PDA

View Full Version : Vox ac30h2



6-string
3 augustus 2011, 10:57
Dag iedereen

Ik heb hier reeds vele topics gelezen over de Vox AC30's, maar ben er eigenlijk niet echt veel wijzer op geworden. Anyway, ik zou dus graag een nieuwe versterker kopen & heb hiervoor een budget van max 1300€ (liefst iets minder). En nu zag ik een VOX AC30 H2 ergens tweede hands staan, maar ik ken deze niet. Het zou een Handwired zijn, maar is toch anders als de HW series. Ik ga 'm dit weekend testen, maar had toch graag al iets meer geweten voor het testen. Iemand ervaring met deze amps?

Mocht het handig zijn om te weten, ik speel op een Telecaster en de sound die ik zoek gaat van mooie clean, clean met 'n randje tot vuile, rauwe overdrive (met pedaal eventueel).


Merci alvast!

arjanb01
3 augustus 2011, 11:19
Ik zou dan gaan voor een Fender Twin Reverb. Altijd klassebakjes en vreten pedalen. Nadeel, ze wegen nogal wat. Maar de sound is onovertroffen. Tweedehands ook prima te vinden.

humbucker
3 augustus 2011, 11:47
Vergeet die twin maar. Clean met een randje krijg je daar amper uit zonder gehoorschade. Dat doet die Vox trouwens ook beter dan eender welk pedaal. De AC30H2 komt uit de heritage serie, maar wat nu precies het verschil is met de AC30HW is mij niet echt bekend. Dat kan je waarschijnlijk wel terugvinden op de website van Vox.

Elixir
6 augustus 2011, 22:24
Er zijn wat verschillen tussen een H2 en een HW2. H2 bestaat deels nog uit printplaat of op printplaat gesoldeerd als ik mij niet vergis. Ook heeft de H2 standaard geen mastervolume (maar er zijn genoeg mensen die deze er later inbouwen). Ook zijn er per kanaal wat verschillen. Ik heb ze bij Maxguitar naast elkaar getest; de h2 klonk clean heel mooi vol, hw2 was iets opener naar mijn idee. 1300 euro is wel aan de dure kant voor deze amp 2e hands denk ik.

stratman1976
8 augustus 2011, 11:43
De H2 heeft channel I met een EF86 pre-amp en channel II met 12AX7. Bij de HW2 heten de kanalen "normal" en "topboost" met allemaal 12AX7's. Er zit er een mastervolume op die bypass-baar i en zit er geen standaard printpraat in, maar een handgesoldeerd turretboard. Verder zijn er nog een paar verschillen als basshift, brilliance knopjes en hot/cool modes. Zie de website. Op basis hiervan is moeilijk te zeggen of 1 van de 2 beter is dan de ander.

De H2 is gedeeltelijk handwired, maar dat wil niet zeggen dat ie per definitie minder is dan een volledige handwired amp. Dat lijkt mij vooral af te hangen van het ontwerp, de kwaliteit van de gebruikte onderdelen en de soldeerkwaliteiten van de werknemers. Een soldeerrobot lijkt me trouwens een stuk consistenter dan een soldeer-mens, maar dit terzijde. Het lijkt mij een goede amp, heb zelf de ac30HW head met cab dus weet niet hoe de H2 klinkt in verhouding, maar de HW-serie is i.i.g. erg dynamisch, open, warm en is aanslaggevoelig qua breakup! Dus als die H2 enigszins lijkt op de HW-serie, zou het wel zijn wat je zoekt denk ik. Ben benieuwd wat je er van vind

cardinal
24 augustus 2011, 16:23
Vergeet die twin maar. Clean met een randje krijg je daar amper uit zonder gehoorschade. Dat doet die Vox trouwens ook beter dan eender welk pedaal

Klopt helemaal, die twin (78 silverface) van mij is zeer moeilijk met pedalen en de vox vreet ze allemaal!

Ik heb trouwens een standaard topje van de korg lijn en daar ben ik zeer over te spreken.

Mitch
24 augustus 2011, 20:03
Zoals gezegd zijn de pre amps anders van opbouw. Het enige nadeel aan de H2 is, als je wat meer crunch wil, dat -ie geen mastervolume heeft. De HW heeft die wel. Het is overigens eenvoudig te modden hoor, heb ik ook laten doen. 1300E 2ehands, hmmm... ik ben even kwijt wat ze voorheen nieuw kostten. Ze waren destijds wel iets duurder dan de huidige HW serie.