PDA

View Full Version : Dilemma: Fender Blues Junior of Blackstar HT5



bouwt
5 augustus 2011, 23:48
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een kleine buizencombo voor niet te veel geld. In principe moet ik ermee in mijn funkband kunnen spelen. Bij optredens komt er meestal gewoon een microfoon voor.
Nu ben ik gaan twijfelen tussen een tweedehands Fender Blues Junior, uit een eerdere serie uit de USA, en de Blackstar HT-5.
Voor de Fender heb ik echter geen mogelijkheid hem uit te proberen, maar ik kan hem kopen voor 45 euro minder dan een nieuwe blackstar. Ik heb wel de huidige blues junior geprobeerd en was erg te spreken. De Blackstar daarentegen klinkt ook aardig, maar 5W en 10" tegenover de 15W en 12" van de Fender maakt de keus toch ontzettend moeilijk.
Wat is jullie mening over beide versterkers? Hoe is het met de clean op allebei? Hoe hard gaan ze? Hoe verandert het geluid bij het opdraaien van het volume? Wat is de beste deal?

mvg,

Maarten

FruscianteFan
6 augustus 2011, 02:40
Ik heb geen enkele ervaring met de blackstar, maar een blues junior lijkt me voor jouw situatie een prima ding.

StevenStrat
6 augustus 2011, 02:43
ik zou voor de blues jr gaan.

rijsberman
6 augustus 2011, 03:04
+1 voor de blues jr.

Overigens lijkt het verschil tussen 5 en 15 watt groot, maar is vooral een verschil in clean headroom, ze klinken ongeveer even hard. Wat was het ook alweer, voor 2x zo hard, 10x zoveel watt nodig? Welke van de twee een efficiëntere speaker heeft kan ongeveer evenveel uitmaken.

Als je metal wilde spelen, had ik de blackstar aanbevolen.

j3r03n
10 augustus 2011, 09:29
Blues jr. hands down.

Om te funken heb je genoeg clean headroom nodigen dan is 15W wel een pre t.o.v. 5W. Ook de 12" speaker lijkt me beter dan een 10" als het je enige speaker is.

Midwolda
10 augustus 2011, 09:52
Wat j3r03n zegt. :ok: