PDA

View Full Version : Vox AC30 Combo of Head + cab



rudolf
3 augustus 2011, 11:13
Ik zit erg te gassen op een Vox AC30. Ik twijfel alleen of ik voor een head met cab ga of een combo. Ik heb nu een TSL 601 combo'tje en die vind ik al redelijk zwaar. Vandaar dat ik nadenk over een losse top met cab.

Ik heb de combo al een keer getest en die is me erg goed bevallen. (Custom Classic) Nou werd mij verteld dat de combo's beter klinken dan de head + cab. Is dit zo of is dit alleen een verkoop fabeltje. (op dat moment hadden ze geen head + cab)

Dus dat wilde ik even checken hier. Wat vinden jullie?

guitarguru
3 augustus 2011, 13:10
Ik heb zelf de head, een AC30CCH dus. Ik heb hem nooit naast een combo beluisterd, maar ik ben nu vrij om hem op diverse kasten/speakers te gebruiken. Dat vind ik een enorm pluspunt, plus de draagbaarheid.

Oh, hij klinkt in ieder geval te gek! Mooi warm clean en heerlijke smeuige overdrive sounds,

JeroenP
3 augustus 2011, 13:35
Ik heb sinds kort een ac30 cc2 combo met gsh12 speakers. Klinkt echt te gek! weegt wel ongeveer 1,5 ton. De 1x12 versie met neodog speaker is overigens ook een aanrader, klinkt zeker net zo lekker maar weegt een stuk minder.

Combo's zijn wel een stuk goedkoper 2ehands. Voor een head + cab ben je al snel 700/800 euro kwijt. Mijn combo was maar 500:)

De head heeft zoals guitarguru zegt ook een aantal voordelen. Is maar net wat je prefereert denk ik zo. Beiden opties klinken in ieder geval meer dan prima!