PDA

View Full Version : vervoersopties amp's (steekwagentjes etc



SaferSephy
7 augustus 2011, 13:39
nu ik trotse eigenaar ben van een Fender Super Reverb (zie ander topic) en graag over 10 jaar nog steeds een rug wil hebben ben ik eigenlijk op zoek naar een manier om deze te vervoeren.

Een volledig old school flight case is overkill. Ik vervoer het ding altijd zelf en ga een goede hoes met flink wat padding kopen er voor. Het gaat me voornamelijk om het feit dat ik het ding niet overal hoef te tillen.

Wieltjes er onder schroeven doe ik liever niet omdat er tiltback legs op zitten en de hoek dan anders wordt. Daarnaast voel ik er weinig voor om er in te schroeven.

Ik zat zelf te denken aan een soort van inklapbaar steekwagentje. Heeft iemand ervaring hiermee? moet ik persee een bepaald soort wielen er onder doen (vanwege de buizen)? of kan ik toch beter een karretje regelen.

Zelf zat ik te denken aan zoiets:

http://www.wehkamp.nl/tuin-klussen/tuinhuis-opbergen/opbergen-verhuizen/einhell-bt-ht-100-steekwagen/C30_8H9_H5F_696027/?BC=TRL&cm_mmc_o=4SWCjC-kTwFwwECjC7wEwybwLCjC7wEwybwL

kidrock
7 augustus 2011, 13:55
Heb er zelf geen ervaring mee, maar zo'n inklapbare steekwagentje is wel een optie. Ik zou dan zelf kiezen voor 1tje met luchtbanden van een wat grotere formaat (ben ze ooit wel eens tegengekomen op internet). Anders ben ik bang dat je buizen teveel te lijden hebben. Vooral op plekken met kinderkopjes krijgen je buizen het flink te verduren. Dan is een beetje vering geen overbodige luxe.

DaveItUp
7 augustus 2011, 14:21
Heb ook zo'n ding. Werkt prima. De banden die ik heb zijn geen luchtbandjes volgens mij, maar wel redelijk zacht.

SaferSephy
8 augustus 2011, 11:54
hmm luchtbanden zijn dus wel vereist?

bass blom
8 augustus 2011, 11:56
zou ik wel doen ja als ik zo iets wilde hebben.
zeker als je snel weg wilt met de bak als de buizen nog warm zijn.

Ijselrobo 07
8 augustus 2011, 15:43
wat ik zelf wel handig vindt, is dit ding (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Warwick-Rock-N-Roller-R2-MICRO-RRC-R-2-B/Y/art-PAH0005612-000)
het is wat duurder dan de normale steekwagens, maar ik vindt het echt super handig! en er kan ook errug veel op staan, er heeft zelfs al eens een line 6 LowDown 175 combo op gestaan en dat kon 't karretje gewoon aan.

Buzzel
8 augustus 2011, 16:10
wat ik zelf wel handig vindt, is dit ding (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Warwick-Rock-N-Roller-R2-MICRO-RRC-R-2-B/Y/art-PAH0005612-000)
het is wat duurder dan de normale steekwagens, maar ik vindt het echt super handig! en er kan ook errug veel op staan, er heeft zelfs al eens een line 6 LowDown 175 combo op gestaan en dat kon 't karretje gewoon aan.

Maar geen luchtbandjes. Luchtbanden zijn wel handig denk ik. Al dat gerammel kan niet goed zijn voor je buizen.

Rick trodat
8 augustus 2011, 16:36
Ja luchtbanden is de optie. Buizen zitten er nu een jaar in zonder problemen. Momenteel 1 a 2 gigs per maand + elke week repeteren en thuis iedere dag. Dus gaat goed.

Wat je ook kan doen is een steekkarretje en daar eerst noppenschuim op leggen en dan de amp. Wel vasthouden!