PDA

View Full Version : mag het ietsjes minder zijn ( Vox AC15



Acdc
2 augustus 2011, 18:06
Hallo Netters.

Het is alweer eentijdje geleden dat ik hier mijn laatste topic heb gepost, Maar nu heb ik even een vraagje aan jullie,
Een half jaartje geleden ben ik 180 graden gedraait betreft het maken van muziek, voorheen speelde ik: ACDC,SAXON, IRON MAIDEN enz enz kortom heavy metal !!!

Nu ben ik door een andere muziekant in aanmerking gekomen met de blues, en speel nu o.a nummers van: ROBERT CRAY, JOE BONAMASSA, STEVIE RAY/ JIMI VAUGHAN, JIMI HENDRIX en KEB MO.

ook wil ik me wat meer in de funk verdiepen zoals The Tower of Power,

lijkt me duidelijk.

Ik heb mijn Randall verkocht en ik ben nu opzoek naar een mooi subtiel clean geluid, en natuurlijk een geweldige overdrive.
Nu ben ik zaterdag naar een lokale muziekshop geweest en daar hadden ze de VOX AC15 Classic custom staan ( 15 watt ) en de AC30 ( 30 watt )
aangezien ik daar midden in de winkel speelde heb ik hem niet op hoogwaadig volume gehad.


Mijn vraag is 15 watt buizen wel voldoende voor oefenen/kleine optredentjes, want zodra ik grote optredens heb word ik via de PA uitversterkt.

Het is namelijk niet de bedoeling dat ik straks niet boven onze drummer uitkom:P
Normaal gesproken zou ik voor de 30 watts gaan, maar die is circa 300 a 400 euro duurder, en voor vele onder ons is dat nog best wel veel poen.

daarnaast is een 15 watter veel lichter in het gewicht dan een 30 watter

alvast bedankt

tommus42
2 augustus 2011, 19:15
Ik zou voor de 30W gaan, klinkt ook goed met een paar watt, maar heb je genoeg vermogen eventueel.

Ijselrobo 07
2 augustus 2011, 19:17
15 watt is genoeg, zeker als het nog uitversterkt kan worden en voor het gewicht is het ook beter dan een amp met 2 speakers.
En zelf heb ik een 20 watt combo (Blackstar HT-20) en die mag ik bij optredens (altijd tussen de 50 en de 200 toeschouwers) niet eens harder zetten dan 10 uur.

Swampash
2 augustus 2011, 22:26
http://www.voxamps.com/custom/ac15c2/

ik zie dat er zojuist dat er een nieuwe ac15c serie met 2x12 uit is, misschien interessant?

humbucker
3 augustus 2011, 09:14
Het hangt er vanaf of je écht clean wil spelen op volume. Misschien dat je het met een rustige slaande drummer het wel red, maar spatje clean trek ik moeilijk met m'n ac15, met blue alnico overigens, icm strat en tele (low-output). Ik heb er altijd wel een randje aan, maar dat vind ik dan net weer lekker ;)

Hallie
3 augustus 2011, 11:51
ik zou voor de 30 watter gaan, destijds twijfelde ik ook, maar ik ben blij dat ik de ac30 mee naar huis heb genomen!

Als je er achter komt dat je met 15 watt net tekort komt, is het een heel gedoe om die te verkopen en dan vervolgens een ac30 te kopen.(ben je nog duurder uit).

Nobler
3 augustus 2011, 12:12
Ik zou de AC15 kiezen. Ik speel hetzelfde soort muziek als jij nu speelt. Ik was al verwend met een AC30 uit 1964, maar vond hem erg zwaar om te tillen en, omdat hij geen topboost heeft, kon ik er nooit hard genoeg op spelen om buizenvervorming te bereiken. Ik moest er dus volledig clean op spelen en de vervorming uit een tubescreamer halen. Prima geluid, maar toch zonde dat je de versterker niet gebruikt waar hij voor bedoeld is. Dus ging ik op zoek naar een kleinere, lichtere, minder luide versterker. Het werd de AC15 met Blue Alnico speaker. Geweldige versterker. Misschien spelen wij niet zo hard als het op mij overkomt, maar hij gaat nog steeds heel, eigenlijk veel te, hard. Ik kan ook deze echt niet vol open zetten. Ik kom gemakkelijk boven de drummer en de band uit (we hebben drie blazers, toetsen en een tweede gitarist...). Ook clean gaat het heel hard. Eerlijk gezegd is het verschil tussen de AC15 en AC30 helemaal niet zo groot. De AC15 is bijna net zo groot, niet erg veel lichter, en gaat bijna net zo hard als de AC30.

Acdc
3 augustus 2011, 14:29
http://www.voxamps.com/custom/ac15c2/

ik zie dat er zojuist dat er een nieuwe ac15c serie met 2x12 uit is, misschien interessant?

Heb vanochtend de Vox ac 30 getest en los van het feit dat hij geweldig klinkt moet je hem wel flink open draaien voor dat je een lekker randje krijgt.

helaas had hij geen ac 15 meer staan.

Die Vox ac15c2 Twin lijkt mij inderdaad wel gaaf maar er is vrij weinig info over deze amp te vinden. er staat 1 fimpje op youtube dat hij op het NANM staat.

volgens mij is hij ook nog niet in nederland verkrijgbaar of wel?
kan iemand mij vertellen wat deze versterker ongeveer gaat kosten?

Wabbie
3 augustus 2011, 14:39
Heeft de AC30 die je getest hebt geen mastervolume? De AC30 die ik ooit testte bij de American Guitarstore in Enschede had dat namelijk wel. Geen idee welke versie het was, het was iig zo'n speciale rode uitvoering.