PDA

View Full Version : Twee mazzeltjes binnen in één week.



Brum
4 augustus 2011, 19:50
Meestal ben ik niet zo van het showen van spul, maar deze aanwinsten ben ik toch wel heel erg blij mee:

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/IMG_3934-1.jpg

Een Framus Dragon en een Marshall 1936 cabinet, eentje uit de oude JCM800 serie en met V30's.

De versterker is echt super voor wat ik zocht, al moet ik m'n sweetspot nog wel vinden op alle kanalen. Maar het ding heeft punch, is niet erg fizzy en de sustain en natuurlijke compressie is heerlijk.

Een buizenswitchje zal er binnenkort toch wel in gaan zitten, sowieso de voorversterkerbuizen wil ik wat mee experimenteren.

Het cabinet.... Hmm... de V30's zijn denk ik toch niet helemaal wat ik er van verwacht had. Ik ben nooit een groot V30 fan geweest en ik heb nu denk ik toch weer ondervonden waarom. Met sommige versterkers zijn ze weer wel echt te gek en ik had de hoop dat het met deze versterker ook zo zou zijn, maar het is het net niet, of ik moet er nog vreselijk aan wennen. Ze zijn me ook en dat klinkt gek, te strak of zo, ik kan het niet goed onder woorden brengen.

Het cabinet geeft wel alles erg goed gearticuleerd weer, dus al met al ben ik er toch wel blij mee.

LordRiffenstein
5 augustus 2011, 08:13
2 mazzeltjes: een versterker die het nog niet is en waarmee je nu al met buizen wil experimenteren en een cab met speakers die je niet lekker vindt klinken...Als jij het zegt!

Enne, Marshall heeft nooit V30s gehad in de 1936 dus die zijn achteraf geinstalleerd.

bass blom
5 augustus 2011, 08:21
ja, beetje vaag verhaal, maar have fun ermee :D
misschien beamblockers op die V30's zetten..

MarkV
5 augustus 2011, 11:03
Enne, Marshall heeft nooit V30s gehad in de 1936 dus die zijn achteraf geinstalleerd.

Je had toch een 1936v(intage) die met V30's was uitgerust?

Brum
5 augustus 2011, 11:29
Ik ben geen wandelende encyclopedie, maar die had je inderdaad.

Een buizenswitch om een versterker nog verder naar je zin te krijgen is niet zo vaag lijkt me, evenals een goed cabinet kopen, voor een goeie prijs, maar dat de speakers toch niet helemaal de goeie combi zijn. Dan ben ik er alsnog erg blij mee ja. Het hele setje bij elkaar heeft me nauwelijks €1000,- gekost, terwijl de nieuwwaarde van de versterker al bijna het dubbele is. Vergeef m'n enthousiasme, dat heb ik wel 's als ik erg blij ben met iets nieuws.

LordRiffenstein
5 augustus 2011, 11:42
Je had toch een 1936v(intage) die met V30's was uitgerust?

Ik drukte me verkeerd uit, die 1936v bestaat maar dat is nieuw, bestond niet in de JCM800 reeks. Die hadden G12-65s of G12-75s afhankelijk van hun ouderdom.


Het hele setje bij elkaar heeft me nauwelijks €1000,- gekost, terwijl de nieuwwaarde van de versterker al bijna het dubbele is. Vergeef m'n enthousiasme, dat heb ik wel 's als ik erg blij ben met iets nieuws.

Die prijs is absoluut niet verkeerd!

bass blom
5 augustus 2011, 11:48
je enthousiasme is je vergeven, het enige wat ik vaag vond is dat je twee mazzeltjes noemt en er vervolgens niet echt blij mee lijkt :D

Brum
5 augustus 2011, 19:28
Oh zeer zeker wel blij! De versterker aaste ik al langer op en twee keer kreeg ik te maken met verkopers wat ik niet zo zag zitten. Tot aan deze versterker en het was nog in de buurt ook en voor een hele goeie prijs. En ook het cabinet is verder hartstikke goed, alleen had ik van de combinatie V30's en m'n versterker wat anders verwacht. Maar eerst maar 's in bandverband beoordelen, dan kan het maar zo heel anders zijn.

Een buizenswitch heb ik eigenlijk bij elke versterker gedaan die ik heb gehad, de ene buis is de andere niet en het kan altijd beter, gitarist eigen. Maar dat maakt de versterker er niet minder op, zeer zeker niet, ik ben er blij mee man!:crazyhappy:

De speakers zijn er inderdaad later in gezet, het stond ook niet in m'n eerste bericht dat ze origineel zijn.;) Naar mijn weten zaten er inderdaad G12T65's in bij die oudjes, maar een wandelende Marshall encyclopedie ben ik ook niet.

allochthomas
5 augustus 2011, 20:34
Brrrrrrr, V30's in een 1936. Als het niet bevalt kan je er 1tje omwisselen voor een G12H, die combi zit nu in mijn hook en werkt erg goed.

Brum
5 augustus 2011, 22:50
Ik moet wel zeggen dat deze 1936 wat beter van kwaliteit is dan de huidige 1936's. Ik heb ook een oudere uit de JCM900 serie gehad, was niet slecht, maar wel minder duidelijk gearticuleerd en iets meer boomy, niet op een fijne manier. Ook iets meer 3d naar mijn beleving, maar wellicht is dat ook weer het speaker verhaal, ik weet het niet. Daar zaten gewoon de alom gehate G12T75's in en die speakers vind ik nu juist weer helemaal niet zo verkeerd. Ik vind Scumback wel erg interessant, vooral de Greenbacks met meer vermogen, maar die schijnen ook wat prijzig te zijn...

Ik heb vanavond even gespiekt wat voor buizen er in zitten, het zijn TAD EL-34B's met Koch stickertje en TAD 7025/E83CC's. Ik ken TAD verder niet zo goed eigenlijk, ben altijd van de JJ's geweest en ik zit er ook aan te denken JJ KT77's in te zetten. Ik heb geloof ik wel 's eerder TAD voorversterkerbuizen gehad, ik denk gewoon 12AX7's, maar was er toen niet zo kapot van. Later vervangen door twee JJ's en twee Groove Tubes voor zover ik me herinner en dat was wel heel oké. Wellicht dat ik iets van Groove Tubes voorversterkerbuizen en JJ eindbuizen ga proberen, maar eerst alleen de voorversterkerbuizen.

Brum
21 augustus 2011, 17:35
Ik heb het ding nu een tijdje in mijn bezit en ik moet zeggen dat de V30's beginnen te wennen, ook zeker na een tijdje tweaken met de knopjes. En toch ga ik nog 's naar die Scumbacks kijken in de toekomst...:D

Nog een leuk vindinkje, hoewel ik eigenlijk geen 'altijd aan' pedaal wilde, m'n Zvex Super Hard-On blijft weer eens altijd aanstaan, hehe... Het voegt op alle kanalen wat toe en maakt de boel zowel meer gearticuleerd als iets meer helder.

Die Framus top is in ieder geval een beest.:rockon:

Sanderltd
21 augustus 2011, 18:27
Mocht je die V30's weg doen; ik heb alvast interesse! :) Ik zoek er namelijk 2 om in X-configuratie in mijn 1960 te gebruiken.
Ik heb nu 4 G12T75's en ik hoor goede dingen over die X-configuratie, dus vandaar. :)

Brum
21 augustus 2011, 19:08
Oeh,dat gaat nog wel even duren hoor. Ik geloof dat het thuisfront het voorlopig weer even voldoende vindt met de grotere uitgaven.;) Mocht ik ze in de nabije toekomst willen verwisselen, dan denk ik zeker even aan je en laat ik het weten.