PDA

View Full Version : Retro Channel Amps



marc_o
4 augustus 2011, 10:08
Dit vind ik echt geweldig klinken.....ik ga er zeker eentje checken!

http://www.youtube.com/watch?v=lFPPLJe5vdg

en de RR-1

http://www.youtube.com/watch?v=xOCkvtStD80&feature=relmfu

erwin_ve
4 augustus 2011, 10:12
Dit vind ik echt geweldig klinken.....ik ga er zeker eentje checken!

http://www.youtube.com/watch?v=lFPPLJe5vdg

en de RR-1

http://www.youtube.com/watch?v=xOCkvtStD80&feature=relmfu

De versterkers zijn solid state, geen buis te zien in de versterker. Ben benieuwd wat je er van vindt.

arjanb01
4 augustus 2011, 10:13
Ook hier geldt weer, te duur overpriced en dit geluid is niet uniek, dit haal je ook uit andere amps al dan niet in combinatie met pedaaltjes. Zal wel weer een topje van 2,5-3K zijn in euro's.

bass blom
4 augustus 2011, 10:14
zo ja hee lekker man :crazyhappy:

marc_o
4 augustus 2011, 10:17
@Arjanb01: Ze zijn onder de 1000 dollar...niet zo negatief reageren als je nog niet weet waar het over gaat a.u.b. ...

Ik weet dat het solid-state is, maar dat had ik niet vermeld omdat mensen direct beginnen te roepen....de sound vind ik persoonlijk erg goed....moest ik een solidstate-amp tegenkomen die beter klinkt dan mijn buizenbakje (zal moeilijk zijn, maar wellicht komt die dag ooit) dan weet ik wel dat ik er eentje ga halen.

Ik vind dit ook zeker een optie om in de oefenruimte te laten staan, lui als ik ben, sjouw ik niet graag.

arjanb01
4 augustus 2011, 10:20
Solid state voor net geen 1000 dollar ???? :crazyhappy:
Sjezus, jammer geld man. Voor dat geld kan je ook iets bouwen in Nederland, toch ? Voor een paar honderd euro meer heb je iets van Marble of iets van CMW amps.

marc_o
4 augustus 2011, 10:27
Solid state voor net geen 1000 dollar ???? :crazyhappy:
Sjezus, jammer geld man. Voor dat geld kan je ook iets bouwen in Nederland, toch ? Voor een paar honderd euro meer heb je iets van Marble of iets van CMW amps.


Goed is goed en slecht is slecht. Ik wil helemaal niks van Marble of CMW.
Ik vind dat geld best gerechtvaardigd ALS de versterker me in real-life kan overtuigen.

Overigens schatte jij de top aanvankelijk op een 2.5 tot 3K, wat wel wat wil zeggen over de klank-kwaliteit...geen idee of jij veel ervaring hebt met goede versterkers.

bass blom
4 augustus 2011, 10:37
:seriousf:


http://www.youtube.com/watch?v=1FoIn7alKoU

arjanb01
4 augustus 2011, 10:42
Goed is goed en slecht is slecht. Ik wil helemaal niks van Marble of CMW.
Ik vind dat geld best gerechtvaardigd ALS de versterker me in real-life kan overtuigen.

Overigens schatte jij de top aanvankelijk op een 2.5 tot 3K, wat wel wat wil zeggen over de klank-kwaliteit...geen idee of jij veel ervaring hebt met goede versterkers.


Euhm ja, ik heb wel ervaring met goede versterkers. Heb op een hele rits amps gespeeld, Twins, Mesa's, Soldano's etc... En heb nu zelf een Koch MT 100 watter en een Engl Thunder voor kleinere gigs.
Veel hangt af van je persoonlijke voorkeur. En deze versterker is niet zo uniek als hij klinkt vind ik. Dit geluid haal je ook uit andere amps. En voor een solidstate is ie dan wel prijzig vind ik. Maar toch blijven die filmpjes wel leuk om te zien natuurlijk.

vinni
4 augustus 2011, 11:42
Hee Dirk!

Daar heb je Lance weer! :seriousf:

Vinni

Dirk_Hendrik
4 augustus 2011, 11:54
Hee Dirk!

Daar heb je Lance weer! :seriousf:

Vinni


..
Jep.
Het wordt een beetje vervelend.

marc_o
4 augustus 2011, 13:34
Euhm ja, ik heb wel ervaring met goede versterkers. Heb op een hele rits amps gespeeld, Twins, Mesa's, Soldano's etc... En heb nu zelf een Koch MT 100 watter en een Engl Thunder voor kleinere gigs.
Veel hangt af van je persoonlijke voorkeur. En deze versterker is niet zo uniek als hij klinkt vind ik. Dit geluid haal je ook uit andere amps. En voor een solidstate is ie dan wel prijzig vind ik. Maar toch blijven die filmpjes wel leuk om te zien natuurlijk.


Een Multi-tone en een Engl thunder?
Nee, nu is me alles duidelijk :seriousf:
Filmpjes zijn inderdaad leuk!

arjanb01
4 augustus 2011, 17:18
Een Multi-tone en een Engl thunder?
Nee, nu is me alles duidelijk :seriousf:
Filmpjes zijn inderdaad leuk!

Engl en een Koch, klote amps inderdaad kan er totaal niet mee overweg :seriousf:
Nee ff serieus, je ideale gitaargeluid is puur persoonlijk en moet natuurlijk ook toepasbaar zijn in de band of muzieksoort waarin je speelt. Ik relateer de hoogte van de prijs van de amp niet aan wel of niet lekker geluid. Hoe klinkt het voor mij en mijn spel, prikt het door de mix in een band dat soort dingen.
Nogmaals, de amp in je filmpje klinkt lekker, alleen heb je zat amps die de helft of meer goedkoper zijn die hetzelfde geluid kunnen produceren gelijk met die point-toi-point exclusieve versterkers.
Maar da's mijn mening.

marter544
4 augustus 2011, 17:37
Vind het wel heel interessant eigenlijk.. Dat ding klinkt op die clips erg goed en het is solid state!! Wanneer een torrenbak zo klinkt mag het van mij een torrenbak zijn, graag zelfs! Scheelt een hoop gedoe en voorzichtig zijn.. Het ding is ook nog eens goedkoop!

marter544
4 augustus 2011, 17:39
Engl en een Koch, klote amps inderdaad kan er totaal niet mee overweg :seriousf:
Nee ff serieus, je ideale gitaargeluid is puur persoonlijk en moet natuurlijk ook toepasbaar zijn in de band of muzieksoort waarin je speelt. Ik relateer de hoogte van de prijs van de amp niet aan wel of niet lekker geluid. Hoe klinkt het voor mij en mijn spel, prikt het door de mix in een band dat soort dingen.
Nogmaals, de amp in je filmpje klinkt lekker, alleen heb je zat amps die de helft of meer goedkoper zijn die hetzelfde geluid kunnen produceren gelijk met die point-toi-point exclusieve versterkers.
Maar da's mijn mening.


Het is een torrenbak!! Het apparaat is minder dan 1000 dollar, dus zo'n 1000 euro om em in NL te hebben, das niks voor een goede versterker! Waar je vandaan haalt dat het een exclusieve ptp bak is, is me een raadsel..

marc_o
4 augustus 2011, 17:47
Engl en een Koch, klote amps inderdaad kan er totaal niet mee overweg :seriousf:
Nee ff serieus, je ideale gitaargeluid is puur persoonlijk en moet natuurlijk ook toepasbaar zijn in de band of muzieksoort waarin je speelt. Ik relateer de hoogte van de prijs van de amp niet aan wel of niet lekker geluid. Hoe klinkt het voor mij en mijn spel, prikt het door de mix in een band dat soort dingen.
Nogmaals, de amp in je filmpje klinkt lekker, alleen heb je zat amps die de helft of meer goedkoper zijn die hetzelfde geluid kunnen produceren gelijk met die point-toi-point exclusieve versterkers.
Maar da's mijn mening.

Dat vetgedrukte ben ik niet zomaar met je eens, maar goed, ik ben wel oprecht benieuwd welke versterkers dat zijn naar jouw mening.

Dit is niet om te flamen overigens, ik ben echt benieuwd.

arjanb01
4 augustus 2011, 18:34
De vetgedrukte zinnen sloegen op de Red Plate die 3700 dollar is.
Maar 1000 euro voor een solidstate. Koop een Fender Blues Deluxe tweedehands met een Menatone red snapper pedaaltje of een OCD fulltone pedaaltje en je bent minder kwijt dan die 1000 dollar/euro voor die solidstate amp.
Koop bijvoorbeeld een Fender Twin Reverb tweedehands met een mooi boutique pedaaltje zoals hierboven beschreven, en je hebt dit geluid ook.

Ik vraag me echt oprecht af of deze solidstate amp het red met een houthakkende drummer een ronkende dikke basversterker als een Hartke of een Trace Elliot. Ik denk het niet. Het malle aan die filmpjes is, is dat het prima klinkt, beetje gecompressed en je dan de amp test en dan vervolgens erachter komt dat dat versterkertje verzuipt en weggeblazen wordt.

macwilliams
4 augustus 2011, 18:46
De vetgedrukte zinnen sloegen op de Red Plate die 3700 dollar is.
Maar 1000 euro voor een solidstate. Koop een Fender Blues Deluxe tweedehands met een Menatone red snapper pedaaltje of een OCD fulltone pedaaltje en je bent minder kwijt dan die 1000 dollar/euro voor die solidstate amp.
Koop bijvoorbeeld een Fender Twin Reverb tweedehands met een mooi boutique pedaaltje zoals hierboven beschreven, en je hebt dit geluid ook.

Ik vraag me echt oprecht af of deze solidstate amp het red met een houthakkende drummer een ronkende dikke basversterker als een Hartke of een Trace Elliot. Ik denk het niet. Het malle aan die filmpjes is, is dat het prima klinkt, beetje gecompressed en je dan de amp test en dan vervolgens erachter komt dat dat versterkertje verzuipt en weggeblazen wordt.

Sorry dat ik me ermee bemoei maar waar mag je tegenwoordig nog een vette tube amp openzetten voor de juiste tone? En als je uitversterkt word dan zou je toch blij kunnen worden dat je een dergelijk ampje hebt als dit?

arjanb01
4 augustus 2011, 18:54
Ik heb mn amps op 1/3 open, hard zat voor op het podium en ik word uitversterkt middels een shure sm 57 of een soortgelijke mic. Ik zou mezelf niet horen met een solid state versterker. Die in het filmpje klinkt prima, maar ik vraag me sterk af of je jezelf wel hoort in een band met een beukende drummer, een bassist die een flinke stack op zn podium heeft staan. Laat staan als je ook nog blazers in je band hebt.

Dirk_Hendrik
4 augustus 2011, 19:25
Ik zou mezelf niet horen met een solid state versterker. Die in het filmpje klinkt prima, maar ik vraag me sterk af of je jezelf wel hoort in een band met een beukende drummer, een bassist die een flinke stack op zn podium heeft staan. Laat staan als je ook nog blazers in je band hebt.

Voor mij was bovenstaande argumentatie, inclusief blazers, reden om m'n Rivera Rake buizendoos met 2*12 thuis te laten en over te stapen op een losse Sessionette75 (gemodificeerd voor minder tophoog en een lager preamp output level). Solid State all over dus. Ging een stuk beter en die Sessionette stond normaliter hooguit op standje 3.

marc_o
4 augustus 2011, 19:36
Ik zou me daar ook niet druk over maken hoor. We hebben een vaste geluidsman en teveel ervaring om alles open te knallen. Op het moment dat ik dat zou moeten doen heb ik al geen zin meer.
Nee, ik ben niet overtuigd door de versterkers die je opnoemt, maar ik begrijp je argumentatie wel, want je noemt eigenlijk een hoop versterkers op met een hard, klinisch en 2D geluid. Ik hou meer van dikke organische mids en die hoor ik in de demo wel terug.
Maar....eerst eens in het echt horen. Hoe je het ook wendt of keert....ik vind het een grote stap vooruit in vergelijk met de voor mij bekende transistorbakken uit het verleden, dus het belooft wat voor de toekomst, evenals de alsmaar beter wordende simulatebakken....

Tristan
4 augustus 2011, 21:14
De Fender Twin Reverb Reissue is niet zo hard en klinisch hoor, het viel mij zelfs mee, hij heeft best een lekkere feel.
On topic, klinkt lekker die amp in dat filmpje, ik vind 'm zelfs beter klinken dan die Redplate, responsiever, opener en minder gecompressed.
De feel is natuurlijk nog een beetje afwachten, dat kan je niet ervaren op een video, maar vooralsnog vind ik het ook een interessant ding.
Overigens, 100 watt lijkt me echt wel genoeg hoor, als de voicing van het ding goed is dan moet 'ie wel door een bandmix heen kunnen prikken.

Terminus
4 augustus 2011, 22:46
Lekker klinkt hij, maar lekkerder dan die Redplate niet. Die Redplate had een geweldige clean en een drive die mij wel beviel, al heb ik het idee dat hij niet zo lekker zal klinken voor high-gain slagpartijen. Maar ja daar heeft Alexander Dumble die dingen niet op ontworpen.

En zo gek is het niet dat je zo veel geld voor een SS amp betaalt, het is niet alsof de prijs vervijfvoudigd als je buizen gebruikt. Als hij beter klinkt en werkt dan andere versterkers in die prijsklasse is hij het geld gewoon waard.

kidrock
5 augustus 2011, 16:09
Niet om te flamen, maar het valt me op dat mensen al heel snel een oordeel (lees: negatief) hebben zonder zich eerst goed te laten informeren of de mening hebben: "SS, pfff... als het geen buizen amp is, dan kan het nooit veel wezen".

Ik heb de ontwikkeling gevolgd vanaf het begin toen Lance deze amp aankondigde bij TGP (met inmiddels veel lovende reviews).

Hier op deze pagina kun je live opnames horen waar de amp behoorlijk overeind blijft in een live setting:

www.destroyallguitars.com/retro-channel/4913-retro-channel-rr1

En overigens is 1000 dollar nog geen 1000 eurie (echte prijs is trouwens $975,-) en als je het slim aanpakt dan kun je vaak het op een akkoordje gooien met de dealer wat betreft invoerrechten. Dus al met al vind ik het niet duur voor een kwalitatief (made in USA) SS versterker die zo klinkt.

erwin_ve
5 augustus 2011, 17:35
Niet om te flamen, maar het valt me op dat mensen al heel snel een oordeel (lees: negatief) hebben zonder zich eerst goed te laten informeren of de mening hebben: "SS, pfff... als het geen buizen amp is, dan kan het nooit veel wezen".


Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, dat lees ik echt nergens in dit topic. Ik vindt het wel opmerkelijk een solid state bak en ben benieuwd of ik hem een dezer dagen nog kan testen.
Waar ik naar persoonlijk benieuwd naar ben, is de feel vd versterker.

Dosmanos
8 augustus 2011, 18:20
Heb eens geïnformeerd bij de officiële dealer Haar. Die wil er 1500 Euro voor hebben. Bit steep ...

bass blom
8 augustus 2011, 18:56
Heb eens geïnformeerd bij de officiële dealer Haar. Die wil er 1500 Euro voor hebben. Bit steep ...

ja dat is een beste prijs, jammer.

macwilliams
8 augustus 2011, 20:02
Heb vorige week bij haar geïnformeerd maar hij had ze niet. :???:

marc_o
8 augustus 2011, 20:13
Heb eens geïnformeerd bij de officiële dealer Haar. Die wil er 1500 Euro voor hebben. Bit steep ...


Allemachtig....... typisch
Zou betekenen dat ie USD 2133,- kost (koers 8 augustus 2011).

Moest ik er al eentje willen hebben, gaat er eerst een mailtje richting de fabrikant.

arjanb01
8 augustus 2011, 21:19
1500 euro ????? Whoeahahaha, dat moet een grap zijn :crazyhappy:
En dat voor een transistorbakkie. Voor dat geld heb je versterkers die het geluid uit het live fragment dik benaderen. In het live filmpje klinkt ie als een schelle bak, maar dat kan ook aan de gitaar liggen die eraan hangt.
Als ik 1500 euro overhad zou ik toch iets anders kopen, misschien iets van marble, rivera ofzoiets.

marc_o
8 augustus 2011, 22:58
1500 euro ????? Whoeahahaha, dat moet een grap zijn :crazyhappy:
En dat voor een transistorbakkie. Voor dat geld heb je versterkers die het geluid uit het live fragment dik benaderen. In het live filmpje klinkt ie als een schelle bak, maar dat kan ook aan de gitaar liggen die eraan hangt.
Als ik 1500 euro overhad zou ik toch iets anders kopen, misschien iets van marble, rivera ofzoiets.


Met de USA-prijs van een kleine 700 euro heb ik wel vrede hoor, maar wat HAAR hier nu weer van maakt....
Voor 1500 koop ik er dan nog wel een Bogner bij, of een Bassman 410, dan ligt er een prachtige wereld voor je open inderdaad.

kidrock
8 augustus 2011, 23:19
@Marco_o, Als je die amp serieus wil kopen, dan zou ik Cliff van Destroy All Guitars een mailtje sturen.

http://www.destroyallguitars.com/

Hij is min of meer hoofd dealer in de US en werkt veel samen met Lance (je weet wel ;). Heb hem ooit aan de lijn gehad over een andere amp (die uiteindelijk toen niet door ging), maar ik weet dat hij regelmatig gitaren & amps naar Europa verscheept.
Ik zou daar eerst proberen een deal te maken (ook wat betreft invoerrechten). Het voordeel van die amp is wel dat ie behoorlijk licht is in gewicht, dus dat kan in je voordeel werken.

marc_o
9 augustus 2011, 08:41
Nou, als ie in een leuke winkel zou staan dan ging ik wel eens testen. Blijf toch benieuwd naar de klank in het echt.
Voor 1500 overweeg ik het niet eens.
Had de site inderdaad ook al bekeken en wellicht dat ik er eens een mailtje aan waag binnenkort.

Terminus
9 augustus 2011, 11:07
1500 euro? Waar gaat dat geld naartoe?
1000 U.S. dollars = 702.641934 Euros
stel je hebt 300 euro (!!!) verzendkosten + 10% douanekosten (geen idee hoeveel het is voor versterkers en de overheidssite wil ook geen duidelijkheid bieden) + 19% BTW = €1312,45. En dat is als je er als particulier één bestelt bij een winkel. Als je er een aantal koopt bij de fabrikant als winkel liggen die kosten ongetwijfeld lager.

Ik snap dat er ook winst behaald moet worden, maar dit zijn toch behoorlijke bedragen.

Pepe
9 augustus 2011, 11:42
Grappig, ik zat te luisteren in de veronderstelling dat het een dure buizen boetiek was, dat zijn ze namelijk allemaal, en het clean vond ik wel goed maar die overdrive sound is een streep compressie zonder dynamiek. Ik dacht nog, dat geluid haal ik ook wel uit een pedaal hoor...
Aan de andere kant, zet een chorus en delay erachter en je kan zo bij Marco Borsato het podium op dus het zal ongetwijfeld ergens een plek hebben.

marc_o
9 augustus 2011, 11:45
En dan pak jij nog de verkoopprijs als inkoopprijs. Geloof me gerust, dat ding hoeft zoveel niet te kosten...

arjanb01
9 augustus 2011, 17:52
Ga ervan uit dat er minimaal 37% bij de US prijs opkomt. Tel daarbij een retailmarge bij van 30% voor de winkel en je zit op die 1500 euro. Weet je gelijk hoeveel marge vd Haar maakt.

stratokai
22 oktober 2011, 11:04
Gewoon ter info omdat ik de versterker tegenkwam op de site van Haarguitars:

Price: 1050euro.

kidrock
22 oktober 2011, 11:28
Gewoon ter info omdat ik de versterker tegen kwam op de site van Haarguitars:

Price: 1050euro.

Wel een verschil met de eerder genoemde 1500,-

Onder het mom van crisis, prijs verlaging?

macwilliams
22 oktober 2011, 11:31
Heb vorige week bij haar geïnformeerd maar hij had ze niet. :???:

Dus......

Of heeftie ze ineens wel?

tillens
22 oktober 2011, 12:07
Dus......

Of heeftie ze ineens wel?

Als ie ze heeft ben ik best benieuwd. Schijt aan hebben dat dat ding geen buizen heeft. Als ie goed klinkt, dan scheelt dat behoorlijk in onderhoud en voorzichtigheid.

Coole amp!

marc_o
22 oktober 2011, 15:11
Hm, 1050 vind ik dan weer wel een overweging....

tillens
22 oktober 2011, 16:40
Hm, 1050 vind ik dan weer wel een overweging....

Nou inderdaad, ben best benieuwd naar deze amp!

macwilliams
22 oktober 2011, 16:50
Als ie ze heeft ben ik best benieuwd. Schijt aan hebben dat dat ding geen buizen heeft. Als ie goed klinkt, dan scheelt dat behoorlijk in onderhoud en voorzichtigheid.

Coole amp!

Ja maar nu laat ik al een andere amp bouwen...

the sure thing
22 oktober 2011, 17:12
Ik ben wel benieuwd hoe die clean en crunch klinkt. Ze laten dat wel horen, maar 85% van de tijd spelen ze toch lead op dat ding.

marc_o
22 oktober 2011, 19:36
Er staan nog wel wat filmpjes op youtube hoor, waarin ze ook een tele en strat gebruiken....dan vind ik het nog steeds erg goed.

the sure thing
22 oktober 2011, 20:49
Op basis van de filmpjes vind ik het idd ook erg goed klinken.... Maar ik wil het ook eens met eigen oren "aanschouwen" in een live-situatie. Ik bedoel: een goede modelling kan op je speakers/stereoinstallatie prima klinken, maar live kan het te plat en dynamiekloos worden.

Ik vond Nico Arzbach van De Dijk altijd een lekker en mooi geluid hebben, maar sinds hij op de buhne over Line6 spul speelt, vind ik het 3x niks klinken. Terwijl hij op de CD ook over Line6 spul opneemt, en dan vind ik het weer OK. Maar live en dan transistors..... Ik moet het nog horen/zien.

marc_o
22 oktober 2011, 21:17
Nou, klopt wel....al heb ik al veel mensen met mooie buizenbakken als de meest verschrikkelijke sounds horen maken hoor....kan beide kanten op.

the sure thing
22 oktober 2011, 23:28
.... Waar ook het speeltalent somsmontbreekt... Ik bedoel: ben je ooit wel eens een kutgitarist met een heel mooi geluid tegengekomen?

Pepe
22 oktober 2011, 23:50
Wat is nou een kut gitarist? Je bedoelt, iemand met weinig technische bagage waarschijnlijk i.p.v. een onsympathiek karakter.
Iemand als Neil Young bijvoorbeeld. Of J. Mascis, Ron Asheton, Johnny Ramone Steve Jones of Cobain?
Die hadden precies het geluid wat het nodig had.

the sure thing
23 oktober 2011, 08:50
Nou, dat is niet wat ik bedoel met kutgitaristen. De gitaristen die jij noemt hebben stuk voor stuk een geweldig gevoel voor timing. Ik bedoel gewoon slechte gitaristen. Je weet wel, van die gitaristen in slechte coverbandjes in de lokale kroeg waar iedereen dronken is.

guitarkid
24 oktober 2011, 09:50
Leuke amp, goede looks en 't klinkt allemaal wel ok. Probleem dat ik er mee heb: volgens mij mag je er alleen op spelen als je in E speelt..... Ik heb in de diverse demo's van onze Lance nog geen andere toonsoort gehoord! :seriousf:

marc_o
24 oktober 2011, 11:47
De hele gitaarwereld draait om een E akkoord, dus dat is prima!