PDA

View Full Version : Op zoek naar een nieuwe amp



allochthomas
7 augustus 2011, 17:10
Met de mark III op gereserveerd en ongeveer een maand voordat hij wordt opgehaald ben ik aan het rondsnuffelen voor een nieuwe amp.

Reden van de verkoop is dat ondanks dat de mark III een geweldige amp is erger ik me er aan dat ik niet goen een goeie clean met een randje er uit kan krijgen. Clean als je zacht aan slaat(of de volume knop van de gitaar terug draait) en overstuurd als je hard aanslaat of de ts808 aan trapt. Voor de overige highgain compressed tones kan ik altijd de mercury box aantrappen. Ik wil eigenlijk weer terug naar een single channel amp zonder enige hippe zooi maar een goeie channel switcher kan ook nog.

lijstje met dingen waar ik naar op zoek ben:
-1500 euro budget(kan iets omhoog eventueel)
-geen high gain monster, gain haal ik wel uit de mercury box
-versterker moet dik klinken en de overdrive moet smooth zijn. Geen schelle bakken als de jcm800. Ik speel over een telecaster en een strat dus een bijterige sound zit ik niet op te wachten.
-clean met een randje
-liefst single channel
-less is more(zo min mogelijk toeters en bellen)
-moet dynamisch zijn met een niet al te compressed overdrive
-thuis gebruik(al dan niet met een attenuator) en repeteren/optredens
-clean moet luid zijn aangezien ik erg hard repeteer
-wordt gebruikt met mijn HOOK 2X12(V30 en G12H)

Versterkers die me als eerste te binnenschoten:
-marshall superbass: iets smoother dan de superlead. Gaat waarschijnlijk een clone worden. Iemand tips voor goeie bouwers? Ceriatone is de standaard en vernet zit nog geen 10km van mijn ouders vandaan. Ik heb ook zitten kijken naar metropoulos en ik ga er spontaan van kwijlen maar helaas waars boven mijn budget(zeker met shipping+tax). Giablo is ook een optie als weet ik niet wat voor een prijzen Arjan hanteert.
-fender bassman: toch wel de oer rock versterker. Staan een paar mooie blackfaces te koop. Enige waar ik bang voor ben is dat hij wat schel kan klinken als ik aan fender denk en ik een 16ohm cabinet heb.

Verder staan er nog een hele hoop andere mooie merken te koop en alle input is welkom(staat een dr z srz65 te koop in belgie die mij wel erg gaaf lijkt).

Voorkeur gaat voor 2dehands maar als ik richting bijv de marshall clones ga dan ontkom ik er bijna niet aan om nieuw te kopen(wat ik vaak zonde van het geld vind)

RoelSmoel
7 augustus 2011, 18:22
Misschien compleet iets anders dan jij zoekt, maar ik heb vanmiddag op het Tweakertje van Egnater zitten spelen, van mijn pa, was ik erg van onder de indruk.. Master helemaal open en dan een beetje gain bijdraaien, vette oversturing..
In de eerste week van september komen de 40 head/combo en 88 head uit (voor zover ik te horen heb gekregen)..

allochthomas
7 augustus 2011, 18:44
Blackstar heb ik geprobeerd, clean was aardig maar de overdrive was echt echt verschrikkelijk en deed echt alles wat ik nou net niet in een amp zoek. Tweaker heb ik ook geprobeerd maar heeft verder geen indruk achter gelaten.

jutter
7 augustus 2011, 18:55
Al eens rondgesnuffeld bij Bogner? Die heeft veel amps in allerlei smaakjes.

allochthomas
7 augustus 2011, 19:17
Bogner is inderdaad ook een mooie optie maar die zijn nieuw te duur en 2dehands redelijk schaars(de heads). De shiva is er 1tje die ik absoluut nog eens wil testen.

jutter
7 augustus 2011, 19:23
Bogner is inderdaad ook een mooie optie maar die zijn nieuw te duur en 2dehands redelijk schaars(de heads). De shiva is er 1tje die ik absoluut nog eens wil testen.

Alle verkoopsites goed in de gaten houden. Voor 1500+ moet het vast lukken. Zelf zit ik ook al een tijdje te azen op een Bogner...

allochthomas
7 augustus 2011, 19:37
Ik ben al druk bezig met de nederlandse en belgische sites in de gaten aan het houden. Verder ook aan het kijken naar de duitse en engelse ebays. Er staat een shiva head te koop in belgie maar ik weet niet of de beste man die los laat voor 1500

jutter
7 augustus 2011, 19:43
Ik ben al druk bezig met de nederlandse en belgische sites in de gaten aan het houden. Verder ook aan het kijken naar de duitse en engelse ebays. Er staat een shiva head te koop in belgie maar ik weet niet of de beste man die los laat voor 1500

Gewoon proberen, wie weet!

bass blom
7 augustus 2011, 19:47
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=144303

allochthomas
7 augustus 2011, 20:06
Dat is hem inderdaad. Ik ga pas mailen als ik het geld in handen heb;)

Vernet plexi's, iemand daar ooit over gespeeld? Ik weet dat Ieme er 1tje te koop had staan een tijd terug.

Luke-wannabe
8 augustus 2011, 01:03
Het is maar een idee hoor, maar ik ben zelf helemaal weg van de Fender Tweed Twin. Alhoewel ik er zelf nog nooit op gespeeld heb, moet ik eerlijk bekennen, maar deze filmpjes vind ik echt gewéldig:

http://youtu.be/n8q9cC2QjiY
http://youtu.be/ADEHt_1BG6M

iWishmaster
8 augustus 2011, 10:10
Als je zo weg bent van de Mercury Box misschien toch even de Brunetti mercury versterker proberen. Vind ik nog steeds een te gekke bak. Wel twee-kanaals en nieuw boven je budget, maar tweedehands is het wel te doen.

Tankman
8 augustus 2011, 10:24
Ik heb dan wel eens over een Brunetti Custom Work Wizard 6V6 Head gespeeld. Die is ook echt te gek. PM maar voor info Thomas.

allochthomas
8 augustus 2011, 13:05
De nadruk ligt bij de clean en overdrive van de amp, voor de dikke scheur is er de mercury box. Er staan 2 brunetti's op gitaarmarkt voor een schappelijke prijs. Misschien toch maar eens langs bij een winkel die ze heeft toch maar even te proberen.

Overigens heb ik net even contact gehad met nik van ceriatone en die kan voor een zeer schappelijke prijs sozo caps en mercurymagnets plaatsen in de super bass(alleen betaal ik dan wel 150 euro extra verzendkosten als ik de amp daar laat bouwen omdat de trafo's uit de usa moeten komen :( )

allochthomas
9 augustus 2011, 00:08
http://www.youtube.com/watch?v=LG6uTqrRaVg&feature=relmfu
Wat een vet ding zeg en zeker niet duur!

Orpheo
9 augustus 2011, 01:36
klinkt zeker niet verkeerd! mijn cmw'tje zit ook in dat straatje :)

Midwolda
9 augustus 2011, 07:15
Ha ja, die aanslag- en volumeknop-gevoelige drive komt mij ook al bekend voor... :grouphug:

bass blom
9 augustus 2011, 09:13
filmosound, gas :P

allochthomas
9 augustus 2011, 09:15
:seriousf: Jammere aan de CMW woodcage was dat ik op band volume nauwelijks cleane headroom had.

Iemand ooit van phaez amps gehoord? Is een canadese bouwer die ik tegen kwam op destroyallguitars. Veel van zijn modellen worden geprezen door mensen die ze hebben en heeft een hoop leuks staan voor fatsoenlijke prijzen en als daar niks tussen staat bouwt hij het wel voor je.

Morgen richting rockpalace en max guitar store in denhaag om versterkers te testen(waar onder de bogner shiva en de brunetti)

allochthomas
9 augustus 2011, 16:47
Net van nik van ceriatone te horen gekregen dat ik een tube recifier en een sitch om tussen tube en solid state te schakelen kan laten inbouwen in de 1986 50 watt. Hele geintje met de sozo caps en mercury trafo's gaat mij dan zo'n 1200 euro inclusief verzenden kosten, niet slecht.

allochthomas
10 augustus 2011, 19:06
Zo net weer terug van denhaag. Ben langs max guitar store en rockpalace geweest. Max guitar store: erg veel moois en zeer prettig geholpen, ik kon gewoon lekker knallen, verkoper was niet opdringerig en hij kwam steeds met weer andere smaken amps aan zetten. Rockplace was ook prima verzorgd, konden in de kamer met de high end spullen zitten zodat we geen last hadden van die ventjes met hun marshall mg's en supertrats:seriousf:. Hier een overzichtje van wat ik heb bespeeld.

Grootste teleurstelling.
Bogner shiva: Ik had zo veel hoop dat het een vette versterker zou zijn. Clean was goed maar toen ik kanaal 2 aanzetten vervloog alle hoop. Was wel dik maar heel erg gruizig en muf, klonk imo echt nergens naar.

Budda superdrive 30: in feedback de grote winnaar maar hier na 2 minuten weer uit gezet. Beetje levenloos en schel(in tegenstelling tot feedback), geen idee hoe dat kwam. Had meer verwacht.

Erg vet maar niet mijn ding.
tone king imperial: erg vette bak maar doordat het een fender achtige is wel heel erg schel, iets te schel met te telecaster.

Versterkers die vet waren
65 amps serie: geen bullshit, nauwelijks knoppen maar een tone om je vingers bij af te likken. Waren in werkelijk alle soorten en smaken te krijgen(amerikaanse buizen, britse buizen etc) dus keuze zat. Erg vet, lekker dynamisch en vreten pedalen alsof hun leven er vanaf hangen. Gaat van clean tot scheur met alleen je volume knop en de mogelijkheid om bijde kanale tegelijk aan te zetten is erg vet. Serieuze kandidaat hebber alleen net iets boven het budget.

Brunetti mercury(50 watt el34): super vette versterker. Had eerst wat ruzie met de clean maar dat was met wat draaien ook opgelost. Versterker laat de gitaar goed spreken(niet een erg aanwezig karakter als de HOOK zo meteen). Clean erg lekker en met de pre gain kan je ook nog een tikje overdrive er bij draaien voor dat lekkere clean met een randje. Lead kanaal was echt smooth zoals ik had verwacht. Ging van blues tot vrij agressieve scheur met de gain knop en als je de boost aan zette brak de pleures echt goed uit. Had hoge verwachtingen en die heeft hij allemaal waar gemaakt. nieuw te duur maar 2dehands goed te doen.

HOOK R34: OMGWTFBBQ wat was dat vet zeg. Maakte niet uit wat je er in stopte of op welk kanaal, het klonk allemaal even vet. lekker clean, lekkere overdrive en lekkere scheur. Ging echt tering hard en had een hoeveelheid ballen waar je akelig van werd. De hele winkel stond mee te trillen en ik had de master niet eens op 2. Hij geeft wel duidelijk een eigen karakter een je geluid en is een stuk meer compressed dan de brunetti. Voor een onbeperkt budget de winnaar maar nu is hij ingehaald door de volgende kandidaat die gewoon veel beter is kwa prestaties/prijs(zelfs 2dehands zijn de HOOKS rete duur)

Brunetti singleman 35 watt: op advies van de verkoper getest sloeg bijna strak achter over van de sound. 1 kanaal: volume, treble, bass, mid, reverb. Verder heeft hij een low/high input, een tweet/fat/smooth switch, een boost knop, bright switch en een low(1/16th power)/medium(1/4de power) en full. Klonk als een trein, zelfs met de brug van de tele kan je hem nog lekker dik laten klinken. Je kon hem clean afstellen, een randje geven of volledig over zijn nek laten gaan met de volume knop(zeker met de boost aan). Op full power gaat hij echt tering hard en met de knop op low heb je iets waar je je buren een plezier mee doet. Reageerde zeer goed op de tubescreamer en ook op dynamiek en het terug draaien van je volume knop. Zeer vet toen ik hem aansloot op de hook 2X12(zelfde cab als ik heb), had een enorme hoeveelheid druk en bottom end. Nieuwprijs van nog geen 1200 euro zeer betaalbaar(de helft van veel van de spullen die ik heb getest). Nadeel: is er alleen in combo vorm:(

Hoop getest en een heel stuk wijzer geworden. Nog meer even allemaal laten bezinken en marktplaats goed in de gaten houden:D

vinni
10 augustus 2011, 19:56
Net van nik van ceriatone te horen gekregen dat ik een tube recifier en een sitch om tussen tube en solid state te schakelen kan laten inbouwen in de 1986 50 watt. Hele geintje met de sozo caps en mercury trafo's gaat mij dan zo'n 1200 euro inclusief verzenden kosten, niet slecht.

Ceriatone is geweldig. Wie je er ook over spreekt..allemaal vol lof over Nik.
Heb zelf een Ceriatone JTM45. Geweldig ding. Over de andere marshall-clones hoor je ook niets dan goeds. Net nog even wat bij Nik besteld. Dezelfde dag via email reply. Meteen besteld en binnen 4 dagen had ik het pakketje uit Maleisie!!!!

Soms staan er ceriatones tweedehands te koop....Ik wist het wel!

Vinni

allochthomas
10 augustus 2011, 21:05
Er behulpzame man. De HOOK was een 34 captain(r34 bestaat niet zag ik). Zucht, jammer dat de gene op gitaar markt er te veel voor de captain vraagt(staat ook al een hele tijd te koop).

Jasper.
10 augustus 2011, 21:17
Als je nou die brunetti koopt heb je ook weer iets om voor te sparen/naar uit te kijken. :)

allochthomas
10 augustus 2011, 21:22
Als ik het doe doe ik het meteen goed:). Ik heb nog even te gaan tot de mark III weg is dus genoeg tijd om na te denken en om te kijken of het budget valt op de schroeven.

Jasper.
10 augustus 2011, 21:26
Als ik het doe doe ik het meteen goed:). Ik heb nog even te gaan tot de mark III weg is dus genoeg tijd om na te denken en om te kijken of het budget valt op de schroeven.

Dan moet je voor de hook gaan :p Waarvoor gaan die 2ehands ong. dan?

allochthomas
10 augustus 2011, 21:35
Staat er 1tje al maanden voor 1900 te koop en 1tje zonder prijs. Moet nog goed nadenken want de 65 was ook echt vet, de brunetti mercury is een stuk vriendelijke geprijsd 2dehands en de de ceriatone 1986 50watt of super bass is ook echt tering vet

E-J
10 augustus 2011, 21:51
Hoe vond je de Tone King Imperial tegenover de Hook R20/R40, aangezien ze beide 6V6 en Fenderachtig zijn?

Sommige eigenaren van de Tone King hebben de zgn. bright cap om het 'krassigere' weg te halen. Anderen weer een speaker vervangen... mij lijkt het in ieder geval een erg gave amp, wil hem graag eens horen. De R20 heb ik al eens gehoord en klonk subliem, alleen nogal over mijn budget..

allochthomas
10 augustus 2011, 22:10
Even ter verduidelijking: ik heb me vergist en het was een captain geen r20/40.

Het feit dat ik een tele gebruikte hielp niet echt mee voor de tone king:). Heb hem niet lang getest, toen hij na wat draaien nog schel was kwam de verkoper met de 65 amps aanzetten.

allochthomas
12 augustus 2011, 16:49
Iemand de laboga aligator serie geprobeert? De versie met de EL84 buizen lijkt mij zeer interessant en valt nog ruim binnen mijn budget.

Pepe
12 augustus 2011, 17:39
Ik heb de Singleman bij Dijkman getest en ik zeg erbij, mijn referentie is een oude Deluxe en dan klinkt een Singleman toch wel netjes en braaf, op het steriele af, in mijn oren. Misschien was ik door het uiterlijk op het verkeerde been gezet en dacht een vintage sound te horen maar nee.

Maar waarom niet die amp als je er zo lovend over bent en bovendien de helft is van wat de concurrentie vraagt?

allochthomas
12 augustus 2011, 17:50
De single man was echt heel erg vet maar het is een combo. Ik vervoer mijn amps heel vaak en dat gaat niet lukken met een combo omndat die te groot is. Was het een head dan was het eigenlijk een no brainer. De ceriatone super bass kost net zo veel met alle foefjes(mercury magnets, schakelbare tube rectifier, sozo caps), no bullshit en vintage sound alleen koop ik die dan wel bijna blind. Met de super bass blijft het dilemma: 50 of 100 watt?

Zo veel mooi spul, ze weinig geld:(.

E-J
12 augustus 2011, 23:08
Ik heb de Singleman bij Dijkman getest en ik zeg erbij, mijn referentie is een oude Deluxe en dan klinkt een Singleman toch wel netjes en braaf, op het steriele af, in mijn oren. Misschien was ik door het uiterlijk op het verkeerde been gezet en dacht een vintage sound te horen maar nee.

Maar waarom niet die amp als je er zo lovend over bent en bovendien de helft is van wat de concurrentie vraagt?

Ik ben benieuwd hoe die Singleman gaat klinken met een andere speaker. Er zit een Vintage 30 in, niet mijn smaak qua speakers... vooral clean niet :)

allochthomas
12 augustus 2011, 23:14
Persoonlijk ook niet echt mijn ding die V30's maar klonk niet verkeerd. Met de HOOK (V30+G12H) blink hij al een stuk beter. Viel me op dat de HOOK cab echt enorm veel drukt, dacht altijd dat het de mark III was maar bij rock palace liep alles te blazen wat over de HOOk ging.

Mr. Dynamite
13 augustus 2011, 00:02
De single man was echt heel erg vet maar het is een combo. Ik vervoer mijn amps heel vaak en dat gaat niet lukken met een combo omndat die te groot is. Was het een head dan was het eigenlijk een no brainer. De ceriatone super bass kost net zo veel met alle foefjes(mercury magnets, schakelbare tube rectifier, sozo caps), no bullshit en vintage sound alleen koop ik die dan wel bijna blind. Met de super bass blijft het dilemma: 50 of 100 watt?

Zo veel mooi spul, ze weinig geld:(.

Leuk spul van Ceriatone, ik heb er ook een hele tijd over gedacht er een aan te schaffen. Maar als je dan eenmaal een prijskaartje binnen krijgt, totaal plaatje dus, dan ga je wel een 2e keer na denken hoor :(

allochthomas
13 augustus 2011, 00:16
Valt wel mee, voor tegen de 1200 ben ik klaar voor de superbass met alle foefjes en verzending, de 1986 is rond de 1100.

Pepe
13 augustus 2011, 00:35
Ik was voor mijn Matchless, een gemonteerde head, incl verzenden voor 700 klaar. En echt heel keurig gesoldeerd, gemonteerd en ingepakt. T-shirt erbij... die jongens doen echt wel iets goeds.

allochthomas
13 augustus 2011, 00:47
Zeker een stuk goedkoper dan de meer dan 2000 euro die metro amps bijvoorbeeld rekent. Als ik bestel dan laat ik er MM trannies en sozo caps in zetten, vandaar dat de prijs flink omhoog gaat.

Ik lees toch vaak hele goeie ervaringen met ceriatone en het zijn vaak de high end snobs en sommige builders die ceriatone de grond in lopen te stampen.

Ik must wel lachen toen ik muchle$$ zag:seriousf:

Hendriks
13 augustus 2011, 10:04
Ik was voor mijn Matchless, een gemonteerde head, incl verzenden voor 700 klaar. En echt heel keurig gesoldeerd, gemonteerd en ingepakt. T-shirt erbij... die jongens doen echt wel iets goeds.

ook incl. tax?

Pepe
13 augustus 2011, 10:35
Laat 725 zijn geweest maar omtrent, inc.de meneer van de invoer ja.

Ik had een cabinet hier rondslingeren waar ik een amp voor zocht om in te hangen, dan had ik er nog plezier van.

Ik heb verschillende Ned. ampbouwers benaderd maar dat ging allemaal zo traag en ingewikkeld, Nik zei, okee, geef me 3 weken.
Het ging niet eens om het geld maar het was de helft tot een derde wat de Ned. bouwers vroegen en dat was een leuke bijkomstigheid.

allochthomas
13 augustus 2011, 15:45
Moet ik nog even mee oppassen met invoerbelasting en dat soort onzin.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=145518
Mooie bassman bij mij in de buurt, iemand enig idee wat een eerlijk prijs zou zijn?

Pepe
13 augustus 2011, 16:17
Er is een hoop vervangen en dat haalt hem uit de snob/puristen klasse.

Ik denk -kanvriezenkandooien- rond de 700. Lastig want niet interessant voor diezelfde snob/puristen en de gemiddelde gitarist denkt in dat soort getallen meer aan een Marshall of een Engl.

macwilliams
13 augustus 2011, 16:18
Er behulpzame man. De HOOK was een 34 captain(r34 bestaat niet zag ik). Zucht, jammer dat de gene op gitaar markt er te veel voor de captain vraagt(staat ook al een hele tijd te koop).

Die captain die al een hele tijd te koop staat is van H.Huisjes en er staat bieden van af 1750,-

Misschien dat je gewoon even contact met hem moet opnemen.

allochthomas
13 augustus 2011, 16:26
@Pepe: dat puristisch gedoe kan me een reet roesten, ik zoek gewoon een goeie amp. Als ik voor 700 een bf bassman kan scoren hou ik een hoop over voor wat leuke pedaaltjes en hij woont in de buurt. Ik moet wel de wiring in mijn cab aanpassen naar 4 ohm maar dat is een kwestie van de wiring van serie naar parallel om solderen. Hoe warm en dik kunnen de bassmans eigenlijk klinken? Ben altijd een beetje huiverige met fender achtige amps omdat ze vaak zo tering schel zijn imo.

@macwilliams: ik zag dat de andere captain(6L6 ipv EL34) de prijs naar 1500 is gegaan dis precies binnen het budget.

Versterker wordt als alles goed gaat de 18de opgehaald dus ik heb nog even

tillens
13 augustus 2011, 16:55
Hm, keuzes keuzes keuzes. Toch nog es even als ik jouw was naar die Mercury kijken, hij bevalt mij in ieder geval erg goed.

allochthomas
13 augustus 2011, 18:38
Zo veel versterkers zo weinig geld.

De mercury op gitaarmarkt is al verkocht helaas.

Thiez
13 augustus 2011, 21:43
Mercury is idd erg gave amp. Ik heb hem zelf ook uitgeprobeerd toen ik bij guitarking was in boekel. Maar voor drive had ik wel altijd de boost aan, anders scheurde hij voor mijn stijl weer net iets te weinig.

Om een heel ander merk op te gooien, een valvetech amp misschien? Weet niet in welke prijsklasse hij zit maar het schijnen wel gave amps te zijn.

allochthomas
13 augustus 2011, 21:53
Zelf kreeg ik er meer dan genoeg gain uit zonder boost, ik hak erg hard op de snaren. Clean stelde iets wat teleur.

De valvetech klink leuk maar is gebaseerd op een fender en de andere heeft een top boost channel. Heb net wat clips beluisterd en ze klinken wel erg bright voor mijn smaak.

Kwa haalbaarheid met beschikbaarheid op de 2dehands markt en nieuw prijs ziet er naar uit dat het moet gaan tussen een ceriatone 1986(sozo caps, mm trannies, tube recto), fender bassman en de hook captain.

sjaak1990
14 augustus 2011, 00:10
Mailtje naar de brunetti custom shop of ze een singleman als top kunnen maken? Weet niet hoe flexibel ze zijn, ben benieuwd of ze dit zullen doen

tillens
14 augustus 2011, 12:41
Zo veel versterkers zo weinig geld.

De mercury op gitaarmarkt is al verkocht helaas.

Dat zou goed mijn Mercury kunnen zijn...

allochthomas
14 augustus 2011, 14:00
Zou heel goed kunnen, stond hij op gitaarmarkt voor 1299 euro? Erg goeie prijs voor de amp!

@sjaak1990: is misschien een optie

Ik kan niks anders doen veel log uit spreken over Nik van ceriatone, maar hij maakt de zoektocht wel moeilijk:seriousf:. Ben al een tijdje met hem aan het mailen en hij kwam met het voorstel om voor de jtm45 te gaan en de coupling cap bij V1 te vervangen door een iets lagere om de bas wat minder flubberig te maken. Verder zijn we het er over eens dat een 100 watt superbass te veel van het goeie wordt.

bass blom
14 augustus 2011, 14:05
Zou heel goed kunnen, stond hij op gitaarmarkt voor 1299 euro? Erg goeie prijs voor de amp!

@sjaak1990: is misschien een optie

Ik kan niks anders doen veel log uit spreken over Nik van ceriatone, maar hij maakt de zoektocht wel moeilijk:seriousf:. Ben al een tijdje met hem aan het mailen en hij kwam met het voorstel om voor de jtm45 te gaan en de coupling cap bij V1 te vervangen door een iets lagere om de bas wat minder flubberig te maken. Verder zijn we het er over eens dat een 100 watt superbass te veel van het goeie wordt.

zou het dan niet interessanter zijn dergelijke mods met draaischakelaars te doen met noem eens 3 of meer caps?
ha, mijn volgende modproject, TJMvaritone™ is geboren :cheerup:

allochthomas
14 augustus 2011, 16:16
Klinkt niet eens zo verkeerd:D

Eigenaar wilt 950 hebben voor de niet originele bassman.

tillens
14 augustus 2011, 23:31
Klinkt niet eens zo verkeerd:D

Eigenaar wilt 950 hebben voor de niet originele bassman.

Wat voor amp zoek je nu eigenlijk. De amps die je noemt zijn in mijn oren niet echt in elkaars straatje... Ceriatone blijf ik voorlopig vandaan. Kijk ook eens naar een Matchless 30/15, ligt ook in je budget, en is te gek.

allochthomas
14 augustus 2011, 23:42
Zeker de bassman/jtm45/super bass zitten allemaal in het zelfde straatje imo.

de 30/15 klinkt interesant, was altijd in de veronderstelling dat matchless ver buiten het budget zat.

tillens
15 augustus 2011, 01:02
Zeker de bassman/jtm45/super bass zitten allemaal in het zelfde straatje imo.

de 30/15 klinkt interesant, was altijd in de veronderstelling dat matchless ver buiten het budget zat.

Mwoag, wat is budget.. ? 5 x uitgeven aan diverse amps, en dan uiteindelijk kopen wat je mooi vind? De amps die je noemt zijn bij mij niet helemaal hetzelfde in het gehoor. kom anders eens testen..misschien is een blue angel ook wat voor je.

allochthomas
15 augustus 2011, 01:32
staat in de eerste post, 1500 met wat speling. Natuurlijk zijn ze niet het zelfde in het gehoor anders werd de zoektocht wel heel makkelijk. Ik probeer er deze keer zo veel mogelijk andere merken bij te betrekken aangezien er zo veel moois te krijgen is onder de radar van de bekende merken en modellen. Ik kan wel begrijpen dat het wat gasserig over komt maar ik doe m'n best:seriousf:

Binnenkort richting vd haar om de matchless/badcat/ dr z amps te testen.

Blue angel, wel van gehoord maar nooit getest. Zeker waard om eens naar te kijken.

allochthomas
17 augustus 2011, 16:13
Vandaag de bad cat Bc-50, wat een beest was dat zeg. Binnenkort een goede afspraak maken en hopen dat hij er nog staat want voor nog geen 1000 euro is het een koopje. Verder stond er ook nog een valve tech plexi clone die ook voor goed betaalbaar was.

Mitch
17 augustus 2011, 17:41
I zie dat je al aardig verder aan het GASsen bent, maar nog even een idee voor als je de Singleman toch echt te gek vind: Vernet een hadbox laten bouwen. Zit je nog steeds binnen je budget, is je transportprobleem opgelost en je kan altijd weer terug naar origineel als het nodig is.

allochthomas
17 augustus 2011, 18:10
Begint nou toch wel heel erg te kriebelen ja:seriousf:. Morgen komt de nieuwe eigenaar dus wordt het al helemaal erg! Hopelijk van de week tijd om een afspraak te maken met alle drukte.

Eerlijk gezegd dat er maar 1 amp me uit de marshall plexi hoek kan halen en dat is de matchless clubman of 30/15 die beide in het budget vallen. De single man was vet maar na het gegrom van een plexi style amp als de badcat BC-50 weet ik toch dat hij is overtroffen.

bass blom
17 augustus 2011, 18:24
zo dat klinkt niet verkeerd die bad cat :p

allochthomas
17 augustus 2011, 18:29
Het is een 50 watt plexi in een kleinere head. De channels zijn permanent gebridged en je kan met de 2 volume knoppen regelen hoeveel van elk kanaal je wilt.

GAS:seriousf:

tillens
17 augustus 2011, 19:51
Het is een 50 watt plexi in een kleinere head. De channels zijn permanent gebridged en je kan met de 2 volume knoppen regelen hoeveel van elk kanaal je wilt.

GAS:seriousf:

De BC 50 is alleen wel een budget serie amp van Bad Cat en niet vergelijkbaar met de kwaliteit van een Bad Cat Trem cat of Hot Cat.
Je kunt als je wil bij mij thuis een vergelijk doen tussen de Mercury, de Clubman en Blue Angel. Kiek moar.

allochthomas
17 augustus 2011, 20:33
Voor een budget serie klonk hij wel heel erg vet. Mijn GAS aanvallen gaan echt alle kanten op(ik lijk roel wel) maar mijn gevoel zegt wel steeds meer: plexi clone of plexi style amp.

tillens: Tof aanbod! Moet dan even kijken wanneer het het beste uit komt!

tillens
19 augustus 2011, 23:23
Zo je amp is verkocht, en nu?

allochthomas
19 augustus 2011, 23:38
Amp is inderdaad weg. Moet zeggen dat mijn handen aardig beginnen te jeuken als ik de jtm50 clone van ceriatone zie. Er staat ook een hele mooie jtm100 te koop op het metro amp forum maar spijtig kan ik de verkoper niet bereiken door de debiele regels daar. Ik denk dat de keuze toch naar een clone van de marshall jtm50, jtm100, 1986 of 1992 gaat. Ik moet maar even rustig na denken of ik er gewoon 1 laat bouwen of dat ik wacht en hoop dat iemand zijn clone de deur uit doet.

tillens
20 augustus 2011, 13:19
Waarom perse een clone en niet gewoon het origineel? Zeker bij Ceriatone hoor ik wisselende verhalen over de kwaliteit, en blijf dan voorlopig ook nog even uit de buurt bij dat soort amps.
Heb je de clubman al geprobeerd?

allochthomas
20 augustus 2011, 17:38
Het origineel is duur, moeilijk te vinden en god mag weten wat er mis kan gaan met zo'n versterker. Ik hoor toch altijd wel positieve verhalen over ceriatone. De prijs is zeer goed te noemen als je het gaat vergelijken met andere boutiqe bouwers. Ik ga wel meteen voor de MM trannie and sozo caps upgrades als ik er 1 laat bouwen.

De clubman heb ik nog niet geprobeerd.

tillens
21 augustus 2011, 00:17
Het origineel is duur, moeilijk te vinden en god mag weten wat er mis kan gaan met zo'n versterker. Ik hoor toch altijd wel positieve verhalen over ceriatone. De prijs is zeer goed te noemen als je het gaat vergelijken met andere boutiqe bouwers. Ik ga wel meteen voor de MM trannie and sozo caps upgrades als ik er 1 laat bouwen.

De clubman heb ik nog niet geprobeerd.

Kom dan langs, dan kan je em horen. En vergelijken met een Marshall, Brunetti en Mesa. De koffie en pils zijn gratis ;)

ieme
21 augustus 2011, 18:45
Mijn vernet superbass is te koop, misschien iets voor jou...

allochthomas
21 augustus 2011, 19:24
Als je een lijst met specs(trafo's, caps etc), foto's van de binnenkant en de prijs die je in gedachte had wilt opsturen dan wil ik er misschien wel naar kijken

allochthomas
22 augustus 2011, 21:37
Binnenkort maar eens de knoop doorhakken want ik heb geen zin om weken zonder amp te zitten puur omdat er eventueel een mooie build voorbij kan komen. Kandidaat die de meeste kans maakt is de JTM50 van ceriatone.

tommus42
23 augustus 2011, 06:08
Buitenkansje als je van Marshall houdt:
http://link.marktplaats.nl/476430366
Bieden vanaf 400 euro, kan me niet voorstellen dat ie er voor weg gaat, maar het staat er wel.

Lexvandoef
23 augustus 2011, 11:32
Buitenkansje als je van Marshall houdt:
http://link.marktplaats.nl/476430366
Bieden vanaf 400 euro, kan me niet voorstellen dat ie er voor weg gaat, maar het staat er wel.

Dat apparaat is echt zo anders als hetgene waar Thomas naar op zoek is... :stop:

tommus42
23 augustus 2011, 11:36
Dat apparaat is echt zo anders als hetgene waar Thomas naar op zoek is... :stop:

Zou ik niet 1-2-3 willen beweren;)

Lexvandoef
23 augustus 2011, 11:46
Zou ik niet 1-2-3 willen beweren;)

Alleen al qua functies en kanalen zijn ze heel erg anders...

En als je ze dan ook nog eens beide gehoord/bespeeld hebt...

Vind ze nou niet helemaal hetzelfde... ;)

tommus42
23 augustus 2011, 14:46
Ah, niet het hele topic gelezen. Veelzijdig is het ding wel. Alle drie de kanalen zijn onafhankelijk van elkaar ontworpen, met in het achterhoofd hun klassiekers. Een JTM45 klinkt natuurlijk niet als een echte originele, maar ik heb begrepen dat alle drie kanalen goed zijn.

allochthomas
23 augustus 2011, 21:19
de 6101 klinkt leuk maar heeft to much bullshit onboard en dat is nou net iets waar ik niet op zoek naar ben.

allochthomas
24 augustus 2011, 17:50
Goed, tijd om alle bullshit aan de kant te schuiven. Ik heb een mailtje naar Arjan gestuurd voor een build. Zodra er meer bekend is over de specs zal ik wel wat updates posten.

allochthomas
24 augustus 2011, 23:22
Nou de kogel is door de kerk: Arjan gaat mijn nieuwe versterker naar smaak bouwen. Insteek zijn de oude marshall plexi's. Besloten om niet voor een stock kopie te gaan maar wel zwaar daar tegen aan leunend met tweaks zodat de versterker precies reageert zoals ik het wil. Aftrap zal over zo'n 2.5 week zijn zodat ik wat mooie spullen bij Arjan kan proberen zodat ik een idee heb welke feel en welke buizen etc ik wil gaan gebruiken. Ik sta echt te trappelen!

tommus42
26 augustus 2011, 19:14
Als je op zoek gaat naar een aparte uitgangstrafo, heb ik nog één uit een oude FBT. Was voor twee EL503's, komt overeen met 4xEL34, weet ik niet zeker, kan ook 2xEL34 zijn:D. Intens robuust ding.

tillens
26 augustus 2011, 19:40
Nou de kogel is door de kerk: Arjan gaat mijn nieuwe versterker naar smaak bouwen. Insteek zijn de oude marshall plexi's. Besloten om niet voor een stock kopie te gaan maar wel zwaar daar tegen aan leunend met tweaks zodat de versterker precies reageert zoals ik het wil. Aftrap zal over zo'n 2.5 week zijn zodat ik wat mooie spullen bij Arjan kan proberen zodat ik een idee heb welke feel en welke buizen etc ik wil gaan gebruiken. Ik sta echt te trappelen!

Haarguitars heeft een valvetech jtm in de aanbieding. te vinden onder kopje sale. en heb je die 3 monekys amp getest, lijkt me ook te gek.

macwilliams
26 augustus 2011, 19:46
Bedoel je toneblo met Arjan?

allochthomas
26 augustus 2011, 20:08
Toneblo inderdaad.

@tommus42: wat er in de eindtrap gaat komen hangt af wat er uit de tests komt:). Ik zit met de gedachte te spelen om misschien voor een setje niet gebruikelijke buizen maar dat is iets voor wanneer het project echt begint.

@tillens: Heb ik ook zitten overwegen maar Arjan heeft me een mooi aanbod gedaan en nu kan ik zelf bepalen wat er in gaat en hoe het wordt afgesteld zodat de amp precies doet wat ik er van verwacht. Het feit dat Arjan gewoon een hele toffe kerel is die de zelfde visie kwa gitaar spelen als mij deelt en dat hij dicht bij woont helpen ook erg mee:D

Iets waar ik nu al wel over na kan denken is in welke head shell de amp komt. Gaat het een traditionele headshell worden, een take on the original of iets totaal nieuws. De opties die ik nu in mijn hoofd heb zijn: gewoon een kopie van een marshall head, kopie van een marshall head met een zwart/witte tolex om de HOOK cab te matchen of misschien iets in de styl van de oude tweed amps. Iemand leuke ideeën?

Lexvandoef
26 augustus 2011, 20:21
Zoiets maar dan in topvorm? :lovelove:

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/IMAG0401.jpg

macwilliams
26 augustus 2011, 20:23
Die amps die hij maakt zijn echt te gek. Ik heb er een topic over geopend, de challenger.

allochthomas
26 augustus 2011, 20:42
Klopt, heb ik toen ook over gespeeld ene hele tijd terug. Overall indruk was goed maar de amp klonk stroef. Heb het er even met Arjan over gehad toen hij er naar vroeg toen ik hem aan de lijn had deze week en die indruk had hij ook dus ondertussen is er gesleuteld aan het ontwerp en zijn alle nieuwe caps etc vervangen door NOS onderdelen.

Godver, ik sta nu echt te trappelen:D

@Lexvandoef: blijft een gaaf ding! Een fender chassis gebruiken is misschien een leuk idee. Blond en zwarte tolex en zilver grill cloth om de Hook te matchen.

Lexvandoef
26 augustus 2011, 21:14
@Lexvandoef: blijft een gaaf ding! Een fender chassis gebruiken is misschien een leuk idee. Blond en zwarte tolex en zilver grill cloth om de Hook te matchen.

Ja dat is ook vet, krijg je een beetje het R20/R40 idee van HOOK. Die van mij is een beetje geinspireerd op de Bogner look, en dan gemixed met wat muscle-car flare... :seriousf:

The Running Man
27 augustus 2011, 12:37
Klopt, heb ik toen ook over gespeeld ene hele tijd terug. Overall indruk was goed maar de amp klonk stroef. Heb het er even met Arjan over gehad toen hij er naar vroeg toen ik hem aan de lijn had deze week en die indruk had hij ook dus ondertussen is er gesleuteld aan het ontwerp en zijn alle nieuwe caps etc vervangen door NOS onderdelen.

Godver, ik sta nu echt te trappelen:D

@Lexvandoef: blijft een gaaf ding! Een fender chassis gebruiken is misschien een leuk idee. Blond en zwarte tolex en zilver grill cloth om de Hook te matchen.

Dat gaat helemaal goed komen Thomas.
Ik heb hier sinds 2 weken mijn Challenger in huis en die mag jij ook aan de tand voelen tegen die tijd.
Custom made voor mij tot en met laser gegraveerde messing faceplates aan toe.
Ik heb hem in een Giablo headshell met classic looks laten zetten. Plexi met hot rod kenmerken; bruut
:rockon:

allochthomas
27 augustus 2011, 17:21
Binnenkort wat oude marshalls en zijn challenger samen met wat andere mensen testen dus dat gaat 1 groot feest worden:D

macwilliams
27 augustus 2011, 18:14
Binnenkort wat oude marshalls en zijn challenger samen met wat andere mensen testen dus dat gaat 1 groot feest worden:D

Limonade, vruchtensapjes, krijdenthee & kaakjes:cheerup:

The Running Man
27 augustus 2011, 18:21
Limonade, vruchtensapjes, krijdenthee & kaakjes:cheerup:

Joepie, dan ben ik er ook bij :seriousf:

allochthomas
27 augustus 2011, 18:42
Limonade, vruchtensapjes, krijdenthee & kaakjes:cheerup:
:cheerup:. Kom jij toevallig langs Zeist? Kan ik namelijk misschien mijn HOOK 2X12 mee nemen.

The Running Man
27 augustus 2011, 21:04
Limonade, vruchtensapjes, krijdenthee & kaakjes:cheerup:

Deze zal er ook zijn:rockon:
Hmm, had hem wel even kunnen oppoetsen..

http://i968.photobucket.com/albums/ae166/THE_RUNNING_MAN/27082011432.jpg
http://i968.photobucket.com/albums/ae166/THE_RUNNING_MAN/27082011428.jpg
http://i968.photobucket.com/albums/ae166/THE_RUNNING_MAN/27082011424.jpg
http://i968.photobucket.com/albums/ae166/THE_RUNNING_MAN/27082011421.jpg

allochthomas
27 augustus 2011, 21:07
Doe dat nou niet, nu zit ik een paar weken met een broek vol GAS:seriousf:. Erg mooi maar als ik voor zo'n look zal gaan had ik wel creme kleurige fender style knoppen(niet vintage correct voor marshall) en een blocklogo

Mr. Dynamite
27 augustus 2011, 23:36
Sweet mother of.. :crazyhappy::crazyhappy:

Mán wat een gaaf ding

macwilliams
28 augustus 2011, 00:39
:cheerup:. Kom jij toevallig langs Zeist? Kan ik namelijk misschien mijn HOOK 2X12 mee nemen.

Ik moet even kijken wanneer en of het mij schikt qua datum. Zal even met arjan overleggen maar als het me schikt rijd ik wel een stukje om. Ik moet ook mijn eigen 1960BX cab mee dus dan heb ik de maten van je cab nodig om te meten of dat past in de corsa.

Dus in principe no problem.

Tristan
28 augustus 2011, 01:34
Interessant, heb jij er ook zo'n CCS in?
Waar en wanneer is die meeting, kan er misschien nog iemand bij?

allochthomas
28 augustus 2011, 07:03
Hmmmm, ik weet het niet. Er komt zo ver ik weet ook iemand die niet van het forum is dus om er een gn meeting van te maken lijkt me geen goed idee. Doel is voor de mensen die een versterker door Arjan willen laten bouwen om rustig wat van zijn werk te testen en te beslissen voor welke circuit er in de amp komt aan de hand van de originele marshalls.

@macwilliams: Al dat in een corsa? Ik dacht: die komt met een vrachtwagen gezien de hoeveelheid spullen:seriousf:. Ik zal de boel wel even opmeten(kan geen maten op internet vinden). Gaat mij er meer om dat er iets meer is dan alleen de 4X12 cabs met G12T-75 speakers die standaard in die oefenhokken staan.

macwilliams
28 augustus 2011, 10:04
:supercool:

Om al mn shit te vervoeren heb ik genoeg aan een busje maar ik was niet echt van plan om 15 gitaren, 3 cabinetten en mn amps mee te nemen. Dus een corsa zou afdoende moeten zijn.

Running man,
Mooi dat die van jou er ook bij zal zijn.

Ik had ook begrepen dat meer mensen dus ook van buiten de GN populatie zouden komen. Hoeveel weet ik niet maar ik gok dat het dit keer aanzienlijk meer zullen zijn dan de vorige keer.

Ik weet voor mezelf wel ongeveer wat ik zoek in geluid en qua uiterlijke opschmük blijf ik redelijk bescheiden. Dus al die marshall amps zouden voor mij overbodig zijn.

tommus42
28 augustus 2011, 11:23
:supercool:

Om al mn shit te vervoeren heb ik genoeg aan een busje maar ik was niet echt van plan om 15 gitaren, 3 cabinetten en mn amps mee te nemen. Dus een corsa zou afdoende moeten zijn......

Neem je een greenback cabinet mee en je mooiste 'rock-crunch' versterker:hide:.
Als ik kom, kom ik op de motor, kan niets meenemen, maar lijkt me top!

macwilliams
28 augustus 2011, 12:50
Neem je een greenback cabinet mee en je mooiste 'rock-crunch' versterker:hide:.
Als ik kom, kom ik op de motor, kan niets meenemen, maar lijkt me top!

Het een en ander is afhankelijk van datum en mogelijkheid. De intentie is er iig

toneblo
28 augustus 2011, 14:22
...het spijt mij om te moeten zeggen, maar het zal geen openbare meeting worden dit keer...:hide:.
Dit gaat later dit jaar wellicht wel gebeuren ( aangezien er animo voor is :ok:...)

Doel van deze meeting: om mijn aandacht goed en duidelijk te kunnen verdelen aan Mac en Alloch.
Dit wil niet zeggen dat ik keihard nee tegen alle anderen zeg, neem a.u.b. even contact met mij op.

Bij voorbaat dank!

P.S: .... later dit jaar hebben wij er wel eens over na gedacht om er een spullies en speulies meeting te organiseren..
Voor een ieder wat wils.... zelf ff spelen, al dan niet in band verband of stand alone. ( drummer en bassist uiteraard welkom en zeer nodig, kleine geprogrameerde speeltijd enzo... ).
Datum, plaats en tijd wil ik nog ff uitwerken, heb ook wat van mijn conculega's die wellicht wat ter bepoting klaar hebben staan... nog niet geheel zeker, maar ik houd jullie op de hoogte...
Suggesties en medewerking van harte welkom! ( andere conculega's uiteraard ook welkom! )
Ik heb namelijk het gevoel dat dit wel weer eens nodig is, heb ik het mis?!
Er zijn een hoop schitterende kleine bedrijven die echt top spul in de aanbieding hebben, dit moet toch ook eens gehoord kunnen worden toch?!



Motto: moet niet, mag wel..


Om verder even on topic te blijven, reacties graag via PM, ik zal er een topic over starten...

macwilliams
28 augustus 2011, 15:18
Dat word een besloten feestje dus. Als het allemaal goed uitkomt dan haal ik alňtommie wel op uit zeist. Neem ik de camera weer mee:crazyhappy:

allochthomas
29 augustus 2011, 15:40
Kast is 70X50X35, gaat dat lukken? Ik weet wel iets wat absoluut op de versterker gat komen: knoppen die tot 11 gaan:crazyhappy:

Welke speakers zitten er in de kast die jij mee neemt mac?

macwilliams
29 augustus 2011, 16:29
1960BX greenback cabinet.

macwilliams
29 augustus 2011, 16:32
Dan neem ik knoppen die je oneindig kan doordraaien.

Ik denk wel dat het gaat passen. Is er al een datum?

toneblo
29 augustus 2011, 18:09
Kast is 70X50X35, gaat dat lukken? Ik weet wel iets wat absoluut op de versterker gat komen: knoppen die tot 11 gaan:crazyhappy:

Welke speakers zitten er in de kast die jij mee neemt mac?


....sorry, uit respect voor collega's doe ik dat niet...
Dan zul je toch achter zijn faceplates aan moeten...
Ik wil je pret niet drukken maar echt, da's Chris zijn ding.

toneblo
29 augustus 2011, 18:10
Dan neem ik knoppen die je oneindig kan doordraaien.

Ik denk wel dat het gaat passen. Is er al een datum?


... 1,2,3,4,5,6,7,8,9, 10 .... and now we start! ( i.p.v. 11 )

wordt wel een heel druk plaatje, niet?!

Datum:... klein beetje geduld nog..

Mr. Dynamite
29 augustus 2011, 20:38
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, http://www.cursorpedia.com/cur/thumb/skull-and-crossbones1.jpg

allochthomas
29 augustus 2011, 20:44
Anders gewoon loud, louder, fucking loud:crazyhappy:

*edit: http://members.home.nl/vincenteisen/sale/Hiwatt-Sound-City-parts/Hiwatt-head-cab.htm zoiets heeft ook wel zijn charmes om als head te gebruiken. Argh, zit te lang zonder versterker!

The Running Man
29 augustus 2011, 21:17
Anders gewoon loud, louder, fucking loud:crazyhappy:

*edit: http://members.home.nl/vincenteisen/sale/Hiwatt-Sound-City-parts/Hiwatt-head-cab.htm zoiets heeft ook wel zijn charmes om als head te gebruiken. Argh, zit te lang zonder versterker!

Dat is wel toepasselijk.
De Challenger beukt nog harder dan onze 1959 Superlead ...:rockon::rockon:

http://i968.photobucket.com/albums/ae166/THE_RUNNING_MAN/27082011428.jpg

toneblo
29 augustus 2011, 21:34
Anders gewoon loud, louder, fucking loud:crazyhappy:

*edit: http://members.home.nl/vincenteisen/sale/Hiwatt-Sound-City-parts/Hiwatt-head-cab.htm zoiets heeft ook wel zijn charmes om als head te gebruiken. Argh, zit te lang zonder versterker!



.... we kunnen wel beginnen bij 11 en eindigen op 22.. da's twee keer de waarde toch?!
:hide:

macwilliams
29 augustus 2011, 22:10
Of je neemt een teruglopende weerstand waarde, van max tot nul weerstand...
:supercool:

macwilliams
4 september 2011, 11:16
Om dit fantastische topic in leven te houden. Tommie, ik kom je halen. :ok:

Jasper.
4 september 2011, 12:03
Waarom niet gewoon tot 10 en maak je die een beetje luider? :soinnocent:

Pepe
4 september 2011, 12:31
*edit: http://members.home.nl/vincenteisen/sale/Hiwatt-Sound-City-parts/Hiwatt-head-cab.htm zoiets heeft ook wel zijn charmes om als head te gebruiken. Argh, zit te lang zonder versterker!

Groovy! Als Mad Max gitaar speelde zou zijn amp er zo uit zien ;)

allochthomas
4 september 2011, 14:22
Waarom niet gewoon tot 10 en maak je die een beetje luider? :soinnocent:
maar deze gaat tot 11:D

@macwilliams: awsome!:ok:

AART
5 september 2011, 21:54
Gewoon een Mesa Colloseum 300 eindtrap erbij halen als het echt hard moet ;)

toneblo
6 september 2011, 06:48
Gewoon een Mesa Colloseum 300 eindtrap erbij halen als het echt hard moet ;)



....waarom? en dan vervolgens al je tone kwijt zijn..:stop:

macwilliams
13 september 2011, 19:03
[Vette topic kaap modus aan]
Ik weet al aardig wat mijn amp moet kunnen en hoe hij moet gaan klinken en hoe hij eruit moet komen te zien, het persoonlijke tintje zeg maar. Heel banaal eigenlijk, zwarte tolex en gouden voorkant. Knoppen in kippekop uitvoering. Lettertype voor de knoppen in gotisch. [Vette topic kaap modus uit]


Zaterdag lijkt nog zo ver weg....:nervous:

allochthomas
13 september 2011, 19:36
Hehe, ik heb nu al een paar dagen last van slapeloze nachten:D

Bij mij gaat het zeer waars ene combo van zwart en blode tolex worden om de HOOK te matchen. Faceplate wordt waars standaard plexi en het logo wordt waars een block logo als op de oude marshalls als dat mogelijk is.

macwilliams
13 september 2011, 20:14
Ik denk dat het logo moeilijk word, vind het ook een mooi logo.
Maar zaterdag kun je het vragen.

Slapeloze nachten heb ik gelukkig niet gehad wel dagdromen:seriousf:
Arjan weet al wat ik zoek, het hoeft geen metalmonster te worden daar blijft de ENGL voor staan.

The Running Man
15 september 2011, 12:30
[Vette topic kaap modus aan]
Ik weet al aardig wat mijn amp moet kunnen en hoe hij moet gaan klinken en hoe hij eruit moet komen te zien, het persoonlijke tintje zeg maar. Heel banaal eigenlijk, zwarte tolex en gouden voorkant. Knoppen in kippekop uitvoering. Lettertype voor de knoppen in gotisch. [Vette topic kaap modus uit]


Zaterdag lijkt nog zo ver weg....:nervous:

hehehe:seriousf:
Nog maar twee nachtjes dromen over de
Giablo MacCrunch:rockon:

macwilliams
15 september 2011, 12:39
hehehe:seriousf:
Nog maar twee nachtjes dromen over de
Giablo MacCrunch:rockon:

Heb je al weemoed naar een zekere übergöldtop? :supercool:
Zoetgevooisd naar de prachtigste vrouwen uit het land van milk&honey misterieus als de sirenen die de schepen op klippen deed lopen!

The Running Man
15 september 2011, 19:36
Heb je al weemoed naar een zekere übergöldtop? :supercool:
Zoetgevooisd naar de prachtigste vrouwen uit het land van milk&honey misterieus als de sirenen die de schepen op klippen deed lopen!

Ok, ok, gelukt.
Maak me maar helemaal kapot:seriousf:
Volgens mij was ie doordrenkt met het DNA van een onlangs verscheiden Ierse bard en daarmee een ultiem rock&roll aphrodisicum:supercool:

Maarre
zaterdag een MacCrunch menuutje dan maar:rockon:

allochthomas
17 september 2011, 17:14
Weer terug van het testen en een stuk wijzer geworden. Aller eerst nog: Willem bedankt voor het mee rijden, Ben bedankt voor het gebruik mogen maken van jouw challenger en Arjan natuurlijk bedankt voor alles tot nu toe(al begint het nu pas echt:seriousf:)

Wat stond er allemaal: originele superbass met KT88 buizen, originele JTM45 met 5881 buizen, challenger 1 met 6CA7 buizen en challenger 2 ook met 6CA7 buizen(van runningman). Beide gebaseerd op en superbass met als verschil dat die van the runningman een een andere trafo had. Verder hadden we nog een originele marshall 4X12 met g12H greenbacks, Arjans cab met G12M greenbacks en mijn HOOK met G12H en V30

JTM45: getest op de marshall cab. Klonk erg lekker maar met de kanalen apart wou het niet echt lekker werken. Te weinig gain en te flubberig. De pret begon met de channels bridged: wat was dat vet zeg! Reageerde ook goed op dynamiek tijdens het spelen.

Superbass: bleef te lang clean voor mijn smaak met de KT88 buizen en was een stuk stugger met het geluid. Hij is even opengetrokken met een powerbrake tot de superbass het begaf: instant hendrix.

Challenger 2: Op zowel de marshall als de giablo als de hook cab getest. Eigenlijk instant satisfaction toen ik inplugde. De amp klonk meteen goed en omdat het een superbass based ontwerp is zelfs met de tele nog niet irritant schel. De CCS mod is echt absurd, heb nog nooit iets gehoord dat zo goed reageert op dynamiek tijdens het spelen. De originele marshalls klonken opeens dof en wat dichtgeknepen. Ding gaat van dikke scheur tot clean door alleen maar harder of zachter aan te slaan.

Challenger 1: zelfde verhaal als nummer 2 alleen had deze een stock marshall trafo. Klonk heel erg goed en 1 en 2 zitten heel dicht bij elkaar maar de trafo van 2 heeft toch iets muzikaals wat 1 met de stock marshall trafo niet had.

De winnaar was duidelijk de challenger 2 mede dankzij de CCS mod en de uitstekende trafo's. De JTM45 was ook echt gruwelijk vet en ik ben eigenlijk benieuwd wat die gaat doen met een CCS mod. Wordt nog hard nadenken wat het gaat worden maar waars krijgt de versterker een schakelbare tube rectifier en dan is verder de vraag of hij gebaseerd gaat worden op de superbass of de JTM45. 1 ding is zeker: er komt een CCS mod in!

Thiez
17 september 2011, 17:43
Nice! Dat zal wel een flinke bak scheur geweest zijn daar binnen :D
Wat houd die CCS mod precies in?

Arjan, is er een reden dat je 6CA7 gebruikt ten opzichte van EL34? Wat zijn de verschillen in sound?
En de trafo's in challenger 2 zijn dat IG's?

macwilliams
17 september 2011, 17:45
Graag gedaan thomas,

Ik heb een duidelijke voorkeur voor #2 omdat die me het meest geeft van wat ik wil. Arjan is goed op de hoogte van wat ik wil en geef hem de vrije hand, wat erin komt maakt mij niet zoveel uit zolang het door mij gewenste resultaat er maar uitkomt.

Als leiddraad staat mijn goldtop voorop, daaromheen moet er gebouwd worden. Al moeten er bierflessen van buizen in.

Dus thomas, nu een goed nachtje slapen en dan gewoon een goede keus maken. Ik heb dat al achter de rug ;)

allochthomas
17 september 2011, 18:20
Wordt inderdaad nog even goed nachtje slapen. Echt een brute goldtop is dat!

@Thiez: IG's inderdaad. 6CA7 geven iets meer ballen tov EL34'ers. Voor de technische praatjes rondom de CCS moet je bij Arjan wezen maar het zorgt er voor dat de amp heel erg goed reageert op dynamiek en alles opener gaat klinken.

Thiez
17 september 2011, 18:38
Oke danku. Ben heel benieuwd wat de keuze gaat worden.

The Running Man
17 september 2011, 19:42
Weer terug van het testen en een stuk wijzer geworden. Aller eerst nog: Willem bedankt voor het mee rijden, Ben bedankt voor het gebruik mogen maken van jouw challenger en Arjan natuurlijk bedankt voor alles tot nu toe(al begint het nu pas echt:seriousf:)

Wat stond er allemaal: originele superbass met KT88 buizen, originele JTM45 met 5881 buizen, challenger 1 met 6CA7 buizen en challenger 2 ook met 6CA7 buizen(van runningman). Beide gebaseerd op en superbass met als verschil dat die van the runningman een een andere trafo had. Verder hadden we nog een originele marshall 4X12 met g12H greenbacks, Arjans cab met G12M greenbacks en mijn HOOK met G12H en V30

JTM45: getest op de marshall cab. Klonk erg lekker maar met de kanalen apart wou het niet echt lekker werken. Te weinig gain en te flubberig. De pret begon met de channels bridged: wat was dat vet zeg! Reageerde ook goed op dynamiek tijdens het spelen.

Superbass: bleef te lang clean voor mijn smaak met de KT88 buizen en was een stuk stugger met het geluid. Hij is even opengetrokken met een powerbrake tot de superbass het begaf: instant hendrix.

Challenger 2: Op zowel de marshall als de giablo als de hook cab getest. Eigenlijk instant satisfaction toen ik inplugde. De amp klonk meteen goed en omdat het een superbass based ontwerp is zelfs met de tele nog niet irritant schel. De CCS mod is echt absurd, heb nog nooit iets gehoord dat zo goed reageert op dynamiek tijdens het spelen. De originele marshalls klonken opeens dof en wat dichtgeknepen. Ding gaat van dikke scheur tot clean door alleen maar harder of zachter aan te slaan.

Challenger 1: zelfde verhaal als nummer 2 alleen had deze een stock marshall trafo. Klonk heel erg goed en 1 en 2 zitten heel dicht bij elkaar maar de trafo van 2 heeft toch iets muzikaals wat 1 met de stock marshall trafo niet had.

De winnaar was duidelijk de challenger 2 mede dankzij de CCS mod en de uitstekende trafo's. De JTM45 was ook echt gruwelijk vet en ik ben eigenlijk benieuwd wat die gaat doen met een CCS mod. Wordt nog hard nadenken wat het gaat worden maar waars krijgt de versterker een schakelbare tube rectifier en dan is verder de vraag of hij gebaseerd gaat worden op de superbass of de JTM45. 1 ding is zeker: er komt een CCS mod in!

Graag gedaan.
Was gezellig en nuttig.
Tof om de Challengers te horen naast twee plexi's from the sixties en dan ook ook nog
met deze set cabs (zeer vintage 1960A), Hook 212 en Giablo 212
Drie uur brullen.
Gaaf om te horen wat de Challengers met een Tele deden:rockon:

macwilliams
17 september 2011, 20:27
Die tele kan best wel:ok: klonk best wel dik, niks schel.

Het waren weer een hoop goede indrukken. Ik kan me best voorstellen dat kiezen moeilijk is.

macwilliams
18 september 2011, 08:42
http://tapatalk.com/mu/57d2b347-92a9-992d.jpg

Plaatje.

toneblo
18 september 2011, 10:14
Superbass uit 68 heeft 'weer nieuwe zekering, thats all..

Het was erg aangenaam gister, ik heb het graag gedaan!

The Running Man
18 september 2011, 20:53
http://tapatalk.com/mu/57d2b347-92a9-992d.jpg

Plaatje.
Heb je ook een plaatje dat ze strak naast elkaar stonden?
Bij het A/B-en zeg maar:rockon:

macwilliams
18 september 2011, 21:38
Heb je ook een plaatje dat ze strak naast elkaar stonden?
Bij het A/B-en zeg maar:rockon:

'kgeloofut wel ja zal ff kijke:rockon:

allochthomas
18 september 2011, 21:40
http://img31.imageshack.us/img31/1200/30426515256066150269810.jpg
:rockon:

Net Arjan aan de lijn gehad: het gaat een JTM45 worden met CCS mod, schakelbare solid state rectifier(als test) en een mastervolume. Dit alles komt in een small box head met een klassieke look aan de voorkant:blast:

Heb het er nog over gehad om een tube rectifier in de challenger te doen maar de breakup zou dan gewoon te snel zijn. Ook is 100watt voor mijn doeleinde gewoon pure overkill.

macwilliams
18 september 2011, 21:59
http://tapatalk.com/mu/5ed7a6af-4d0f-c5bf.jpg

Thomas gefeliciteerd.
Misschien kunnen we het ophalen ook samen plannen?