PDA

View Full Version : Fender Blues Junior Tweed of Blackstar HT-5R ministack



LeNick
29 juli 2011, 21:37
:B

Ik heb mijn Fender Hot Rod Deluxe voor de zomervakantie verkocht omdat ik me op een gegeven moment niet meer comfortabel voelde met (vooral 's avonds) spelen vanwege overlast voor de buren (met een kindje). Ze konden hem af en toe horen toen ik het vroeg, maar vonden het geen probleem (maar ik wel). Ik kon hem niet verder opendraaien dan 1 of 2 terwijl die pas bij 4 echt mooi vol werd in my opinion..

Hoewel het tot die prijsklasse wel mijn droom amp was, toch maar verkocht en besloten in de zomervakantie na te denken over een nieuwe..

Eerst dacht ik vooral aan de Blackstar HT-5, toen zag ik de HT-5R..
Maar toen hoorde ik de Fender Blues Junior Tweed versie (en het verschil tov de normale)..

Aangezien ik eigenlijk een sound zoek als SRV, John Mayer, Jimi Hendrix, Clapton.. ben ik wel een beetje sceptisch voor een Blackstar, aangezien genoemde artiesten meer naar Fender clean neigen..

Daarentegen komt er binnenkort weer een nieuwe gitaartje voor me uit Amerika, een Frankenstrat.. Dus wat betreft die gitaar had een Blackstar me wel weer wat geleken :seriousf:

Nu de vraag aan jullie, wat zouden jullie doen? Ikzelf denk aan deze voordelen

Blackstar
+ Cool zo'n ministack
+ Vette overdrive channel als je het mij vraagt

Blues Junior
+ Toch meer mijn sound denk ik (??)

En dan laatste vraag, de Blues Junior is 15 watt, de Blackstar 5 watt, zouden die beide beduidend zachter zijn dan mijn Hot Rod?

Sorry dat het lang werd, heb ik altijd last van :mad:

Thanks!

bass blom
29 juli 2011, 22:00
als ik je zo hoor zou ik voor de fender gaan
(ik hou het kort, doe ik altijd)

LeNick
29 juli 2011, 22:07
Ik neig er ook naar. Maar het probleem van de Fender BJ, hij moet uit Amerika komen.. Hier zijn de Tweed's amper tot niet te krijgen..

Probleem daarvan is de stekker.. Dacht zelf dat er wel goedkope verloopjes oid voor waren, maar ik lees nu op internet gemengde verhalen..

TimS
29 juli 2011, 22:11
Stekker is het probleem niet, maar de spanning wel. Amerika is 130V (?), Europa rond de 220V.

nico verduin
29 juli 2011, 22:12
Ik neig er ook naar. Maar het probleem van de Fender BJ, hij moet uit Amerika komen.. Hier zijn de Tweed's amper tot niet te krijgen..

Probleem daarvan is de stekker.. Dacht zelf dat er wel goedkope verloopjes oid voor waren, maar ik lees nu op internet gemengde verhalen..Nou het is niet de stekker hoor. Als hij uit de US komt en het is geen export versie, dan heb je iets teveel spanning uit het net (ongeveer zo'n 110V). Als je mazzel hebt springt de zekering. Als je pech hebt, fikt de trafo uit.
Opties:
- andere voedingstrafo in laten bouwen en een normale EU stekker erop.
- Verhuistrafo (230V -> 110V); nadeel is extra gewicht.

LeNick
29 juli 2011, 22:37
Ik gok dat de tweede optie goedkoper is of zit ik daar mis? Sinds ik (de komende jaren) niet in een band speel is wat extra gewicht niet erg.. Hoeveel kost zo'n trafo gemiddeld een beetje?

fuchs
30 juli 2011, 19:28
Ik heb de Blues Jr tweed en die gaat ook nog erg hard...
Én ook ik heb buren met jonge kinderen...

remmiedepemmie
31 juli 2011, 00:19
Is die FBJ deze?

http://www.thomann.de/nl/fender_blues_junior_iii_ltd_tweed.htm

LeNick
31 juli 2011, 00:51
Is die FBJ deze?

http://www.thomann.de/nl/fender_blues_junior_iii_ltd_tweed.htm

Ja, krijg nou wat! Dat is goed nieuws zeg!! Hoe kom je aan die link? Als je gewoon Fender Blues Junior intikt krijg je die totaal niet!

Hoop dat dit geen foutje ofzo is!! :cheerup:

bass blom
31 juli 2011, 00:51
ehm..
Waarschijnlijke levering op 24.08.2011

LeNick
31 juli 2011, 00:59
Ja, maar dat zou geen probleem zijn nog 3 weekjes wachten.. Of bedoel je dat het jou lijkt dat het om die reden geen foutje kan zijn? Vind het zelf opmerkelijk dat die er niet tussen staat als je het intikt bij de search..

Nobler
1 augustus 2011, 12:07
Thuis spelen op lekker volume is altijd een probleem. Een flinke buizenversterker kan thuis eigenlijk niet. Mijn oplossing voor meespelen met CD's is om gewoon een klein transistorversterkertje met mastervulume of regelbare gain te nemen, die kun je op zéér laag volume al lekker laten oversturen. Dat kost heel wat minder dan een attenuator. Ik realiseer me wel dat dat voor nogal wat mensen niet goed genoeg klinkt. Voor hen heb ik eigenlijk geen alternatief.

muziekschuur
1 augustus 2011, 12:55
De egnater rebel 20 heeft een attenuator. Ik denk dat dat je heel goed kan helpen. Er zijn ook andere Egnaters die dingen hebben als een record uit die dus aan kan staan terwijl de amp op stand by kan staan. Sluit je dus aan op je stereotoren, koptelefoon eraan en snachts zachtjes spelen...

Op de verschillende Egnaters zitten verschillende features die je na kan gaan. Maar alles optellende, die Fender tweed is waarschijnlijk nog steeds te luid. Een attenuator kan dat voor je oplossen.

Een andere oplossing is de Koch pedaltone. Die heeft een half watt output. Dus die kan direct een koptelefoon voeden of een 10 inch speaker...

muziekschuur
1 augustus 2011, 13:07
http://www.thomann.de/nl/fender_blues_junior_iii_wvw_ltd.htm

bass blom
1 augustus 2011, 15:04
2e hands rooie :p

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=145653

LeNick
1 augustus 2011, 19:45
2e hands rooie :p

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=145653

Wow.. Ik weet niet hoe ik je kan bedanken voor je oplettendheid!!! Dit maakt m'n dag. Hopelijk krijg ik snel reactie :cheerup:

thanks!!

bass blom
1 augustus 2011, 19:49
ja die ziet er wel gaaf uit hè? :D

LeNick
1 augustus 2011, 19:59
Het was zelfs degene die ik nog liever wilde dan de Tweed. :seriousf: Wist alleen niet dat die uberhaupt ooit was uitgegeven in Europa. Dacht dat ze USA Only waren.

bass blom
1 augustus 2011, 20:00
ok vet man, zal duimen voor je dat je hem mag krijgen :cheerup:

TimS
1 augustus 2011, 21:02
Die rode ziet er wel beter uit als een zwarte. Hij zal ook veeeel beter klinken dan zo'n HT-5 :)

LeNick
1 augustus 2011, 21:11
Zo, ga hem woensdag halen! :cheerup::cheerup:

fuchs
1 augustus 2011, 21:35
Ik heb de Tweed met de Celestion V30 speaker. Heerlijke versterker, ga je geen spijt van krijgen!

LeNick
1 augustus 2011, 22:05
In de Red Texas zit ook de Celestion V30, vind ik zelf nóg iets lekkerder klinken dan de speaker in de Tweed. Dus wat dat betreft hetzelfde als jou, weet niet of de rest eigenlijk nog iets anders is. http://www.youtube.com/watch?v=uYRaYMPEktU Heerlijk geluid!

Kan niet wachten op woensdag! :seriousf:

bass blom
1 augustus 2011, 22:55
ha mooi man :lp:

munkie
2 augustus 2011, 14:39
Beetje te laat al, heb geen internet momenteel :mad:

Ik heb de Fender HRD met reissue Jensen speaker, en de Blackstar HT-5 met een Marshall 1922 2X 12 kast. Hele verschillende beestjes. De Fender klinkt heerlijk clean, ook op huiskamernivo. Overstuurd moet je idd de master verder opzenzetten en dan gaat ie HARD. De Blackstar begint pas te komen met een goede 2X 12 en liefst zelfs 4X12 kast eronder. 1X10 of 1X12 dan klinkt ie te dun. Geweldig overdrive geluid op een laag pitje, veel sustain. Volumeknop terugdraaien dan cleant ie mooi op. Cleane kanaal is wat minder, heeft niet zoveel headroom. Galmpje in de effectlus doet wonderen.

bass blom
6 augustus 2011, 07:56
hoe is dit afgelopen?

Tonepro
8 augustus 2011, 18:22
voor de gene die nog geintresseerd zijn in een fender blues junior tweed uit amerika ik heb hier nog een mercury magnetics trafo liggen die je er dan ik kan laten bouwen kijk hier naar mijn advertentie op MP http://link.marktplaats.nl/472509906