PDA

View Full Version : Vraagje Ovation



robert-gitarist
29 juli 2011, 22:10
Hallo iedereen ;)

Al sinds een paar jaar liep ik al flink te gassen op Ovations. Eindelijk was ik vandaag in de gelegenheid om een te kopen!! :mmmm: Het is een tweedehands exemplaar van het type Celebrity CC 157. Gemaakt in Korea en natural finish :) *helaas nu geen foto's*.
Wat ik overigens een fraai detail vind, is het houtwerk in de hals. Er liggen van die ruit vormige markers in ipv. ronde *pearl* dots. Nice!!

Dus ik mag weer in dit stukje forum posten :seriousf:

Affijn, de vraag. De gitaar is goed gebruikt de afgelopen jaren. Volgens mij is de finish een beetje glossy natural (volgens mij maakt Ovation verder geen mat kleurige gitaren, tenminste niet van deze serie) maar door de jaren heen flink mat geworden. Ik den kdat de vorige eigenaar of eigenaren hem nooit gepoest hebben. Ik zie hier en daar een glimmend stukje. Nou wou ik hem oppoetsen met Dunlop 65 guitar polish maar de gitaar word er absoluut niet glimmender van! Spul van Dunlop ligt het zeker niet aan want die gebruik ik ook voor de rest v/d gitaren zonder problemen.

Is er een manier hoe ik mijn Ovation wel schoon kan krijgen? Beetje lastig probleem om uit te leggen maar misschien dat iemand het toch snapt ;) Ik heb namelijk ook wel eens wat gelezen ofzo over de body in olien?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Prettig weekend.

Robert.

LaurentB
29 juli 2011, 23:49
Hmm, ik weet het zo niet. Als je hier geen antwoord krijgt kun je je vraag ook eens in Zelfbouw posten, daar zitten meer gitaarklussers. Héél voorzichtig zou het misschien met Commandant nr 4 (autolakpolish) kunnen, maar ik weet niet hoe riskant dat is mbt tot het volkomen wegpolijsten van de lak. Ik heb het wel gelezen als methode voor een zelfbouwgitaar, dus eigenlijk zou het wel moeten kunnen.

robert-gitarist
30 juli 2011, 00:00
Laurent, bedankt voor je reactie!

Aan commedant had ik ook al gedacht maar min of meer als laatste middel aangezien het wel redelijk grof is. Misschien dat ik eerst eens met een ontvetter aan de slag kan gaan. Misschien dat dat iets helpt. Maar goed, ik wacht nog even de antwoorden af.
Misschien is Cif schuurmiddel ook nog een idee...

LaurentB
30 juli 2011, 09:35
Nou, Cif lijkt me grover dan Commandant. Commandant is bedoeld om een hoogglans op autolak te bewerkstelligen, Cif om je wastafel mee schoon te schrobben. Let ook op met ontvetters dat ze je lak niet aantasten.

robert-gitarist
30 juli 2011, 13:54
Klopt, maar Cif is zeker niet grover dan Commandant. Anders poets je namelijk de glazuurlaag van de wastafel etc eraf he ;)
Maar goed, ik wacht voorlopig nog even om met dit soort middelen aan de slag te gaan.

BobvanKempen
4 augustus 2011, 01:40
Klopt, maar Cif is zeker niet grover dan Commandant. Anders poets je namelijk de glazuurlaag van de wastafel etc eraf he ;)
Maar goed, ik wacht voorlopig nog even om met dit soort middelen aan de slag te gaan.

Eerst met gewone allerdaagse afwasmiddel de boel goed ontvetten. Dan met glassex eroverheen , works for me everytime.

Buzz
7 augustus 2011, 16:48
GEEN Glassex!! dit bevat siliconen. Als je ooit nog iets met je lak wil en er zit siliconen op, vergeet het dan maar. Krijg je er nooit meer af! Commandant is misschien een mogelijkheid. De laklaag van de goedkopere Ovations is behoorlijk dik. In dit geval een voordeel.