PDA

View Full Version : Strat pickup schroefgaten dolgedraait, en nu?



flo123
7 augustus 2011, 13:29
Ik heb een Strat neck pickup van Lollar en die wil ik monteren op mijn slagplaat met bout+veer.
Nu blijkt dat de standaard Strat pickup bevestigings schroef (size 6, 32 threads per inch), niet "grijpt" in het pickup schroefgat.
Ik kan de schroef zo goed als door het schroefgat van de pickup duwen, het schroefgat is dus te ruim geworden. :(

Heeft iemand hiervoor een oplossing misschien?

Moertjes onder de pickup schroefgaten lijmen?
Nieuwe ruimere schroefdraad tappen (7-32 i.p.v. 6-32)?
Andere mogelijkheden of ideeen misschien?

bass blom
7 augustus 2011, 13:31
dat moertje lijmen lijkt me het makkelijkst

flo123
7 augustus 2011, 13:39
Stel dat ik moertjes onder de pickup schroefgaten ga lijmen.
Is er iemand die zoiets al gedaan heeft?
Enig idee waar ze "6-32" moertjes met Amerikaanse schroefdraad verkopen?
Welke lijmsoort zou goed zijn om om metaal op metaal te lijmen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

flo123
7 augustus 2011, 14:11
Ik heb een oplossing! :)
Een stukje meeraderig koperdraad gestript. Het koperdraad een aantal keer door het schroefgat heen gestoken/gewikkeld en met een klein druppeltje soldeertin op de zijkant vastgezet.
Het koperdraad maakt het schroefgat smaller en is redelijk zacht.
De bout heeft nu weer prima grip in het pickup schroefgat!

bass blom
7 augustus 2011, 14:14
ha gaaf man :D

Schrevel
7 augustus 2011, 14:22
Of prop een of twee lucifers of cocktailprikkers in het schroefgat.

Thiez
8 augustus 2011, 12:55
Misschien kun je met een beetje soldeertin het gaatje wat opvullen en opnieuw tappen?

flo123
8 augustus 2011, 22:07
Bedankt voor de suggesties.
Zie ook:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148219-Strat-pickup-schroefgaten-dolgedraait-en-nu&p=2682109&viewfull=1#post2682109
Het koperdraad gewikkeld aan de zijkant door het pickup schroefgat heen zodat het schroefgat smaller werd, werkt prima! De bout heeft zichzelf een "schroefdraad" in het koperdraad gemaakt en schroeft stevig door het pickup schroefgat heen met goede "grip". De soldeertin op de koperdraad wikkelingen aan de buitenkant fixeert de boel.

flo123
12 augustus 2011, 00:14
Tot mijn schaamte moet ik melden dat ik de verkeerde boutjes gebruikte. Het waren boutjes eigenlijk bedoeld voor de intonatie van de zadeltjes op de tremelobrug. Deze zijn echter 1 maatje smaller maar ik had niet door dat ik de verkeerde boutjes had besteld. Tja...

De juiste pickup boutjes passen wel perfect in de Lollard pickups. Ik heb de koperdraad zooi dus maar weer verwijderd ...

Toch blij dat ik eruit ben!