PDA

View Full Version : Hoi!



bassmastersteve
31 juli 2011, 15:22
Hey Allemaal,

Aangezien ik het idee heb opgevat een oude gitaar op te gaan knappen, leek het me handig om me hier maar eens aan te melden...ik heb het idee dat, als ik ergens vragen over heb, dit toch wel de plek moet zijn waar ik antwoorden kan vinden/vragen...

Ik heb onlangs gratis via marktplaats een gitaar weten te bemachtigen...het is een oude Vester stage series, dus niet echt een super gitaar, maar aangezien het mijn eerste poging tot verbouwen wordt, is dat ook wel fijn...

Ik ben eigenlijk bassist, en speel alleen thuis maar gitaar, om nummers te schrijven voor mijn band, dus het hoeft allemaal niet perfect te worden ook niet.

Het idee is om de body en headstock te schuren en te lakken met Zwart metallic lak, met een blauwe gloed...de nek ga ik niet teveel aan doen, alleen frets oppoetsen en goed schoonmakenn + olieën. De hardware (a.k.a. alle schroefjes en eigenlijk al het andere, wordt goud, inclusief de snaren!) En ik hoop dat ik de Floyd Rose die er op zit ook een beetje mooi kan kleuren zonder het te verkloten...Er zitten momenteel 3 elementen in (2 singles, 1 HB) waarvan ik 1 single weg ga halen en in die sleuf wil ik ledjes inbouwen. Er zitten 2 knoppen op (1 volume, 1 tone)...de Tone wil ik op een stand vastzetten en dan in de body verbergen zodat ik de opening in de slagplaat kan gebruiken voor een on-board tuner...
tot slot de slagplaat zelf: dat wordt een spiegel...

het grootste struikelblok zal worden de elementen...ik wil wel goede, maar niet teveel betalen, dus het zal een kwestie van ebay afspeuren worden...

al met al hoop ik hier alle antwoorden te vinden die ik straks nodig ga hebben...

grtz
stevo

Duhsjaak
2 augustus 2011, 09:35
Hi
Normaal ben ik niet zo van de voorzichtige, maar in jouw geval zou ik me eerst goed oriënteren. Als ik je verhaal lees, komen er als vanzelf allerlei vragen opborrelen. En ik ben bang dat als ik ze hier stel (en je geeft antwoord) dat ik je met mijn antwoorden te kort doe.

Ik stel dan ook voor dat je jouw bericht nog eens plaatst in de zelfbouw hoek. Daar zitten de stoere mannen en vrouwen (niet te vergeten) die prachtgitaren en bassen bouwen en die er vreselijk veel vanaf weten.

En die elementen zullen wel goed komen. Zo niet op Ebay dan toch bij een club als Guitarfetish. Voor mij zijn er ook twee elementen onderweg naar NL. Daar heb ik het wereldschokkende bedrag van € 50,00 ongeveer voor betaald inclusief verzendkosten. Dan weet je wat je koopt namelijk.

http://www.guitarfetish.com/GFS-Guitar-Pickups_c_7.html

Of plaats een oproep hier op het forum of iemand nog iets heeft liggen wat je zoekt en daar voor een nette prijs afscheid van zou willen nemen.

Veel plezier met je knipperlicht gitaar!!!
Vriendelijke groet, Gus

bassmastersteve
3 augustus 2011, 18:48
Hey Gus,

bedankt voor je reactie, die site ga ik eens even opslaan, denk dat ik daar inderdaad wel eens wat tegen kan komen. Ik zal binnenkort mijn post ook maar eens op die zelfbouw hoek zetten dan, wie weet krijg ik daar nog goeie tips...