PDA

View Full Version : (Spoed)! Hulp gevraagd met Pawn Shop!



Epiphoneee
7 augustus 2011, 02:39
Beste gitaarnetters,

Vandaag in de pawn shop zag ik een Gibson The Paul staan. Voor de duidelijkheid, The Paul was geproduceerd van 1978 tot 1982 en was gemaakt van walnoot. Meestal gaan ze voor 800 euro tot 1000 euro over de toonbank.

Maar goed, ik zit dus in Phoenix, en daar zag ik de The Paul, ik vroeg er naar en de man zei dat hij een gebogen nek had, en misscien gerefret moest worden. Ik vroeg hoeveel hij er voor wou hebben, en hij dacht even na een zei: pff, 350 dollar? Hij zei het op zo'n manier dat ik wist dat als ik 275 bood dat hij het ook zou doen.

Ik wil er dus winst op maken. Mijn vragen:

- Hoeveel kost een extra gitaar + koffer om mee te nemen naar Nederland?
- Is 275 dollar veel geld? En als hij echt stug 350 wil, is dat dan te veel?
- Als ik hem laat afstellen, hoeveel kost dat dan?
- Als ik hem laat refretten, hoeveel kost dat dan?
- Als ik alles heb gehad, maak ik dan nog een paar honderdjes winst?


Hartstikke bedankt! Ik snap dat het kwart voor 3 bij jullie is maar hier is het 5 uur 's middags :).

Groeten uit de U.S.A!

PS: er is met stift op de gitaar geschreven. Wat het is, waarmee het is gezet en of het weg kan weet ik zo snel niet...

Pepe
7 augustus 2011, 03:08
Sja, ik zou zeggen, als je dit soort dingen moet gaan vragen zou ik het niet doen.

In dit soort gevallen is het altijd slim uit te gaan van een worst case scenario. Je wordt aangehouden bij de douane, de reparatie valt duurder uit omdat de trekstang gebroken is en de toets opengehaald moet worden....

En on top of that blijkt het hoogste bod op markplaats 400 euro te zijn want het is een kneus en iedereen is blut wegens vakantie.

Do the math.

Fireburst
7 augustus 2011, 10:40
Wat Pepe zegt.

Trouwens, 800 tot 1000 euro voor een The Paul is aan de hoge kant (in mint condition héél misschien). Ik denk eerder 600 à 700 euro.

BobvanKempen
7 augustus 2011, 10:48
Wat Pepe zegt.

Trouwens, 800 tot 1000 euro voor een The Paul is aan de hoge kant (in mint condition héél misschien). Ik denk eerder 600 à 700 euro.

Er stond laatst een The Paul op MP waar ik een bod op deed van 500 en kreeg meteen een mail dat ik hem mocht komen halen. Dag naderhand belde ik hem terug en was de gitaar verkocht voor 525 dus zeker in deze tijd zou ik hem lekker laten staan of je moet er heel graag zelf een willen hebben als aandenken aan de U S of A.

pff
7 augustus 2011, 11:01
Beste gitaarnetters,

Vandaag in de pawn shop zag ik een Gibson The Paul staan. Voor de duidelijkheid, The Paul was geproduceerd van 1978 tot 1982 en was gemaakt van walnoot. Meestal gaan ze voor 800 euro tot 1000 euro over de toonbank.

Maar goed, ik zit dus in Phoenix, en daar zag ik de The Paul, ik vroeg er naar en de man zei dat hij een gebogen nek had, en misscien gerefret moest worden. Ik vroeg hoeveel hij er voor wou hebben, en hij dacht even na een zei: pff, 350 dollar? Hij zei het op zo'n manier dat ik wist dat als ik 275 bood dat hij het ook zou doen.

Ik wil er dus winst op maken. Mijn vragen:

- Hoeveel kost een extra gitaar + koffer om mee te nemen naar Nederland?
- Is 275 dollar veel geld? En als hij echt stug 350 wil, is dat dan te veel?
- Als ik hem laat afstellen, hoeveel kost dat dan?
- Als ik hem laat refretten, hoeveel kost dat dan?
- Als ik alles heb gehad, maak ik dan nog een paar honderdjes winst?


Hartstikke bedankt! Ik snap dat het kwart voor 3 bij jullie is maar hier is het 5 uur 's middags :).

Groeten uit de U.S.A!

PS: er is met stift op de gitaar geschreven. Wat het is, waarmee het is gezet en of het weg kan weet ik zo snel niet...

Hai als je voor de winst op korte termijn gaat zou ik het niet doen op de langere termijn wel,fretten kost al gauw rond de 200 euro vlakken rond de 150 bij Vox humana dacht ik,Heb er zelf 2 gehad zijn topgitaren en tone monsters met ebben toets zeer snelle halsjes zitten rond de 750 en gaan vaak weg voor 600 als ze orgineel zijn met de T top dirtyfingers humbuckers,Voor mij persoonlijk 1 van de favorieten fantastische worn look en bespeelbaarheid