PDA

View Full Version : Preamp voor IEM



christiaanguitar
2 augustus 2011, 15:31
Een vraagje:

Ik speel op het moment basgitaar en akoestische gitaar in een band. Ik ben van plan om binnenkort, zodra de financiën het toelaten, over te schakelen op in-ear monitoring. Voor de bas en ak. gitaar heb ik al een leuke preamp gevonden. Een Eden WTDI die zowel voor bas als ak. gitaar geschikt is. Ik plug bas of gitaar in de DI. XLR out gaat naar de PA. De overige line-out gaat naar mijn mixertje, waar ik m'n IEM inplug. Op dat mixertje heb ik mijn eigen signaal + de bandmix. Ik kan het dus precies regelen zoals ik wil. Geen wireless voorlopig. Misschien later.

Nu ben ik van plan om binnenkort een elektrische gitaar aan te schaffen. Ik heb het vroeger al gespeeld en weet dus ook wat ik lekker vind klinken. De typische Fender buizen-sound. Denk aan Fender Blues Junior, Blues Deluxe, etc. Zowel clean als overdrive.
Bestaan er preamps die dit geluid produceren? Ik ben eerlijk gezegd niet geïnteresseerd in modelling-apparaten zoals Line6 maakt. Het is het toch eerlijk gezegd 'net niet' en alle andere effecten en amps heb ik geen interesse in. Ik heb liever een echte preamp met een goede sound à la Fender.

Alle suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt,

Christiaan

jim__
2 augustus 2011, 15:54
Je zou in dat geval eens naar de Tech21 Character Blonde kunnen kijken. Is een analoog pedaaltje met speakersim, met voor zover ik heb kunnen zien erg lovende reviews.

http://www.youtube.com/watch?v=G6XK6khLaxM