PDA

View Full Version : Malekko LoFi Ekko 616 [nieuwe 616 versie]



DemolitionColorScheme
3 augustus 2011, 10:17
http://www.youtube.com/watch?v=VdB40MTs64Q
Ik had deze vorige week al gezien, maar zag hem hier nog niet genoemd. I like it. Ik vond de eerste 616 niet zo boeiend, maar dit klinkt lekker als een ietswat slecht gecalibreerde analoge delay.

DemolitionColorScheme
4 augustus 2011, 17:21
Niemand interesse in dit? Met al dat gekwijl op de 616 ... ?

vinni
4 augustus 2011, 18:25
De normale 616 vind ik wel lekker klinken.

Dit is niet zozeer een delay...
Als je puur een delay zoekt dan valt deze al snel af.

Vinni

DemolitionColorScheme
4 augustus 2011, 18:30
De normale 616 vind ik wel lekker klinken.

Dit is niet zozeer een delay...
Als je puur een delay zoekt dan valt deze al snel af.

Vinni
Dit is gewoon een delay hoor, haha. Okay, hij klinkt wat 'crustier' - maar dat vind ik dan weer interessant. Hij is nu ook weer niet zo apart dat hij niet fungeerd als 'delay'.

vinni
4 augustus 2011, 18:37
Heb nog een fototje gezien van de Malekko 919 op de summer NAMM.
Ben benieuwd wanneer die nou eindelijk eens gereleased zal worden.

Vinni

DemolitionColorScheme
4 augustus 2011, 18:38
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar!

onrust nv
5 augustus 2011, 12:32
Deze vind ik wel interesant.

DemolitionColorScheme
5 augustus 2011, 12:33
Deze vind ik wel interesant.
Inderdaad. Sowieso wat interessanter dan de reguliere 616.

onrust nv
5 augustus 2011, 16:01
Zodra ik weet wattie kost en waar te koop, ga'k'm halen.
Hij's niet te vinden op de malekko site.

soup
5 augustus 2011, 16:53
Klinkt lekker, ik zou er wel wat mee kunnen.

Buzzel
5 augustus 2011, 17:48
Ik vind deze versie helemaal niks. Ik ben blij genoeg met mijn gewone 616.

vinni
6 augustus 2011, 14:02
Enig idee trouwens wanneer de 919 komt en wat de prijs is?

Voor mij lijkt me dat de perfecte delay.

Vinni

DemolitionColorScheme
6 augustus 2011, 14:06
Enig idee trouwens wanneer de 919 komt en wat de prijs is?
Dat weet nog niemand. :)

DemolitionColorScheme
17 augustus 2011, 09:46
http://www.youtube.com/watch?v=KXRngbBe0bg

onrust nv
17 augustus 2011, 11:49
Ik hoop dat die lo-fi snel verkrijgbaar is.

DemolitionColorScheme
17 augustus 2011, 11:50
Gebeurt vast snel.
Crush the Button (http://www.crushthebutton.be/?lang=en) heeft meestal dingen al vrij snel. Je kunt ze ook alvast even mailen voor meer info.

Einzeln
16 september 2011, 13:49
Ik vind hem lekker klinken hoor!

onrust nv
16 september 2011, 15:19
Het zijn wel suffe demo filmpjes, Want er wordt alleen subtiel gebruik gemaakt van de delay.
Dus je kan niet zien wat dat ding allemaal in huis heeft.

Buzzel
16 september 2011, 20:08
http://digitaar-wil-ik.nl/ misschien dat die malleko lofi hier ook snel verschijnt?

Einzeln
16 september 2011, 20:18
Het zijn wel suffe demo filmpjes, Want er wordt alleen subtiel gebruik gemaakt van de delay.
Dus je kan niet zien wat dat ding allemaal in huis heeft.
Suffe demo?
Ik vind de PGS demo's, de standaard. Ze geven mij een goede indruk van wat het apparaat kan, en er is geen sprake van zelfbevlekkend geshred.

onrust nv
17 september 2011, 22:39
Suffe demo?
Ik vind de PGS demo's, de standaard. Ze geven mij een goede indruk van wat het apparaat kan, en er is geen sprake van zelfbevlekkend geshred.

Ik wil goed die BBD kunnen horen, en dat vind ik bij deze filmpjes erg lastig. Het klinkt allemaal net te netjes.

DemolitionColorScheme
18 september 2011, 12:07
Ik wil goed die BBD kunnen horen, en dat vind ik bij deze filmpjes erg lastig. Het klinkt allemaal net te netjes.
Te netjes?!
You'z crazy.

Einzeln
18 september 2011, 13:09
Ik wil goed die BBD kunnen horen, en dat vind ik bij deze filmpjes erg lastig. Het klinkt allemaal net te netjes.

Vuig. Dat is mijn beleving. Als jij dit netjes vind, zou ik wel eens een foto van je huiskamer willen zien.

onrust nv
18 september 2011, 22:19
Vuig. Dat is mijn beleving. Als jij dit netjes vind, zou ik wel eens een foto van je huiskamer willen zien.

Ik heb het pre-ampje van m'n computer opgeblazen met een powernoise DVD en het geluid over de koptelefoon is zo zacht dat je er nauwelijks iets van kan maken. Dus vandaar, maar dan zou je toch nog wel iets van vervorming moeten horen. Het geluid klinkt mij niet veel anders als de gewone 616.

DemolitionColorScheme
18 september 2011, 22:30
Het geluid klinkt mij niet veel anders als de gewone 616.
Dan is er toch serieus wat mis met jouw gehoor ... Check beiden clips, de eerste en die tweede en je zult toch zeker wel horen dat er een ringmod-like klank op de repeats licht en dat hij een iet-wat andere feedback-slope lijkt te hebben, iets meer bass cut.

Overigens, ik dacht dat jij al overtuigd was? Op pagina 1 zeg je nog dat je hem gaat halen zodra hij uit is.

Wel amusant dat Vinni zegt dat het geen 'normale delay' is en jij nu zegt dat hij te netjes is.

onrust nv
19 september 2011, 10:46
Wel amusant dat Vinni zegt dat het geen 'normale delay' is en jij nu zegt dat hij te netjes is.

Dat ringmod geluid komt toch omdat er ook nog door zo'n boss harmonist/pitchshifter ding wordt gespeeld? En ik zeg dat de filmpjes(op mijn redelijk gesloopte computer) erg netjes klinken. Ik heb toen hij net nieuw was er wat van gehoord(filmpje) wat wel lekker klinkt, maar daarna nooit meer een duidelijk genoeg filmpje gezien die ondanks het lage volume op mijn computer overtuigend klinken. dus wat dat betreft ben ik nog steeds van mening dat hij vwel een aanwinst is. Alleen met die promo filmpjes kan ik weinig.

DemolitionColorScheme
19 september 2011, 10:48
Dat ringmod geluid komt toch omdat er ook nog door zo'n boss harmonist/pitchshifter ding wordt gespeeld? En ik zeg dat de filmpjes(op mijn redelijk gesloopte computer) erg netjes klinken.
Nee? Gebruikt hij in heel die twee clips constant een pitchshifter? Nee. Goed luisteren, je hoort toch wel dat deze anders klinkt? Andy zegt het nog in de eerste clip dat hij bij langere delay tijds al helemaal ring-mod like klinkt met upper harmonics. Ik vind hem behoorlijk crusty. Wat versta jij dan onder een nòg viezere delay?

onrust nv
19 september 2011, 10:53
Nee? Gebruikt hij in heel die twee clips constant een pitchshifter? Nee. Goed luisteren, je hoort toch wel dat deze anders klinkt? Andy zegt het nog in de eerste clip dat hij bij langere delay tijds al helemaal ring-mod like klinkt met upper harmonics. Ik vind hem behoorlijk crusty. Wat versta jij dan onder een nòg viezere delay?

Nogmaals ik hoor het geluid erg slecht opmijn computer. Ik versta niet eens wat er gezegd wordt, want het geluid lijkt ergens bij japan vandaan te komen.

DemolitionColorScheme
19 september 2011, 10:53
Nogmaals ik hoor het geluid erg slecht opmijn computer. Ik versta niet eens wat er gezegd wordt, want het geluid lijkt ergens bij japan vandaan te komen.
Dan ligt dat aan je computer? Zet je geluid wat harder of sluit er headphones op aan ...

onrust nv
19 september 2011, 10:55
Dan ligt dat aan je computer? Zet je geluid wat harder of sluit er headphones op aan ...

Met koptelefoon heb ik ultra zacht geluid zonder koptelefoon geen geluid. Harder dan op z'n hardst zetten is dus niet mogelijk. Uit de koptelefoon komt volgens mij alleen nog maar line-out signaal(erg zachtjes dus).

DemolitionColorScheme
19 september 2011, 10:57
Met koptelefoon heb ik ultra zacht geluid zonder koptelefoon geen geluid. Harder dan op z'n hardst zetten is dus niet mogelijk. Uit de koptelefoon komt volgens mij alleen nog maar line-out signaal(erg zachtjes dus).
Geef het pedaal dan niet de schuld. Je bent dan gewoon naar iets aan het luisteren op de meest suffe manier.

onrust nv
19 september 2011, 11:02
Geef het pedaal dan niet de schuld. Je bent dan gewoon naar iets aan het luisteren op de meest suffe manier.

Bij andere demo's is er wel te horen wat er gebeurt(whetstone phaser, way huge ringworm, maxon ad-999 pro enz.) dus de filmpjes hebben er echt wel wat meetemaken. Dus vandaar dat ik de filmpje wat tam vind.

Mitch
19 september 2011, 11:03
Ja, dan maakt zelfs PGS flutdemo's :seriousf:

DemolitionColorScheme
19 september 2011, 11:03
Bij andere demo's is er wel te horen wat er gebeurt(whetstone phaser, way huge ringworm, maxon ad-999 pro enz.) dus de filmpjes hebben er echt wel wat meetemaken.
... deze is qua volume / etc. gewoon hetzelfde als de andere clips.

onrust nv
19 september 2011, 11:07
... deze is qua volume / etc. gewoon hetzelfde als de andere clips.

Maar wel met wat meer effect geluid. Want ik ben ook al filmpjes tegengekomen waar ik alleen als ik de koptelefoon hard op me oren duw ik heeel ver weg wat ruis die op de maat van de snaren plukker wat heen en weer wiebeld.

DemolitionColorScheme
19 september 2011, 11:12
Maar wel met wat meer effect geluid. Want ik ben ook al filmpjes tegengekomen waar ik alleen als ik de koptelefoon hard op me oren duw ik heeel ver weg wat ruis die op de maat van de snaren plukker wat heen en weer wiebeld.
Jongen ... je bent gewoon naar clips aan het luisteren met een crappy setup. Er is niks mis met de qualiteit van die filmpjes. Sterker nog, PGS leveren de hoogste standaard qua demo's die je momenteel op het internet vindt.

onrust nv
19 september 2011, 11:27
Jongen ... je bent gewoon naar clips aan het luisteren met een crappy setup. Er is niks mis met de qualiteit van die filmpjes. Sterker nog, PGS leveren de hoogste standaard qua demo's die je momenteel op het internet vindt.

Op het eerste moet ik je zeker gelijk geven, maar ik vind wel dat die PGS filmpjes niet erg heftig kwa effect zijn. Maar dat zal wel het gitaristen syndroom zijn. Want ik zie nergens dat de parameters echt FF helemaal opengegooid worden. Ik vind de filmpjes van bv death by audio of catalinbread altijd wel een stuk duidelijker.

DemolitionColorScheme
19 september 2011, 11:31
Op het eerste moet ik je zeker gelijk geven, maar ik vind wel dat die PGS filmpjes niet erg heftig kwa effect zijn. Maar dat zal wel het gitaristen syndroom zijn. Want ik zie nergens dat de parameters echt FF helemaal opengegooid worden. Ik vind de filmpjes van bv death by audio of catalinbread altijd wel een stuk duidelijker.
Je moet ook rekening houden met het feit dat PGS gear moet verkopen en om dan een volle 10min. je delay te laten oscilleren ... dat verkoopt gewoon niet. Het gros van populatie wil bruikbare sounds. Een delay is een delay. Ik hoor 'm duidelijk in die clips, of hij nu de mix geheel opengedraaid zou hebben of niet.

onrust nv
19 september 2011, 11:37
Je moet ook rekening houden met het feit dat PGS gear moet verkopen en om dan een volle 10min. je delay te laten oscilleren ... dat verkoopt gewoon niet. Het gros van populatie wil bruikbare sounds. Een delay is een delay. Ik hoor 'm duidelijk in die clips, of hij nu de mix geheel opengedraaid zou hebben of niet.

Hoe het ook zei ik heb een K computer die de PGS erg onduidelijk laat horen. Maar ze zouden natuulk wel eventjes die feedback knop open kunnen draaien om hem eventjes te laten oscilleren.

DemolitionColorScheme
19 september 2011, 11:40
Maar ze zouden natuulk wel eventjes die feedback knop open kunnen draaien om hem eventjes te laten oscilleren.
Als ik me niet vergis doen ze dat ook?

onrust nv
19 september 2011, 12:00
Als ik me niet vergis doen ze dat ook?

Die heb ik dan met vooruit spoelen gemist.