PDA

View Full Version : Fame snaren



Ziltoid
3 augustus 2011, 19:42
Ik zie op Musicstore Fame snaren voor 1 euro per pakje.
Heeft iemand die wel eens uitgeprobeert?

Ben zelf niet zo moeilijk met mijn snaren, dus vroeg me af of deze ook niet gewoon 'good enough' zijn.

Kijk uit naar jullie reacties.

grayfink
3 augustus 2011, 20:02
Ik heb die van Thomann wel eens gehad, ook 99 ct. Kreeg er vieze klauwen van (roest?). Geen lange levensduur qua klank ook, maar dat kan ook cognitieve dissonantie zijn omdat het verwachtingspatroon niet zo hoog lag. :D
Voor iemand als Wietse met tig gitaren is het een uitkomst.

wietse
3 augustus 2011, 20:20
Voor iemand als Wietse met tig gitaren is het een uitkomst.

inderdaad, ik bestel ze daar altijd in bulk, en heb ondertussen ook al een paar vaste klanten die ze weer bij mij kopen op rommelmarkten.
en die zijn er ook prima over te spreken.
ze zijn beslist niet slecht vind ik, nou speel ik niet zo vaak maar de gitaren die ik voor de handel heb zet ik ze ook altijd op en die krijgen soms heel wat te verduren op buitenrommelmarkten ( kinderen die er met vieze ijsco/patat vingers aan gaan trekken als je effe niet oplet) .
en ze worden niet snel zwart en ruw.

jan jansen
3 augustus 2011, 22:49
Ik zie op Musicstore Fame snaren voor 1 euro per pakje.
Heeft iemand die wel eens uitgeprobeert?

Ben zelf niet zo moeilijk met mijn snaren, dus vroeg me af of deze ook niet gewoon 'good enough' zijn.

Kijk uit naar jullie reacties.

Heb ze ook gekocht.Merk geen verschil met de fender snaren. Wel 7 euro goedkoper en met 8 tot 10 gitaren tikt dat aan,

jj

Epiphoneee
3 augustus 2011, 22:51
inderdaad, ik bestel ze daar altijd in bulk, en heb ondertussen ook al een paar vaste klanten die ze weer bij mij kopen op rommelmarkten.
en die zijn er ook prima over te spreken.
ze zijn beslist niet slecht vind ik, nou speel ik niet zo vaak maar de gitaren die ik voor de handel heb zet ik ze ook altijd op en die krijgen soms heel wat te verduren op buitenrommelmarkten ( kinderen die er met vieze ijsco/patat vingers aan gaan trekken als je effe niet oplet) .
en ze worden niet snel zwart en ruw.

Wietse, op welke rommelmarkten sta jij wel eens?

robert-gitarist
3 augustus 2011, 22:53
Volgens mij zijn het ook wel prima 'thuiskomers' voor als er tijdens een gig of repetitie eens een snaar breekt. Voor 99 cent koop je geen losse snaar. Losse 0.09 zit je toch al snel op 1,50.
Over de duurzaamheid kan ik niks zeggen. Ik ken de snaren verder niet. Ik gebruik bijna altijd Ernie Ball. Gaan lekker lang mee :)

budje
3 augustus 2011, 22:56
voor die ene euro is een keer meebestellen en uitproberen toch geen probleem?

The Unforgiven
4 augustus 2011, 05:06
Zijn absouluut niet slecht, laatst uit Duitsland 2 pakjes meegenomen, maar nu al spijt dat ik er geen 20 heb meegenomen.

arcane
4 augustus 2011, 09:53
Hmm, geen 011 :(

Edit

Zie net wel een setje 011 voor €2,50 en dan krijg je 8 snaren, extra hoge e en een b snaar.
bij de volgende bestelling ook maar eens een pakje proberen.

episua
4 augustus 2011, 12:51
Heb genoeg gitaren van mensen vastgehad waar deze goedkope snaren opzaten. Ik vind ze waardeloos. Zet voor de gein maar eens een d'addario of eb omwonden snaar erop naast de 'goedkope huismerk' snaren en moet je eens het verschil in output beluisteren. Daarnaast spelen ze gewoon stug. You get what you pay for' toch?