PDA

View Full Version : SPL Reducer



muziekschuur
3 augustus 2011, 16:33
Kent hier iemand de SPL reducer? Het is een voordelige attenuator van een gerespecteerde fabrikant. Ze maken ook de cabulator. Maar de SPL reducer is klein en relatief voordelig. Ongeveer 299 euro.

http://www.youtube.com/watch?v=OXs-U89QX84

muziekschuur
4 augustus 2011, 00:48
Niemand die deze SPL al aan de tand gevoeld heeft? Iemand met een cabulator misschien?

Lomeos
4 augustus 2011, 08:20
Interessante prijs. Ik heb zelf een Koch loadbox. Werkt perfect, maar vrij duur en met een vaste impedantie. Ik gebruik dat ding eigenlijk altijd.

muziekschuur
4 augustus 2011, 10:48
En met welke versterker mag ik vragen?

Lomeos
4 augustus 2011, 11:40
En met welke versterker mag ik vragen?

Ik heb een Vox AC30 en een Marshall JMP uit 1972. Beide zonder master volume en verschrikkelijk hard op het punt dat ze echt lekker klinken. Ik kan eigenlijk niet meer zonder dat ding. Beide versterkes zijn 16 Ohm, dus ik kan ze niet samen gebruiken, want ik heb maar één loadbox van 16 Ohm.

Ik heb ook een Loadbox van 8 Ohm die ik niet gebruik. Als iemand er een wil ruilen tegen een 16 Ohm versie

muziekschuur
4 augustus 2011, 11:57
De reducer is schakelbaar (4-8-16 ohm) . En omdat ie ook 200 watt aankan vind ik em interessant. Ik heb ook een 200 watt buizentop...

Als je een 8 ohm Koch hebt, heeft de versterker dan niet nog een uitgang? Of een 8 ohm tap op de uitgangs transformer? Misschien kun je die naar buiten brengen...

Wellicht kan Koch je vertellen hoe je de loadbox kan aanpassen aan 16 ohm? Of in hoeverre hij toch bruikbaar is?

Lomeos
4 augustus 2011, 12:36
De reducer is schakelbaar (4-8-16 ohm) . En omdat ie ook 200 watt aankan vind ik em interessant. Ik heb ook een 200 watt buizentop...

Als je een 8 ohm Koch hebt, heeft de versterker dan niet nog een uitgang? Of een 8 ohm tap op de uitgangs transformer? Misschien kun je die naar buiten brengen...

Wellicht kan Koch je vertellen hoe je de loadbox kan aanpassen aan 16 ohm? Of in hoeverre hij toch bruikbaar is?

Eigenlijk zeg ik het fout: de versterkers zijn inderdaad schakelbaar naar een andere weerstand (of in ieder geval de Marshall). Probleem zit hem in de speakers. Die zijn niet schakelbaar en bepalen de uiteindelijke impedantie.

Ik kan nog geen reviews vinden van de Reducer. Wel een heel interessant ding voor dat geld.