PDA

View Full Version : Probleem met schroefje op achterplaat van de versterker...



Taff
3 augustus 2011, 16:16
Hi,

Toen ik net de achterkant, die plaat, van mn buizencombo af wou halen en bezig was met die schroefjes er uit te halen bleef de laatste vast zitten en ik krijg hem er met geen mogelijkheid uit. Schroevendraaier of boor, niets werkt.
Heeft iemand dat ook eens gehad en hoe krijg je em eruit?

alvast bedankt :D

:soul:

iWishmaster
3 augustus 2011, 16:48
Is de schroef dolgedraaid? Is de kop versleten? Zit hij gewoon muurvast?

Taff
3 augustus 2011, 16:54
Hij zat muurvast, toen ben ik er met de boor op los geslagen maar ik denk niet dat ik hem kapot gedraaid hem of iets dergelijks

bass blom
3 augustus 2011, 17:23
maar dan kun je de plaat toch er af halen en de schroef aan de andere kant een mep geven? :chicken:

Taff
3 augustus 2011, 17:27
Nee die plank zit nog met 1 schroef vast en die moet ik er eerst uit zien te draaien



trouwens, das inderdaad een heule mooie custom les paul

Marc Oblivian
3 augustus 2011, 17:32
Als het roest is gewoon een beetje kruipolie. Even in laten trekken en dan proberen los te draaien. Nooit met een schroeftol: draai je de schroef meestal mee stuk doordat hij eroverheen schiet en de groef dus stukdraait.
Gewoon een goeie passende schroevendraaier/kruiskop.
Als hij overigens in gewoon hout zit, kan ik me niet voorstellen dat hij zo vast zit.
Wil het echt niet, dan kan je overwegen de kop eraf te knippen met een nijptang. Schroef wel stuk, maar hey: er zitten er nog meer...

bass blom
3 augustus 2011, 18:13
Nee die plank zit nog met 1 schroef vast en die moet ik er eerst uit zien te draaien



trouwens, das inderdaad een heule mooie custom les paul

maar als je schroef doordraait dan kan hij toch niet die plank vasthouden?
als alle andere 3? schroeven er al uit zijn.
zit de plaat dan niet gewoon wat vaak zo is een beetje geklemd?

ja, erg mooie les paul :chicken:

cluseau
3 augustus 2011, 19:37
Als het echt een hopeloos geval is kun je de kop eraf boren. Als je dan de achterplaat er af hebt steekt het restant van de schroef ver genoeg uit om hem met een griptang te pakken. De kans is wel aanwezig dat je het laatste stukje ook afbreekt. In dat geval de boel vlakslijpen met een dremeltje en in het vlakke deel gaatje boren waarna je nieuw schroefdraad kan tappen. Stukje huisvlijt maar het is goed te doen.

Frans.