PDA

View Full Version : silent gitaar



Amadeeke
6 augustus 2011, 09:20
Zou dit iets zijn om in stilte te kunnen oefenen ?
Tenayo SC301 NA
130euro
Speel nu op een 48euro gitaar, dus kwaliteit kan niet slechter.
Nog 2 jaar akoestisch voor de boeg alvoor ik een keuze moet maken ( bas elect. of klass. )
De silent yamaha's zijn voor mij op dit moment te duur, zie ze ook niet in winkels om eens te proberen.

http://www.thomann.de/be/media_bdbviewer_AR_216903.html?image=0
groeten

BLUEWEY
17 augustus 2011, 15:19
Als je niet al te nauw kijkt zou dit iets kunnen zijn, en je kunt ook met koptelefoon spelen. Silent zou het wel wezen... ;)

Amadeeke
19 augustus 2011, 12:28
Een tweede optie is voorlopig voor ~150 euro een gitaar kopen en de gitaar die ik u heb ( die is uitgerust met een piezo pickup ) silent maken.
Volstoppen met PU schuim ofzo, eerst als test eens vullen met piepschuimpjes wat het effect is op extern en intern geluid.

'k ben er nog niet helemaal uit.

INOXROX
19 augustus 2011, 12:33
Een tweede optie is voorlopig voor ~150 euro een gitaar kopen en de gitaar die ik u heb ( die is uitgerust met een piezo pickup ) silent maken.
Volstoppen met PU schuim ofzo, eerst als test eens vullen met piepschuimpjes wat het effect is op extern en intern geluid.

'k ben er nog niet helemaal uit.


:stop: He ! Daar moet je dan even foto's van maken ! Ik wil dat ding wel zien ontploffen als je 'm volspuit met Pur ....

-Martijn-
19 augustus 2011, 12:49
Ik snap het niet helemaal.
Je 'moet' nog maar twee jaar gitaarspelen voordat je van een akoestische gitaar af ben, dus zoekt iets goedkoops om de tijd te overbruggen? Wat is precies het doel, afgezien van dat je in stilte wilt kunnen oefenen?

Little Jay
19 augustus 2011, 13:47
Ik heb een Aria Sinsonido (de staalsnarige versie), die Tenayo is hetzelfde idee, maar een stuk goedkoper, dus misschien ook minder kwaliteit?

http://www.jedistar.com/images/travel/aria_portable_guitar.jpg

Mijn Aria is de ideale gitaar om stil te oefenen, zowel met als zonder koptelefoon (maar dan moet het wel heel stil zijn anders hoor je 'm natuurlijk niet). Het is ook de ideale reisgitaar: klein, licht en onverwoestbaar. En het klinkt ook nog eens gewoon goed op een versterker. Ik heb er zelfs een y-snoertje bij gekocht, zodat ik de gitaar en m'n iPod allebei over de koptelefoon heb en dan kun je lekker meejammen met nummers of backingtracks. Ik zit er nu aan te denken om tussen de gitaar en de koptelefoon nog een Korg Pandora of een PocketPod of iets dergelijks te zetten, voor meer geluidsmogelijkheden, want het geluid over de koptelefoon is natuurlijk wel een beetje kaal.

Dus ja, als je stil wilt oefenen zijn dergelijke gitaren ideaal. Ik ken alleen de Tenayo niet en heb geen idee of 'ie qua geluidskwaliteit en bespeelbaarheid vergelijkbaar is met de Aria Sinsonido.

Amadeeke
25 augustus 2011, 23:40
-Martijn: Persoonlijk vind ikmijn vorderingen niet erg goed. Speel 4 jaar bas en dat vlotter. Dus beter nog een 2 jaar aanzien met een goedkoop instrument vooraleer een keuze te maken of ik echt akoestisch verder ga en een gitaar aanschaf die echt goed klinkt naar mijn oren.

Little Jay: Mooi instrument, ik ben blij dat ik eens een reactie zie van iemand die blij is met zijn silent. Maar jammer genoeg in de prijsklasse van de Yamaha's.

INOXROX : Als ik aan de ' the silence of the strings ' begin dan maak ik foto's of filmpje.

groetjes.

peter_heijnen
26 augustus 2011, 09:47
Met element, 110E voor nylon, 110 voor staal.

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/469747790-elektrische-silent-gitaren-in-diverse-modellen-en-kleuren.html?return=eJwtjN0KgzAMhd9F0Ev7I95UZLg3Cd qtxVpDE9nY2Lsvsl2d75wvBJxx7%2Bj0QM70vavIQ5nDEJjRKb Xu6HO7QVkZEwBTm5P6nbQY8PJMo2kWGnmvu8nU3XWJApKJJV8R Bem20N%2FiuWqBTcSUj82XOEtdH1IpJp%2B5tr3V98gARcRO5z %2FbIB6jrobPFzLRNwc%3D&df=1&fta=eNpFjVFugzAQRO%2ByUvMNJhVkVlwhV0ALNtQqBIs1CWqU u8ckrfr3tLMzT1DirqhA6zI2VxmVWFGWoG2s84PVOs7I2XrwGP HjA2tvNV1CRMZTwGWd3OI7%2Fr5B%2Fegu8cNkg48iC8%2FqYQ 4hrHW2jx5BQQZH7FNdUYC8fdk%2BExbtqRUx1faGzm152%2Fdd dUzQFaYtjPuP%2Fp73cp7KcQ5itUn2IX7t%2ByYFJ9AkW7Mrk8 W%2BnAYkN%2BLzL16JBRnuj8cTydJTuA%3D%3D&fta_ind=3&fs=1

Amadeeke
26 augustus 2011, 12:52
Prijs is goed, maar ze leveren alleen in nederland, denk ik.
Zal eens mailen voor verzendingen naar Belgie.

Rizz
26 augustus 2011, 13:45
Zien er erg leuk uit, die gitaren!

Maar als ik van die teksten zie van: "6 nylon snaren, waarvan 3 nikkel omwikkeld", krijg ik wel een beetje jeuk!!
:airguitar:

Succes met je zoektocht!

Amadeeke
28 augustus 2011, 10:50
Ik heb als test eens mijn akoestische volgestopt met vaatdoeken, sokken, ed.
Ik moet zeggen dat die ondanks helemaal volgepropt toch nog behoorlijk geluid maakt, nog niet 'silent' genoeg om 's avonds te oefenen.
Jammer genoeg geen dB meter ter beschikking maar plan B schijnt in het water te vallen.

-Martijn-
28 augustus 2011, 12:02
Misschien een goedkope elektrische gitaar?

Amadeeke
28 augustus 2011, 14:03
hey Martijn,
een epihone les paul heb ik al, maar kwa speeltechniek is dat toch heel anders. Duim-3 vingers op een elektrische lukt me niet, 'k ben geen Jeff Beck blijkbaar.

mastermind
15 september 2011, 11:26
Ik heb een Aria Sinsonido (de staalsnarige versie), die Tenayo is hetzelfde idee, maar een stuk goedkoper, dus misschien ook minder kwaliteit?

http://www.jedistar.com/images/travel/aria_portable_guitar.jpg

Mijn Aria is de ideale gitaar om stil te oefenen, zowel met als zonder koptelefoon (maar dan moet het wel heel stil zijn anders hoor je 'm natuurlijk niet). Het is ook de ideale reisgitaar: klein, licht en onverwoestbaar. En het klinkt ook nog eens gewoon goed op een versterker. Ik heb er zelfs een y-snoertje bij gekocht, zodat ik de gitaar en m'n iPod allebei over de koptelefoon heb en dan kun je lekker meejammen met nummers of backingtracks. Ik zit er nu aan te denken om tussen de gitaar en de koptelefoon nog een Korg Pandora of een PocketPod of iets dergelijks te zetten, voor meer geluidsmogelijkheden, want het geluid over de koptelefoon is natuurlijk wel een beetje kaal.

Dus ja, als je stil wilt oefenen zijn dergelijke gitaren ideaal. Ik ken alleen de Tenayo niet en heb geen idee of 'ie qua geluidskwaliteit en bespeelbaarheid vergelijkbaar is met de Aria Sinsonido.

JA die Aria is super voor het geld!