PDA

View Full Version : Brugschroeven van een telecaster: wat een effect!!!



Mr.Fingers
5 augustus 2011, 15:50
Ik heb nu al een tijdje een Fender "classic '60" telecaster, in olympic white, een beetje de Steve Cropper signature, maar dan beter uiteraard ;), ik heb er gewoon de stock-set in gezet, met dus een vrij twangy brugelement, en een vrij bluesy neckelement, perfect voor de meer vintage klanken die ik uit een telecaster wens te halen.

De gitaar klonk goed, tot ik ontdekte wat een verandering in montageschroeven van de brug kan doen. De brug zit normaal vast met 4 kruiskopschroeven van zo'n 20mm lang, maar sinds ik de middelste twee vervangen heb door twee iets langere exemplaren, klinkt de gitaar gewoon beter. Die typische jaren '60 scream krijg ik er nu beter uit, waar ik het vroeger moest hebben van oude snaren en een dik plectrum, nu komt het gewoon vanzelf.

Dus hup, twee schroeven eruit, en twee langere erin, en ik heb terug een perfect bruikbare gitaar.

Mijn punt: het spelen met schroeven in de bridgeplate maakt van een gewoon goede gitaar een betere gitaar. En het hoeft nogeens niet veel te kosten!

nog een voorbeeld:

De montageschroefjes van een '62 telecaster zijn van die "philips-head" schroeven met een afgeplatte kop. Propere, edoch warme leadsound, met die typische "belletjes", no way!

Maar verander je ze voor de schroefjes van een '52 telecaster, met de "slotted head" en een bollere kop, en dan is het plots een geweldig klinkende brugconstructie. (de vintage brug heb ik altijd al tof gevonden; de enige telecasterbrug van Fender die ik tof vind :P, die met de brass saddles is ook tof, maar te twangy.)

Nog een laatste voorbeeld:

De gerelicte schroefjes van Seymour Duncan Antiquity. Alle schroefjes van Seymour Duncan zijn dezelfde, zelfde metaal, zelfde vorm, zelfde lengte, enige verschil is of ze verroest en/of verweerd zijn.

Je kan niet zomaar zeggen: "de relic, da's iets stroever dan niet gerelict" of "de relic, da's bruikbaarder om te monteren dan huppeldepup". Ik bekijk nu even de "philips-head" schroeven. Die zijn mooi, strak, geven een mooi warm klankbeeld,... Te gek eigenlijk in de brugpositie van een telecaster. Ik moet wel zeggen dat de slotted head schroefjes van de '52 beter zijn, die geven ietsjes (niet veel) meer bite en growl aan het geluid. Kim Wilson zei ooit: "een slotted head geeft betekenis aan het middengebied" (niet letterlijk, maar het kwam op hetzelfde neer), en dat is iets waar het element van de classic '60 soms wel last van heeft. een vernieuwde CRL-switch en 250K potmeters erin gesoldeerd, en een Orange Drop condensator geeft al een vlakker verloop, maar de schroefwissel maakt het laatste verschil.

ik ben benieuwd naar wie hier al een screwswap geprobeerd heeft, en wat de ervaringen zijn!

Hendriks
5 augustus 2011, 15:58
Vergeet de straplock schroeven niet .:)

barno
5 augustus 2011, 16:01
enthousiast verhaal waarvan ik pas een moer ga geloven na een duidelijke uitkomst bij een blinde test :)))

Orpheo
5 augustus 2011, 16:03
Wat ben je een zielig ventje. Mijn post/topic kopiëren met zelfde opmaak en schrijfwijze ander object voor tone. Ik wil alleen maar een extra optie bieden met ervaringen van mijzelf en anderen,em wat zelfs dusdanig is,dat duncan,fralin, lollar en vele anderen hetzelfde bieden. Doch voor (veel) meer geld.

Daarnaast bevat je post onwaarheden.seymour duncan verkoopt geen bruggen of mounting screws.

jimihattricks
5 augustus 2011, 16:03
een verhaal met een knipoog, zo vermoed ik ;)

Orpheo
5 augustus 2011, 16:05
een verhaal met een knipoog, zo vermoed ik ;)
Knipoog? Eerder een poging tot belachelijk maken. Irritante kloothommel dat de t.s. is.

Mr.Fingers
5 augustus 2011, 16:12
Daarnaast bevat je post onwaarheden.seymour duncan verkoopt geen bruggen of mounting screws.

Bruggen & mounting screws niet, dat beweer ik ook niet, wel de schroefjes voor de montage van het element op de brugplaat ;) (die zijn of slotted, of philips-head, de brugplaatschroeven zijn altijd al philipshead geweest)



en uiteraard met een knipoog. "Hoge bomen vangen veel wind" hé ;)

EDIT: op serieuze vragen ben ik trouwens bereid te antwoorden!

humbucker
5 augustus 2011, 16:15
:seriousf:

Classic!

Midwolda
5 augustus 2011, 16:29
Ik ga toch eens de slagplaatschroeven kruislings linksom in plaats van altijd maar weer kruislings rechtsom monteren.
:chicken:

robert-gitarist
5 augustus 2011, 16:32
:seriousf::seriousf: Briljant!!

Maakt het btw ook nog uit of ik Boston schroeven gebruik of allparts? ;)

bass blom
5 augustus 2011, 16:34
mwah, beetje flauw :chicken:

Luke-wannabe
5 augustus 2011, 16:39
Ik vond het al zo'n wazig verhaal :dontgeti:

Jasper.
5 augustus 2011, 16:46
Ik geloofde het eerst ook nog, die met die 2 langere schroeven kon ik me nog een beetje voorstellen.... :(

zoon van Piet
5 augustus 2011, 16:59
maar zoals alle onzin bevat het een kern van waarheid..:crazyhappy:
Zo zorgt Eric johnson - de man met de magische oren- ervoor dat de schroefjes van zijn strat altijd in hetzelfde gaatje terug gaan als de slagplaat eraf moet. anders wordt het magnetische veld verstoord.. En hij is niet alleen, ook de nasa opereert zo: ieder schroefje altijd in hetzelfde gaatje.
Johnson's fuzz face moet het bovendien doen zonder bodemschroef: het ding klinkt beter zonder..:dontgeti:

bass blom
5 augustus 2011, 17:02
maar zoals alle onzin bevat het een kern van waarheid..:crazyhappy:
Zo zorgt Eric johnson - de man met de magische oren- ervoor dat de schroefjes van zijn strat altijd in hetzelfde gaatje terug gaan als de slagplaat eraf moet. anders wordt het magnetische veld verstoord.. En hij is niet alleen, ook de nasa opereert zo: ieder schroefje altijd in hetzelfde gaatje.
Johnson's fuzz face moet het bovendien doen zonder bodemschroef: het ding klinkt beter zonder..:dontgeti:

jaja en dan onthoudt hij ook nog de positie van elke schroef op zich :seriousf:
wat 1 kul

Jasper.
5 augustus 2011, 17:19
Doe ik ook hoor. Ik leg ze precies zoals de slagplaat op tafel. Maar dat is meer een dwangneurose ofzo denk ik.

Quink
5 augustus 2011, 17:43
Oh god, ook dat nog. Schroeven van verschillende lengte. En ik ben nog in de qua metaal samenstelling uitprobeerfase..... :o

BobvanKempen
5 augustus 2011, 17:59
mwah, beetje flauw :chicken:

Ook de understatement van het jaar. En dat terwijl ik de posts van Orpheo vaak ECHT interessant vind.

bass blom
5 augustus 2011, 18:02
Ook de understatement van het jaar. En dat terwijl ik de posts van Orpheo vaak ECHT interessant vind.

ik vaak ook
en mr fingers had ik ook best hoog zitten
en reken maar dat magneten verschil maken in een pup

Luke-wannabe
5 augustus 2011, 18:03
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik wel begrijp wat Mr. Fingers probeert te zeggen. Orpheo is een prima kerel, maar ziet ook wel eens spoken naar mijn idee...

Tunes
5 augustus 2011, 21:47
Ach flauw, flauw.
Mijn reactie was ook flauw, gewoon puur omdat ik wist dat orph hoog in de boom zou klimmen (had ik dus ook eigenlijk niet moeten doen).

Types zoals orhpeo heb je in alle markten, audiofielen of mensen die beginnen met fietsen en meteen een full carbon 6 kilo ding nemen.
Ze zijn drukker met het vinden van een fiets dan het fietsen.
Is helemaal goed, en zeker voor de economie, maar heel serieus neem ik het niet allemaal.

Helaas neemt orpheo het wel serieus, heel serieus, en da's soms een beetje jammer.

Terminus
5 augustus 2011, 22:27
Beetje flauw, maar Orpheo's overdreven reactie snap ik niet.

(Ik geloofde het eerst ook nog)

En over Eric Johnson: je kunt veel zeggen, maar uiteindelijk klinkt het wel geweldig.

geert1976
5 augustus 2011, 22:53
Ik heb nu al een tijdje een Fender "classic '60" telecaster, in olympic white, een beetje de Steve Cropper signature, maar dan beter uiteraard ;), ik heb er gewoon de stock-set in gezet, met dus een vrij twangy brugelement, en een vrij bluesy neckelement, perfect voor de meer vintage klanken die ik uit een telecaster wens te halen.

De gitaar klonk goed, tot ik ontdekte wat een verandering in montageschroeven van de brug kan doen. De brug zit normaal vast met 4 kruiskopschroeven van zo'n 20mm lang, maar sinds ik de middelste twee vervangen heb door twee iets langere exemplaren, klinkt de gitaar gewoon beter. Die typische jaren '60 scream krijg ik er nu beter uit, waar ik het vroeger moest hebben van oude snaren en een dik plectrum, nu komt het gewoon vanzelf.

Dus hup, twee schroeven eruit, en twee langere erin, en ik heb terug een perfect bruikbare gitaar.

Mijn punt: het spelen met schroeven in de bridgeplate maakt van een gewoon goede gitaar een betere gitaar. En het hoeft nogeens niet veel te kosten!

nog een voorbeeld:

De montageschroefjes van een '62 telecaster zijn van die "philips-head" schroeven met een afgeplatte kop. Propere, edoch warme leadsound, met die typische "belletjes", no way!

Maar verander je ze voor de schroefjes van een '52 telecaster, met de "slotted head" en een bollere kop, en dan is het plots een geweldig klinkende brugconstructie. (de vintage brug heb ik altijd al tof gevonden; de enige telecasterbrug van Fender die ik tof vind :P, die met de brass saddles is ook tof, maar te twangy.)

Nog een laatste voorbeeld:

De gerelicte schroefjes van Seymour Duncan Antiquity. Alle schroefjes van Seymour Duncan zijn dezelfde, zelfde metaal, zelfde vorm, zelfde lengte, enige verschil is of ze verroest en/of verweerd zijn.

Je kan niet zomaar zeggen: "de relic, da's iets stroever dan niet gerelict" of "de relic, da's bruikbaarder om te monteren dan huppeldepup". Ik bekijk nu even de "philips-head" schroeven. Die zijn mooi, strak, geven een mooi warm klankbeeld,... Te gek eigenlijk in de brugpositie van een telecaster. Ik moet wel zeggen dat de slotted head schroefjes van de '52 beter zijn, die geven ietsjes (niet veel) meer bite en growl aan het geluid. Kim Wilson zei ooit: "een slotted head geeft betekenis aan het middengebied" (niet letterlijk, maar het kwam op hetzelfde neer), en dat is iets waar het element van de classic '60 soms wel last van heeft. een vernieuwde CRL-switch en 250K potmeters erin gesoldeerd, en een Orange Drop condensator geeft al een vlakker verloop, maar de schroefwissel maakt het laatste verschil.

ik ben benieuwd naar wie hier al een screwswap geprobeerd heeft, en wat de ervaringen zijn!

geniaal:seriousf::seriousf:

geert1976
5 augustus 2011, 22:55
Ook de understatement van het jaar. En dat terwijl ik de posts van Orpheo vaak ECHT interessant vind.

Mwah, hij vind zijn mening vaak de ultieme waarheid en daar heb ik het af en toe wel eens moeilijk mee.


Wat ben je een zielig ventje. Mijn post/topic kopiëren met zelfde opmaak en schrijfwijze ander object voor tone. Ik wil alleen maar een extra optie bieden met ervaringen van mijzelf en anderen,em wat zelfs dusdanig is,dat duncan,fralin, lollar en vele anderen hetzelfde bieden. Doch voor (veel) meer geld.

Daarnaast bevat je post onwaarheden.seymour duncan verkoopt geen bruggen of mounting screws.

Wie de schoen past.....:chicken:

Fiendish
5 augustus 2011, 22:59
Weet je, voor een forum met zo veel volwassen mannen bij elkaar, vind ik het hier nog altijd verdomd veel op een kleuterklasje lijken.
Dat er zo veel mensen zo kinderachtig en afgunstig op elkaar kunnen reageren is haast niet voor mogelijk te houden, maar ja, het word toch maar weer bewezen.
I guess the truth really is stranger than fiction sometimes...

geert1976
5 augustus 2011, 23:21
Weet je, voor een forum met zo veel volwassen mannen bij elkaar, vind ik het hier nog altijd verdomd veel op een kleuterklasje lijken.
Dat er zo veel mensen zo kinderachtig en afgunstig op elkaar kunnen reageren is haast niet voor mogelijk te houden, maar ja, het word toch maar weer bewezen.
I guess the truth really is stranger than fiction sometimes...

pffff, ga even Vanilla Queen van de Earring luisteren (staat op de LP Moontan) en koel even 11 minuten af.

Om zo te reageren is ook weer overtrokken.

TS

macwilliams
5 augustus 2011, 23:29
Ach, mwoah, weet je.

Fiendish
5 augustus 2011, 23:29
Ah, en daar is het belerende vingertje ook weer.
Nee Geert, ik ga geen ouwe zooi van de Golden Earring luisteren, ik ga lekker verder met Tom Waits' Foreign Affairs album afluisteren, en ik post rustig verder op het forum zoals me goeddunkt.

De enige mensen die hier m.i. een koude douche nodig hebben om af te koelen (en een stevige dosis zelfreflectie zou m.i. ook niet misstaan )zijn alle zure zeikerds die posten puur om andere gebruikers te irriteren.

geert1976
5 augustus 2011, 23:51
Ah, en daar is het belerende vingertje ook weer.
Nee Geert, ik ga geen ouwe zooi van de Golden Earring luisteren, ik ga lekker verder met Tom Waits' Foreign Affairs album afluisteren, en ik post rustig verder op het forum zoals me goeddunkt.

De enige mensen die hier m.i. een koude douche nodig hebben om af te koelen (en een stevige dosis zelfreflectie zou m.i. ook niet misstaan )zijn alle zure zeikerds die posten puur om andere gebruikers te irriteren.

Nou, niks belerend hoor, maar om nou zo te gaan reageren, vind ik overtrokken en dat heeft niks met een belerend vingertje te maken.

De persoon die gepersifleerd wordt, post een overtrokken reactie.

Kijk eerst zelf maar eens in de spiegel als het om de belerende vinger gaat:stop:

Fiendish
6 augustus 2011, 00:08
Nou, niks belerend hoor, maar om nou zo te gaan reageren, vind ik overtrokken en dat heeft niks met een belerend vingertje te maken.

De persoon die gepersifleerd wordt, post een overtrokken reactie.

Kijk eerst zelf maar eens in de spiegel als het om de belerende vinger gaat:stop:

Hoezo een overtrokken reactie ?
Ik kan er met m'n volle verstand niet bij dat iemands post letterlijk overnemen puur om diegene te irriteren normaal word gevonden.
Dat is basisschool gedrag, niets meer, niets minder.

En dat je de rollen probeert om te draaien, prima, het toont voor mij deste meer aan hoe ontzettend blind je bent voor je eigen gedrag.

geert1976
6 augustus 2011, 00:20
Hoezo een overtrokken reactie ?
Ik kan er met m'n volle verstand niet bij dat iemands post letterlijk overnemen puur om diegene te irriteren normaal word gevonden.
Dat is basisschool gedrag, niets meer, niets minder.

En dat je de rollen probeert om te draaien, prima, het toont voor mij deste meer aan hoe ontzettend blind je bent voor je eigen gedrag.

Nou ik draai de rollen niet om hoor je begint zelf met het creëren van een bepaalde situatie, humor is schijnbaar niet aan jouw besteed.

Maar ga lekker verder met waar je mee bezig bent zou ik zeggen.

robert-gitarist
6 augustus 2011, 00:22
'Locatie De hel, ook wel bekend als Den Haag'... Nee dat is positief en erg volwassen. Hoezo kijken naar je eigen gedrag? ;)

geert1976
6 augustus 2011, 00:24
'Locatie De hel, ook wel bekend als Den Haag'... Nee dat is positief en erg volwassen. Hoezo kijken naar je eigen gedrag? ;)

Mijn vriendin is een Haagse, en die hebben humor hoor en Den Haag is geen hel, sterker nog, een mooie stad met over het algemeen hartelijke mensen:ok:

Fiendish
6 augustus 2011, 00:25
'Locatie De hel, ook wel bekend als Den Haag'... Nee dat is positief en erg volwassen. Hoezo kijken naar je eigen gedrag? ;)

Stiekum (heel) erg kinderlijk, en ik snap het ook ergens wel allemaal, maar ik wil ook wel eens ff lekker zeiken zoals de rest doet, dus bij deze :soinnocent:

(wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen tussen m'n slappe geouwehoer door is dat ik soms wat moe word van het eeuwige geouwehoer over orph's mening en/of collectie. zet 'm dan in je negeerlijst mannen, zo moeilijk is het toch niet?)

Fiendish
6 augustus 2011, 00:26
Mijn vriendin is een Haagse, en die hebben humor hoor en Den Haag is geen hel, sterker nog, een mooie stad met over het algemeen hartelijke mensen:ok:

Geert, even serieus, vraag je vriendin over de Schilderswijk en de Transvaalwijk.
De vergelijking met de hel kan soms erg treffend zijn :sssh:

robert-gitarist
6 augustus 2011, 00:27
Mijn vriendin is een Haagse, en die hebben humor hoor en Den Haag is geen hel, sterker nog, een mooie stad met over het algemeen hartelijke mensen:ok:

Yeah, zonder meer! Ik kan bijv. mijn Haagse vrienden Jacobse & van Es zeeeeer waarderen hoor! :cooler:

Fiendish, lekker volwassen hoor :sssh:

geert1976
6 augustus 2011, 00:30
Geert, even serieus, vraag je vriendin over de Schilderswijk en de Transvaalwijk.
De vergelijking met de hel kan soms erg treffend zijn :sssh:

Ze is geboren en getogen op de Hobbemastraat.

Als ze boos op me is, begint ze in het Haags te schelden (voor mij niet altijd even verstaanbaar).
Ze heeft wel aangegeven dat in vroegere jaren de Schilders- en Transvaal wijk een puinhoop was, maar na de stadsvernieuwing beter zou zijn geworden.

Alleen de Goudenregenstraat zou niet erg fris, edoch gevaarlijk zijn.

geert1976
6 augustus 2011, 00:30
Yeah, zonder meer! Ik kan bijv. mijn Haagse vrienden Jacobse & van Es zeeeeer waarderen hoor! :cooler:

Fiendish, lekker volwassen hoor :sssh:

Maar Deventer daarintegen:seriousf::seriousf::seriousf:

robert-gitarist
6 augustus 2011, 00:32
Ah joh, Deventer is gewoon cool... :seriousf::crazyhappy:

Fiendish
6 augustus 2011, 00:33
Yeah, zonder meer! Ik kan bijv. mijn Haagse vrienden Jacobse & van Es zeeeeer waarderen hoor! :cooler:

Fiendish, lekker volwassen hoor :sssh:

http://fc00.deviantart.net/fs18/f/2007/164/3/d/_baby__by_zilekondic.gif

:soinnocent:

geert1976
6 augustus 2011, 00:34
Ah joh, Deventer is gewoon cool... :seriousf::crazyhappy:

Ook de Zwolsewijk, Rivierenbuurt, Knutteloord en Klinkenbelt:soinnocent:

robert-gitarist
6 augustus 2011, 00:37
Ho ho, vergeet het Rode dorp niet..Of zoals hier genoemd word, 't Rooie dorp :D
Maar om Rivierenwijk nou cool te noemen...:stop:

Hoewel de meeste wijken nu wel mee vallen hoor. Rivierenwijk is nogal een bende maar de rest is prima om te wonen!

Fiendish
6 augustus 2011, 00:38
Ze is geboren en getogen op de Hobbemastraat.

Als ze boos op me is, begint ze in het Haags te schelden (voor mij niet altijd even verstaanbaar).
Ze heeft wel aangegeven dat in vroegere jaren de Schilders- en Transvaal wijk een puinhoop was, maar na de stadsvernieuwing beter zou zijn geworden.

Alleen de Goudenregenstraat zou niet erg fris, edoch gevaarlijk zijn.

Het is wel iets verbeterd de laatste tijd, maar de criminaliteit komt en gaat met pieken en dalen (meer pieken als dalen helaas).
Goudenregenstraat is 's avonds best te doen, Hobbemastraat (vooral bij de zijstraten) en plein zijn een puinhoop.
En ik kan het (helaas) weten, ik woon er letterlijk om de hoek :(

geert1976
6 augustus 2011, 00:46
Het is wel iets verbeterd de laatste tijd, maar de criminaliteit komt en gaat met pieken en dalen (meer pieken als dalen helaas).
Goudenregenstraat is 's avonds best te doen, Hobbemastraat (vooral bij de zijstraten) en plein zijn een puinhoop.
En ik kan het (helaas) weten, ik woon er letterlijk om de hoek :(

Hobbemastraat is mijn favo straat ook niet, maar bijna haar hele familie woont in de Schilderswijk:(

macwilliams
6 augustus 2011, 00:49
Ajt mien vroag'n giettet helemoal niet meer oovr skroevm nie meer.
Hebt ene oovr skilderswiek de aandr oovr deemter, kant allemoal nie volgn.

Eej
Loater.

geert1976
6 augustus 2011, 00:51
Ho ho, vergeet het Rode dorp niet..Of zoals hier genoemd word, 't Rooie dorp :D
Maar om Rivierenwijk nou cool te noemen...:stop:

Hoewel de meeste wijken nu wel mee vallen hoor. Rivierenwijk is nogal een bende maar de rest is prima om te wonen!

Rivierenwijk is een ghetto helaas, echt vies en veel criminaliteit inderdaad

robert-gitarist
6 augustus 2011, 00:52
Ajt mien vroag'n giettet helemoal niet meer oovr skroevm nie meer.
Hebt ene oovr skilderswiek de aandr oovr deemter, kant allemoal nie volgn.

Eej
Loater.

He kerl
Ut wurd weer eens tied om eens aeven een oovondje te speul'n. IJsseldeltabluestelecoastermarshall... ;)
Zal eens kiek'n of 'k een ruumte kan regel'n.

robert-gitarist
6 augustus 2011, 00:54
Rivierenwijk is een ghetto helaas, echt vies en veel criminaliteit inderdaad

Valt de laatste jaren opzich wel mee. Veel anti kraak zit er nu omdat er veel tegen de vlakte aan zou gaan maar dat lijkt wou een 50 jaren plan te worden. Maar het is inderdaad niet de mooiste wijk van de stad. Maar ligt ook een beetje aan welk deel je zit van rivierenwijk. Ene kant is bijv. wel leuk. Beetje volksbuurtje :ok:

macwilliams
6 augustus 2011, 00:55
He kerl
Ut wurd weer eens tied om eens aeven een oovondje te speul'n. IJsseldeltabluestelecoastermarshall... ;)
Zal eens kiek'n of 'k een ruumte kan regel'n.

Iej hemt moar te seg'n en dan pak'k mien caster mit en ik komme d'ran. :ok:

robert-gitarist
6 augustus 2011, 00:57
Verget ie nie de Marshoall met te nemmen? ;)

Fiendish
6 augustus 2011, 01:11
Kom op manne, gewoon Nederlands is al moeilijk zat, dat achterhoeks bewaar ik liever voor de concerten van Normaal en Jovink :rockon:

robert-gitarist
6 augustus 2011, 01:20
Wulle proat 'n officiële toal. Het ABS ;)

maar goed, van mij mogen we ook wel over gaan op in het Haags,ik kom daar redelijk mee uit de voeten ;) althans mondeling wel (accent), typen weet ik niet.

Fiendish
6 augustus 2011, 01:32
ABS... :seriousf:
Maar nee, geen Haags, gewoon ABN is al lastig zat.
Engels mag wel trouwens, dat lukt prima :soinnocent:

macwilliams
6 augustus 2011, 01:35
'Kwol seg'n dat de drank uut de kanne is.


Fiendish,

Het is geen achterhoeks maar gewoon kromproat, wat jullie ook wel 'boers' noemen. Het taaltje dat gebruikt word door de IJsseldeltablues broeders.

Fiendish
6 augustus 2011, 01:54
Tsk tsk Mac, wat generaliserend, dat 'jullie' :seriousf:
Maar, flauwe grappen daargelaten, ik vind al die verschillende dialecten en sub-taaltjes hier in Nederland bijna net zo fascinerend als alle accenten en dialecten in het Engels.
En dan heb ik het nog niet over m'n fascinatie voor het Zuid-Afrikaans :lovelove:

robert-gitarist
6 augustus 2011, 01:55
Fiendish,

Het is geen achterhoeks maar gewoon kromproat, wat jullie ook wel 'boers' noemen. Het taaltje dat gebruikt word door de IJsseldeltablues broeders.

Ook wel de (Neder)saksische taal genoemd :) ;)

alias
6 augustus 2011, 08:01
Gaan jullie hier nu etnische conflicten bespreken omwille van een schreeuwlelijk, die nog nooit kennis van enige waarde aan dit forum heeft bijgedragen en die op zijn gedrag nooit wenst te worden aangesproken.

Die daarom naar een ander forum verhuist waar hij de mensen op dit gitaarnetforum zwart maakt en dan vervolgens toch hier terug komt, zonder zich te verontschuldigen voor zijn misdragingen?

Voor zo'n misbaksel is zelfs de negeerlijst te veel eer .....

grayfink
6 augustus 2011, 08:37
Ach, mwoah, weet je.

Nou, ehhh... Toch ook wel weer wel.

macwilliams
6 augustus 2011, 08:43
Tsk tsk Mac, wat generaliserend, dat 'jullie' :seriousf:
Maar, flauwe grappen daargelaten, ik vind al die verschillende dialecten en sub-taaltjes hier in Nederland bijna net zo fascinerend als alle accenten en dialecten in het Engels.
En dan heb ik het nog niet over m'n fascinatie voor het Zuid-Afrikaans :lovelove:
Nou je het zo zegt, ik had ook niet jullie moeten zeggen. Hoe ik het wel had moeten zeggen zonder te generaliseren weet ik ook niet. Maar wij (generaliserend) vinden het ook helemaal niet erg dat ons dialect gezien word als boers. Het sterft ook langzaam uit hier waar ik woon, de streektaal is onder jongeren totaal weg. Dankzij de grootste opvoeder van Nederland (RTL 4, 5, SBS 6) is het merendeel van de jeugd hier gaan praten met de bekakte 'r' en deze vorm van spraakgebrek word op school ook niet meer gecorrigeerd naar het abn helaas. Terwijl wij naast ons dialect dat wij spraken op school gewoon wel het abn leerden, dus met een rollende 'r'.

Dus ook als spreektaal word niet alleen ons dialect maar ook het abn naar de kloten geholpen dankzij invloeden van media als radio, televisie en scholen.
Rowen hèze heeft geen gelijk gekregen, ondanks het vele geduld zal ook het Limburgs tzt wel verdwijnen.


Ook wel de (Neder)saksische taal genoemd :) ;)

Dat bedoelde ik ook maar ik kon er even niet opkomen.

macwilliams
6 augustus 2011, 08:49
Nou, ehhh... Toch ook wel weer wel.

Ik zou er alleen nooit zo'n groot punt van maken.

grayfink
6 augustus 2011, 08:50
Ik proat ook net zo plat as hut moar kin, maar niet tegen mijn kinderen.
Jammer dat de streektaal uitsterft, maar ik geloof dat ze zonder accent beter af zijn.

macwilliams
6 augustus 2011, 08:55
Gaan jullie hier nu etnische conflicten bespreken omwille van een schreeuwlelijk, die nog nooit kennis van enige waarde aan dit forum heeft bijgedragen en die op zijn gedrag nooit wenst te worden aangesproken.

Die daarom naar een ander forum verhuist waar hij de mensen op dit gitaarnetforum zwart maakt en dan vervolgens toch hier terug komt, zonder zich te verontschuldigen voor zijn misdragingen?

Voor zo'n misbaksel is zelfs de negeerlijst te veel eer .....

Nou, ik vind mr Fingers opmerkingen doorgaans wel enige vorm van waarde hebben, hij weet toch enigzins waar hij het over heeft. Dat dit topic ontstaan is door een satirische grap doet niet af aan zijn kennis in de materie.

macwilliams
6 augustus 2011, 09:01
Ik proat ook net zo plat as hut moar kin, maar niet tegen mijn kinderen.
Jammer dat de streektaal uitsterft, maar ik geloof dat ze zonder accent beter af zijn.

Kijk, dialect is dialect maar een spraakgebrek is heel wat anders.
En dat kinderen beter af zouden zijn zonder dialect is natuurlijk net zo krom als de schroeven van mr Fingers. Want naast het dialect leerden wij nog is netties ut ABS ;)

grayfink
6 augustus 2011, 09:06
Als je ergens in het westen wil wonen/werken/studeren dan blijf je toch altijd die domme boer. Nou wil ik helemaal niet naar het westen, maar voordat mijn kinderen konden praten had ik toch de hoop dat ze ooit nog eens zouden gaan studeren, iets bereiken in de wereld :ok:





Inmiddels gok ik op de sociale werkplaats.:chicken:

steph
6 augustus 2011, 14:12
Ik heb nu al een tijdje een Fender "classic '60" telecaster, in olympic white, een beetje de Steve Cropper signature, maar dan beter uiteraard ;), ik heb er gewoon de stock-set in gezet, met dus een vrij twangy brugelement, en een vrij bluesy neckelement, perfect voor de meer vintage klanken die ik uit een telecaster wens te halen.

De gitaar klonk goed, tot ik ontdekte wat een verandering in montageschroeven van de brug kan doen. De brug zit normaal vast met 4 kruiskopschroeven van zo'n 20mm lang, maar sinds ik de middelste twee vervangen heb door twee iets langere exemplaren, klinkt de gitaar gewoon beter. Die typische jaren '60 scream krijg ik er nu beter uit, waar ik het vroeger moest hebben van oude snaren en een dik plectrum, nu komt het gewoon vanzelf.

Dus hup, twee schroeven eruit, en twee langere erin, en ik heb terug een perfect bruikbare gitaar.

Mijn punt: het spelen met schroeven in de bridgeplate maakt van een gewoon goede gitaar een betere gitaar. En het hoeft nogeens niet veel te kosten!

nog een voorbeeld:

De montageschroefjes van een '62 telecaster zijn van die "philips-head" schroeven met een afgeplatte kop. Propere, edoch warme leadsound, met die typische "belletjes", no way!

Maar verander je ze voor de schroefjes van een '52 telecaster, met de "slotted head" en een bollere kop, en dan is het plots een geweldig klinkende brugconstructie. (de vintage brug heb ik altijd al tof gevonden; de enige telecasterbrug van Fender die ik tof vind :P, die met de brass saddles is ook tof, maar te twangy.)

Nog een laatste voorbeeld:

De gerelicte schroefjes van Seymour Duncan Antiquity. Alle schroefjes van Seymour Duncan zijn dezelfde, zelfde metaal, zelfde vorm, zelfde lengte, enige verschil is of ze verroest en/of verweerd zijn.

Je kan niet zomaar zeggen: "de relic, da's iets stroever dan niet gerelict" of "de relic, da's bruikbaarder om te monteren dan huppeldepup". Ik bekijk nu even de "philips-head" schroeven. Die zijn mooi, strak, geven een mooi warm klankbeeld,... Te gek eigenlijk in de brugpositie van een telecaster. Ik moet wel zeggen dat de slotted head schroefjes van de '52 beter zijn, die geven ietsjes (niet veel) meer bite en growl aan het geluid. Kim Wilson zei ooit: "een slotted head geeft betekenis aan het middengebied" (niet letterlijk, maar het kwam op hetzelfde neer), en dat is iets waar het element van de classic '60 soms wel last van heeft. een vernieuwde CRL-switch en 250K potmeters erin gesoldeerd, en een Orange Drop condensator geeft al een vlakker verloop, maar de schroefwissel maakt het laatste verschil.

ik ben benieuwd naar wie hier al een screwswap geprobeerd heeft, en wat de ervaringen zijn!

Echt meesterlijke post!
Ik ken het orgineel niet, want als ik de naam v/d oorspronkelijk auteur zie krijg ik spontaan vlekken in m'n nek. Kan me nog herinneren die ooit beloofde voortaan weg te blijven van dit forum. Maarja, toen waren alleen Gibsuns nog goed...

N.D.
6 augustus 2011, 14:27
EDIT: op serieuze vragen ben ik trouwens bereid te antwoorden!

Heb je al eens schroeven geprobeerd met tegengestelde schroefdraadrichting? Laatst heb ik er een paar geprobeerd om m'n bigsby mee vast te zetten, en ik had gelijk een veel strakker laag en meer bellerige belletjes in het hoog.

Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt op een telecaster.

FNaRK
6 augustus 2011, 14:30
Gaan jullie hier nu etnische conflicten bespreken omwille van een schreeuwlelijk, die nog nooit kennis van enige waarde aan dit forum heeft bijgedragen en die op zijn gedrag nooit wenst te worden aangesproken.

Die daarom naar een ander forum verhuist waar hij de mensen op dit gitaarnetforum zwart maakt en dan vervolgens toch hier terug komt, zonder zich te verontschuldigen voor zijn misdragingen?

Voor zo'n misbaksel is zelfs de negeerlijst te veel eer .....

over wie hebben we het nu ?

Hendriks
6 augustus 2011, 14:57
over wie hebben we het nu ?

Vraag ik mij ook af , als er 1 is met nuttige info dan is het Fingers wel.


Ontopic : Ik heb eens een intervieuw gelezen met Robin Berlijn (tegenwoordig Kane) , die een tele zonder slagplaat beter vind klinken dan met (dat scheelt dan wel minstens 5 schroeven).:seriousf:

Tunes
6 augustus 2011, 16:33
Ook de Zwolsewijk, Rivierenbuurt, Knutteloord en Klinkenbelt:soinnocent:


Zwolsewijk, herenhuizen en voor de rest arbeiderswijk, helemaal niks mis mee.

Rivierenwijk (niet buurt), kan je/ik s'avonds zonder problemen doorheen fietsen.
Knutteldorp/niet oort, tja volks maar ook niet erger dan dat.

Klinkenbelt, nooit van gehoord.

Ach ja Deventer is zoooooooooo crimineel, althans volgens mensen van buiten.

Tunes
6 augustus 2011, 16:38
Wel jammer dat er verder weinig van een discussie ontstaat.

Nah is misschien ook niet de plek er voor.

bass blom
6 augustus 2011, 16:42
Vraag ik mij ook af , als er 1 is met nuttige info dan is het Fingers wel.


Ontopic : Ik heb eens een intervieuw gelezen met Robin Berlijn (tegenwoordig Kane) , die een tele zonder slagplaat beter vind klinken dan met (dat scheelt dan wel minstens 5 schroeven).:seriousf:

dat is trouwens een heerlijke gitarist, heb hem 1 keer live gezien in paradiso met zijn vriendinnetje en ook een keer langer in een videomontage.
prachtige tele met bigsby heeft ie :p

macwilliams
6 augustus 2011, 16:45
Wel jammer dat er verder weinig van een discussie ontstaat.

Nah is misschien ook niet de plek er voor.

Je slaat de nagel op z'n kop, het is niet de plek en het is een non discussie typisch voor de ts z'n stijl. Het is een monoloog.

robert-gitarist
6 augustus 2011, 16:47
Klinkenbelt, nooit van gehoord.


Alleen van de Klinkenbeltsweg ;) maar daar is opzich niks mis mee :) Wonen een aantal volksbuurt families meer niet.
Enige vind ik dat Rivierenwijk nogal een bende is. Rommelig maar de criminaliteit is daar al minder geworden. Voor aantal jaren geleden nog wel eens een schietpartij geweest. En er word nog wel aardig wat gehandeld in verdovende middelen.

bass blom
6 augustus 2011, 16:50
Wel jammer dat er verder weinig van een discussie ontstaat.

Nah is misschien ook niet de plek er voor.

waar moet de discussie over gaan dan? over deze parodie of iets van de onzin die verder in het topic voorkomt? :chicken:

robert-gitarist
6 augustus 2011, 16:53
Dubbel.. :S kut storing...

mesaman
6 augustus 2011, 16:56
ik heb het hele topic niet gelezen wat een pagina's!
maar ik heb wat schoeven zitten wisselen op mn jem!
Damn! ik merkte wel verschil zeg! speeld wel wat minder maar klinkt beter!


dacht dat het hier wel rustig zou zijn? zijn er niet vele mensen richting amsterdam dit weekend?(zal geen namen noemen!):blast::chicken:

Mr.Fingers
6 augustus 2011, 17:04
Ik vind het wel erg dat jullie m'n post niet serieus nemen. arrogante kloothommels dat jullie zijn!

spirit
6 augustus 2011, 17:06
Ontopic : Ik heb eens een intervieuw gelezen met Robin Berlijn (tegenwoordig Kane) , die een tele zonder slagplaat beter vind klinken dan met (dat scheelt dan wel minstens 5 schroeven).:seriousf:

How...., maar dan houd je wel 5 gaatjes over, die dan weer wel als tonechamber dienen, dat dan weer wel :cooler:

Even off-topic. Ik heb bijna exact dezelfde tele als Robin. Laatst na een gig van Kane backstage geweest om deze tele te laten signeren. Dachten die gasten (incl. Robin zelf) dat ik zijn tele in mijn handen had. Slechts één van hun guitar-techs zag in een oogopslag dat het een andere tele was. Die van mij is is iets minder versleten dan die van Robin :sssh:

Tunes
6 augustus 2011, 17:44
Alleen van de Klinkenbeltsweg ;) maar daar is opzich niks mis mee :) Wonen een aantal volksbuurt families meer niet.
Enige vind ik dat Rivierenwijk nogal een bende is. Rommelig maar de criminaliteit is daar al minder geworden. Voor aantal jaren geleden nog wel eens een schietpartij geweest. En er word nog wel aardig wat gehandeld in verdovende middelen.

Ja een tering bende is het zeker, maar de leegstand is dan ook niet bevordelijk.
Denk dat je trouwens het stukje achterin, waar tegenwoordig vooral afrikanen wonen beter wel kan vermijden.

geert1976
6 augustus 2011, 17:50
Ik vind het wel erg dat jullie m'n post niet serieus nemen. arrogante kloothommels dat jullie zijn!

Rot dan op naar het Fender forum en ga ons daar zwartmaken;)

Maar niet over een paar maanden terugkomen hè:)



:D

geert1976
6 augustus 2011, 17:52
over wie hebben we het nu ?

Ik denk dat die de Warmoth aanbidder bedoelt en niet mr. Fingers

Fiendish
6 augustus 2011, 18:05
Rot dan op naar het Fender forum en ga ons daar zwartmaken;)

Maar niet over een paar maanden terugkomen hè:)



:D

Nee alsjeblieft niet zeg, ik kom daar ook (incognito, want ik wil niet dat iemand daar weet dat ik ook op dit pauperforum rondhang :seriousf: ), moet ik dáár dat gezever over z'n schroeven nóg een keer gaan aanzien.
Ik heb stiekem best wel gevoel voor humor, maar twee keer is ook voor mij te veel ;)

@ Mac : toch niet zo een uit, ehm, kom hoe heette dat toneelstuk ook weer...
Die met die kut monologen :soinnocent:

alias
6 augustus 2011, 18:15
Ik denk dat die de Warmoth aanbidder bedoelt en niet mr. Fingers
Juist.
Of Mr. Fingers aan zijn naam komt doordat ie een vaardige zakkenroller is, een vaardige goochelaar, een vaardige bespeler van vrouwen, of gewoon een snelle bassist, weet ik niet, maar zijn persiflage vond ik leuk. En hij is verder ook inhoudelijk een welkome forummer.

Helaas hangen hier ook wat discipelen van een schreeuwlelijk rond, die denken dat die schreeuwlelijk werkelijk weet waar ie over praat. En die discipelen kunnen kritiek op de schreeuwlelijk blijkbaar al net zo min velen als de schreeuwlelijk zelf ....

Mr.Fingers
6 augustus 2011, 18:34
Juist.
een vaardige bespeler van vrouwen is, of gewoon een snelle bassist is, weet ik niet...


Beiden, waarvan het eerste een gevolg is van het aangekweekte uithoudingsvermogen & strakke tempo van het tweede!

willy
6 augustus 2011, 18:51
Aangezien ik niet de goddelijke oren van Orpheo heb, begrijp ik de helft van de tijd niet waar 'ie het over heeft.
Tevens zie ik persoonlijk de subjectiviteit van luisteren/waarnemen als een gegeven waarover je nooit kunt oordelen, oftewel wat voor de een meesterlijk klinkt, is voor de ander pure shit.
Gevoel voor humor heb ik gelukkig wel, en de parodie is meesterlijk, vooral omdat je pas na een paar regels door hebt dat het er een is.
Vraagstelling :
Zou er een omgekeerd evenredige relatie zijn tussen gehoor en gevoel voor humor ??

grayfink
6 augustus 2011, 18:58
Bij sommige mensen wel. :D

macwilliams
6 augustus 2011, 18:59
Nee alsjeblieft niet zeg, ik kom daar ook (incognito, want ik wil niet dat iemand daar weet dat ik ook op dit pauperforum rondhang :seriousf: ), moet ik dáár dat gezever over z'n schroeven nóg een keer gaan aanzien.
Ik heb stiekem best wel gevoel voor humor, maar twee keer is ook voor mij te veel ;)

@ Mac : toch niet zo een uit, ehm, kom hoe heette dat toneelstuk ook weer...
Die met die kut monologen :soinnocent:

Oh die ken ik niet. Louter toeval :)



Helaas hangen hier ook wat discipelen van een schreeuwlelijk rond, die denken dat die schreeuwlelijk werkelijk weet waar ie over praat. En die discipelen kunnen kritiek op de schreeuwlelijk blijkbaar al net zo min velen als de schreeuwlelijk zelf ....
Waarom reageer je zo boos? Wat is er mis gegaan dat je echt helemaal niks kan verdragen? Waarom denk je dat Orpheo helemaal niet weet waar hij over praat? Waarom ga je gewoon door terwijl iedereen allang heeft geaccepteerd dat Orpheo is zoals hij is en ook al gelooft niet iedereen hem we hem toch zijn gang kunnen laten gaan? Al heeft hij in een kwade bui zijn woede uitgesproken over dit forum en zijn leden moeten we hem dan buiten sluiten zoals kleine kinderen dat doen?

Dram toch niet zo door man, daar word je zuur van en daar houd bijna niemand van. Live&let die weet je, verbeter de wereld spring van een brug ofzo. Kweek eens wat gevoel voor humor en laat eens een dag je baard staan en ontspan je billen een beetje. Het doet maar even pijn.

macwilliams
6 augustus 2011, 19:03
Bij sommige mensen wel. :D

En wij doen gewoon alsof 

Fiendish
6 augustus 2011, 19:09
ontspan je billen een beetje. Het doet maar even pijn.

Ehm Mac, iets te lang bij de gay pride blijven hangen vanmiddag ? :seriousf:

geert1976
6 augustus 2011, 19:14
Oh die ken ik niet. Louter toeval :)


Waarom reageer je zo boos? Wat is er mis gegaan dat je echt helemaal niks kan verdragen? Waarom denk je dat Orpheo helemaal niet weet waar hij over praat? Waarom ga je gewoon door terwijl iedereen allang heeft geaccepteerd dat Orpheo is zoals hij is en ook al gelooft niet iedereen hem we hem toch zijn gang kunnen laten gaan? Al heeft hij in een kwade bui zijn woede uitgesproken over dit forum en zijn leden moeten we hem dan buiten sluiten zoals kleine kinderen dat doen?

Dram toch niet zo door man, daar word je zuur van en daar houd bijna niemand van. Live&let die weet je, verbeter de wereld spring van een brug ofzo. Kweek eens wat gevoel voor humor en laat eens een dag je baard staan en ontspan je billen een beetje. Het doet maar even pijn.

Willem, ik begrijp je wel, maar zodra die tegengas krijgt of je bent het niet met hem eens, wordt die kwaad en wordt je door hem gelijk uitgemaakt voor klootzak of irritant kutventje (zoals bijvoorbeeld in mijn geval).

Hij lokt deze aantijgingen ook zelf uit.
Je hebt helemaal gelijk over leven en laten leven, maar liefde moet van twee kanten komen.

Tunes
6 augustus 2011, 19:17
Aangezien ik niet de goddelijke oren van Orpheo heb, begrijp ik de helft van de tijd niet waar 'ie het over heeft.
Tevens zie ik persoonlijk de subjectiviteit van luisteren/waarnemen als een gegeven waarover je nooit kunt oordelen, oftewel wat voor de een meesterlijk klinkt, is voor de ander pure shit.
Gevoel voor humor heb ik gelukkig wel, en de parodie is meesterlijk, vooral omdat je pas na een paar regels door hebt dat het er een is.
Vraagstelling :
Zou er een omgekeerd evenredige relatie zijn tussen gehoor en gevoel voor humor ??

WAT ZEG JE ?

Ach mij kan het niet zoveel schelen, ik vind het over het algemeen grappig (vooral het zichzelf zo serieus nemen) en zeer goed voor de economie.

macwilliams
6 augustus 2011, 19:20
Ehm Mac, iets te lang bij de gay pride blijven hangen vanmiddag ? :seriousf:




Willem, ik begrijp je wel, maar zodra die tegengas krijgt of je bent het niet met hem eens, wordt die kwaad en wordt je door hem gelijk uitgemaakt voor klootzak of irritant kutventje (zoals bijvoorbeeld in mijn geval).

Hij lokt deze aantijgingen ook zelf uit.
Je hebt helemaal gelijk over leven en laten leven, maar liefde moet van twee kanten komen.

Ja maar als ik steeds iedereen op z'n smoel moet gaan houwen omdat hij me klootzak noemt dan kan ik wel bezig blijven. Ik heb het gewoon geaccepteerd. Ik ben een klootzak, en accepteer andere klootzakken om wie ze zijn.

Het is maar internet, niet iets dat mij als persoon echt kan raken.

grayfink
6 augustus 2011, 19:22
Ik wou net zeggen dat ik je lief vond, maar dat heeft dus geen enkele zin?

Mr.Fingers
6 augustus 2011, 19:25
Het moet trouwens gezegd worden dat ik dit alles op m'n luxe versterker (http://www.alphenaar.com/product_images/m/816/micro_cube__18919_zoom.jpg) uitgeprobeerd heb, net op de sweetspot tussen de prachtige blackfacesaturatie en een Plexi-achtige drive... Wat nou Fender & Marshall??? :D

Tunes
6 augustus 2011, 19:30




Ja maar als ik steeds iedereen op z'n smoel moet gaan houwen omdat hij me klootzak noemt dan kan ik wel bezig blijven. Ik heb het gewoon geaccepteerd. Ik ben een klootzak, en accepteer andere klootzakken om wie ze zijn.

Het is maar internet, niet iets dat mij als persoon echt kan raken.

Hmm da's een waar woord, ik heb er (moet ik eerlijk zeggen) best wel is moeite mee. Maar ik ben vroeger dan ook veel gepest (had ooit een fender).

Btw Geert waar haal jij toch al die gitaartjes vandaan, mis ik zoveel op MP of wat.
Er staat bijna om de week wel weer een gitaar van je op internet.

Mr.Fingers
6 augustus 2011, 19:31
Heb je al eens schroeven geprobeerd met tegengestelde schroefdraadrichting? Laatst heb ik er een paar geprobeerd om m'n bigsby mee vast te zetten, en ik had gelijk een veel strakker laag en meer bellerige belletjes in het hoog.

Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt op een telecaster.

Neen, daar ik geen Bigsby Telecaster meer heb, maar ik vermoed, uit empirisch onderzoek, dat dat alleen maar een positief effect zal hebben als de elementen ook counterclockwise gewonden zijn ipv clockwise voor de gewone schroeven, anders heffen de circulaire velden zich op, en daar heb je dan ook niets aan, kun je beter gewoon een standaardsetje in je gitaar plempen :stop:

geert1976
6 augustus 2011, 19:31
Hmm da's een waar woord, ik heb er (moet ik eerlijk zeggen) best wel is moeite mee. Maar ik ben vroeger dan ook veel gepest (had ooit een fender).

Btw Geert waar haal jij toch al die gitaartjes vandaan, mis ik zoveel op MP of wat.
Er staat bijna om de week wel weer een gitaar van je op internet.

mwah voorraadje en veel in NL en België opkopen buiten MP om.

Ik koop veel uit nieuwsgierigheid en sommige gitaren blijven en anderen mogen weer weg.

Tunes
6 augustus 2011, 19:34
mwah voorraadje en veel in NL en België opkopen buiten MP om.

Ik koop veel uit nieuwsgierigheid en sommige gitaren blijven en anderen mogen weer weg.

nu moet ik ook zeggen dat ik nauwelijks meer energie insteek, ik heb ongeveer alles wat ik kan wensen.
Heb ongeveer alles bij elkaar gehandeld, gekocht/verkocht.
Verzonden tot ver in rusland, noorwegen, ierland en slovenie.

Heb dus, afgezien van een echt mooie gitaar, geen aandrang meer.

Plus dat er zolangzamerhand geen reet meer aan is (verkopen via internet en vooral marktplaats).

DaveItUp
6 augustus 2011, 21:47
Haha gewoon over het topic heen gelezen omdat ik dacht dat het echt was. :D

Beetje zwak als je er niet om kunt lachen als lijdend voorwerp.

macwilliams
6 augustus 2011, 22:34
Ik ga m'n brug en slagplaat maar vastzetten met purschuim. Ben ik gelijk van m'n divine intervention af.

Venlonaer
6 augustus 2011, 22:46
Willem, bison kit werkt veel beter!!

Mr.Fingers
6 augustus 2011, 22:47
Wel nefast voor de tonechamber van het neckelement! :blast:

macwilliams
6 augustus 2011, 22:54
Nee mannè, ik zweer bij pur & z'n miljoene toon chambrés.

geert1976
6 augustus 2011, 23:08
Ik heb de schroeven van de brug van mijn Duo-Sonic verwisseld voor brugschroeven afkomstig van een Tele en het verschil is significant!

In de brug niet meer nasaal, maar met een diepe grom, bijtend, maar niet bijtend dat het zeer doet.

Nadat ik op de onderzijde een extra magneet had geplakt, kreeg ik tooooooooone.

Ik zit er nu aan te denken, om bij Warmoth een hals te bestellen van Australische Koa, maar dan wel Koa waar meerdere kangaroes tegen aan hebben lopen pissen en schijten, want dat heeft een positieve invloed op de diepte in mijn geluid, waarbij de nieuwe voordelen extra worden uitgebuit.

Ik bestel wel een extra dikke hals, want ik wil ze zelf shapen met zijn zakmes.

grayfink
6 augustus 2011, 23:18
Is de grap nog niet voorbij:???:

geert1976
6 augustus 2011, 23:24
Is de grap nog niet voorbij:???:

Neem jij mij nu niet serieus jongen!




:D

Terminus
6 augustus 2011, 23:25
Het lijkt hier Harmony Central wel, HCAF in het bijzonder.

rijsberman
7 augustus 2011, 02:10
Ik snap niet dat jullie zo door gaan over die brug schroeven. Ik heb de neckplate van mijn MIJ strat vervangen door een Amerikaanse. Dát maakt pas verschil. Hij is zoveel resonanter geworden, vooral met blues. Wilde hij eerst nog wel eens klinisch klinken, te hifi, nu is het een echte smerige bluessound. Ook John Mayer is geen probleem. Ik hoef niet meer te sparen voor een Dumble!

En dan te bedenken dat dit een nieuwe Amerikaanse is. Kan je nagaan wat een echte vintage neckplate doet! Ik zit hier al de hele dag ebay de f5-en op zoek naar zo'n ding.

Het is die levering he, die het 'm doet. Niet alleen geeft het een soort extra resonantie, waardoor je dat belletjes hoog krijgt, het geeft ook andere eddy currents in het veld van de neck pick-up. Verschil van dag en nacht.
Echt, je hoeft je pick-ups niet te vervangen als je een Japanse strat hebt die een beetje vlak klinkt.

Andere neckplate en je herkent 'm niet meer terug! Een echte Amerikaanse is wel even een investering, maar daar betaal je dan ook voor. Subliem!

macwilliams
7 augustus 2011, 08:00
Mocht je trouwens meer en cleaner dan clean geluid willen dan moet je je nekplaat en brug behandelen met een door mij op de markt gebracht spulletje.

grayfink
7 augustus 2011, 08:04
Ja ja, belletjes in het hoog, het zal wel. Maar oohmpf in het laag, laten we het daar eens over hebben.

benwave
7 augustus 2011, 08:06
Ik heb de schroeven van de brug van mijn Duo-Sonic verwisseld voor brugschroeven afkomstig van een Tele en het verschil is significant!

In de brug niet meer nasaal, maar met een diepe grom, bijtend, maar niet bijtend dat het zeer doet.

Nadat ik op de onderzijde een extra magneet had geplakt, kreeg ik tooooooooone.

Ik zit er nu aan te denken, om bij Warmoth een hals te bestellen van Australische Koa, maar dan wel Koa waar meerdere kangaroes tegen aan hebben lopen pissen en schijten, want dat heeft een positieve invloed op de diepte in mijn geluid, waarbij de nieuwe voordelen extra worden uitgebuit.

Ik bestel wel een extra dikke hals, want ik wil ze zelf shapen met zijn zakmes.

Ik mag dan wel hopen dat je in deze configuratie een topkam gebruikt van been, gemaakt van Witte Orka.
De twang die daar uit ontspruit, doet zelfs neushoorn hoorn klinken als een oude vrouw die na 6 jaar weduwe te zijn geweest klaarkomt op de tegen geluid goed geïsoleerde verdieping boven je.
Net als de neushoorn zijn het lelijke en nutteloze beesten waarvan alleen de hoorn van het beest nog enigszins bruikbaar is. Zo ook de Witte Orka`s. Ze schijten maar in het water, vreten visjes op die wij graag zomers met een uitje aan de kraam verorberen. En daarbij kan dat schijten in het water kan nooit goed zijn voor het milieu , denk daarbij aan een toename van alg en zoals iedereen weet zijn producenten van CO2.
Deze, op een verantwoorde, menselijke wijze bruut vermoorde beesten, zijn dus uitermate geschikt voor het maken van topkammetjes.

macwilliams
7 augustus 2011, 08:16
Voor degene die echt geintereseerd zijn in clean met belletjes.
Dus niet voor methulll:blast:

http://www.hey-dollface.com/images/Macleans-confidencd.jpg
its amazingly significant verbluffend. En het scheelt een hoop dode orka's

grayfink
7 augustus 2011, 08:23
Is jouw dochter ook zo vroeg wakker? :D

macwilliams
7 augustus 2011, 08:28
Nee die lijkt op dr moeder en liggen beiden nog te maffen.

bass blom
7 augustus 2011, 08:33
yo mac, jij ziet het waarschijnlijk wel maar ik zie vage tekentjes.



vertel..

grayfink
7 augustus 2011, 08:34
Nee die lijkt op dr moeder en liggen beiden nog te maffen.

Ik lijk ook op de moeder van je dochter, maar mijn kinderen niet. :angry:

@BB, dat komt door de Wietka.

macwilliams
7 augustus 2011, 08:36
yo mac, jij ziet het waarschijnlijk wel maar ik zie vage tekentjes.



vertel..

Bij mij zijn dat bloemmetjes en hartjes. Wat zie jij dan?

macwilliams
7 augustus 2011, 08:38
Ik lijk ook op de moeder van je dochter, maar mijn kinderen niet. :angry:

@BB, dat komt door de Wietka.

Ik heb ze maar even wakker gemaakt. Iemand moet nu het ontbijt voor mij gaan klaarmaken toch?!

bass blom
7 augustus 2011, 08:42
Bij mij zijn dat bloemmetjes en hartjes. Wat zie jij dan?

rechthoekjes met nummers

macwilliams
7 augustus 2011, 08:59
Heb het maar aangepast.

bass blom
7 augustus 2011, 09:07
ik heb btw een drastische geluidsverandering meegemaakt van de week toen ik een set RVS snaren op de oude les paul gooide.

http://store.daddario.com/category/145794/EPS540_Light_TopHeavy_Bottom_10-52

ook anders omdat ze dikker zijn, maar opvallend anders in geluid.
en ze klinken ook niet zoals gewoon de eerste paar uur als nieuwe snaren.
ben het nog niet met mezelf eens of ze blijven, ze, de lage 3 voelen veel ruwer aan.

macwilliams
7 augustus 2011, 09:15
ik heb btw een drastische geluidsverandering meegemaakt van de week toen ik een set RVS snaren op de oude les paul gooide.

http://store.daddario.com/category/145794/EPS540_Light_TopHeavy_Bottom_10-52

ook anders omdat ze dikker zijn, maar opvallend anders in geluid.
en ze klinken ook niet zoals gewoon de eerste paar uur als nieuwe snaren.
ben het nog niet met mezelf eens of ze blijven, ze, de lage 3 voelen veel ruwer aan.

http://www.gitaartabs.nl/gitaar-kopen/product_images/y/847/DAddario_EPN110__68922_zoom.jpg
ik ga deze eens proberen. Kijken of dat beter is dan die blauwe pakjes van hun.

rockgod69
7 augustus 2011, 09:30
het grootste verschil in geluid op mijn gitaar, echt een enorme verbetering...
was toen ik er een andere gitarist op zette...;)

crapton
7 augustus 2011, 12:49
Ik vind dit wel humor. Lekker doorgaan. Laatst was er ook een topic over de zpellingfauten avn. puber.s von dik ook erg luek.

Wel lees ik af en toe de bijna literaire hoogstandjes geschreven door O. Hoe die vogel dat allemaal uit zijn mouw kan schudden, knap hoor. Zou hij het zelf ook geloven, het leest elke keer als het grootste wonder na God's schepping. Misschien een roeping gemist als verslaggever bij een gitaarblad of zo...

Fiendish
7 augustus 2011, 13:07
Ja ja, belletjes in het hoog, het zal wel. Maar oohmpf in het laag, laten we het daar eens over hebben.

Oompf in het laag ?
Ga toch weg man, laag als een brullende debiele homofiele joodse neger (met een bult!), da's de nieuwe standaard !

guitarkid
27 september 2011, 11:35
Deze draad was mij even ontgaan want i.t.t. jullie was ik dus in Portugal aan het spelen met de band :crazyhappy: (opvallend hoe anders mijn Tele daar klonk doordat er prachtige Portugese vrouwen naar keken, heel anders dan bij Nederlandse vrouwen.... :seriousf:), maar ik ben er van overtuigd dat een gitaar die wordt geleverd door DHL anders klinkt dan één die wordt geleverd door bijv. GLS of UPC. Ik heb bijv. nog een echte "van Gend en Loos" Tele en die sound komt dus nooit weer terug! Those were the days. En voor wat het waard is: ik vond de eerste post van Mr. Fingers gewoon humor. Ik respecteer en waardeer daarnaast zijn kennis, maar dat doe ik ook bij Orpheo, hoewel ik dan zelf de weg wel eens wat kwijt raak. Daar lig ik echter niet wakker van en hopelijk hij ook niet!

BobvanKempen
27 september 2011, 11:37
Deze draad was mij even ontgaan want i.t.t. jullie was ik dus in Portugal aan het spelen met de band :crazyhappy: (opvallend hoe anders mijn Tele daar klonk doordat er prachtige Portugese vrouwen naar keken, heel anders dan bij Nederlandse vrouwen.... :seriousf:), maar ik ben er van overtuigd dat een gitaar die wordt geleverd door DHL anders klinkt dan één die wordt geleverd door bijv. GLS of UPC. Ik heb bijv. nog een echte "van Gend en Loos" Tele en die sound komt dus nooit weer terug! Those were the days. En voor wat het waard is: ik vond de eerste post van Mr. Fingers gewoon humor. Ik respecteer en waardeer daarnaast zijn kennis, maar dat doe ik ook bij Orpheo, hoewel ik dan zelf de weg wel eens wat kwijt raak. Daar lig ik echter niet wakker van en hopelijk hij ook niet!

Oh no, you didnt bump this post ..... to the matrasses it is :hide:

guitarkid
27 september 2011, 11:58
Oh no, you didnt bump this post ..... to the matrasses it is :hide:

Oh no, someone said "matrass" to Mr. Lambert. Now we have to stand in a tea chest and sing....!!! ;) Monty Phyton...

http://www.youtube.com/watch?v=z7cFB48MR7Y