PDA

View Full Version : DRAADLOOS



idono
9 januari 2002, 23:30
Heyz,

Weet iemand wat ik voor een draadloos systeem moet neerleggen???

Greetz Henk

jantje
10 januari 2002, 16:47
Ooit gehoort van feedback.nl?

Phizer
10 januari 2002, 19:39
Niet iedereen woont in de buurt van Rotterdam/Utrecht/Apeldoorn, of wil online bestellen, jantje......

Rectifier
11 januari 2002, 10:40
Dat verschilt nogal wat voor systeem je wil.

Je hebt ze met één antenne, maar ook met twee. Die zijn wel weer veel duurder.
Samson heeft ook zo'n kleine plug met antenne en zender inéén, die zijn niet zo heel duur.

Chiel
11 januari 2002, 14:48
Als je er één koop, koop dan een UHF true diversity (twee antennes). Deze zijn het minst gevoelig voor storingen en houden het originele signaal het meest intact. Het ligt een beetje aan je budget, maar de Sennheisser EW172 is momenteel hét systeem voor de serieuse gitarist (ong. €500). Heb je wat minder te besteden dan moet je de AKG WMS40 nemen (kost de helft van Sennheisser). Andere opties zijn er niet. Dan moet je gewoon doorsparen.
Ik heb zelf ook Samson's geprobeerd maar deze klinken wel erg 'dun' tov de boven genoemde merken. Vooral de Airlines klinken erg fout.

Greets, Chiel

LordRiffenstein
11 januari 2002, 16:01
Inderdaad, als je een bedrag van ongeveer 500 euro wil besteden zijn er enkele zeer goede mogelijkheden, niet alleen de Sennheiser is ok maar ook de Shure "The Guitarist" UT14 of the AKG WMS81 PT. De Samson Airline is ongeveer even duur maar heeft dus enkel een minizendertje dat je rechtstreeks in je gitaar plugt. AKG heeft nu een zelfde systeem "The guitar bug" maar ik heb er nog geen info over gevonden maar volgens de reclame die ik er van gezien heb zou die enkel werken met de ontvanger van de WMS40-reeks. Ik ben zelf aan´t uittesten welke van de eerste 3 ik ga kopen en ik ga waarschijnlijk de Shure nemen!

Greetz,

Yoeri

Chiel
14 januari 2002, 10:23
Het grootste verschil van de Sennheisser en de Shure tov de rest van de merken is dat deze het originele gitaarsignaal zo goed mogelijk in stand houden. Waar andere merken halsbrekende toeren uithalen om het zwakke verzonden gitaarsignaal weer op te peppen, zorgen de (duurdere)Shure en Sennheisser systemen ervoor dat het te verzenden gitaarsignaal simpelweg niet verzwakt wordt.

Zelf ben ik meer over de Sennheisser te spreken als over de Shure, simpelweg omdat de Sennheisser minder amperes vraagt waardoor de batterij langer mee gaat. Maar dit is eigenlijk ook bullshit, want bij elk optreden neem je toch een nieuwe batterij. Tweede motivatie voor mij is dat iedereen bij mij in de band sennheisserspul heeft, zodat we één centraal 'zendstation' kunnen gebruiken (lekker compact en gemakkelijk).

Succes met je keuze.

heavy
14 januari 2002, 16:09
ZEKER WETEN SENNHEIZER rullez
wij hebben ook alles (in-ear)(gitaar)
zeg maar alles wat draadloos kan van het merk wel geld maar dan heb je ook wat

heavy

ekkerman
15 januari 2002, 10:15
ik speel nu zo'n kleine 8 maanden met in ear monitoring en hoor ( omdat ik geen backline heb als ik met mijn duo /trio speel ) zo mijn direct in de mengtafel geplugde piezo en gt5 terug. en tevens uiteraard de zang en kan mij zodoende ook met tweede en derde stemmen mooi op het volume hiervan concentreren en "blenden " met de andere stemmen ik ben hier laaiend enthousiast over en zou het iedereen aanbevelen mits zij niet een band bevolken met luide drums en backlines op kleine podia want dan schiet je het doel een beetje voorbij denk ik ...

anoniem
15 januari 2002, 13:24
juist met een harde backline is in-ear
geweldig hoor dan komt het pas echt tot recht je hoort alles perfect op (laag) volume, ik als gitarist heb een sennheisser stereo in-ear met opmaat gemaakte doppen
(600=euro)3 weg systeem
en geen goedkope troep bv. van 160=euro

alleen er zit 1 nadeel aan je mist een beetje het live gevoel maar dat is dan ook alles!

gr. stef

Casey
8 februari 2002, 17:04
Ahhh , er is toch een discussie hier over draadloos systemen .
Ik kon gisteren hier niks vinden (ziende blind ) en heb net het Sennheiser EW 172 syteem gekocht .
Ik heb hem net getest en het geluid blijft prima .
Aan de reacties hier zie ik ook dat ik een goeie keuze hebt gemaakt .