PDA

View Full Version : Hardwire pedalen



Tias
7 augustus 2011, 17:32
Heej allemaal.

Ik kwam vandaag op internet naar het zoeken van stompboxjes deze 2 tegen.
Hardwire SC-2 Valve Distortion
Hardwire CM-2 Tube Overdrive

Ze zijn beide 99 pleuro.
En klinken in mijn oren best goed.

Maar wat vind het forum ervan en hebben jullie ook enige ervaring met Hardwire pedalen?

Zit te denken om mijn MI-AUDIO Crunchbox voor een SC-2 te ruilen.
Verstandig of niet?

Laters


Valve Distortion
http://www.youtube.com/watch?v=hl0Kwzs2ZpE&feature=relmfu

Tube Overdrive
http://www.youtube.com/watch?v=HuQrGQTL9i4&feature=relmfu

Tankman
7 augustus 2011, 20:04
De Tube Overdrive heb ik even getest, maar daar was ik vrij snel op uitgekeken. De Valve Distortion heb ik heel grondig getest en bijna gekocht, totdat er een doosje Blackstar pedalen binnen kwam. Uiteindelijk ben ik voor een HT-Dist gegaan, maar de Hardwire is zeker een hele goede 2e keuze geweest. Te gek en veelzijdig ding. Kan echt overal tussen heerlijke felle crunch tot aan dikke metal distortion. Zeker een aanrader.

Herman
7 augustus 2011, 22:21
Heb er net een reverb van binnen. Heb hem nog niet echt uitgebreid getest, maar zodra ik dat heb gedaan laat ik even weten wat ik er van vond!

Tias
7 augustus 2011, 22:46
De Tube Overdrive heb ik even getest, maar daar was ik vrij snel op uitgekeken. De Valve Distortion heb ik heel grondig getest en bijna gekocht, totdat er een doosje Blackstar pedalen binnen kwam. Uiteindelijk ben ik voor een HT-Dist gegaan, maar de Hardwire is zeker een hele goede 2e keuze geweest. Te gek en veelzijdig ding. Kan echt overal tussen heerlijke felle crunch tot aan dikke metal distortion. Zeker een aanrader.

Die valve distortion klinkt vrij goed.
Wat deed je veranderen van smaak?
Althans waarom was de Blackstar in jouw ogen beter?

Tankman
7 augustus 2011, 22:57
Die valve distortion klinkt vrij goed.
Wat deed je veranderen van smaak?
Althans waarom was de Blackstar in jouw ogen beter?

Ik speel normaal over een Peavey 6505+ combo die verbouwd is tot head waar ik al mijn drives ook uit haal. Ik speel dus niet met drive of distortion pedaaltjes. Helaas is het nogsteeds zo dat ik niet altijd in de gelegenheid ben om mijn eigen versterker naar de oefenruimte of een optreden mee te nemen. Soms hebben podia het zelfs liever niet ivm snel op en afbouwen. In deze gevallen krijg je soms de meest beroerde versterkers voorgeschoten.

Ik was dus op zoek naar een distortion pedaal die over mindere versterkers, versterkers die ik minder vind en over willekeurige transistor versterkers ook nog redelijk klinken. Dat de Blackstar en de Hardwire over buizen versterkers met een goede clean te gek klinken wist ik al. Dit had ik al vaker getest.

De Blackstar klink uiteindelijk gewoon iets warmer en iets natuurlijker dan de Hardwire over de mindere versterkers. In de oefenruimte heb ik hem over wat oude Randalls en een Valvestate getest en het geluid kan ik mee leven. De Hardwire was in deze gevallen mij iets te schel.

De Hardwire over het cleane kanaal van een koch Twintone is wel echt te gek! Hij klinkt gewoon goed! Het is maar net wat je er precies mee wilt.

Tias
8 augustus 2011, 15:53
Ik speel normaal over een Peavey 6505+ combo die verbouwd is tot head waar ik al mijn drives ook uit haal. Ik speel dus niet met drive of distortion pedaaltjes. Helaas is het nogsteeds zo dat ik niet altijd in de gelegenheid ben om mijn eigen versterker naar de oefenruimte of een optreden mee te nemen. Soms hebben podia het zelfs liever niet ivm snel op en afbouwen. In deze gevallen krijg je soms de meest beroerde versterkers voorgeschoten.

Ik was dus op zoek naar een distortion pedaal die over mindere versterkers, versterkers die ik minder vind en over willekeurige transistor versterkers ook nog redelijk klinken. Dat de Blackstar en de Hardwire over buizen versterkers met een goede clean te gek klinken wist ik al. Dit had ik al vaker getest.

De Blackstar klink uiteindelijk gewoon iets warmer en iets natuurlijker dan de Hardwire over de mindere versterkers. In de oefenruimte heb ik hem over wat oude Randalls en een Valvestate getest en het geluid kan ik mee leven. De Hardwire was in deze gevallen mij iets te schel.

De Hardwire over het cleane kanaal van een koch Twintone is wel echt te gek! Hij klinkt gewoon goed! Het is maar net wat je er precies mee wilt.

Okej, bedankt.
Mja ik vind de Blackstar een bietje groot.
Maar ik ga kijken of ik op beiden kan spelen.

Volgens mij zijn het allebij wel pedalen die vooruit gang bieden op mijn MI-AUDIO Crunchbox.

Tankman
8 augustus 2011, 16:40
Okej, bedankt.
Mja ik vind de Blackstar een bietje groot.
Maar ik ga kijken of ik op beiden kan spelen.

Volgens mij zijn het allebij wel pedalen die vooruit gang bieden op mijn MI-AUDIO Crunchbox.

Vooruitgang zou ik niet meteen zeggen. De Crunchbox is een prima pedaal. Ik vind de Hardwire en de Blackstar wel veelzijdiger, warmer en geschikter voor mijn soort muziek.

Tias
8 augustus 2011, 21:27
Vooruitgang zou ik niet meteen zeggen. De Crunchbox is een prima pedaal. Ik vind de Hardwire en de Blackstar wel veelzijdiger, warmer en geschikter voor mijn soort muziek.

Hmm das waar.
Net ook even op men boxje gespeeld.

Maar ik zoek zegmaar iets voor erbij.
Dat ik gewoon overdrive/distortion heb en iets voor mijn solo's.
Dus moet even kijken wat ik als basis neem en welk pedaal mijn solo pedaal wordt.

Tis lastig, der is namelijk ZOVEEL XD.

robert-gitarist
8 augustus 2011, 21:37
En als eens nagedacht over een booster dan voor de solo's? ;)

stratman1976
8 augustus 2011, 22:53
In de oefenruimte heb ik hem over wat oude Randalls en een Valvestate getest....

Wow, staan die dingen er nog steeds?? (tijdje niet geweest)

Tankman
9 augustus 2011, 17:24
Wow, staan die dingen er nog steeds?? (tijdje niet geweest)

Helaas wel. Daarom neem ik zo vaak mogelijk mijn eigen versterker mee. Ik heb wel een oude, verlepte Marshall speakerkast gevonden daar die icm mijn amp het echt te gek doet.

stratman1976
9 augustus 2011, 18:06
Mooi, wij gaan ook binnenkort weer. Kan niet wachten om m'n eigen amp eens even goed op hoog volume te testen. Dat heb ik nog niet kunnen doen. Weet je wat voor speakers er in die marshall zitten? G75T's?

Tankman
9 augustus 2011, 18:31
Mooi, wij gaan ook binnenkort weer. Kan niet wachten om m'n eigen amp eens even goed op hoog volume te testen. Dat heb ik nog niet kunnen doen. Weet je wat voor speakers er in die marshall zitten? G75T's?

Werkelijk geen idee. Ik zal hem een keer open moeten schroeven. Ik weet iig dat na 2 maanden over de Marshall cabinet, de Kustom Cabinet de laatste keer zwaar tegenviel.

Tias
10 augustus 2011, 15:11
En als eens nagedacht over een booster dan voor de solo's? ;)

Ook, maar ik vond de booster die ik zag niet zo.

Vooral omdat gewoon iets meer gain en volume wil hebben.

robert-gitarist
10 augustus 2011, 18:14
Wat voor booster vond je niks dan? En dan zijn er toch nog zat andere boost pedalen om uit te testen? :???:
Een booster kán juist meer volume geven en/of gain. Als je alleen gain erbij wil, koop dan een tweedehands Boss DS-1, SD-1 of OD-3 voor weinig ;) Werkt het prima mee.

Tias
10 augustus 2011, 18:16
Wat voor booster vond je niks dan? En dan zijn er toch nog zat andere boost pedalen om uit te testen? :???:
Een booster kán juist meer volume geven en/of gain. Als je alleen gain erbij wil, koop dan een tweedehands Boss DS-1, SD-1 of OD-3 voor weinig ;) Werkt het prima mee.

True, ben nog beetje aan het orienteren wat ik allemaal wil heben xD.
Maar, ik vind mijn Crunchbox wat weinig laag hebben. En de CM-2 en de SC-2 hebben allebij hoog een laag die je apart kan instellen.
Daarom was ik beniewd.

Maar ik ga ook even kijken naar een booster.

Tias
12 augustus 2011, 11:45
Ik ga vandaag trouwens de cm-2 testen.
Kijken of ik em als boost over mijn Crunchbox kan gebruiken of andersom.

even
13 augustus 2011, 09:21
Ik heb een maand geleden de SC2 gekocht op MP voor 60 euro. Mijn band ligt even stil maar ben wel ff een middagje in de oefenruimte geweest om 'm eens lekker te testen. Ik vind het pedaal erg veelzijdig en klinkt heel goed. Ik zal 'm voornamelijk gebruiken als boost voor meer volume, meer bas, en meer gain en dat werkte zo op het eerste gehoor heel goed. Het pedaal heeft een plexi-achtige sound maar er is veel meer uit te halen. Heel subtiel af te stellen. Ik ben er blij mee en vind het een aanrader.

Tias
14 augustus 2011, 13:21
Ik heb een maand geleden de SC2 gekocht op MP voor 60 euro. Mijn band ligt even stil maar ben wel ff een middagje in de oefenruimte geweest om 'm eens lekker te testen. Ik vind het pedaal erg veelzijdig en klinkt heel goed. Ik zal 'm voornamelijk gebruiken als boost voor meer volume, meer bas, en meer gain en dat werkte zo op het eerste gehoor heel goed. Het pedaal heeft een plexi-achtige sound maar er is veel meer uit te halen. Heel subtiel af te stellen. Ik ben er blij mee en vind het een aanrader.

Dus je gebruikt hem als boost voor je versterker?
Of op een ander pedaal?