PDA

View Full Version : Feedback bij de MXR Carbon Copy



Vraag
7 augustus 2011, 22:02
Ik heb nu zo'n 4 maanden de MXR CC. Ik ben er blij mee en hij klinkt goed, maar aan een ding stoor ik me. De regen (feedback) klinkt bij mij tot ongeveer 12:00. Daarna gaat hij zichzelf zo hard feedbacken dat er alleen nog maar een hard en hoog, piepend geluid uitkomt.

Dit gebeurt zowel bij korte als bij lange delays. Hoe de mix staat maakt niet uit. Na 12:00 krijg ik die irritant harde feedback.

Hebben meer mensen hier ervaring mee/last van (gehad)?

Herman
7 augustus 2011, 22:18
Gaat ie dan niet gewoon aan de oscilatie?

Vraag
7 augustus 2011, 22:54
Gaat ie dan niet gewoon aan de oscilatie?

Ja, dat doet ie, maar is het normaal dat er zo'n harde feedback optreedt? Ik moet mijn mix echt bijna helemaal dichtdraaien. Anders gaan je oren naar de knoppen...

Riky
7 augustus 2011, 23:31
Dat lijkt me niet normaal. Gebruik je veel distortion?

Vraag
8 augustus 2011, 12:48
Nope, hij doet dit juist ook als ik 'm clean gebruik. Daarom vind ik het zo vreemd.

Bij dit filmpje op 2.00 zie je dat hij de Regen over de helft haalt. Dat kan bij mij dus echt niet, omdat er dan een ontzettend harde feedback optreedt. Misschien iets niet goed aan mijn trimpot?

http://www.youtube.com/watch?v=VVqhXuUaGQc

Riky
9 augustus 2011, 13:55
Denk dan inderdaad dat je trimpot niet goed staat.
Ik zou er niet zelf aan gaan klooien, maar gewoon een beroep doen op de garantie.

Vraag
10 augustus 2011, 23:34
Ik heb naar meerdere filmpjes gekeken en daar zie ik dat bijvoorbeeld gearmanndude hem ook niet over 12:00 haalt. Waarschijnlijk omdat dan hetzelfde gebeurt als bij mij.

Naar mijn idee gaat dit pedaal gewoon hard oscilleren na 'm over de helft te hebben gehaald of is er iemand die andere ervaringen heeft met de CC?