PDA

View Full Version : producerdesk



muziekschuur
7 augustus 2011, 16:06
Al enige tijd draai ik om m'n werkplek heen. Het is niet naar m'n zin. Ik wil graag een op maat gemaakt meubel zodat ik alles bij de hand heb. Vorige week kreeg ik een heel mooi cadeau. Een meer dan 2 meter hoge serverkast. Nieuw, weggegooid door de KPN.

Nu heb ik een mooie werkruimte in mijn schuur (5m bij 4 meter), maar zo'n monsterserverkast is toch iets te groot. Ik heb de kast dan ook in tweeen geslepen. Ik ben hem nu aan het schilderen (KPN groen is het niet helemaal). Zodra deze twee kasten van 80cm hoog op wielen staan ga ik het blad (1m 80) op maat maken.

Het plan is om het blad 1 meter diep te maken en daaraan een gepolsterde leuning met skai overtrokken van 10cm diep. Dan is de diepte van het blad 110cm. En is er een overhang van circa 20cm. Zodat ik rond kan tuffen aan 1 meter 80 breed werkblad. Door de diepte kan mijn Tascam DM24 erin (indien nodig). Maar in ieder geval mijn SI-24 (Roland studio package pro II). Achter op het blad heb ik dan 3 ruimtes van 60 cm breed waarin 3 ruimtes voor 19 inch modules. En daarbovenop een monitor en twee nearfields.

Dan heb ik twee nearfields, twee main monitors en een surround setje.

Onder het bureau dan twee 19 inch racks waarin mijn muziekcomputer, backup computer/server, midi patchbay en wat andere vaste zaken. (Furman powerconditioner).

Fotos volgen nog.

Iemand tips over de bureau overhang?
De kastjes zijn 80cm met daaronder 10cm wielen, maar onder het bureau hangt een uitschuifbaar plateau met daarop een toetsenbord en wellicht de muis.

Mijn bureauhoogte is nu 77cm. Dus een hoogte tot aan het keyboard is dan 80 cm. Ik maak me wel zorgen over de hoogte van het bureau, want het blad is dan op 90 en dan is daar 7cm voor een armsteun. Dus het werkoppervlak is dan op 97 cm. Er zijn wel methodes om te verlagen, maar misschien kan ik beide racks beter verder inkorten tot 70cm.

muziekschuur
8 september 2011, 21:04
Hierbij een eerste plaatje.

http://www.imagedump.nl/img405/1897/23imgp4692.jpg

Links en rechts 19" ruimte.
Links ruimte voor mijn Roland SI-24 remote controller. Centraal een tascam DM24 en op ooghoogte links en rechts 19" ruimte voor 4 eenheden 19" units. En tussenin komt een plaat roestvrij staal. Daarin een lijnschakelaar om te schakelen tussen de diverse speakers. (3 paar).

En links en rechts onder dit werkblad zo'n 70 cm aan 19" rackruimte.

Wat een genot zal het zijn als alles weer is aangesloten.

Midwolda
8 september 2011, 21:12
http://piquanterieen.files.wordpress.com/2009/10/respect_full.jpg

muziekschuur
9 september 2011, 11:26
Straks de roestvast stalen hoekstalen bij slijpen. En dan kunnen ze erop.

Psychomantis
9 september 2011, 16:53
Kijk, als ik dit maar voor mezelf kon maken...
Erg knap gedaan hoor!:zz:

Dirk_Hendrik
9 september 2011, 17:00
Hierbij een eerste plaatje.
En links en rechts onder dit werkblad zo'n 70 cm aan 19" rackruimte.


Betekent dat je om de haverklap weer even gebukt zit om instellingen te wijzigen en je na een slecht getimede beweging van je voeten nog dagen bezig gaat zijn met het vinden van vervanging voor gebroken knoppen en regelaars?:chicken:

muziekschuur
12 september 2011, 01:51
Nee,

Twee computers, midi patchbay, gb-lan router, backupdisks, harddiskrecorders, versterkers. Dus allemaal spul wat aan of uit staat. Alle andere effect apparatuur wat ik moet bedienen is of ITB (in de box via remote controll) of in de 2x 4 eenheden rackspace waar ik direct bij kan.

De racks onder het werkvlack zijn zo'n 20 cm naar achteren geplaatst zodat ik met het rondrollen van mijn stoel niet tegen de racks aanrij. Rechts van me staat een Roland stagepiano en een Korg Kontrol 49. Verder zal er waarschijnlijk een padkontroll of vergelijkbaar bij komen. Daar heb ik rechts dan plaats voor.

Zodra ik verder ben met de bouw meer en duidelijker foto's. Ik heb nu net e.e.a. geverfd. Zodra alles droog is en e.e.a. aangepast zal ik meer foto's plaatsen.

muziekschuur
13 september 2011, 18:36
http://www.imagedump.nl/img593/3316/64imgp4696.jpg

Zo. Weer wat verder. Wat panelen gezaagd. Gaatjes in roestvaststalen strips geboord. De aluminium strips tussen de panelen op maat gezaagd. kolomboor in ontvangst genomen. Met het boren in het aluminium ga ik die boor eens testen.

Ehm. Ohja. De binnenkant van de bak is geschilderd en de twee panelen waarop het frame rust. Ik heb ook een roestvast stalen plaat op maat gemaakt achter de DM24.

En de twee units maar eens gepast.

Morgen verder met monteren en misschien dat ik eens iets in de racken ga schroeven. Ook nog eens nadenken over de stroomvoorziening.

Tot zover.