PDA

View Full Version : Tool - the Pot gitaar cover



Herman
4 augustus 2011, 00:42
Hallo!

Ik heb me vanavond maar eens gewaagd aan een simpele opname van the Pot van Tool. Erg leuk nummer om mee te spelen, ondanks dat ik het nog best lastig vind om hem 6 minuten lang strak mee te spelen. Al met al was ik toch wel benieuwd naar de reacties (ondanks dat hij zeker niet perfect is), dus zet ik hem hier toch maar eens neer. :)

Dus laat maar horen wat je er van vind, opbouwende kritiek is altijd welkom!

http://www.youtube.com/watch?v=GI0mg2A5Gl8

Herman
6 augustus 2011, 17:55
Zo slecht?:dontgeti:

bass blom
6 augustus 2011, 18:31
ik heb een stukje geluisterd, maar het duurt me te lang voor het op gang komt en inderdaad de gitaar staat erg hard.
maar.. cover? je speelt toch gewoon mee met het origineel?

Herman
6 augustus 2011, 20:02
Had misschien beter "gitaar cover" kunnen zijn.. In de eerste post staat ook wel dat ik inderdaad gewoon mee speel. Ik kan me inderdaad voorstellen dat sommige mensen niet zo veel met Tool hebben. Thanks anyway! :)

bass blom
7 augustus 2011, 08:45
lateralus heb ik wel wat mee :D

Duhsjaak
7 augustus 2011, 09:12
Hi
Nee, zeker niet slecht en Tool vind ik persoonlijk nog heel best te pruimen ook. Ik heb hier alleen vaker de vraag gesteld wat nou de meerwaarde is van het naspelen van het werk van een held.
Dat klinkt misschien een beetje cynisch. Da's abslouut niet zo bedoeld.
Ik snap de lol van de gedachte dat je hetzelfde kunt als een held, dat het leuk is om techniekjes en snelheid te oefenen op een niveau dat je voorheen niet had etc.

Maar als je dat onder de knie hebt dan ga je daar toch iets mee doen? Een echte cover ervan maken, een eigen draai eraan geven, van hetzelfde lied en met dezelfde techniekjes een heel ander lied ervan maken.

Om een echte reactie te geven op jouw stuk:
Ik vind het een goed nummer, ik vind het knap dat je die trein min of meer in de rails weet te houden. En persoonlijk vind ik het publiceren van nagespeelde muziekjes een beetje saai. En toch hoop ik dat je ook een volgende poging weer post.

Vriendelijke groet, Gus