PDA

View Full Version : Tosin Abasi



Luc-O
31 juli 2011, 00:17
Wie kent 'm? Ik ook pas sinds vandaag, maar vind hem wel te gek!

Redelijk gestoord dit, zit daar op z'n dooie gemakje en lijkend op één of andere gangster uit Dick Tracey de meest brute shit te spelen haha:

http://www.emgpickups.com/videos/emgtv_video/124

meul
31 juli 2011, 15:51
Jazeker,

Top muzikant, volgens mij is hij het brein achter Animals as Leaders.

Men heeft nogal de neiging om te blijven hangen bij de grote gevestigde namen maar er gebeurt heel veel moois op het moment.

Zelf ga momenteel ik helemaal leip op Ion Dissonance.

Abasi is Interessant om het neo kl solo gedoe mooi mengt met Meshuggah achtige riffs.

Tristan
31 juli 2011, 16:49
Ik kende hem al een tijdje, als je op google 8 string guitar intikt kom je al gauw bij hem uit, ziekelijk goed die gast, Wave of Babies vind ik echt te gek, met name de combinatie van Jazz/Fusion harmonieen en heavy riffs.

Luke-wannabe
1 augustus 2011, 00:38
Ja Tosin is te gek!! Ben ook helemaal leip van AAL. Toffe band. Heel sophisticated ook als je het mij vraagt :)

ShredTallicA
1 augustus 2011, 01:29
AAL is zijn solo project, aangezien hij het 'te egoïstisch' vond om ergens zijn naam op te plakken :soinnocent: Heb hem live mogen aanschouwen in NYC en hij was door een partij foutloos aan het spelen zeg!

Luke-wannabe
1 augustus 2011, 14:10
Animals is inderdaad in eerste instantie allemaal Tosin Abasi. Alhoewel Misha Mansoor (ook wel bekend als de founder, producer en gitarist van Periphery) als producer van die plaat ook een hoop heeft geschreven. Maar inmiddels is het wel echt een band, hoor. De tweede plaat gaat ook gewoon opgenomen worden met Navene Koperweis op drums en Javier Reyes op gitaar.
Daarom zou ik het toch niet echt een soloproject noemen.

Hoogie
1 augustus 2011, 21:32
Hij speelt 16 september in het voorprogramma van BTBAM in de melkweg

Tristan
2 augustus 2011, 18:13
Alleen jammer van dat BTBAM dan, dat vind ik niks, veel te standaard.

Luke-wannabe
3 augustus 2011, 00:28
Lekker boeiend! Ik ga waarschijnlijk wel hoor! Gewoon alleen Animals kijken!

TimmyNL
4 augustus 2011, 11:37
AAL kan beter met Periphery hier in nederland komen met bijvoorbeeld Tesseract en Scale The Summit er nog bij, allemaal rete technisch maar toch niet zo bruut als BTBAM.

Denk dat er dan ook meer volk op af zou komen

Edrington
11 augustus 2011, 02:54
Lekker boeiend! Ik ga waarschijnlijk wel hoor! Gewoon alleen Animals kijken!

Wow, toch? Ik wil ook horen!

ShredTallicA
11 augustus 2011, 14:45
Heb hem in new york al eens live gezien en ik ga zeker proberen het weer voor elkaar te krijgen :rockon:

Hoogie
11 augustus 2011, 19:22
Ik ga tosin iig bekijken. ik heb de kaarten al binnen.:blast:

Tornodos
12 augustus 2011, 18:54
Weet niet zeker of ik naar Melkweg ga. Ik heb een hekel aan BTBAM maar hou van AAL.