PDA

View Full Version : Valvestate 80V of VOX AC4TVH



sonnydarko
5 augustus 2011, 11:39
Ioo,


Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker, ik heb hier een peavey staan maar ik ben er helemaal niet tevreden van, en ik wil nu ook wat zwaarders.
Ik had mijn zinnen gezet op een VOX ac4tvh maar ik kan nu een Marshall Valvestate 80V 8080 krijgen ook.

Dus mijn vraag luidt, welke van de twee zou ek nemen, die 5 jaar oude marshall, of die nieuwe vox?

Of misschien weten jullie iets met een budget van max! 400 euro..

Hij zal uitsluiten gebruikt worden om thuis te spelen en op te nemen. Ik speel wat grunge, bluesrock, punk en pop


Groeten

bass blom
5 augustus 2011, 11:45
dat zijn twee heel verschillende dingen :chicken:

big dooley
5 augustus 2011, 11:53
ik geloof niet dat een valvestate V80 8080 (eerste generatie valvestate) 5 jaar oud is... die dingen zijn gebouwd tot 1996 en werden daarna opgevolgd door de tweede generatie valvestate, waarvan productie werd gestopt in 2000... vervolgens kwam de AVT-serie... de laatste 2 series hebben nooit een 80 watt model gehad

sonnydarko
5 augustus 2011, 11:54
Ja wel die Marshall is een beetje in men schoot geworpen, ik hoef er ook niks voor te betalen, alleen wat herstellingskosten

bass blom
5 augustus 2011, 11:58
tja, voor niks is altijd leuk
kun je die vox er bij nemen
maar dan nog een cabje daarbij
en als de herstellingkosten meevallen moet dat wel lukken

sonnydarko
5 augustus 2011, 11:58
'T kan inderdaad wel zijn dat hij ouder is

macwilliams
5 augustus 2011, 12:30
Je krijgt de Marshall, koopt de vox head en gebruikt de marshall als cab.

big dooley
5 augustus 2011, 12:51
Je krijgt de Marshall, koopt de vox head en gebruikt de marshall als cab.

als ik me goed herinner, was de bedrading van de speakers van die eerste generatie direct vastgesoldeerd en gebruikten ze geen uitgangen op de versterker dmv jacks... dus dan moet er iets gefabriekt worden :)

wat is er precies mis met die valvestate?

sonnydarko
5 augustus 2011, 13:11
Het probleem is dat ek moet kiezen tussen de twee hehe.. lang verhaal om het uiteen te leggen..


Wel die Marshall geeft niet altijd geluid, als ik wat een de knopjes zit te prutsen kraakt en ruist ie, precies ofdat er een slecht contact aan de knopjes zit, en soms heeft ie een mooi normaal geluid, ikzelf denk dat er ergens een slecht contact aan de bediening zit, maarja ik ken daar nieveel van dus tkan ook iets heel anders zijn.

big dooley
5 augustus 2011, 13:27
Het probleem is dat ek moet kiezen tussen de twee hehe.. lang verhaal om het uiteen te leggen..


Wel die Marshall geeft niet altijd geluid, als ik wat een de knopjes zit te prutsen kraakt en ruist ie, precies ofdat er een slecht contact aan de knopjes zit, en soms heeft ie een mooi normaal geluid, ikzelf denk dat er ergens een slecht contact aan de bediening zit, maarja ik ken daar nieveel van dus tkan ook iets heel anders zijn.

die modellen staan bekend om hun krakende pots, dus dat klopt wel...

movo.
5 augustus 2011, 15:03
als ik me goed herinner, was de bedrading van de speakers van die eerste generatie direct vastgesoldeerd en gebruikten ze geen uitgangen op de versterker dmv jacks... dus dan moet er iets gefabriekt worden :)

wat is er precies mis met die valvestate?

Heb hier een Valvestate 8280 (staat te koop trouwens) en die heeft gewoon speakerjacks.

arcane
5 augustus 2011, 16:18
Wat ook veel voorkomt bij die amps is stof in de fx-loop.
Contact spray doet wonderen, ook voor de pots.

sonnydarko
5 augustus 2011, 17:53
Wat ook veel voorkomt bij die amps is stof in de fx-loop.
Contact spray doet wonderen, ook voor de pots.


Ja kheb em daarnet binnen gedaan in de shop en die gast zei dat ook, dat dat veel voorkomt, dus hij ging em eens helemaal uitblazen en al het stof wa opzuigen, dusja hopelijk ligt het daaraan.

big dooley
5 augustus 2011, 19:30
Heb hier een Valvestate 8280 (staat te koop trouwens) en die heeft gewoon speakerjacks.

de 8280 en 8200 hadden dit inderdaad wel, alle andere modellen niet...
hier een fotootje van de achterkant van een 8080:

http://img.tweedehands.nl/f/normal/97007309_2-gereserveerd-marshall-valvestate-8080.jpg

movo.
7 augustus 2011, 12:39
de 8280 en 8200 hadden dit inderdaad wel, alle andere modellen niet...
hier een fotootje van de achterkant van een 8080:

http://img.tweedehands.nl/f/normal/97007309_2-gereserveerd-marshall-valvestate-8080.jpg

Oja, I see