PDA

View Full Version : Nieuwe Hamer



ccc
1 augustus 2011, 20:41
Al een tijdje binnen, maar nu pas tijd voor foto's : Hamer Duotone USA

http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/hamers/DSCN2395.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/hamers/DSCN2412.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/hamers/DSCN2403.jpg

Agent_Smith
1 augustus 2011, 21:13
Heel nice! Congrats!
En de Hamer-score staat nu op? :)

macwilliams
1 augustus 2011, 21:18
Dat is wel een hamer die ik aan m'n gereedschapskist zou willen toevoegen.

Midwolda
1 augustus 2011, 21:31
Zo, dat ziet er uit als een serieus stuk gitaar zeg, prachtig!
'k Word altijd erg nieuwsgierig naar hoe zoiets nou klinkt...

De V
1 augustus 2011, 23:25
Ik kende Hamer wel, maar ik heb nooit de moeite genomen om er wat over op te zoeken.
Hoewel, deze gitaar heeft wel mijn aandacht getrokken.
Wat een cool concept, akoestisch en elektrisch in één gitaar.
Klinkt het ook een beetje of is het het allebei net niet?

rijsberman
2 augustus 2011, 00:08
Een piezo in een (semi)hollowbody snap ik. Maar waarom moet daar zo'n brug op? Dat doet zelfs Danelectro beter. En dat terwijl ze hun gitaren verder net zo bouwen als een deur uit de bouwmarkt.

Verder wel een erg mooie gitaar. :ok: Speelt ze net zo lekker als ze eruit ziet?

ccc
2 augustus 2011, 15:58
Heel nice! Congrats!
En de Hamer-score staat nu op? :)



77 Sunburst
78 Sunburst
78 Standard
80 Special
81 Vector
81 Prototype
92 T-51F
92 T-51
94 T-51 nashville
94 T-62
94 T-62
94 Duotone
94 Cruise Bass
94 Eclipse
95 Eclipse 12 string
96 Artist
96 Duotone Custom (de nieuwe)
99 Newport pro
02 Newport Korina
04 Studio Jr.
05 Monaco III
06 Studio Redwood
07 Special Korina
07 Talladega

24 stuks

ccc
2 augustus 2011, 16:17
Een piezo in een (semi)hollowbody snap ik. Maar waarom moet daar zo'n brug op? Dat doet zelfs Danelectro beter. En dat terwijl ze hun gitaren verder net zo bouwen als een deur uit de bouwmarkt.

Verder wel een erg mooie gitaar. :ok: Speelt ze net zo lekker als ze eruit ziet?


Brug is ontworpen samen met Ovation - zaten vroeger samen in New Hartford Conneticut.

En ja, ze speelt lekker - alhoewel ik een pickup swap overweeg - nu SD 59's naar SD Phatcats.

Agent_Smith
3 augustus 2011, 09:59
77 Sunburst
78 Sunburst
78 Standard
80 Special
81 Vector
81 Prototype
92 T-51F
92 T-51
94 T-51 nashville
94 T-62
94 T-62
94 Duotone
94 Cruise Bass
94 Eclipse
95 Eclipse 12 string
96 Artist
96 Duotone Custom (de nieuwe)
99 Newport pro
02 Newport Korina
04 Studio Jr.
05 Monaco III
06 Studio Redwood
07 Special Korina
07 Talladega

24 stuks

Haha, respect!
De eerste 6 (t/m de prototype) zijn mij wel zeer bekend en hangen hier in de buurt ook wel rond. De latere ken ik minder.
Hoe gaat het trouwens op dit moment met Hamer? Het valt me op dat ik in amerikaanse gitaarwinkels eigenlijk nooit Hamers zie. Ik heb veel winkels gehad, maar twijfel of ik er in totaal meer dan 2 of 3 heb gezien.

Orpheo
3 augustus 2011, 11:29
prachtige gitaar. echt schitterend!


volgens mij gaat 't Hamer redelijk voor de wind. ze bouwen volgens mij vooral op custom order, en of het dan echt een volledige custombuild is, of de 'standaard' specs, is om het even. ze distribueren weinig/minder naar winkels.

als ik het fout heb, hoor ik 't graag.

@CCC: jou collectie is de enige collectie waar ik jaloers op ben. alles van hamer; van 'les pauls' tot explorers, tele, strat, es335... het enige dat 'mist' is een dikke hollowbody ala de L5 en een sg ;) (geloof ik :D)

prachtige collectie. heb je wellicht een familiefoto?

Marc Oblivian
3 augustus 2011, 17:11
Ja, als ik er nog iets bijkoop dan zou het wellicht toch ook een Hamer worden. Of toch een witte Heritage LP Custom...(ik heb de zwarte al)
Mooi merkje hoor, Hamer....goede kwaliteit en je hebt wat aparts.....
Hier in Nederland alleen nog nooit in de winkel tegengekomen jammer genoeg...

ccc
4 augustus 2011, 09:44
prachtige gitaar. echt schitterend!


volgens mij gaat 't Hamer redelijk voor de wind. ze bouwen volgens mij vooral op custom order, en of het dan echt een volledige custombuild is, of de 'standaard' specs, is om het even. ze distribueren weinig/minder naar winkels.

als ik het fout heb, hoor ik 't graag.

@CCC: jou collectie is de enige collectie waar ik jaloers op ben. alles van hamer; van 'les pauls' tot explorers, tele, strat, es335... het enige dat 'mist' is een dikke hollowbody ala de L5 en een sg ;) (geloof ik :D)

prachtige collectie. heb je wellicht een familiefoto?

Het gaat niet zo goed met Hamer...

Hamer is een paar jaar geleden overgenomen door Fender - ze maken geen US productie modellen meer, alleen nog custom orders. In New Harfort is de productie is teruggevallen naar zeer laag niveau. De productie van high end Guilds & Ovations zit er ook - en wordt ook gemaakt door de mensen van Hamer.
Fender blijkt zich nu meer te concentreren op het verkopen van de "import" lijn die in China gemaakt wordt.


Familie foto komt ooit nog...
Nu zoek ik alleen nog een Newport 90 - maar dat wordt moeilijk.

Orpheo
4 augustus 2011, 12:37
Het gaat niet zo goed met Hamer...

Hamer is een paar jaar geleden overgenomen door Fender - ze maken geen US productie modellen meer, alleen nog custom orders. In New Harfort is de productie is teruggevallen naar zeer laag niveau. De productie van high end Guilds & Ovations zit er ook - en wordt ook gemaakt door de mensen van Hamer.
Fender blijkt zich nu meer te concentreren op het verkopen van de "import" lijn die in China gemaakt wordt.


Familie foto komt ooit nog...
Nu zoek ik alleen nog een Newport 90 - maar dat wordt moeilijk.

Echt?zonde.waarom zijn Ze ooit met fender t schip in gegaan?dit hadden Ze van n kilometer afstand aan kunnen zien komen...

r3active
4 augustus 2011, 13:36
echt heel vet ! super vet merk ook!

Epiphoneee
4 augustus 2011, 13:52
Toen ik de titel las dacht ik eventjes: Hé? :seriousf:

Maar zeker een mooie plank :ok:!

Jasper.
4 augustus 2011, 14:15
Mooi hoor,
maar waarvoor zijn die gaatjes in de backplate? Om iets af te stellen zo te zien, maar wat? Akoustische gedeelte ofzo?

ccc
4 augustus 2011, 14:24
Echt?zonde.waarom zijn Ze ooit met fender t schip in gegaan?dit hadden Ze van n kilometer afstand aan kunnen zien komen...


Hamer was al vele jaren eigendom van Kaman ( http://www.kamanmusic.com/ ) een van de grootste muziekproducenten ter wereld, en dat is overgenomen door Fender.
Resultaat is dat een nieuwe US Hamer nu 4-6 maand wachttijd is en de nieuwprijs zowat 30 % gestegen is.

vulvasonic
4 augustus 2011, 15:32
Super!
Eén van de mooiste Hamers die ik ooit heb gezien en zeker één van de meest veelzijdige. Ik krijg er een stijve plasser van!

Gefeliciteerd! :D

r3active
4 augustus 2011, 15:47
Hamer was al vele jaren eigendom van Kaman ( http://www.kamanmusic.com/ ) een van de grootste muziekproducenten ter wereld, en dat is overgenomen door Fender.
Resultaat is dat een nieuwe US Hamer nu 4-6 maand wachttijd is en de nieuwprijs zowat 30 % gestegen is.

kan je die US Hamers dan alleeen maar bij Hamer zelf bestellen?

jasses
4 augustus 2011, 16:05
Proficiat, het is werkelijk een plaatje! ook wel zeer benieuwd hoe dat klinkt.

Mijn hamer is ondertussen helaas de deur uit. Ik kan er nog steeds geen slecht woord over zeggen, maar had nu eenmaal geld nodig en zowel mijn tele als mijn lichaam waren me nipt iets dierbaarder om te verkopen.

ccc
4 augustus 2011, 20:35
kan je die US Hamers dan alleeen maar bij Hamer zelf bestellen?

Nee, bij elke Fender dealer..

ccc
4 augustus 2011, 20:39
Mooi hoor,
maar waarvoor zijn die gaatjes in de backplate? Om iets af te stellen zo te zien, maar wat? Akoustische gedeelte ofzo?

EQ voor de Piezo.
http://i3.photobucket.com/albums/y52/conrad5113/hamers/DSCN2410.jpg

ccc
26 november 2011, 23:28
Had een supergitarist op tour....
http://www.youtube.com/watch?v=6-9CwVTnww8

bass blom
26 november 2011, 23:32
op tour is op bezoek?
lekker eigen stijltje die gast!

YannickH
26 november 2011, 23:39
mooi hamer man!!!
veel speelplezier!

ccc
27 november 2011, 09:07
op tour is op bezoek?
lekker eigen stijltje die gast!

Had een paar optredens in België en verbleef bij mij..


http://johnpointer.com/