PDA

View Full Version : Nieuwe demo Tracin' Tracy



Little Jay
1 augustus 2011, 11:04
In het kader van de schaamteloze zelfpromotie, maar ook om te polsen en (liefst opbouwende ;-) kritiek los te peuteren, wilde ik hier de nieuwe demo van mijn souljazz, funk & rare groove quartet maar eens tentoonstellen (of moet ik zeggen ten luister stellen?)

Luister hier: http://tracintracy.bandcamp.com (alles gratis te beluisteren én down te loaden).

Het zijn vier zelfgeschreven nummers. Langzaamaan begint zich onze muzikale richting een beetje uit te kristalliseren (goede dingen komen snel gaat niet voor ons op, wij zijn meer die wijn die na jarenlang in de wijnkelder hopelijk steeds beter wordt....... ;-).

Het is volledig zelf opgenomen, vrij primitief zelfs, maar wel profi afgemixt door Best Trex studios (http://www.besttrex.nl).

Ben heel benieuwd wat het forum er van vindt,....... (Mocht 't bevallen: 13 augustus zijn we live te beluisteren in de Twee Spieghels in Leiden. En nu moet ik stoppen voordat de schaamteloze zelfpromotie op spam begint te lijken :D )

Harald
1 augustus 2011, 12:53
Klinkt wel lekker :) Wat is rare grooves?

Beetje new old stock muziek. Alleen dat negerkindje, met allemaal witmensen in de band ;)

Little Jay
1 augustus 2011, 14:13
Klinkt wel lekker :) Wat is rare grooves?

Beetje new old stock muziek. Alleen dat negerkindje, met allemaal witmensen in de band ;)

Dat negerkindje is mijn dochter, net 2 jaar geworden en al helemaal into papa's muziek.... ;)
(de Afrikaanse roots komen van mama, dat moge duidelijk zijn)

Van Wikipedia:

Rare groove is defined as very hard to source or relatively obscure soul or jazz music.[1] Rare groove is primarily associated with funk, jazz and pop, but is also connected to sub-genres including jazz fusion, Latin jazz, soul, R&B, northern soul, and disco.[2] Vinyl records that fall into this category generally have high re-sale prices. Rare groove records have been sought after by not only collectors and lovers of this type of music, but also by hip hop artists and producers.[3] Online music retailers sell a wide selection of rare groove at more affordable prices, offering fast downloads in digital format.[4] This availability and ease of access has brought about a resurgence of the genre in recent years.[4]

Harald
1 augustus 2011, 14:27
Zo kan een mens zich vergissen! Retro radio in huis dan :)

Little Jay
1 augustus 2011, 14:39
Haha! Don't worry..... Yep radio is zeer retro.... 1956 en in perfect werkende staat.
Heb wel een beetje zwak voor alles wat retro is, zo ook mijn muziek-smaak ;-)

Cubone
1 augustus 2011, 17:31
Hi,

Klinkt erg goed, een beetje funky jazz of zo. Alleen in dat eerste nummertje vindt ik dat de orgel, drums en bas af en toe een beetje het gitaarspel wegdrukken. Ik weet niet of dit komt doordat de gitaar sound te laag staat of de andere instrumenten te hoog...

Voor de rest vindt ik het gewoon goed. Schattig fotootje van je dochter
+ mooie retro radio = Vette album cover :supercool:


Groeten,

:ok:

Little Jay
1 augustus 2011, 21:04
Hi,

Klinkt erg goed, een beetje funky jazz of zo. Alleen in dat eerste nummertje vindt ik dat de orgel, drums en bas af en toe een beetje het gitaarspel wegdrukken. Ik weet niet of dit komt doordat de gitaar sound te laag staat of de andere instrumenten te hoog...

Voor de rest vindt ik het gewoon goed. Schattig fotootje van je dochter
+ mooie retro radio = Vette album cover :supercool:


Groeten,

:ok:

Thanx man!

Ja, dat van die cover zat ik ook al aan te denken.... ;-)

pasqual
2 augustus 2011, 00:05
Klinkt goed hoor, Jasper. Grooved goed! Voor een primitieve opname klinkt het toch erg profi. Zal ook wel aan de mix liggen maar als de basis niet goed is opgenomen kan hij mixen wat ie wil maar zal het nooit iets worden. M.a.w.: schijnbaar hebben jullie de basis toch goed vastgelegd anders had het nooit zo lekker geklonken als nu. Lekkere muziek.

Little Jay
2 augustus 2011, 07:52
Thank man!
Ja primitief betekent ook eenvoudig in dit geval en dat heeft toch wel goed uitgepakt.

Ik vind jouw zelfgebouwde strats overigens ook erg mooi klinken op jouw site...

Duhsjaak
2 augustus 2011, 09:46
Hi
Ken het genre wel.

Opbouwende kritiek?
- alles zit op zijn plaats
- retegoed gespeeld en opgenomen

Afbouwende kritiek?
- Ik weet dat deze muziek zo hoort, maar ik vind het te lief
- de gitaar mag welk iets meer bijten
- het orgel vind ik persoonlijk iets te hard

Overall gezeur?
Ik krijg een beetje het gevoel dat ik in de lift van de Bijenkorf sta.

Overall gejubel?
Volgens mij moet het niet alleen mogelijk zijn veel plezier hier uit te halen, maar dit moet ook tamelijk eenvoudig te boeken te zijn. Deze muziek kun je overal kwijt naar mijn smaak.
- winkelcentra
- feesten en partijen
- kleinschalige delen van evenementen/parkpop dingen etc.

Tralala, de vrolijkste lift van deze zomer!!!
Vriendelijke groet, Gus

Little Jay
3 augustus 2011, 13:33
Heel leuk commentaar Gus! Eerlijk en oprecht, daar hou ik van.

Tsja, dat brave... misschien moet ik maar toegeven dat ik gewoon een brave gozer ben ;-)
Het is wel eens een dilemma hoor, aan de ene kant hou ik van hele "cleane" jazzgitaristen maar aan de andere kant vind ik een wat vuilere toon wel beter voor deze muziek. Ik ben altijd aan het vechten met pedaaltjes, live vind ik dat wel ok, maar voor opnamen geven me die niet het juiste geluid. En m'n 40 watt Fender Blues Deluxe krijg ik niet op opname-volume aan de (eind-trap) oversturing, dus wellicht moet ik voor de volgende opname-sessie maar ergens een 15-wattertje scoren!