PDA

View Full Version : gitaar ideaal voor dropped tunings+actieve p'ups



SloeGin
4 augustus 2011, 21:39
Hey,

Ik ben (weer) op zoek naar een gitaar die ideaal is voor Melodische Death Metal. Voorwaarde is dat het GEEN flying V is, floyd rose, six string en met actieve p'ups.
Prijs : rond de 1000 euro (tweedehands).

Suggesties?

Thanks!

interessander
4 augustus 2011, 22:08
Hoezo weer op zoek, wat had je eerst dan?

Mijn tip zou een oude japanse Ibanez high end RG zijn, die zijn tweedehands goed geprijsd, dan hou je genoeg over voor een setje elementen. Als je er een met een edge of lo pro edge tegenkomt dan zit je goed wat betreft de trem, die zijn erg stabiel.

JTB
5 augustus 2011, 09:02
Ik zeg, koop een lekkere Jackson.

HUESSEN
5 augustus 2011, 09:14
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/shredv-1.jpg

macwilliams
5 augustus 2011, 09:45
De eerste die een epiphone LP zack wilde aanraad krijgt een virtuele nekschot.

http://www.freakingnews.com/pictures/51000/Neck-Shot-51331.jpg

Terminus
5 augustus 2011, 10:10
Ibanez RG550 is dé Melodeath gitaar, van jouw budget kun je er 2 kopen en in allebei EMG's zetten.

Waarom is het dé Melodeath gitaar? Nou ja ze waren goed genoeg voor
-Carcass
-Arsis
-Black Dahlia Murder (Reissue, maar toch)

iWishmaster
5 augustus 2011, 10:14
http://www.guitar-muse.com/wp-content/uploads/2010/11/usa-stratocaster-guitar-jim-root.jpg

Deze Jim Root Strat misschien iets? Slipknot is dan wel geen melodeath (denk ik?), maar ik heb deze gitaar en hij doet eigenlijk elke vorm van metal die ik kon verzinnen goed. Strak, grommend, brullend, schreeuwend, lomp en speelt fantastisch (zoals elke strat :soinnocent:). Is er ook in telecaster vorm als je dat meer aanstaat.

Als je wat minder traditioneels wil met meer punten en andere deathmetal fratsen kun je eens naar BC Rich kijken ...

interessander
5 augustus 2011, 11:05
Ibanez RG550 is dé Melodeath gitaar, van jouw budget kun je er 2 kopen en in allebei EMG's zetten.

Waarom is het dé Melodeath gitaar? Nou ja ze waren goed genoeg voor
-Carcass
-Arsis
-Black Dahlia Murder (Reissue, maar toch)

Eerste waar ik aan dacht was ook Carcass, vandaar ook mijn aanrader voor een oude RG, het grappige is dat de drie bovengenoemde bands volgens mij allen de road flare red (RF) versie hebben/hadden, Trey Azagthoth heeft er ook eentje trouwens.

almarvk
5 augustus 2011, 11:11
Een oude RG is altijd een goede keuze!

Als je een wat modernere gitaar, dan kan je ook nog 's kijken bij ESP/LTD.

Terminus
5 augustus 2011, 11:47
Eerste waar ik aan dacht was ook Carcass, vandaar ook mijn aanrader voor een oude RG, het grappige is dat de drie bovengenoemde bands volgens mij allen de road flare red (RF) versie hebben/hadden, Trey Azagthoth heeft er ook eentje trouwens.

Ik dacht al, ik móet hem ergens anders ook hebben gezien. Malone en Knight van Arsis hebben allerlei kleuren RG gespeeld, van color shift Paars/Roze tot zwart met een witte slagplaat.

Zwarte exemplaren kun je altijd wel op Marktplaats vinden. Er zijn er aardig wat in metallic kleuren uit begin jaren '90 (er staat er nu een op Marktplaats in Coral Mist, een soort metallic roze). Je kunt ze eigenlijk in bijna elke kleur krijgen, verschillende kleuren rood, paars, blauw en ook wat bursts. De old-school neon kleuren zijn zeldzamer en zijn meestal verkleurd (Road Flare Red wordt meestal oranje/roze en Desert Sun Yellow lichtgeel).
Maple fretboards hebben vaak flinke slijtage (niet mooi, maar laat wel zien dat er veel op gespeeld is), rosewood niet.

Wat je ook kan proberen is de rest van de 5xx serie. 520, 560, 565 (vrij zeldzaam, erg metal), 570 en de duurdere modellen, 750,760 en 770. Oude 450's zijn ook de moeite waard als ze een Edge hebben en in Japan gemaakt zijn.

Wat verder precies voldoet aan je eisen: PRS Torero , Schecter Blackjack FR, Godin Redline en verschillende ESP's, LTD's en Jacksons.

of een Zakk Wylde Epiphone, want Zakk Wylde is echt kewl omg wtf bbq BEST GIUTAR EVAR PINCH HARMONIC

interessander
5 augustus 2011, 11:58
De old-school neon kleuren zijn zeldzamer en zijn meestal verkleurd (Road Flare Red wordt meestal oranje/roze en Desert Sun Yellow lichtgeel).
Maple fretboards hebben vaak flinke slijtage (niet mooi, maar laat wel zien dat er veel op gespeeld is), rosewood niet.

Ik heb zelf twee RG 550's, een geheel zwarte met RW toets en een RF die inderdaad verkleurd is en slijtage op het fretboard heeft, ik vind dat persoonlijk wel mooi. Deze RF heeft tegenwoordig een EMG 85 in de brugpositie.

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/RGRF-007.jpg

SloeGin
6 augustus 2011, 14:35
Bedankt voor de suggesties!
Wat ik nog vergeten ben: 24 frets is ook een must!

SloeGin
7 augustus 2011, 16:18
Wat ik een vette gitaar vind is de Jackson Kelly KE2
zit eigelijk ook te twijfelen of een V niet in aanmerking komt :D
Zo'n Jackson RR 24 of een Alexi ESP lijkt me toch wel super vet :rockon:alleen heb ik schrik hoe het is met de speelbaarheid al zitten van zo'n V.

Bijl
7 augustus 2011, 21:03
Een V zittend bespelen is niet echt lekker. Is een goede BC Rich niet wat voor je, zoals deze:

http://link.marktplaats.nl/467594547

Jasper.
7 augustus 2011, 21:29
Een V zittend bespelen vind ik wel lekker. Dus probeer dat eerst uit. Ik heb zelf een RR3 en zittend speelt hij heel lekker. Heel natuurlijk. Ik snap niet waarom iedereen zegt dat een V zittend niet lekker speelt.

reckless_life
8 augustus 2011, 11:04
Een V zittend bespelen vind ik wel lekker. Dus probeer dat eerst uit. Ik heb zelf een RR3 en zittend speelt hij heel lekker. Heel natuurlijk. Ik snap niet waarom iedereen zegt dat een V zittend niet lekker speelt.

Omdat een RR niet hetzelfde is als een flying V.
Een RR is asymmetrisch en vind ik toch makkerlijker om zittend te spelen tov een flying V model.

lollol
8 augustus 2011, 11:52
Ik heb ook wel eens een gewone V zittend bespeeld en dat speelde gewoon goed.

Je moet hem natuurlijk wel zo houden:
http://www.flying-v.ch/nickelback/chad_75_pb.jpg

Sanderltd
8 augustus 2011, 18:33
Waarom geen Jackson Soloist? 24 frets, tremolo, zeer vette finishes, en verkrijgbaar met emg's.
Heb er zelf eentje gehad en heeft een erg goeie afwerking naar mijn mening.


http://www.youtube.com/watch?v=Jv4tOACeTR8&feature=mh_lolz&list=FLgeekNP_OqiA

mesaman
8 augustus 2011, 22:14
de rg 550 is natuurlijk geniaal en het speel comfort en sound en kwaliteit en betrouwbaarheid en beste tremmelo ooit en eazy pickup switch en imago en je grote voorbeelden en helden spelen er op en tis een budget jem(nouja,mwa:stop:)en it makes you better en je kan er gewoon op spelen en hij wordt alleen maar mooier en beter(dat kan ik uitleggen!)

oja, ik heb 'm zelf ook!natuurlijk de RFR! (in de kleur zoals hij hoort!)

dus het wordt een Ibanez rg550

Terminus
8 augustus 2011, 22:34
de rg 550 is natuurlijk geniaal en het speel comfort en sound en kwaliteit en betrouwbaarheid en beste tremmelo ooit en eazy pickup switch en imago en je grote voorbeelden en helden spelen er op en tis een budget jem(nouja,mwa:stop:)en it makes you better en je kan er gewoon op spelen en hij wordt alleen maar mooier en beter(dat kan ik uitleggen!)

oja, ik heb 'm zelf ook!natuurlijk de RFR! (in de kleur zoals hij hoort!)

dus het wordt een Ibanez rg550

Wat raad je dan aan?

Braindead
8 augustus 2011, 22:46
Misschien een Charvel?