PDA

View Full Version : lovepedal mazzeltje



JeroenP
6 augustus 2011, 16:12
Ik was weer eens aan rondkijken op marktplaats. Toen zal ik een ad met een paar lovepedals. Ik dacht even kijken is alles want die meuk is me te duur. Nu had deze meneer toch leuke prijzen voor zijn pedalen. Een cot 50 voor 50 euro en een eternity burst voor 80. Uiteraard pics or it didn't happen...

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/JeroenP/IMG_6145.jpg

Nu ga ik eens kijken hoe goed ze zijn in verhouding tot mijn andere drive en boost pedalen.

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/JeroenP/IMG_6147.jpg

(Menatone king of the britains, Lovepedal eternity, lovepedal COT 50, Looper met SHO-kloon made by lauke_101, hermida audio zendrive)

JeroenP
6 augustus 2011, 19:52
En het wordt me langzaam duidelijk waarom het goedkoop was. De eternity is defect. Eer komt als je heel goed luister een signaal door. De shine en drive pot's doen het wel nog. De volume pot niet. Is er misschien iemand die dit vaker is tegengekomen? Ik baal er dus tamelijk van...

De pot van de COT50 kraakt bovendien als een malle (klinkt verder wel lekker).

bass blom
6 augustus 2011, 20:03
ehm.. het zijn bouwkit pedaaltjes en die heb je blind gekocht?
je hebt ze laten opsturen?

JeroenP
6 augustus 2011, 20:20
Het zijn geen bouwkitpedaaltjes, zijn de originele van lovepedal inc. doos en gebruiksaanwijzing. Zijn ook printplaatjes ipv. point to point wiring. de eternity burst versie is toch tamelijk bekend. De COT doet inderdaad denken aan een DIY versie maar na wat research bleek het de originele. Transport was perfect, goed ingepakt in de originele doosjes, deze met isolatie materiaal in een grotere doos verpakt. Defect moest van tevoren aanwezig zijn was niet vermeld in de advertentie. heb inmiddels de verkoper gemaild en wacht nog op antwoord

bass blom
6 augustus 2011, 20:31
ah, vaag, ik zag ze voor DIY bakkies aan :D

StevenStrat
6 augustus 2011, 20:52
Mooie collectie, mag ik vragen hoeveel je voor die zendrive hebt gegeven ?

bass blom
6 augustus 2011, 21:00
Mooie collectie, mag ik vragen hoeveel je voor die zendrive hebt gegeven ?

koopmaar

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=145858

JeroenP
6 augustus 2011, 21:03
Mooie collectie, mag ik vragen hoeveel je voor die zendrive hebt gegeven ?

Merci! Al zou het mooier zijn als de eternity het deed... De Zendrive heeft me zo'n 175 gekost. Die zal niet snel van mijn board verdwijnen. Ik heb al aardig wat drive pedalen versleten (o.a. analogman king of tone, catalinbread DLS, tc electronic, barber etc etc). Deze heeft alle concurrentie doorstaan. De menatone is tussendoor (imho) de beste marshall-in-a-box die er is!

StevenStrat
6 augustus 2011, 21:15
koopmaar

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=145858

verrrrrdomme, heb net een clone gekocht van de zendrive !

bass blom
6 augustus 2011, 21:39
verrrrrdomme, heb net een clone gekocht van de zendrive !

bummer :chicken:

lauke_101
7 augustus 2011, 09:37
Kerel, kan er wel eens naar kijken ;)
Bij de COT lijkt het me simpel: potje zal wel smerig/verrot zijn dus ff vervangen en hij doet het weer perfect. Eternity kan heel simpel een slecht contact/rotte pot zijn, kan ook ingewikkeld zijn maar dat zien we dan wel.

Toch wel netjes gescoord op zich, viel wel een beetje te verwachten dat het niet helemaal 100% zou zijn voor dat geld.

tomdiedom
7 augustus 2011, 10:08
Maar dan hoor je het op zijn minst nog te vermelden. Redelijk schofterig áls de verkoper ervan op de hoogte was.

DemolitionColorScheme
7 augustus 2011, 10:11
Maar dan hoor je het op zijn minst nog te vermelden. Redelijk schofterig áls de verkoper ervan op de hoogte was.
Klopt. Gebeurt tegenwoordig steeds vaker, helaas ...

LordRiffenstein
7 augustus 2011, 11:04
Ik dacht dat de pot op een COT50 altijd kraakt, zoals bij die pot op een SHO. In elk geval moeten die wel voor een prikkie te repareren zijn en dan heb je nog steeds een goeie deal.

JeroenP
7 augustus 2011, 11:59
Ik heb inmiddels ook al antwoord gehad van de verkoper. Hij zei dat hij zelf nooit last had gehad van een defect... Enfin, ik ga er van uit dat het een kleine reparatie is, alles doet het behalve de volumepot. Wel jammer dat hij vastgesoldeerd zit op de printplaat, wordt dus ff speuren naar exact dezelfde pot en zeer voorzichtig solderen.

lauke_101
7 augustus 2011, 15:09
Oh ja die vindt je wel, check ff bij newtone-online.nl of musikding.de ofzo. Komt wel goed ;)