PDA

View Full Version : Aarde Fender Telecaster



robert-gitarist
2 augustus 2011, 23:15
Hallo iedereen,

Ik heb laatst een MiM Fender Telecaster 50's classic gekocht. Ontzettend blij mee!:cheerup: yeah nog steeds ;)
Nou heb ik laatst een topic geopend waarin ik vragen had over het vervangen van de neckplate en brug. Neckplate is prima gelukt en ook het plaatsen van de brug. Maar, nu heb ik een vraagje over de brug.
Tijdens het los halen van de orginele brug viel het aarde draadje eraf toen ik het element eruit haalde. Maar nu weet ik niet precies hoe dit zit :seriousf: Ik ben wat dat betreft echt A-technisch :chicken:
Ik weet dat het aarde draadje met een clipje over het schroefdraad gaat van het schroefje van de brug single coil. Maar waar gaat het uiteinde heen van het aarde draadje? Deze is aan het einde uit elkaar geplukt en vervolgens bij elkaar gedraaid met een gaatje er door heen met het zelfde diameter van het schroefje van de brug single coil.
Kan iemand mij helpen? Spijt me zeer voor deze slechte uitleg maar ik heb geen flauw idee hoe ik het anders uit moet leggen. Misschien kan iemand er iets in herkennen... :seriousf:
Hier onder een slecht schetsje van de situatie...

Heel erg bedankt voor jullie hulp alvast :)
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/schemaTele.jpg

Mr.Fingers
2 augustus 2011, 23:17
dat kan daar, maar het beste is gewoon dat draadje vast te maken aan een van de 4 schroeven van de bridgeplate, die achteraan zitten.

FruscianteFan
2 augustus 2011, 23:19
Geen idee hoe het oorspronkelijk zat, maar je moet gewoon zorgen dat het uiteinde van dat draadje goed klem zit en vooral in contact staat met de brugplaat.

robert-gitarist
2 augustus 2011, 23:21
Okee, dus dat losse uiteinde van dat aarde kabeltje kan dus weer om dezelfde schroef heen als het andere uiteinde met clipje van dat zelfde draadje?
Ik ben namelijk z'n stupid asshole geweest om dat dus te doen, brug vast te zetten en vervolgens af te gaan vragen of ik het goed heb gedaan... :seriousf:

Jaja, je hebt ze in allerlei soorten en maten hahaha.

FruscianteFan
2 augustus 2011, 23:25
Achja ik heb vandaag uren ruzie met de aarde van m'n Jag gehad. Was me een gedoe!

Maar staat die schroef van het element wel in contact met de rest van de brug?

robert-gitarist
2 augustus 2011, 23:30
Haha gedoe he, de boel aarden :D Ik ben zelf echt een leek in electronica dus ik heb altijd zoiets, better save then sorry, toch even na vragen ;)
Is het gelukt met de Jag?

Yep, schroefje van de brug single coil heeft direct contact met de brug :)

robert-gitarist
2 augustus 2011, 23:41
Voor alle duidelijkheid, ik heb het nu dus zo zitten:

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/schemaTel2.jpg

FruscianteFan
2 augustus 2011, 23:45
Zoals je het nu hebt lijkt me weinig zinnig. Je wilt denk ik een draadje van de brug naar de aarde op bijv. de volumepot hebben...

En ja, is gelukt. Bleek dat ik de cavity zelf ook nog in contact moest laten komen met aarde... weer wat geleerd.

robert-gitarist
2 augustus 2011, 23:49
Tsja ik heb echt geen idee... Ik haal de schroeven los van de brug pick up, til de brug om hoog en donderd dat draadje vanaf. Het andere uiteinde van het draadje met clipje bleef natuurlijk netjes om het schroefje zitten.

MarkV
3 augustus 2011, 07:07
Tsja ik heb echt geen idee... Ik haal de schroeven los van de brug pick up, til de brug om hoog en donderd dat draadje vanaf. Het andere uiteinde van het draadje met clipje bleef natuurlijk netjes om het schroefje zitten.

Dat klopt ook met de MiM Tele's die ik uit elkaar heb gehad. De aarde ligt gewoon onder de brug vastgeklemt. Dat werkt in principe prima. Andere pickups hebben een metalen onderplaat, die via de schroeven automatisch geaard wordt.