PDA

View Full Version : Roland VG-88



niels5150
26 mei 2003, 10:02
Hoi, Ik wil al tijden zo'n soort bak om lekker aan de knoppen te draaien en coole geluiden te maken! Heeft iemand ervaring met deze apparaten? Is hij veel beter dan de VG-8? En er schijnt een V2.0 van te zijn uitgekomen! Hoe zijn de gitaar en amp sims? ben benieuwd wie er zo'n apparaat heeft!

Negative K3 fan
26 mei 2003, 16:02
guitar synth lijkt mij ook erg tof, als jimi hendrix nu had geleefd had hij er waarschijnlijk op gespeeld :smile:

e_lukather
26 mei 2003, 21:38
Ěk heb wel een GR-33... VET MAN

Maar heb je het wel nodig? Piano spelen,blazer sectie na doen,drummen op je gitaar,viool spelen of een Fender Rhodes na doen. Tis wel KOEL! Ik heb gekocht puur omdat ik het kicken vond. Je Geilt er gewoon op. Enne...vergeet niet dat je een Xtra pickup moet halen. Koste me €150,00

Verder wel leuk speelgoed.

Negative K3 fan
26 mei 2003, 22:23
dat lijkt me jusit het gave, met zo'n synth systeem kun je alles triggeren, kun je zelfs een gitaar terrorcore kwintet opzetten, dat lijkt me best wel gaaf op zich, dance maken met gitaren, ultra gave en unieke live act, ipv iemand die plaatjes staat te draaien of iets deergelijks gewoon een paar lui die over het podium lopen enzo. Zou een opleving zijn in die hele scene.

Ic3gl0vE
26 mei 2003, 22:29
ik heb liever een keytar dan een gitaarsynth

een keytar is zo'n keyboard dat je om je nek hangt... kun je ook een synth mee aansturen. pianogeluiden en alles uit een gitaar vind ik echt verschrikkelijk

Negative K3 fan
26 mei 2003, 22:33
op zich leuk, maar ik kan geen keyboard/keytar spelen, wel gitaar (y) en gitaar is ooks toer dan zie je mensen denken van w000000t.

e_lukather
26 mei 2003, 22:53
Ben ik mee eens. En mensen komen achteraf wel ff vragen wat dat ene geluidje is. En dan zeg je met een big smile... Dat was ik :grin:

niels5150
27 mei 2003, 20:01
Ik weet niet of jullie het weten, maar de VG88 is geen synth! Het is een moddelingapparaat, die gitaren, versterkers, effecten en luidsprekers nabootst. Er zit geen vertragin op, omdat het hexafonisch element niet naar midi geconverteerd hoeft te worden in tegenstelling tot de gr33 gitaarsynt. Je kan dus geen piano spelen met dat ding. Maar wel met een druk op de knop van een les paul met humbuckers in open d stemming naar een strat of tele met een ac30, ik noem maar iets. En dat weten een hoop mensen niet, en daarom wordt hij volgens mij ook niet zo goed verkocht, want het apparaat is helemaal te gek. Ik ga hem zaterdag halen. 2dehands.

Gr niels

Negative K3 fan
27 mei 2003, 20:05
dat wist ik, maar dat apparaat heeft ook midi out/in/weetikveel en meer fincties dan alleen die simulaties?

niels5150
27 mei 2003, 22:07
wel midi in en out, maar das alleen voor sysex data etc. maar stuurt geen gitaarsignaal in midi uit ofzo. Dan moet je een gr33 kopen. Maar een synth trekt me niet zo. Je kunt er wel wat synth-achtige geluiden mee maken, maar het is geen midi!

e_lukather
28 mei 2003, 11:46
Ik kocht de GR33 eigenlijk een beetje omdat Pat Metheney er ook 1 had. :-D