PDA

View Full Version : Akkoorden vs Noten



katoenke
2 augustus 2011, 12:36
Beste,

Voor vele zal dit wellicht overkomen als een eenvoudig antwoord, of een nutteloze vraag maar ik weet het dus niet goed.
Ik heb een akoestische gitaar geleend van mijn buur, en ik ga er wat mee oefenen en spelen tot september. Als ik het dan nog zie zitte nga ik lessen volgen.

Ik had een boek geleend uit de bib met lessen in , dit is met notenbalken. Maar nu vroeg ik me af , heeft het nu om notenbalken te leren ? Of is het beter dat ik akkoorden begin te leren ? Ik wil geen klassieke gitaar leren .

Alvast bedankt.

Harald
2 augustus 2011, 12:43
Akkoorden kun je ook in noten (standaardnotatie) opschrijven. Als je noten gelijk mee leert kun je daar later best veel plezier van hebben. Ik zou wat eenvoudig melodiespel en akkoorden naast elkaar leren. Gewoon allebei doen dus.

Met wat simpele basisgrepen kun je al snel wat liedjes spelen. Maar uiteindelijk zijn veel partijen een combinatie van melodiespel en akkoordenwerk. En je hebt nu wel een idee wat je met die gitaar wilt, maar daar zou je over een jaar ook anders over kunnen denken. Dan wil je misschien ineens heel andere dingen spelen.