PDA

View Full Version : Roland Cube 20x "clean" klinkt als vuile krakende overdrive



pumpkinhead
7 augustus 2011, 13:01
Hoi ;)
Mijn Roland Cube 20 x klinkt sinds een paar dagen niet meer zoals gewoonlijk. Als ik hem op de JC clean channel zet geeft hij zelfs bij minder dan de helft volume al een abnormale overdriven klank. Ook de lead channel klinkt aangetast :( Zou het kunnen dat mijn speaker beschadigd is? Of ligt het helemaal aan iets anders... Ik heb de cube wel ook soms gebruikt als versterker voor mn basgitaar, misschien komt het daardoor.
Graag jullie advies
Greets Pumpkinhead ;)

cluseau
7 augustus 2011, 13:08
Ik heb de cube wel ook soms gebruikt als versterker voor mn basgitaar, misschien komt het daardoor.

Komt niet door een basgitaar hoor! Het lijkt op een gesneuvelt eindtrapje. Misschien kun je een audiosample plaatsen?

Frans.

Rutger Molenberghs
7 augustus 2011, 14:26
Vroeger iets gelijkaardigs gehad met een transistorversterker. Reparatie bleek toen duurder dan een nieuwe. De manuren waren qua prijs een veelvoud van de onderdelen.

Heb je ineens een reden om naar een andere versterker uit te kijken. ;)

pumpkinhead
7 augustus 2011, 17:03
Hey
Ik heb intussen de voorkant van de versterker er eens afgevezen en aan de speaker is niets te zien, die ziet er nog perfect in orde uit.
Het zal dus iets anders zijn ...

Ik plaats later nog een voorbeeld van het verstoorde geluid. :)

Joris

pumpkinhead
10 augustus 2011, 11:07
Ik heb goed nieuws, ik had nog garantie op deze versterker en kan hem dus waarschijnlijk gratis laten repareren bij keymusic :rockon:
Enkel hen nog overtuigen dat er iets loos is ...

Joris

StevenStrat
10 augustus 2011, 13:55
een beschadigde speaker is meestal een verbrande voice coil, wat je niet langs voor kan zien.