PDA

View Full Version : Wie heeft er die ENGL E530 preamp?



Phyrexian
26 mei 2003, 14:18
Hello,

er zijn hier tegenwoordig enorm véél topics over ENGL amps... hier nog ééntje.

Het aantal gebruikers van ENGL versterkers neemt hier ook exponentieel toe. Is er al iemand met zo'n E53O preamp?

Ik speelde onlangs over een Souvereign combo en vond het geluid zo vet dat ik echt benieuwd ben naar ander ENGL materiaal.

Die E530 lijkt me nice omdat hij een headphone jack heeft en een aansluiting voor kleine speakers.
Zou het geluid met hoofdtelefoon goed zijn? Ik ben benieuwd.

Ik heb thuis nog een Marshall 8008 poweramp liggen. Misschien dat ik nog een 1x12 cabinet zoek, dan heb ik een vette, maar compacte setup voor thuis.

Wie weet er goeie 1x12 cabs?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2003-05-26 14:19 ]</font>

Ibanez RuleZ
26 mei 2003, 20:44
echt zonde, als je die marshall dr achter gaat hangen! zorg dan gewoon voor een goede buizeneindtrap, heb je veel lekkerder geluid!

Harrald

FragDaddy
26 mei 2003, 21:19
je kunt voorlopig best je marshall 8008 gebruiken en daarna ooit nog eens upgraden naar een buizen eindtrap.

goede 1x12 kasten? tja wat wil je uitgeven?

de marshall 1912 kastjes zijn wel lekker betaalbaar, maar de mesa 1x12 (thiele) kasten klinken denk ik wat lekkerder met het engl geluid.

Phyrexian
27 mei 2003, 18:05
Wel,

later koop ik er wel een goei buizen-eindtrap bij, maar voorlopig zou het met die Marshall 8008 en hoofdtelefoon moeten gaan.

Op die manier kan m'n Valvestate Combo eventueel de deur uit (alhoewel, het blijft een lekker compacte versterker met acceptabel geluid om snel es te jammen).

Tja, die 1912 van Marshall is genoeg denk'k? Als het maar betaalbaar is.
Het moet allemaal niet enorm zijn, in de eerste plaats steek ik meer tijd in bassen (in de band en zo) maar ben wel op zoek naar een vette/betaalbare sound voor thuis.

BTW... het nieuwe forum ziet er prachtig uit... EINDELIJK :lol:

A3
28 mei 2003, 14:22
punetaro of hoe noemt hij nu weer heeft er één. herinner je de "welke preamp voor metal/hardcore" topic? bij de topic nu van 19 inch aparatuur zegt hij dat hij hem heeft gekocht (de gelukzak!!)

Phyrexian
28 mei 2003, 14:42
ahja,
das waar Adri, ik herinner het me weer.
Hmm, ik zou wel es wat sounds willen horen... vooral omdat hij in een hc/metal band speelt.

Bino, you there?