PDA

View Full Version : Eko vsa 402 gitaar (es model)



marijnkliphuis
7 augustus 2011, 12:15
Hallo,

onlangs heb ik een gitaar gekregen van het merk Eko, het model heet vsa 402.
Nu ben ik benieuwd of iemand weet uit welk jaar hij komt. Het serialnummer is 0042. Ik denk zelf dat hij uit de jaren 80 komt maar weet niet precies wanneer..

robert-gitarist
7 augustus 2011, 12:48
Ik heb zelf geen flauw idee. Ik ken het merk Eko wel maar daar houd het bij op.
Je zou even op reactie moeten wachten van forumlid Wietse, die heeft er erg veel verstand van en zal je ongetwijfeld verder kunnen helpen :ok:

bass blom
7 augustus 2011, 13:29
google al geprobeerd?

http://www.classicrockguitars.nl/fotos/?content%2FHome%2FOther+hollowbodies%2F1970+Eko+VS A+402%2F

serienummer 38
als deze van 70 is moet de jouwe dat ook zijn

robert-gitarist
7 augustus 2011, 13:33
Wat een prachtige Eko uit die link, Bass!! :dontgeti::mmmm:

marijnkliphuis
7 augustus 2011, 20:26
haha ja dat is dus de eko die ik ook heb:) maar ik heb geen flauw idee hoe groot dat bedrijf is en hoeveel ze er van gemaakt hebben.. vandaar dat ik het hier even vraag..

bass blom
7 augustus 2011, 20:50
eko was altijd een beetje een budget merk

wietse
7 augustus 2011, 21:01
EKO was ooit de grootste gitaarfabrikant ter wereld, en ze hebben dus enorm veel gemaakt, van wisselende kwaliteit, de gitarist die destijds begon en krap bij kas zat kocht een egmond, en had je iets meer geld dan was EKO vaak de keuze.
vooral veel goedkope instappers hebben ze gemaakt, moor ook wel degelijk highend instrumenten.

kijk maar eens op http://www.fetishguitars.com, trouwens op die site bass blom linkt daar klopt iets niet, hier wordt hij 1970 genoemd, een andere pagina op die site (ook via google) 1980.
dat laatste lijkt mij waarschijnlijker, tot aan de 80er jaren toe hadden EKO's een naam, geen type nummer, hier zijn ze pas in de 80er jaren mee begonnen.
het zou mij zelfs niets verbazen als het een vrij nieuwe gitaar is van na de heroprichting van het merk nadat de boel dicht ging eind 80er jaren.
want ze worden nog steeds gebouwd met deze aanduiding en kostten dan rond de 3 a 400 euro.
zonder duidelijke foto's is er verder niks over te zeggen.

marijnkliphuis
8 augustus 2011, 22:15
Oke, ik had die link van de jaren 80 ook gevonden idd, was precies het zelfde serialnummer. Die van mij is dezelfde , ook de kleur alleen dan met serialnummer 42 ipv 38, dus die zal ook wel uit de jaren 80komen denk ik.