PDA

View Full Version : Hoe vijl ik mijn duimnagel voor acoustische gitaar?



pumpkinhead
7 augustus 2011, 12:50
Hallo allemaal
Ik speel nu reeds een tiental jaar gitaar en sinds een jaar of 2 ook met nagels. Met de nagels van m'n wijs-, middel- en ringvinger kan ik vrij goed overweg. Voor mijn duimnagel daarentegen heb ik na veel proberen nog steeds niet de juiste vorm gevonden. :noob: Ofwel blijft hij haken achter de snaar of maakt hij een klikkend bijgeluidje, ofwel is hij te kort en speel ik enkel met het vlees, wat een doffere toon geeft.

Hebben jullie hier ervaring mee en welke vorm van nagel werkt goed?
Alvast bedankt :)
Pumpkinhead

jutter
7 augustus 2011, 13:01
Hallo allemaal
Ik speel nu reeds een tiental jaar gitaar en sinds een jaar of 2 ook met nagels. Met de nagels van m'n wijs-, middel- en ringvinger kan ik vrij goed overweg. Voor mijn duimnagel daarentegen heb ik na veel proberen nog steeds niet de juiste vorm gevonden. :noob: Ofwel blijft hij haken achter de snaar of maakt hij een klikkend bijgeluidje, ofwel is hij te kort en speel ik enkel met het vlees, wat een doffere toon geeft.

Hebben jullie hier ervaring mee en welke vorm van nagel werkt goed?
Alvast bedankt :)
Pumpkinhead

Je zou ook naar een pedicure kunnen gaan, die kan je alles vertellen over nagels.

pumpkinhead
10 augustus 2011, 11:11
:ok:
Haha, ik vrees dat ze me daar niet zullen kunnen helpen met m'n vingernagels :)

Harald
10 augustus 2011, 12:15
Nagel is een kwestie van proberen. Elke hand is anders. Voor sommige dingen werkt een duimplectrum trouwens ook goed. Dat duurt wel even om aan te wennen. Dus niet gelijk opgeven.

Ik heb zelf de nagel vrij lang, en als je naar de zijkant van de duim kijkt in het verlengde van de vorm van de duim. Ik kan zo, als ik een beetje moeite doe, ook bijna alleen op het vlees spelen.

Harald
10 augustus 2011, 12:15
En ik heb acrylnagels die ik bij een nageldame laat zetten. Staalsnaren en wijsvingernagel gaat bij mij echt net samen.

pumpkinhead