PDA

View Full Version : Epiphone Valve Jr. buisjes?



BassAgent
31 juli 2011, 12:02
Ik heb zo'n Valve Jr. staan, heerlijk ampje, zit alleen 1 klein nadeeltje aan: ik vind dat-ie wel érg snel over z'n nek gaat. Zou dat op te lossen zijn door andere buizen te plaatsen? Er zit nu een 12AX7 in de voortrap en een Sovtek EL84 in de eindtrap (als ik me niet vergis).

guitarguru
31 juli 2011, 23:43
Vreemd! Bij mij blijft ie heel lang clean. Dat deed ie al met de stock Sovtek, maar ook nu met een nieuwe JJ EL84. Met wat voor gitaar (elementen) gebeurt dat dan? Volumeknop halverwege begint ie wat op te breken met mijn humbuckergitaren, en dat is al knetterhard hoor (voor thuis dan...). Wat voor speaker zit er aan? Wil ook wel schelen natuurlijk...

BassAgent
31 juli 2011, 23:58
Het is het combo, dus met de 8"(?) Eminence speaker erin. Het viel me voor het eerst op met m'n Epiphone Dot (met humbuckers dus), maar die heeft nog niet eens zo'n enorm hoge output. Zou 't buisje gewoon oud zijn? Ik heb 'm nog niet eens zo gek lang (anderhalf jaar ofzo, gebruik 'm niet superintensief)...

Midwolda
1 augustus 2011, 07:24
Google (http://www.google.nl/search?q=preamp+tube+gain+factor&hl=nl&safe=off&source=lnms&ei=Hzg2ToStGYbm-gbE4bmfDQ&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=1&ved=0CC4Q_AUoAA&biw=1034&bih=712) is your friend. ;)