PDA

View Full Version : equaliser pedal ?



Thomk
3 augustus 2011, 09:12
Hoi,

heb inmiddels mijn geluid gevonden ben alleen nog niet helemaal tevreden.

Heb soms het gevoel dat mijn sound te schel klinkt. Als ik de presence van mijn versterker dan weer terug draai is hij weer te donker. Zo kan ik nog even door gaan.

Nu ben ik op internet een equaliser pedal tegen gekomen de Empress ParaEQ zou dit mijn probleem kunnen verhelpen?

Hoeft overigens niet van empress te zijn heb ik al gezien dat mxr,boss,ehx EQ pedalen hebben

Bedankt

DemolitionColorScheme
3 augustus 2011, 09:35
Okay, presence te hoog maakt het schel en dan weer terugdraaien te donker. Draai je teveel terug?

Thomk
3 augustus 2011, 09:43
Het kan best zijn dat ik dat idd doe maar omdat ik op relatief laag volume speel breekt de versterker niet open.

Heb de versterker een aantal keer op podia gehad dat heb ik er absoluut geen last van.

Ben dus eigenlijk vergeten te zeggen het is meer voor de thuis situatie. Als mn egnater renegade te laag staat moet ik de presence wel helemaal opendraaien om aanwezig geluid te krijgen. Jammer genoeg klintk dit dan weer te schel. Zelfs met een klein stukje terug draaien begint hij al meteen erg donker te klinken.

Liquid_Metal
3 augustus 2011, 09:50
Ik vraag me af of je dit probleem op kan lossen met andere controls, want het klinkt alsof het echt de presence knop is. Het zou wel kunnen dat de range voor jou bijvoorbeeld net iets te hoog is, waardoor je in- of wegdraaien je niet het gewenste resultaat geeft.
Maar het klinkt me eerder alsof je te extreem draait.

HaroldA
3 augustus 2011, 10:10
Heb je al eens andere speakers getest?

DemolitionColorScheme
3 augustus 2011, 10:14
Heb je al eens andere speakers getest?
Nou ja, als het alleen voor thuis is zou ik niet adviseren om gelijk de speakers te swappen, vooral als hij er live tevreden mee is. Een nieuw cabinet is ook een beetje overkill voor dit probleem.

Maar goed, als de presence knop echt niet voor je werkt, dan, ja, wellicht een EQ pedaal of je gehele EQ anders afstellen (omdat je dus ook op lager volume speelt moet je alles anders 'zien').

interessander
3 augustus 2011, 10:21
De presence is niet je enige control voor het hoog natuurlijk, ik zou het ook eens zoeken in de algehele balans tussen treble en presence.

HaroldA
3 augustus 2011, 10:23
Wat je ook zou kunnen doen is met een EQ de frequentie opzoeken die je aan wil passen en met die informatie naar een amptech stappen zodat hij de range van je bestaande knoppen aan kan passen.

Midwolda
3 augustus 2011, 10:34
BeamBlocker?

Edit: thuis zit/sta je vaak vlakbij de versterker. Juist dan is een BB lekker om die spike uit je oren te halen.

Edit 2: heb je de versterker al eens anders neergezet, speaker richting de muur enzo?

bass blom
3 augustus 2011, 10:36
als het alleen voor thuis is lijkt me zo ongeveer any para EQ geschikt.

Thomk
3 augustus 2011, 10:45
Heren,

Bedankt voor jullie reacties, er zit idd wat in als ik terug draai dat het niet het gewenste effect geeft( op laag volume ), Op hoog volume heb ik echt nergens last van.

Betreft met EQ pedaal frequentie opzoeken en daarna laten afstellen door een monteur.. Dit betekent wel dat mijn algehele prestatie van mijn versterker op luider volume ook weer anders is.. Of wordt dit dan juist alleen maar beter?
Het is meer dat ik graag met live optredens mijn versteker zo wil houden en op slaakkamer niveau het donkere uit mijn versterker haal.

De balance tussen Treble en Presence ... Helemaal mee eens echter als ik mijn presence terug draai en dus een donker geluid krijg, daarna de treble omhoog draai blijft hij te donker.

Ik kan begrijpen dat je nooit het zelfde geluid krijgt op laag volume dan op hoog volume. Maar als het geluid donker is vind ik het persoonlijk niet lekker om aan te horen.

Het lijkt me dus dat het een EQ pedaal wordt in combinatie met NIET extreem draaien ( wat ik hoogwaarschijnlijk wel doe).

Komen we op het volgende onderwerp; er zijn verschillende soorten EQ pedalen 7 bands, 10 bands en bijvoorbeeld de Empress ParaEQ met gewoon weer Hi/mid/low knoppen. Is hier nu veel verschil in?

Thomk
8 augustus 2011, 12:53
Zo dit weekend een EQ pedaal geprobeerd.

Meteen gekocht probleem helemaal verholpen!!

Bedankt

Tankman
8 augustus 2011, 13:06
Zo dit weekend een EQ pedaal geprobeerd.

Meteen gekocht probleem helemaal verholpen!!

Bedankt

Welke is het nou geworden?