunnen lachen om die filmpjes:seriousf:

*edit: Ik weet niet wat slechter is, zijn gitaar spel of zijn engels

proguitar89
8 augustus 2011, 20:19
Troll of niet, ik heb wel hardop kunnen lachen om die filmpjes:seriousf:

*edit: Ik weet niet wat slechter is, zijn gitaar spel of zijn engels

nou ik zelf ben slecht in engels ik vertaal me woorden met translate.google.nl maar die draait woorden om dat weet ik zelf all maar ja moet toch wat.

pasqual
8 augustus 2011, 21:00
"Nou, ik zelf ben slecht in engels. Ik vertaal mijn woorden met "translate.google.nl" maar die draait woorden om. Dat weet ik zelf al. Maar ja, je moet toch wat."

Dat leest toch al wat prettiger, niet? Ik ben niet van de "leestekens-gestapo" maar af en toe een punt (.) of een komma (,) op de juiste plaats maakt het voor ons wel iets eenvoudiger. En ook ik maak spelvauten dus over een paar vergeten hoofdletters of leestekens maakt hier niemand zich druk hoor.

Succes met gitaarles trouwens, je gaat het nodig hebben. Of verlos ons uit ons lijden en zeg dat dit een grapje is (?).:(

proguitar89
8 augustus 2011, 21:10
"Nou, ik zelf ben slecht in engels. Ik vertaal mijn woorden met "translate.google.nl" maar die draait woorden om. Dat weet ik zelf al. Maar ja, je moet toch wat."

Dat leest toch al wat prettiger, niet? Ik ben niet van de "leestekens-gestapo" maar af en toe een punt (.) of een komma (,) op de juiste plaats maakt het voor ons wel iets eenvoudiger. En ook ik maak spelvauten dus over een paar vergeten hoofdletters of leestekens maakt hier niemand zich druk hoor.

Succes met gitaarles trouwens, je gaat het nodig hebben. Of verlos ons uit ons lijden en zeg dat dit een grapje is (?).:(

sorry, ik probeer wel nu met punten te werken.
en ik ga ook nog op gitaar les maar eerst ga ik verhuizen.
en nee het was geen grap ik moet toch ook wat te posten hebben ik ben maar hulpeloos aan het toe kijken wat voor moois jullie posten. dus ik wou ook wat dus ja
ik moet wel wat.:seriousf:

pasqual
8 augustus 2011, 21:42
Het is toch helemaal niet erg om te luisteren naar hoe het allemaal wél kan ondanks dat je zelf nog niet zo ver bent? Ga gewoon lekker op gitaarles en probeer vooral niet te snel een bepaald niveau te willen bereiken. Alles op zijn tijd! Maar wat je gepost hebt is gewoon nog geen gitaarspelen te noemen. Hier doe je jezelf geen plezier mee. Zo is het net alsof je denkt dat metal hetzelfde is als "maar iets doen" en dat is dus niet zo. Nogmaals: alles op zijn tijd. In een auto stappen met 12 jaar en dan maar denken dat je een volwaardige deelnemer aan het verkeer bent, valt ook onder deze catagorie....
Doe maar niet.;)

proguitar89
8 augustus 2011, 22:27
Het is toch helemaal niet erg om te luisteren naar hoe het allemaal wél kan ondanks dat je zelf nog niet zo ver bent? Ga gewoon lekker op gitaarles en probeer vooral niet te snel een bepaald niveau te willen bereiken. Alles op zijn tijd! Maar wat je gepost hebt is gewoon nog geen gitaarspelen te noemen. Hier doe je jezelf geen plezier mee. Zo is het net alsof je denkt dat metal hetzelfde is als "maar iets doen" en dat is dus niet zo. Nogmaals: alles op zijn tijd. In een auto stappen met 12 jaar en dan maar denken dat je een volwaardige deelnemer aan het verkeer bent, valt ook onder deze catagorie....
Doe maar niet.;)
ik, denk dat je gelijk hebt en ik kan maar 3 akkoorden me zus heeft me een paar uitgelegd wel 7 maar bij mij is
de cm
g
g7 blijven hangen

dit haden we doorgenomen:


http://img829.imageshack.us/img829/3627/akkoorden.jpg

:(

Han S
8 augustus 2011, 23:30
Ik vind jou wel een grappige gozer. I think you're a funny guy.

Engels leren is net als gitaarspelen, gewoon studeren en je vaardigheden zullen toenemen. Learning the English language is like playing guitar, just study and your skills will improve.

Capice? (en doorgaan hé)

proguitar89
9 augustus 2011, 11:38
Ik vind jou wel een grappige gozer. I think you're a funny guy.

Engels leren is net als gitaarspelen, gewoon studeren en je vaardigheden zullen toenemen. Learning the English language is like playing guitar, just study and your skills will improve.

Capice? (en doorgaan hé)

oke, ik zou me best doen.

HaroldA
9 augustus 2011, 11:39
Het is trouwens 'mijn' gitaar en 'mijn' zus. Wie helpt 'me' om 'mijn' gitaar te stemmen? 'mijn' zus.


oke, ik zou me best doen.

:seriousf:

proguitar89
9 augustus 2011, 12:17
:seriousf:

oh ja, bedankt voor die link van die foto met de Gargoyle erop
ik heb er toch er wat van kunnen maken.:)