PDA

View Full Version : Hoeveel OD's heb je momenteel op je board ?



StevenStrat
6 augustus 2011, 20:48
Ik vraag me af wat het gemiddelde aantal overdrives is op een pedalboard.
Momenteel heb ik een Fulltone OCD, Xotic EP booster, Ibanez TS808HW en een zendrive clone.

Wat hebben jullie staan en gebruik je ze ook allemaal ?

Rooker
6 augustus 2011, 22:05
Ik gebruik een T Rex Mudhoney, Ibanez ts9 en een Ratt2. Moet nog even uitvogelen hoe ik ze op elkaar af ga stemmen. Heb ze nog niet zo lang. Ik denk de mudhoney voor de slag, de Rat2 voor solo's en de ts9 om bijde te boosten.

Maar ik heb er 3 dus..

JeroenP
6 augustus 2011, 22:47
Hier is eenzelfde topic, geeft je een aardig beeld van de od / boost pedals van enkele forummers. Die van mij doe ik maar met een pic:

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/JeroenP/IMG_6147.jpg

Menatone king of the britains
Lovepedal eternity burst
lovepedal COT50
hermida audio Zendrive
Looper met SHO-kloon (made by lauke_101)





Ik weet, heb dezelfde pic staan in een draadje dat ik vandaag gemaakt heb:soinnocent:.

robert-gitarist
6 augustus 2011, 22:49
Ik heb heel erg veel overdrives maar ik gebruik alleen de drives uit mijn Marshall DSL. Ik heb er wel een tubescreamer voor staan (oude Ibanez TS-9) voor als het een tandje meer moet zijn maar deze staat dus niet continu aan. Ik gebruik ook veel de volume knop van de gitaar.
Wat ik veel eens doe is het afwisselen met de tubescreamer. Doorgaans altijd de TS-9, maar gebruik ook nog wel eens een Boss OD-3, DS-1 OD-1, MI Audio Chrunchbox etc.

Verder gebruik ik met name de laatste tijd veel mijn Roland JC120 Jazz Chorus icm. een Boss/Fender Bassman pedaal en mijn telecaster. Op mijn Marquis top (London City look a like) gebruikte ik veel de Carl Martin plexitone, mooi 2 drives en een afzondelijke boost in een pedaal. Helaas is de Marquis voorlopig even RIP :(

aaronstonebeat
7 augustus 2011, 00:08
Niet één, ik gebruik zelfs geen pedalenplank. Ik heb er zat maar ze zijn allemaal in onbruik geraakt ten faveure van slechts één kabel tussen mijn gitaar en mijn versterker. Heerlijk direct vind ik zelf en ik hoef me om niets anders druk te maken dan mijn eigen gitaarspel; voor variatie in het geluid gebruik ik mijn techniek en mijn volume- en toonknop.
Na heel lang heel veel pedaaltjes te hebben geprobeerd, is geen pedaal voor mij de uitkomst.
:)

Nagramoth
7 augustus 2011, 16:38
TS clone
OCD clone
Boss SD-2
Dano French Toast

TimS
7 augustus 2011, 17:31
TS-9, OCD en Mercury Box. TS-9 om het geluid van single coils wat dikker te maken maar niet echt te oversturen, OCD voor een wat transparantere, heldere overdrive, Mercury Box voor een dik geluid. Kan ze ook nog combineren voor meer gain. Daarnaast heb ik nog een booster.

McKaren
7 augustus 2011, 17:58
...voor variatie in het geluid gebruik ik mijn techniek en mijn volume- en toonknop.
:)

Ik speel ook zo! Variatie in geluid maak je met je gitaar zelf!!!
MAAR... Met die pedaaltjes erbij (en dan met name modulatiepedalen..) kun je NOG meer! Lol.. Mijn pedalenplank telt buiten de noise supressor toch negen pedalen, haha! Twee daarvan zijn OD's.. In volgorde: T-Rex mudhoney voor een randje (Of dikke Hendrix fuzz als je de boost aanzet) en Suhr Riot voor vette crunch. Leads/solo's is beide aan. Werkt lekker zo.

R.

:punk:

Flitser
7 augustus 2011, 19:31
Ik heb een Digitech Metal Master en Boss MT-2. Ze bevallen prima met mijn Marshall Valvestate 8100 100v head en Marshall 1960A cabinet! Ik gebruik ze wisselend, eigenlijk net wat me het beste bevalt.

Chiel
8 augustus 2011, 10:21
Fulltone OCD voor randje tot redelijk dikke distortion (met de volumepot). En een Suhr Riot voor dikke overdrive. :rockon:

Kim Wilson
8 augustus 2011, 10:24
Boss Bluesdriver voor een fijne bluescrunch, en een OCD voor een Marshall-like crunch. Ik heb nog een Blackstar HT-Drive op mijn board staan voor een dikke volle drivesound, maar ik gebruik dat ding te weinig, dus die gaat er weer af.

Dus ik heb er twee vast op staan, de derde wisselt nog wel eens.

steph
8 augustus 2011, 11:38
Xotic AC en Xotic BB custom mb, wat een wereld pedalen zijn dat!

tomdiedom
8 augustus 2011, 11:40
Heb een bd-2 voor het o zo bekende randje en een blues pro voor de boost.

bass blom
8 augustus 2011, 11:41
zelfgebouwde tubescreamer en ook zelfgemaakte EP booster.
had voorheen een box of rock, ben op zich beter te spreken over de sound nu maar mis wel het cleaner worden bij volume op gitaar terug brengen, daar was de box of rock heel goed in.
ook maar eens kijken of volgorde verschil geeft, is nu dus screamer > booster.

minas
8 augustus 2011, 12:50
Op mijn board:
HAO Rumble Mod (voor Dumble achtige OD)
Maxon TS808 (voor net wat extra)
Xotic RC Booster

En soms:
Wampler Plextortion

Epic
8 augustus 2011, 13:34
Maxon OD808
Boss BD-2
MI-Audio Crunch Box

De Maxon gebruik ik vaak gestacked met een van de andere pedalen voor solos. Bij sommige rocknummers gebruik ik alleen de Crunchbox icm met volumepot van gitaar.

Bernardduur
8 augustus 2011, 19:50
Ik gebruik een eigen versie van de tubescreamer + een colorsound overdriver beide als boosters op mn Welagen's overdrive channel........

rpl
9 augustus 2011, 15:09
Alleen een Ibanez TS808HW :crazyhappy:

j3r03n
9 augustus 2011, 15:27
Ik heb een Visual Sound Jekyll (TS-808 clone) & Hyde (MXR-achtige distortion). Ik gebruik hem als volgt.

Band 1: basisgeluid Hyde, boosten met Jekyll.
Band 2: basisgeluid overdrive van amp, boosten met Jekyll.

Verder wil ik nog ooit eens een 69 fuzz zelf maken.

stratman1976
9 augustus 2011, 18:12
Op mijn mainboard:

Fulltone '69
Fulltone Catalyst
Emma Reezafratzitz

Deze zijn voor lead, de crunch haal ik uit mijn amp (AC30 HWH)

Verder nog:

T-Rex Mudhoney
EHX Big Muff
Boss DS-1 (gemod)
Fulltone Fatboost 3

dml
10 augustus 2011, 08:57
Nog niet op een board, moet ik nog maken, maar in ieder geval:
-Carl Martin Plexitone
-Carl Martin AC-tone
-Carl Martin Hot Drive'n'Boost mk III

StevenStrat
10 augustus 2011, 11:06
Ah de drive 'n boost, gebruikte Bonamassa jarenlang enkel de boost side van.

Coole od's hier bij iedereen !

Lomeos
10 augustus 2011, 11:26
4 stuks:
- analogman SunFace (fuzz face kloon)
- boss dual overdrive in lead stand voor het zwaardere werk
- analogman King of Tone. Zijn eigenlijk een drive én een clean boost, los van elkaar
- ibanez tube screamer, de basis van ieder goed ontbijt

Er komt nog een big muff rams head kloon bij.

Edit: en natuurlijk de crunch van de versterker zelf (vox ac30tb of marshall JMP)

Duane
10 augustus 2011, 11:39
BK Butler Tube Driver
Catalinbread DLS (om te stacken)
Zendrive 2

Tias
10 augustus 2011, 15:29
Mijn pedalboard bestaat op het moment uit een.
Hardwire Tuner
Boss Noise surpressor.
En een MI-AUDIO Crunchbox.
Dus 1, de Crunchbox

driftkop
10 augustus 2011, 22:02
gin ene :rockon:

Aca Ilic
12 augustus 2011, 00:26
in deze volgorde:
Boss BD2 ( geen mods want zo vind ik ze het best klinken)
Tim Overdrive ( met Boost model)
Visaul Sound route 66 overdrive
Xotic BB Preamp

Midwolda
12 augustus 2011, 00:38
Op bord 1: een Boss BD2 en een SD1.
Op bord 2: een Boss OD3 met een CS2 voor de boost.
Dan nog een Nobels ODR-S met een Ibanez CPL voor de boost (klein & handig & heel erg lekker)
en nog een standalone Ollmann Rose66, 2x12au7 prototype, die moet nog gemod worden.
In de kast nog een oude Boston JRC4558DD overdrive.
Nog af te bouwen: een Newtone Screamer (TS808 kloon).

Hm, beetje veel allemaal. Toch maar eens uitdunnen... ooit.

rpl
12 augustus 2011, 00:43
Op bord 1: een Boss BD2 en een SD1.
Op bord 2: een Boss OD3 met een CS2 voor de boost.
Dan nog een Nobels ODR-S met een Ibanez CPL voor de boost (klein & handig & heel erg lekker)
en nog een standalone Ollmann Rose66, 2x12au7 prototype, die moet nog gemod worden.
In de kast nog een oude Boston JRC4558DD overdrive.
Nog af te bouwen: een Newtone Screamer (TS808 kloon).

Hm, beetje veel allemaal. Toch maar eens uitdunnen... ooit.

Sodeju zeg dat is een mond vol. :crazyhappy:

Midwolda
12 augustus 2011, 01:04
Sodeju zeg dat is een mond vol. :crazyhappy:

't Is maar net waar ik zin in heb, de ene dag is 't zus en de andere dag is 't zo.
Soms gebruik ik een effect een half jaar of zo niet, dan denk ik die kan wel in de verkoop
maar dan probeer ik 'm nog even en dan klinkt het toch wel weer lekker.
Ach laat dan maar weer staan... 'k heb maar èèn hobby dus...

joskedentweede
12 augustus 2011, 02:13
Ik heb er 2
OCD Fulltone die bijna altijd aanstaat en een TS808-kloon voor die extra punch tijdens solo's.
Als ik helemaal los ga duw ik mijn Muff er nog bij.

Verder heb ik nog een OS-2 en een Tubefactor gehad, maar die heb ik weggedaan wegens 'niet mijn geluid'

Hallie
12 augustus 2011, 11:00
HBE Big D
BD-2
Zelfbouw fuzz

rpl
12 augustus 2011, 11:49
'k heb maar èèn hobby dus...

Je hebt groot gelijk, tis en blijft een hele mooie hobby :)

Lexvandoef
12 augustus 2011, 12:15
Op dit moment alleen HBE Big D, maar ik ben al aan het kijken of ik mijn financiele situatie kan upgraden...

bat
12 augustus 2011, 12:37
Sinds gister: T-Rex Alberta, Visual Sound Jeckyl & Hyde, MXR Custom Badass '78 Distortion. Laatste is een hele fijne toevoeging voor het echt stevige spul.

even
13 augustus 2011, 09:48
:strat:Nova system, ZVEX distortron en Hardwire Valve distortion en ik gebruik ze allemaal.

vinni
15 augustus 2011, 23:23
Mainboard : geen één. Gebruik de vier kanalen op mijn TOL100.

Tweede board : Guitarsystems Fuzztool Junior,Suhr Shiba, Suhr Riot, FX-ENG MoaB Booster

Tweede board is nog in ontwikkeling. Wordt gebruikt met een JTM45.

Vinni

wireman
19 augustus 2011, 03:04
op mn board:
-Boss BD-2 (erg fijn voor het subtiele werk)
-Fulltone OCD (voor de vette bluesy drive)
-PROCO vintage Rat (voor de distortion)

mn knipperlicht relatie:
-Boss SD2

gehad:
-BK butler tube driver (nog altijd spijt van dat ik die heb weggedaan)
en nog wat niet noemenswaardige troep uit mn jeugd a la DOD grunge e.d.. (het interesseerde me niet.. als het maar teringherrie maakte) :rockon:

Harm
19 augustus 2011, 17:29
Ik ben er uit met mijn bordje....
Het is minder geworden!
- Drivetool
- Okko Diablo Gain plus
- Trebletool
- Bufftool

Genoeg om mij mee te vermaken op de marshall!!! :D

Brum
20 augustus 2011, 10:55
Sinds kort niet één scheurpedaal, daar ik toch altijd heb gezworen bij het stacken van pedalen. Misschien dat ik m'n Maxon OD808 nog 's ga proberen, maar voorlopig heb ik genoeg aan een cleane booster.

Ijselrobo 07
20 augustus 2011, 11:36
Een Blackstar HT-Dual (heeft er 2 verschillende, crunch en super crunch), en een Digitech RP300R met verschillende overdrives.
de HT-Dual gebruik ik altijd als overdrive. die van de versterker zelf (HT-20) gebruik ik eigenlijk nietmeer. (niet omdat die zo slecht klinkt, maar omdat de kabel van de footswitch maar iets van 2/3 meter is en de rest van de kabels is 6 meter, dus zonder footswitch kan het pedaalboard verder van de amp staan.)

Midwolda
20 augustus 2011, 11:43
http://www.licht-geluid.nl/shop/images/Product/medium/HLfl-40.jpg

tommus42
20 augustus 2011, 11:53
Waardeloos ding, noooiit aan beginnen:D:
http://img28.imageshack.us/img28/3563/4d832ed131bbe.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/28/4d832ed131bbe.jpg/)

WtrPlyr
21 augustus 2011, 19:38
Alleen m'n Timmy. En ik zit er over te denken om hem er af te gooien.