PDA

View Full Version : Jappanner? Welk merk?



Jambi
4 augustus 2011, 15:50
Ik kets deze even hier neer, want ik denk dat hier meer Japankenners zitten dan op het basforum;

http://i1089.photobucket.com/albums/i359/paullondon83/iban.jpg

Op het prachtige Ebay gezien. Welk merk is dit?? Lijkt enorm op het oude Ibanez logo. Zijn ook de ibi bas versies uit de 70s het kopen waard?

Bij voorbaat heel veel dank!

Jambi
4 augustus 2011, 15:51
Jsonez is volgens google iig niets!

BamBuFan1
4 augustus 2011, 17:00
Weinig aan Japanse merken is 100% zeker, maar zover ik weer hoort de merknaam Isonez bij moederbedrijf Hoshino (die ook o.a. de merknaam Ibanez bezit). Hoshino kocht haar gitaren vaak bij Fuji gen gakki in, en liet dan daar haar merknamen op plakken.

Over waarde/kwaliteit: anybody's guess. Hoshino verkocht gitaren in allerlei prijsklassen en dus ook in dito kwaliteit. Het logo op deze gitaar sluit aan bij het Ibanez-logo uit de jaren 70. Het feit dat het logo in fake-parelmoer is 'ingelegd' betekent vaak dat het om een bas uit de (wat) hogere prijsklasse gaat.

Mocht de body blank zijn gelakt dan kun je aan de foto de houtsoort en het aantal stukken makkelijk afleiden.

Jambi
5 augustus 2011, 12:22
Body is in een burst. Ziet er uit als mahonie op de foto. Misschien maar eens een gokje wagen voor 80 euro.

lefthandstrat
5 augustus 2011, 12:44
Bij deze een interessante link waarin iemand de stelling inneemt (met onderbouwing) dat de enige overeenkomst tussen Isonez en Ibanez een fonetische is.

Zie:

http://www.ibanezcollectors.com/forum/index.php/topic,8419.0.html

BamBuFan1
5 augustus 2011, 17:27
Bij deze een interessante link waarin iemand de stelling inneemt (met onderbouwing) dat de enige overeenkomst tussen Isonez en Ibanez een fonetische is.

Zoals ik al zei, vrijwel niets over Japanse gitaren is 100% zeker. Zo zuinig als Japanners zijn op hun eigen geschiedenis en tradities, zo gedesinteresseerd lijken ze in de geschiedenis van hun massaproduktie.

De enige mazzel die de gitaarwereld heeft gehad is dat die massaproduktie door de Jappen (soms) van verd*md goede kwaliteit was/is.