PDA

View Full Version : Deze amp vind ik dus echt geweldig.....Red Plate Star Dust



vinni
3 augustus 2011, 11:13
Ik loop niet meer zo snel warm voor versterkers.

Voor deze maak ik echter een uitzondering.
Wat een sound!

Ja...ik weet het....het is slechts een youtube-impressie.

Wel errug lekker!


http://www.youtube.com/watch?v=PTjl3XR5Z8Y&feature=youtu.be

Vinni

arjanb01
3 augustus 2011, 11:16
Geweldige amp idd. Wat zou die kosten ? 3K of meer ? Qua layout lijkt hij op een dumble OD+ of heb ik het mis ?

marc_o
3 augustus 2011, 11:47
Klinkt te gek hoor! Dat lampje gaat wel een klein beetje op de zenuwen werken, maarja, daar sta je toch met je rug naar toe...

vinni
3 augustus 2011, 12:14
Tja....dat ledje begrijp ik ook niet helemaal.

Lijkt inderdaad wel een beetje dumble-achtig....maar toch ook weer wat meer SRV.

Adviesprijs....$4700....slik......


Vinni

Remork1970
3 augustus 2011, 14:21
Maar da's in euro's dan weer wat minder he

Thomk
3 augustus 2011, 14:34
ja kom je nog steeds op 3000 euro + het zelfde als een mesa boogie V... misschien zelfs een road king...

Echter vind ik de versterker wel helemaal geweldig klinken dat ledje trek ik er dan wel uit.

arjanb01
3 augustus 2011, 15:14
Dacht ik al, 3000 euro +, dit geluid haal je ook uit andere amps eventueel in combinatie met pedaaltjes. Overpriced dus, naar mijn mening.

Tristan
3 augustus 2011, 15:38
Dat klinkt als een Hermida Zendrive, echt precies hetzelfde, precies die voicing, die sustain, maar ook die compressie helaas.
In een band blijft daar niks van over, hoor maar hoe hard die gast werkelijk staat t.o.v. de rest, een leuke solotoon krijg je er nog wel uit, maar rhythm wordt helemaal niks, dat gaat echt niet rocken.

robert-gitarist
3 augustus 2011, 16:21
Inderdaad wel een te gekke amp zeg! Ik vind die brownsound wel erg lekker klinken. Wat is dat trouwens voor een Fender strat die die knakker heeft? Wat een vies, oerlelijk ding zeg..:dontgeti:
Ik vind dat flikkerlichie wel knap vervelend. Waarom in vredesnaam z'n irritant lampje erin?!
Verder een lekker ampje. Volgens mij behoorlijk veelzijdig.

Orpheo
3 augustus 2011, 16:39
van wat ik begrepen heb is dat een zoveelste dumble-clone.

@tristan: vind je dat van dumble-clones in het algemeen, of alleen dit model? en welke amp zou jij dan pakken voor een smoothe, zingende leadtone, en ook nog eens een goed rhythm dat door de bandmix snijdt?

Tristan
3 augustus 2011, 19:02
Ik ben niet zo op de hoogte van de verschillende Dumble clones (heb er geen liefde voor, vind het te netjes), maar mijn opmerking was met name gericht op deze amp (in dit clipje dan weliswaar).
De Zendrive heb ik in levende lijve getest op twee verschillende amps, afijn, de overeenkomst met de sound van de amp in deze clip is naar mijn idee wonderbaarlijk groot, vandaar dat ik het noemde.
Een smoothe zingende leadtone met een goede rhythm die door de mix snijdt, dat is voor mij overduidelijk een Marshall Plexi (achtige) al of niet i.c.m. een pedaal en/of modificaties, maar ja, ik hou dan ook van een rocksound en niet van een sologod gitaarsound.

Rooker
3 augustus 2011, 19:57
Wow dat klinkt vett! Hij ziet mij er alleen wat te ingewikkeld uit.

Dat lampje is toch juist GAAAAF!! Normaal ziet geen mens wat je achter op het podium voor vette top hebt staan. Maar nu door dat knipperlichtje weet iedereen gelijk van afstand dat je een Red...........Uhhh:chicken:

Remork1970
3 augustus 2011, 20:59
Mijnheer Marshall had 't beter bekeken...

Dirk_Hendrik
3 augustus 2011, 21:34
Meine gute!
Sir Lancelot!, aka Little Lance! Klein wereldje!

Ofwel,
De sukkel die een Tonebender clone verkoopt met claims dat het z'n eigen ontwerp is, en de Amerikaanse DMCA wetgeving misbruikt in een poging te verhinderen dan mensen foto's posten van de inhoud van z'n effectpedaaltje.

Amp mag geweldig zijn, de demonstrateur is de grootste sukkel in tijden :soinnocent:

Nog los van de sippe wannabe setting voor deze vid....

Luke-wannabe
3 augustus 2011, 21:46
Ik was een beetje sceptisch, maar dit klinkt wel écht heel goed!

Tristan
3 augustus 2011, 22:46
Meine gute!
Sir Lancelot!, aka Little Lance! Klein wereldje!

Ofwel,
De sukkel die een Tonebender clone verkoopt met claims dat het z'n eigen ontwerp is, en de Amerikaanse DMCA wetgeving misbruikt in een poging te verhinderen dan mensen foto's posten van de inhoud van z'n effectpedaaltje.

Amp mag geweldig zijn, de demonstrateur is de grootste sukkel in tijden :soinnocent:

Nog los van de sippe wannabe setting voor deze vid....

Ik wilde het niet zeggen omdat het eigenlijk om de amp gaat, maar hij speelt naar mijn idee ook als een sukkel, wat een ongelofelijk fantasieloze gitarist is dat zeg.
Greg V (van wat Bogner clipjes) vind ik dan wel weer te gek.

Pepe
3 augustus 2011, 22:49
Dinges.. kan even niet op zijn naam komen maar is een forumlid, heeft een tijdje een RedPlate te koop gehad voor niet al te veel geld. Ik ben benieuwd of ie um nog heeft want hij heeft er best een tijd mee geleurd.

tillens
4 augustus 2011, 00:07
Ha mooi amp ja redplate. Leuk dat het nu pas onder de aandacht komt hier in ons kikkerlandje. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat iemand nu over Rheinhardt amps of Glaswerks gaat melden ;)

Luke-wannabe
4 augustus 2011, 03:59
Ha mooi amp ja redplate. Leuk dat het nu pas onder de aandacht komt hier in ons kikkerlandje. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat iemand nu over Rheinhardt amps of Glaswerks gaat melden ;)
Dat doe jij nu toch dan?

vinni
4 augustus 2011, 11:16
Vergeet even de demonstrateur......vergeet de prijs....

Geniet gewoon van de sound!

Hoewel ik dit fantastisch vind klinken denk ik niet dat ik snel
een trotse bezitter zal zijn......Toch de prijs ja.....

Vroeger wel eens wat dure versterkers gehad. Maar kan het nu prima vinden
met m'n twee TOL100's en mijn Ceriatone JTM45. Allemaal beneden de eur 1000.

Maar het blijft leuk!

Vinni

Tristan
4 augustus 2011, 13:31
Ha mooi amp ja redplate. Leuk dat het nu pas onder de aandacht komt hier in ons kikkerlandje. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat iemand nu over Rheinhardt amps of Glaswerks gaat melden ;)

Toevallig heb ik gisteren wat clipjes van Rheinhardt amps geluisterd met Greg V, vrij braafjes voor een Marshall achtige heb ik het idee, ik ben er niet echt van ondersteboven geslagen.
Orpheo was toch al bezig met een Glaswerks?
Klinkt beter dan de Redplate volgens mij, Bludotone idem dito.

Tristan
4 augustus 2011, 13:32
Ha mooi amp ja redplate. Leuk dat het nu pas onder de aandacht komt hier in ons kikkerlandje. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat iemand nu over Rheinhardt amps of Glaswerks gaat melden ;)

Toevallig heb ik gisteren wat clipjes van Rheinhardt amps geluisterd met Greg V, vrij braafjes en gecompressed voor een Marshall achtige heb ik het idee, ik ben er niet echt van ondersteboven geslagen.
Orpheo was toch al bezig met een Glaswerks?
Klinkt beter dan de Redplate volgens mij, Bludotone idem dito, en Two Rock natuurlijk.

muziekschuur
4 augustus 2011, 16:26
TOL100's ? Wa's da?

Guitarleon
4 augustus 2011, 16:35
wel een goede toon, maar jammer dat ie overpriced is en een ontzettend lelijk uiterlijk heeft. van een amp van die prijsklasse verwacht je toch wel een mooiere behuizing.. en die LED is echt absurd lelijk.

vinni
4 augustus 2011, 17:56
TOL100's ? Wa's da?

Egnater/rocktron TOL100.

Heb er nog eentje in de aanbieding.
Dat terzijde...;)


Filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=XA9Gu83wXh4

Vinni

a.c.
11 juli 2013, 09:09
Ach, redplate amps zijn geweldig. Ik heb al jaren een tweedyverb met geweldige cleane en beetje overdrive bloom. Ik heb verder tweed fenders supers en deluxes en super reverb enzo maar niets kan dit lekkere losse en duwende geluid benaderen. Vooral met strat of tele is het erg mooi. Als ik het geld had zou ik er een blackverb bijkopen.......

Pepe
11 juli 2013, 10:51
Er was toch een punt dat je hem wilde verkopen wegens teveel gain? Wat ik me trouwens best goed kan voorstellen, jumpbloezer dat je bent. :D

a.c.
12 juli 2013, 12:36
tja, hij blijft een soort van onhandelbaar, maar met redelijk trebly gitaren blijft de basistoon echt geweldig, al kan ik hem niet voorbij 3 zetten qua volume....

lauke_101
14 juli 2013, 09:06
Eerlijk? Ik vind het geen mooie sound. Helemaal dichtgesmeerd van de compressie, maar ondanks dat nog steeds rommelig laag. Haast fuzzy als hij aan z'n lage E zit :confused:

Kweenie, misschien is Dumble ook gewoon niet mijn ding hoor. Heb er nooit eentje in het echt gehoord, alleen een keer een Hermida Zendrive geleend. Kon ik inderdaad ook niet erg veel mee.