PDA

View Full Version : Gitaar op pc aansluiten



michaelgroves
4 augustus 2011, 20:26
Goedenavond beste forum leden,

Ik wil graag mijn elektrische gitaar op pc aansluiten via een line in aansluiting. Ik heb alles al gekocht wat ik nodig heb alleen ben ik er net achter gekomen dat ik dit nog nodig heb. http://www.onlinekabelshop.nl/webshop/webshop/;jsessionid=619FEFD87B02A4277D09FA189C838128?__sta teless=619FEFD87B02A4277D09FA189C838128

Ik wil zeker weten of dit de goede kabel is en wil graag de mening van mensen weten die hier ervaring mee hebben bedankt voor jullie tijd.

Michael

Mesjoggah
4 augustus 2011, 21:05
MIJN GOD!

http://www.onlinekabelshop.nl/webshop/webshop/;jsessionid=619FEFD87B02A4277D09FA189C838128?__sta teless=619FEFD87B02A4277D09FA189C838128

Heb je dat echt allemaal nog nodig???

michaelgroves
4 augustus 2011, 21:19
haha oeps... ik heb je per ongeluk een verkeerd linkje gestuurd laat ik het nog maar is proberen.

http://www.s2store.be/store_shop/detail/overgang_jack_male_mono_mini_jack_female_xcaliber/

Weet iemand waar ik dit kan kopen en of dit het goede kabel is dat ik moet aanschaffen.

Fiendish
4 augustus 2011, 21:23
Ten eerste moet je beter leren lezen want het is een plug, geen kabel, ten tweede is het enige wat jij nodig hebt, mits je een gewone gitaarkabel hebt, een simpele female jack naar male mini jack.
Omgekeerde van wat je nu hebt gelinked dus.

michaelgroves
4 augustus 2011, 21:28
bedankt voor je hulp fiendish maar wil je voortaan wel wat normaler reageren want ik kom hier voor hulp en niet voor je smart ass comments.

Fiendish
4 augustus 2011, 21:35
Een smart ass comment zou zijn als ik je had gezegd dat je een prima kabel had gevonden.
Of als ik commentaar had geleverd over je eerste link.
Ik geef je duidelijk aan dat je beter moet lezen omdat je geen kabel te pakken hebt maar een plug, omdat je duidelijk vraagt 'is dit een goeie kabel'.
Dus misschien zou je beter nadenken voor je iemand beschuldigd van bijdehand gedrag, of zelf wat duidelijker zijn over wat je bedoeld ? :sssh:

pasqual
4 augustus 2011, 22:33
Ten eerste moet je ff kijken wat er eigenlijk voor een input ( line in ) in je geluidskaart gaat. Dan pas kun je bepalen wat voor een plug of verloop je nodig hebt. Hou er wel rekening mee dat je je gitaar niet rechtstreeks kunt inpluggen in je geluidkaart/interface. Je zal iets van een voorversterker of multipedaal nodig hebben. Op mijn interface moet ik een kabel inpluggen met 2 tulp-plugjes en niet een 3,5 mm jack. Ten tweede kan het natuurlijk ook zijn dat je een onboard geluidskaartje hebt met alleen een microfoon input. Dit gaat ook niet echt werken. In dat geval moet je ff kijken voor een externe USB geluidskaart/interface. Gelukkig hoeft dit niet veel te kosten.

Terminus
4 augustus 2011, 22:36
Wat heb je allemaal nog meer gekocht dat je alles hebt wat je nodig hebt? Het lijkt me dat je al een gitaar en computer had.

Bas_pierik
4 augustus 2011, 22:48
Gewoon een vraag, wat voor pc heb jij? OS X/ Ms windows?

Bij OS X is het heel simpel, 3,5 mm jack male male kabel, en een verloopje van 6,5(of was het 6,3?) mm jack male naar 3,5mm female.

Hop, alles in je gitaar ploppen, de 3,5 mm in de jack van je mac computer, (bij een mbp eerst systeemvoorkeuren, en dan geluid, en dan "gebruik audiopoort" veranderen naar geluidsinvoer.

Garageband opstarten, en lets play :)

Sorry, ik heb geen ervaringen met windows, maar ik denk als je een programma hebt zoals Garageband alles precies het zelfde is.

Kuhrtje
5 augustus 2011, 15:06
Je kunt de gitaar wel direct in je geluidskaart steken. Heb je geen voorversterker voor nodig hoor.
Gewoon een kabel in je je Input van je geluidskaart en een kabel in je gitaar.

Verder zorg je gewoon dat je een gitaar programma hebt zoals GuitarRig ofzo. Dan kun je prima spelen als je alles goed insteld bij je geluidskaart :)

Ik heb het ook, direct in mijn Creative X-Fi input.

pasqual
5 augustus 2011, 23:30
Je kunt de gitaar wel direct in je geluidskaart steken. Heb je geen voorversterker voor nodig hoor.
Gewoon een kabel in je je Input van je geluidskaart en een kabel in je gitaar.

Verder zorg je gewoon dat je een gitaar programma hebt zoals GuitarRig ofzo. Dan kun je prima spelen als je alles goed insteld bij je geluidskaart :)

Ik heb het ook, direct in mijn Creative X-Fi input.

Okee, wist ik niet. Maar jij gaat er dan van uit dat TS de nodige software heeft. Als hij die niet heeft gaat het zonder voorversterking niet veel worden vrees ik.

Jasper.
6 augustus 2011, 14:05
Je kunt de gitaar wel direct in je geluidskaart steken. Heb je geen voorversterker voor nodig hoor.
Gewoon een kabel in je je Input van je geluidskaart en een kabel in je gitaar.

Verder zorg je gewoon dat je een gitaar programma hebt zoals GuitarRig ofzo. Dan kun je prima spelen als je alles goed insteld bij je geluidskaart :)

Ik heb het ook, direct in mijn Creative X-Fi input.

Dat kan lang niet altijd. In mijn PC kon het niet, en in de meeste niet. Dan krijg je ontzettende vertraging. Ik heb zelf een Behringer Guitar Link gekocht. 30 euro ofzo. Ideaal.

Kuhrtje
6 augustus 2011, 21:11
Nouja..

Het kan denk ik wel op de meeste pc's, mits je de goede software en de geluidskaart hebt.

Ik heb een niet al te duren X-Fi Xtreme gamer geluidskaart met een Line-in ingang achter.
Bij het programma Guitar Rig kun je de Latancy wijzigen van de gitaar waardoor het perfect klopt met wat je daadwerkelijk speelt.

Een snelle computer helpt daar ook wel bij hoor, want het programma trekt nogal wat processorkracht.

Guitar Rig (4) nu, kun je natuurlijk kopen, maar het 'schijnt':soinnocent: dat je deze ook via andere wegen kunt krijgen ;) :soinnocent::soinnocent:

jjtheguitardoctor
6 augustus 2011, 21:55
Elke simpele elektronica zaak moet zo'n plug hebben.

Ik doe hetzelfde gewoon gitaar in de plug en dan rechtstreeks geluidskaart in.
Oppassen met de volume levels zodat het niet gaat kraken.
Mocht je amp/effectenpedaal een 'rec-out' hebben zou ik die de voorkeur geven boven de gewone output.

Voorbeeldjes van geluid:
http://www.youtube.com/user/JJTheGuitarDoctor?feature=mhee

Jasper.
6 augustus 2011, 22:02
Nouja..

Het kan denk ik wel op de meeste pc's, mits je de goede software en de geluidskaart hebt.

Ik heb een niet al te duren X-Fi Xtreme gamer geluidskaart met een Line-in ingang achter.
Bij het programma Guitar Rig kun je de Latancy wijzigen van de gitaar waardoor het perfect klopt met wat je daadwerkelijk speelt.

Een snelle computer helpt daar ook wel bij hoor, want het programma trekt nogal wat processorkracht.

Guitar Rig (4) nu, kun je natuurlijk kopen, maar het 'schijnt':soinnocent: dat je deze ook via andere wegen kunt krijgen ;) :soinnocent::soinnocent:

Mits je de goede software en geluidskaart hebt ja, maar dat hebben de meeste PC's niet geloof ik. Ik had niet een hele speciale pc. En dan krijg je enorme vertraging.

Terminus
6 augustus 2011, 22:27
Nouja..

Het kan denk ik wel op de meeste pc's, mits je de goede software en de geluidskaart hebt.

Ik heb een niet al te duren X-Fi Xtreme gamer geluidskaart met een Line-in ingang achter.
Bij het programma Guitar Rig kun je de Latancy wijzigen van de gitaar waardoor het perfect klopt met wat je daadwerkelijk speelt.

Een snelle computer helpt daar ook wel bij hoor, want het programma trekt nogal wat processorkracht.

Guitar Rig (4) nu, kun je natuurlijk kopen, maar het 'schijnt':soinnocent: dat je deze ook via andere wegen kunt krijgen ;) :soinnocent::soinnocent:

Een X-Fi is net zo geschikt voor muziek als de standaardkaart in je computer, dat maakt niet uit.

(En betaal gewoon voor je software, als je het niet kan betalen is er genoeg gratis te vinden wat soms zelfs beter klinkt)

Kuhrtje
7 augustus 2011, 00:55
Een X-Fi kaart heeft nog altijd wel een wat betere kwaliteit vergeleken met de standaard, lees, onboard geluidskaarten die op het moederbord zitten.
Maar goed, ik zeg alleen dat het een kwestie van goed instellen is om de vertraging te laten verdwijnen.

Tja, betalen voor software is een lange discussie haha.
Ik kies ervoor om voortaan niet meer blindelings alles te kopen. Dus ja. Ik download het eerst, als het dan de moeite waard is, dan koop ik het alsnog. Zo niet, dan gaat het van de computer en koop ik het ook niet.

Ik kan me nu zo snel even geen betere software bedenken dan Guitar Rig.. Op welke doel jij dan?

muziekschuur
7 augustus 2011, 02:49
Een gitaar heeft een zogenaamde Hi-Z ingang nodig. Een normale line in is echt iets anders...

johns
7 augustus 2011, 09:25
Ik heb een mengpaneeltje (goedkoop ding van behringer) op m'n pc aangesloten. En daar sluit ik dan een Pod 2 op aan. Vind ik zelf de beste manier, maar dat is natuurlijk voorkeur.

Ik heb hier nog een Stealthplug liggen. Dat is in feite een usb geluidskaart met een usb plug aan de ene kant en een standaard jack voor in de gitaar aan de andere kant. Die combineren met de juiste software zoals amplitube2 kan dus ook. Hij is te koop trouwens :)

jan jansen
7 augustus 2011, 11:13
Ik heb zelf een Behringer Guitar Link gekocht. 30 euro ofzo. Ideaal.[/QUOTE]

Heb ik recent ook gekocht.Tezamen met guitar rig maar ik krijg er geen geluiduit...terwijl alles goed geinstaleerd is in windhoos 7....

Terminus
7 augustus 2011, 11:16
Een X-Fi kaart heeft nog altijd wel een wat betere kwaliteit vergeleken met de standaard, lees, onboard geluidskaarten die op het moederbord zitten.
Maar goed, ik zeg alleen dat het een kwestie van goed instellen is om de vertraging te laten verdwijnen.

Tja, betalen voor software is een lange discussie haha.
Ik kies ervoor om voortaan niet meer blindelings alles te kopen. Dus ja. Ik download het eerst, als het dan de moeite waard is, dan koop ik het alsnog. Zo niet, dan gaat het van de computer en koop ik het ook niet.

Ik kan me nu zo snel even geen betere software bedenken dan Guitar Rig.. Op welke doel jij dan?

Van de commerciele pakketten klinken Overloud TH2, Amplitube 3 en Revalver allemaal beter, al heb ik een hekel aan de interface van Amplitube (kan je nu gratis krijgen met een paar models) wat de reden is dat ik het nooit gebruik.

Gratis zijn bijvoorbeeld de plugins van LePou icm Impulses kwalitatief vaak beter dan de rest, alleen Overloud kan er aan tippen.

Terminus
7 augustus 2011, 11:17
Ik heb zelf een Behringer Guitar Link gekocht. 30 euro ofzo. Ideaal.

Heb ik recent ook gekocht.Tezamen met guitar rig maar ik krijg er geen geluiduit...terwijl alles goed geinstaleerd is in windhoos 7....[/QUOTE]

Kijk of alles goed ingesteld is, en anders aankloppen bij Behringer.